Szkolenie

ITIL® 4 Foundation

O szkoleniu

Szkolenie ITIL®4 wprowadza uaktualnioną wersję modelu zarządzania usługami IT. Wersja 4 przejmuje wybrane elementy z poziomu Practitioner, szczególnie pryncypia. ITIL®4 wprowadza także, w duchu myślenia systemowego, sposób zarządzania produktami oraz usługami jako łańcuchami wartości, od wyrażonego zapotrzebowania do mierzalnej wartości. Praktyki ITIL są osadzone w spójnym ekosystemie, w którym produkty i usługi są dostarczane w nieprzerwanym cyklu tworzenia, testowania, wdrażania, informacji zwrotnej i doskonalenia.

CEL PROJEKTU SZKOLENIOWEGO:
- zrozumienie pryncypiów, kluczowych pojęć i wymiarów zarządzania usługami,
- pozyskanie sprawności w wykorzystaniu praktyk ITIL,
- przygotowanie do egzaminu ITIL®4 Foundation.
Dlaczego warto wziąć udział?

TIL® to uznany na całym świecie zestaw najlepszych praktyk zarządzania usługami IT. Poznanie go pomoże Ci wykorzystać koncepcje, terminologię oraz procesy powszechnie stosowane w celu wsparcia rozwoju organizacji w obszarze ITSM. Umożliwi Ci też wprowadzenie usprawnień w zarządzaniu danymi wykorzystywanymi przez organizację oraz efektywne mierzenie wydajności zarządzanych przez Ciebie usług IT Ucząc się ITIL®, przygotowujesz się do zastosowania nowych umiejętności w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Korzyści dla uczestnika szkolenia:

  • Certyfikat ITIL® wyznacza punkt odniesienia, który określa Twoje umiejętności i znajomość zasad zarządzania usługami IT. Przedsiębiorstwa na całym świecie uznają certyfikację ITIL® za warunek wstępny przyjęcia do pracy w dziale zarządzania usługami IT.
  • Udział w szkoleniu umożliwi poznanie standardowej terminologii i procesów zarządzania określonych w ITIL®, co ułatwi Ci komunikację z dostawcami i partnerami biznesowymi w obszarze zarządzania usługami IT oraz pomoże skoncentrować się na oczekiwaniach klientów i doświadczeniach użytkowników.
  • Jakość świadczenia usług zależy od umiejętności i wiedzy pracowników działu IT. Szkolenie ITIL® ma na celu dostarczenie wiedzy oraz przygotowanie menedżerów IT do sprawnego rozwiązywania problemów.
  • Znajomość ITIL® wpływa na poprawę efektywności kosztowej procesów biznesowych, których elementem są usługi IT. Dzięki umiejętnej optymalizacji wykorzystania dostępnych zasobów z uwzględnieniem potencjalnych czynników ryzyka rośnie ROI, co pomaga organizacji osiągać zrównoważony wzrost.
  • Zdobycie certyfikatu ITIL® podnosi Twoje kwalifikacje, co może się przekładać na wzrost wynagrodzenia. Oprócz aspektu płacowego zyskujesz także większe możliwości dalszego rozwoju kariery zawodowej.

Korzyści dla organizacji:

  • Wdrożenie ITIL4® pomaga firmom, niezależnie od ich rozmiaru i branży, świadczyć usługi IT na najwyższym poziomie – na miarę nowej ery technologicznej
  • Dzięki elastyczności ITIL4® firma będzie gotowa do szybkiego wprowadzania w miarę potrzeb kolejnych zmian technologicznych.
  • Znacznie poprawi się współpraca między różnymi interesariuszami procesu biznesowego, co umożliwi zespołom sprawniejszą pracę w obszarach zarówno zarządzania usługami IT, jak i wdrażania oraz utrzymywania tych usług.
  • Firma będzie mogła przygotować się do zastosowania Agile i DevOps oraz określić oczekiwany sposób ich wykorzystania w zarządzaniu usługami IT.
  • Wdrożenie najlepszych praktyk ITIL4® dotyczącychzarządzania incydentami i zarządzania problemami umożliwi szybkie przywracanie usług oraz opracowanie na przyszłość skutecznych sposobów rozwiązywania problemów technicznych.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do:

  • Kadry zarządzającej i pracowników organizacji IT planujących doskonalenie wewnętrznych procesów w oparciu o najlepsze praktyki ITIL®4, pracowników firm świadczących usługi IT
  • Osób, które pragną podnieść swoje kwalifikacje w zakresie zarządzania usługami informatycznymi i zdając egzamin uzyskać Foundation Certificate In IT Service Management (ITIL®4 Edition)

Program szkolenia

Wprowadzenie

Kluczowe koncepcje zarządzania usługami

  • Wartość i jej tworzenie
  • Organizacje, dostawcy usług, konsumenci usług i inni interesariusze
  • Produkty a usługi
  • Model relacji usługowych
  • Wartość: rezultaty, koszty i ryzyka

Cztery wymiary zarządzania usługami

  • Organizacje i ludzie
  • Informacja i technologia
  • Partnerzy i dostawcy
  • Strumienie wartości i procesy

System wartości usługi

  • Szansa, popyt i wartość
  • Zasady przewodnie ITIL®
  • Nadzór
  • Łańcuch wartości usługi
  • Ciągłe doskonalenie
  • Praktyki

Ogólne praktyki zarządzania

  • Zarządzanie architekturą
  • Ciągłe doskonalenie
  • Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
  • Zarządzanie wiedzą
  • Mierzenie i raportowanie
  • Zarządzanie zmianą organizacyjną
  • Zarządzanie portfelem
  • Zarządzanie projektem
  • Zarządzanie relacjami
  • Zarządzanie ryzykiem
  • Zarządzanie finansowe usługami
  • Zarządzanie strategiczne
  • Zarządzanie dostawcami
  • Zarządzanie pracownikami i talentami

Praktyki zarządzania usługami

  • Zarządzanie dostępnością
  • Analiza biznesowa
  • Zarządzanie potencjałem wykonawczym i wydajnością
  • Kontrola zmian
  • Zarządzanie incydentami
  • Zarządzanie zasobami IT
  • Monitorowanie i zarządzanie zdarzeniami
  • Zarządzanie problemami
  • Zarządzanie wydaniami
  • Zarządzanie katalogiem usług
  • Zarządzanie konfiguracją usług
  • Zarządzanie ciągłością działania usług
  • Projektowanie usług
  • Centrum obsługi użytkowników (service desk)
  • Zarządzanie poziomem świadczenia usług
  • Zarządzanie wnioskami o usługę
  • Walidacja i testowanie usług

Techniczne praktyki zarządzania

  • Zarządzanie wdrożeniami
  • Zarządzanie infrastrukturą i platformą
  • Rozwój i zarządzanie oprogramowaniem

Omówienie próbnych pytań egzaminacyjnych

Egzamin

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Trener Altkom Akademia

Gdzie i kiedy

Online 20-21 styczeń 2022

Gdzie i kiedy

Online 3-4 luty 2022

Gdzie i kiedy

Online 17-18 luty 2022

Gdzie i kiedy

Online 3-4 marzec 2022

Gdzie i kiedy

Online 17-18 marzec 2022

Gdzie i kiedy

Online 31 marzec-1 kwiecień 2022

Gdzie i kiedy

Online 4-5 styczeń 2022

Gdzie i kiedy

Online 29-30 grudzień 2021

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1900 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Cena promocyjna
szkolenie w grudniu
1600 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Altkom Akademia S.A.
00-867 Warszawa
ul. Chłodna 51
woj. mazowieckie
Altkom Akademia jest częścią Grupy Altkom, przedsiębiorstwa założonego w 1988 roku i z sukcesem działającego nieprzerwanie przez ponad 30 lat. Od 1992 roku realizujemy szkolenia, kursy i rozmaite projekty edukacyjne skierowane zarówno do informatyków...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Altkom Akademia S.A.
00-867 Warszawa ul. Chłodna 51
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!