O szkoleniu
Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej w oparciu o liczne praktyczne przykłady. W trakcie zajęć prowadzona jest dyskusja temat problemów i wątpliwości zgłaszanych przez uczestników szkolenia.
Indywidualne konsultacje.
- księgowych dyrektorów,
- kierowników,
- menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.
- Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.
Program szkolenia
1. Wprowadzenie:
a. E-faktury w unijnym VAT – co nas czeka?
b. Co to jest KSeF?
c. Co to jest e-faktura/faktura ustrukturyzowana?
d. E-faktura vs. faktura elektroniczna vs. faktura?
e. Co oznacza „wystawienie faktury w KSeF”?
2. Terminy wejścia w KSeF:
a. Od kiedy KSeF będzie obowiązkowy?
b. Wyjątki i terminy ich obowiązywania?
3. Jak działa KSeF:
a. Założenia modelu funkcjonowania KSeF;
b. Dostęp do KSeF i podmioty uprawnione;
c. Wystawienie faktury w ramach KSeF;
d. Wystawienie faktury: bezpośrednio w KSeF lub poprzez system podatnika;
e. Wystawienie faktury: wysyłka wsadowa a interaktywna?
f. Walidacja faktury przez KSeF – co to oznacza?
g. Otrzymanie faktury w ramach KSeF;
h. Jakie rodzaje faktur można wystawiać w KSeF?
i. Czy faktury będą wystawiane i otrzymywane poza KSeF?
j. Dostęp do faktury w KSeF: podatnik krajowy, zagraniczny lub inny nabywca
k. KSeF a JPK_VAT;
4. Schema Fa (3) i jej najważniejsze elementy:
a. Format faktury .xml oraz możliwość stosowania wizualizacji w pliku PDF;
b. Pola obowiązkowe, fakultatywne i opcjonalne;
c. Podstawowe części składowe e-faktury;
d. Jakie dane pojawią się w sekcjach:
Nagłówek;
Podmiot 1,
Podmiot 2,
Podmiot 3,
Podmiot Upoważniony;
Fa;
Stopka;
e. Omówienie wybranych elementów schemy;
5. Uwierzytelnianie się i nadawanie uprawnień w KSeF:
a. Rodzaje uprawnień w KSeF;
b. Sposoby nadawania uprawnień;
c. Przekazywanie uprawnień;
d. Metody uwierzytelniania się w KSeF;
e. ZAW-FA – w jakich sytuacjach ma zastosowanie?
6. Istotne elementy obowiązkowego KSeF:
a. Kto musi stosować faktury ustrukturyzowane?
b. Czy obowiązkowy KSeF oznacza brak faktur papierowych i elektronicznych?
c. Co z fakturami dla podmiotów zagranicznych i od podmiotów zagranicznych?
d. A faktury dla osób prywatnych? Czy można wystawić fakturę w relacji B2C?
e. Zmienione zasady stosowania kursu waluty;
f. Faktury VAT-RR w KSeF – nowe terminy i zasady;
g. Awaria KSeF – czy można wystawiać faktury i w jaki sposób?
h. Tryb offline – co to jest i czy trzeba się będzie z niego tłumaczyć?
i. Faktury zaliczkowe i faktury proforma w KSeF?
j. Nowe zasady korygowania faktur w KSeF;
k. Likwidacja not korygujących i duplikatów w KSeF;
l. Dodatkowe oznaczenia na fakturach (kody QR) – co to, kiedy się pojawia i po co?
m. Nowy termin zwrotu VAT;
n. Samofakturowanie w KSeF;
o. Rozliczanie faktur korygujących (in plus/in minus) w zależności od tego, czy faktura jest wystawiona w KSeF, jest w trybie awaryjnym/offline czy poza KSeF (perspektywa sprzedawcy i nabywcy);
7.Inne zmiany związane z wejściem obowiązkowego KSeF:
a. Przelewy z nr KSeF – w jakich przypadkach?
b. Za co grożą kary w KSeF?
c. Kto i w jaki sposób będzie ustalał wysokość kar?
d. Kary w KSeF a konsekwencje w ramach KKS;
8. Plusy i minusy związane z wejściem w życie obowiązkowego KSeF;
a. Przechowywanie faktur;
b. Ryzyko utraty faktur;
c. Koszty wysyłki faktur;
d. Weryfikacja faktur zakupowych;
e. Automatyzacja procesów;
f. Procedury i umowy;
g. Dostęp do faktur przez fiskusa;
9. Jak się przygotować do wdrożenia KSeF?
a. Zespół;
b. Audyt;
c. Przegląd procedur (po stronie sprzedaży jak i zakupów);
d. Przegląd transakcji i umów (sprzedażowych i zakupowych);
e. Dane, które muszą być na e-fakturach (obowiązkowo i biznesowo);
f. Modyfikacje systemów informatycznych i procesów;
g. Analiza procesu wystawiania i otrzymywania faktur w ramach KSeF;
h. Regulaminy sprzedaży i ewentualna potrzeba ich dostosowania;
i. Archiwum danych z KSeF;
j. Monitoring funkcjonowania KSeF;
k. KSeF jak narzędzie optymalizujące procesy w firmie;
l. Awarie i procedury na wypadek ich wystąpienia;
m. Dostosowanie innych procesów do KSeF (np. przelewy z nr KSeF);
n. Testy przed 1 lipca 2024;
10.Pytania?
Czas trwania
10.00-15.00
Forma zajęć
Prelegenci

Doradca podatkowy, praktyk i doświadczony wykładowca, mający na swoim koncie kilkaset przeprowadzonych szkoleń, wybitny specjalista w zakresie podatku VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. W swojej praktyce zawodowej zajmował się zarówno bieżącym doradztwem podatkowym obejmującym m.in. opracowywanie opinii i analiz, w tym optymalizacji podatkowych, przeprowadzanie audytów podatkowych, jak również pomocą klientom w przygotowywaniu pism procesowych oraz reprezentacją klientów w postępowaniach podatkowych i przed sądem administracyjnym. Jest także współautorem m.in. 2 uznanych komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT”, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001 oraz „Ustawa o VAT Komentarz”
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
50-083 Wrocław
pl. Konstytucji 3Maja 3
woj. dolnośląskie
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 750 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
