Jak eliminować ryzyka zakupowe poprzez optymalny rozwój nowego dostawcy?

O szkoleniu

Budowanie odporności na zagrożenia w perspektywie krótko i długoterminowej

  • Nauczysz się identyfikować ukryte ryzyka, zyskując wgląd w sytuacje, które mogą wpływać na stabilność procesów zakupowych.
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności korzystania z różnorodnych narzędzi pozwalających na skutecznie analizowanie i priorytetyzowanie działań w obszarze zakupów.
  • Dostaniesz wskazówki jak wprowadzić zabezpieczenia przed ryzykiem związanym z kluczowymi dostawcami.
  • Dowiesz się w czym pomoże transparentność danych i automatyzacja procesów zakupowych.
  • Dowiesz się kiedy stosować przygotowany plan zarządzania ryzykiem.
Dlaczego warto wziąć udział?

SPRZEDAŻ, ZAKUPY

Obszar zakupów jest bardzo podatny na różnorodne zagrożenia, które mogą wpływać na efektywność, koszty i stabilność operacyjną firmy. Właściwie skonstruowany proces zakupowy pozwala na uwzględnienie odpowiednich mechanizmów kontrolnych i technik eliminowania ryzyka, które stają się jednym z głównych wyzwań tego obszaru. Jesteś przygotowany na zarządzanie ryzykiem w swoim dziale zakupów? Masz odpowiednich dostawców i procesy zabezpieczania przed ryzykiem utraty kluczowego dostawcy?

Zapraszamy na intensywne szkolenie, podczas którego przedstawimy sprawdzone sposoby zarządzania ryzykiem w zakupach oraz budowania odporności organizacji w krótkiej i długiej perspektywie. Warsztat będzie oparty na wielu przykładach oraz praktycznym doświadczeniu eksperta (25 lat w organizacjach międzynarodowych).

Kto powinien wziąć udział?
  • Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów
  • Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
  • Kierownicy Zaopatrzenia
  • Kierownicy Organizacji i Logistyki
  • Kierownicy Działów Logistyki
  • Specjaliści ds. zakupów

Program szkolenia

DZIEŃ 1 / 22 MAJA 2024

9.30 – Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia

 RYZYKO W ZAKUPACH – „GASZENIE POŻARÓW” CZY SPODZIEWANY EFEKT?                 

  • Pożar, zmiana właściciela, monopol czy dodatkowe koszty – gdzie czają się zagrożenia?
  • „Czarne Łabędzie”
  • Nowe wyzwania – czyli ryzyka w obszarze ESG (Environmental, Social, Governance)
  • Niespodziewane konsekwencje czy brak należytej staranności?
  • Kto i dlaczego zaniedbał?
  • Dojrzałość działu zakupów a proces zarządzania ryzykiem
  • Wpływ strategii naszej firmy na wyniki działu zakupów (Make or Buy, globalizacja, regionalizacja, inne )
  • „Full picture” – w czym pomoże nam holistyczna analiza bazy dostawców? Czy widzimy wszystkie ryzyka?
  • Jakich narzędzi i koncepcji zabrakło w zarządzaniu ryzykiem?

SZTUKA ZARZĄDZANIA RYZYKIEM W ZAKUPACH 

  • Jak ustalić priorytety działań zakupów za pomocą Matrycy Kraljic (Macierz Portfela Zakupów)?
  • Na czym się skupić, a co odpuścić? – zastosowanie Macierzy Kraljic do segmentacji zakupów (produkt/usługa) lub dostawców – ćwiczenie
  • Czy jesteśmy atrakcyjnym partnerem biznesowym? Ocena preferencji dostawcy i ich wpływ na ryzyko w zakupach
  • Co ma piernik do wiatraka? -czyli powiązanie Macierzy Portfela Zakupów z Matrycą Zarządzania Ryzykiem
  • Korzyści zastosowania Macierzy Zarządzania Ryzykiem w procesach zakupowych
  • Stworzenie listy zagrożeń i planu zarządzania ryzykiem – warsztat

16.00 – Zakończenie szkolenia

DZIEŃ 2 / 23 MAJA 2024

8.30 – Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
9.00 – Rozpoczęcie szkolenia 

JAK ZAPEWNIĆ ODPORNOŚĆ NA RYZYKO W PERSPEKTYWIE DŁUGOOKRESOWEJ 

  • Czy w obecnych czasach można jeszcze planować długofalowo?
  • Wpływ jakości bazy dostawców i dojrzałości działu zakupów na redukcję ryzyka
  • Korzyści czy ograniczenie? – wdrożenie procesu zakupowego
  • Modele oceny i wyboru kluczowego dostawcy jako podstawowy warunek eliminacji ryzyka
  • Czy nowy dostawca jest gotowy do współpracy? – sprecyzowanie oczekiwań i możliwości
  • Wstępna samoocena dostawcy (przykład)
  • Model audytu dostawcy stosowanego przez silne organizacje (kompleksowy przegląd i ocena partnera) – warsztat
  • Rozwój procesów i produktów we współpracy z dostawcą i partnerami wewnętrznymi
  • Kiedy i jak rozwijać relacje? SRM, czyli zarządzanie i współpraca w oparciu o Matrycę Kraljic
  • Wdrożenie podstawowych zabezpieczeń przed wystąpieniem ryzyka u kluczowych dostawców (umowy, analizy, monitorowanie i działania korygujące)
  • Zarządzanie kategoriami dostawców i strategią zakupową z uwzględnieniem Macierzy Ryzyka
  • W czym pomoże nam transparentność danych i automatyzacja procesów zakupowych?

 ZARZĄDZANIE RYZYKIEM ZAKUPOWYM W PERSPEKTYWIE KRÓTKOOKRESOWEJ 

  • Jak eskalować działania wobec dostawcy? – przykład modelu eskalacji
  • A może problem powstał u nas? Kiedy stosować przygotowany plan zarządzania ryzykiem?
  • Rewizja umów i warunków współpracy z dostawcą
  • Kiedy ustalenie działań korygujących (wewnętrznie i zewnętrznie) przynosi oczekiwane efekty?
  • Co wspólnego ma audyt dostawcy z planem zapewnienia kontynuacji produkcji/ działalności?
  • Weryfikacja strategii zakupowej i alternatywnych źródeł dostaw lub substytutów
  • A gdy zdusisz problem w zarodku – wyciągnij wnioski i…działaj dalej z dostawcami!

15.00 – Zakończenie szkolenia

 

Metody

  • Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową.
  • Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.

Czas trwania

Dzień 1:

9:30-16:00

Dzień drugi:

8:30-15:00

Prelegenci

Ewa Rajczakowska

Head of Global Sourcing w Epiroc Tools & Attachments, Członek Rady ds. Zakupów Grupy Epiroc. Ekspert, leader, doradca, konsultant. Filantrop.

Bogate 25-cioletnie doświadczenie zawodowe zdobyła w wiodących międzynarodowych organizacjach: Volvo, Ruukki/Fortaco, DeLaval, Garmin, Epiroc – w obszarach operacyjnych i strategicznych, przy 3 projektach Green Field, przy przejęciach firm i transformacjach, przy organizowaniu efektywnie działających zespołów (logistyka, zakupy, rozwój dostawców, jakość, produkcja), budowaniu baz dostawców w różnych częściach świata, a także mapując i optymalizując procesy biznesowe, integrując funkcje zakupów w zdecentralizowanych organizacjach, szkoląc jak zarządzać ludźmi, kategoriami (CatMan), ryzykiem oraz strategiami zakupowymi.

Szkoli nie tylko w Zakupach. Warsztaty Kreowania Wartości (Value Creation Workshops) to projekty, do których zaprasza partnerów z różnych obszarów firmy, aby wspólnie generować pomysły, analizować
i usprawniać wyniki oraz budować relacje i efektywnie działające zespoły wielodyscyplinarne. Praca z ludźmi ją inspiruje – czerpie od nich energię i uczy się niestandardowych rozwiązań. Promuje kreatywność oraz współpracę opartą na szacunku i wzajemnej komunikacji.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Regent

Warszawa

Belwederska 23

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena 1
2 631
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 770 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group

https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf

BUR

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
  • Kod pocztowy: 00-545
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7010991220

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska ul. Marszałkowska 58 lok. 15

Organizator

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ! Co nas wyróżnia? 1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!