Jak działa KSeF, nowa schema, nadawanie uprawnień - problemy i kontrowersje. Niezbędne etapy wdrażania systemu. Faktury dla i od podatników zagranicznych.

O szkoleniu

Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej w oparciu o liczne praktyczne przykłady. W trakcie zajęć prowadzona jest dyskusja temat problemów i wątpliwości zgłaszanych przez uczestników szkolenia. 

Indywidualne konsultacje. 

Kto powinien wziąć udział?
  • księgowych dyrektorów, 
  • kierowników,
  •  menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.
  • Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.

Program szkolenia

1. Wprowadzenie:

a. E-faktury w unijnym VAT – co nas czeka?

b. Co to jest KSeF?

c. Co to jest e-faktura/faktura ustrukturyzowana?

d. E-faktura vs. faktura elektroniczna vs. faktura?

e. Co oznacza „wystawienie faktury w KSeF”?

2. Terminy wejścia w KSeF:

a. Od kiedy KSeF będzie obowiązkowy?

b. Wyjątki i terminy ich obowiązywania?

3. Jak działa KSeF:

a. Założenia modelu funkcjonowania KSeF;

b. Dostęp do KSeF i podmioty uprawnione;

c. Wystawienie faktury w ramach KSeF;

d. Wystawienie faktury: bezpośrednio w KSeF lub poprzez system podatnika;

e. Wystawienie faktury: wysyłka wsadowa a interaktywna?  

f. Walidacja faktury przez KSeF – co to oznacza?

g. Otrzymanie faktury w ramach KSeF;

h. Jakie rodzaje faktur można wystawiać w KSeF?

i. Czy faktury będą wystawiane i otrzymywane poza KSeF?

j. Dostęp do faktury w KSeF: podatnik krajowy, zagraniczny lub inny nabywca

k. KSeF a JPK_VAT;

4. Schema Fa (3) i jej najważniejsze elementy:

a. Format faktury .xml oraz możliwość stosowania wizualizacji w pliku PDF;

b. Pola obowiązkowe, fakultatywne i opcjonalne;

c. Podstawowe części składowe e-faktury;

d. Jakie dane pojawią się w sekcjach:

Nagłówek;

Podmiot 1,

Podmiot 2,

Podmiot 3,

Podmiot Upoważniony;

Fa;

Stopka;

e. Omówienie wybranych elementów schemy;

5. Uwierzytelnianie się i nadawanie uprawnień w KSeF:

a. Rodzaje uprawnień w KSeF;

b. Sposoby nadawania uprawnień;

c. Przekazywanie uprawnień;

d. Metody uwierzytelniania się w KSeF;

e. ZAW-FA – w jakich sytuacjach ma zastosowanie?

6. Istotne elementy obowiązkowego KSeF:

a. Kto musi stosować faktury ustrukturyzowane?

b. Czy obowiązkowy KSeF oznacza brak faktur papierowych i elektronicznych?

c. Co z fakturami dla podmiotów zagranicznych i od podmiotów zagranicznych?

d. A faktury dla osób prywatnych? Czy można wystawić fakturę w relacji B2C?

e. Zmienione zasady stosowania kursu waluty;

f. Faktury VAT-RR w KSeF – nowe terminy i zasady;

g. Awaria KSeF – czy można wystawiać faktury i w jaki sposób?

h. Tryb offline – co to jest i czy trzeba się będzie z niego tłumaczyć?

i. Faktury zaliczkowe i faktury proforma w KSeF?

j. Nowe zasady korygowania faktur w KSeF;

k. Likwidacja not korygujących i duplikatów w KSeF;

l. Dodatkowe oznaczenia na fakturach (kody QR) – co to, kiedy się pojawia i po co?

m. Nowy termin zwrotu VAT;

n. Samofakturowanie w KSeF;

o. Rozliczanie faktur korygujących (in plus/in minus) w zależności od tego, czy faktura jest wystawiona w KSeF, jest w trybie awaryjnym/offline czy poza KSeF (perspektywa sprzedawcy i nabywcy);

7.Inne zmiany związane z wejściem obowiązkowego KSeF:

a. Przelewy z nr KSeF – w jakich przypadkach?

b. Za co grożą kary w KSeF?

c. Kto i w jaki sposób będzie ustalał wysokość kar?

d. Kary w KSeF a konsekwencje w ramach KKS;

8. Plusy i minusy związane z wejściem w życie obowiązkowego KSeF;

a. Przechowywanie faktur;

b. Ryzyko utraty faktur;

c. Koszty wysyłki faktur;

d. Weryfikacja faktur zakupowych;

e. Automatyzacja procesów;

f. Procedury i umowy;

g. Dostęp do faktur przez fiskusa;

9. Jak się przygotować do wdrożenia KSeF?

a. Zespół;

b. Audyt;

c. Przegląd procedur (po stronie sprzedaży jak i zakupów);

d. Przegląd transakcji i umów (sprzedażowych i zakupowych);

e. Dane, które muszą być na e-fakturach (obowiązkowo i biznesowo);

f. Modyfikacje systemów informatycznych i procesów;

g. Analiza procesu wystawiania i otrzymywania faktur w ramach KSeF;

h. Regulaminy sprzedaży i ewentualna potrzeba ich dostosowania;

i. Archiwum danych z KSeF;

j. Monitoring funkcjonowania KSeF;

k. KSeF jak narzędzie optymalizujące procesy w firmie;

l. Awarie i procedury na wypadek ich wystąpienia;

m. Dostosowanie innych procesów do KSeF (np. przelewy z nr KSeF);

n. Testy przed 1 lipca 2024;


10.Pytania? 

Czas trwania

10.00-15.00

Forma zajęć

Prelegenci

0
Zdzisław Modzelewski

Doradca podatkowy, praktyk i doświadczony wykładowca, mający na swoim koncie kilkaset przeprowadzonych szkoleń, wybitny specjalista w zakresie podatku VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. W swojej praktyce zawodowej zajmował się zarówno bieżącym doradztwem podatkowym obejmującym m.in. opracowywanie opinii i analiz, w tym optymalizacji podatkowych, przeprowadzanie audytów podatkowych, jak również pomocą klientom w przygotowywaniu pism procesowych oraz reprezentacją klientów w postępowaniach podatkowych i przed sądem administracyjnym. Jest także współautorem m.in. 2 uznanych komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT”, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001 oraz „Ustawa o VAT Komentarz”

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

IBIS SYSTELS WROCŁAW CENTRUM

50-083 Wrocław

pl. Konstytucji 3Maja 3

woj. dolnośląskie

Rejestracja

Cena 1
712
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 750 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia z dofinansowaniem z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!