Jak oszczędzać czas i pieniądze dzięki recyklingowi treści w internecie oraz ryzyka prawne z tym związane

O szkoleniu

W dzisiejszych czasach nie da się istnieć w sieci, nie prowadząc mediów społecznościowych. Problem w tym, że aktywne publikowanie na kilku różnych platformach potrafi zająć bardzo dużo czasu. Jak wykorzystać siłę mediów społecznościowych, jednocześnie oszczędzając czas, siły i pieniądze? Tu z pomocą przychodzi tzw. recycling treści, czyli umiejętne publikowanie wcześniej stworzonych materiałów w innej, odświeżonej formie.

Recycling treści: szkolenie łączy wiedzę marketingową i prawniczą, dotyczącą dystrybuowania contentu w Internecie. Uczestnicy szkolenia poznają sposoby na ułatwienie sobie pracy w social mediach i usprawnienie tworzenia treści w najpopularniejszych serwisach: Facebook, Instagram, TikTok, YouTube. Przede wszystkim jednak dowiedzą się, jak robić to legalnie – nie zawsze bowiem licencje aplikacji czy umowy zawierane z usługodawcami pozwalają na swobodne przenoszenie materiałów z platformy na platformę.

Znajomość ryzyk prawnych z taką działalnością związanych pozwoli w przyszłości uniknąć problemów i zadbać o odpowiedni kształt umów zawieranych z content creatorami (grafikami, copywriterami czy videomarkerami). Umożliwi także zadbanie o interesy prawne osób trzecich, których wizerunek czy wypowiedzi publikuje się na swoich kanałach.

Dlaczego warto wziąć udział?

Efekty szkolenia: Nabyta wiedza pozwoli w legalny sposób dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, ograniczyć ilość tworzonego contentu i przedłużyć życie materiałów, które zostały kiedyś przez odbiorców uznane za ciekawe i wartościowe, ale już dawno popadły w zapomnienie.

Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa: Na szkoleniu skorzystają zwłaszcza pracownicy instytucji i przedsiębiorstw odpowiedzialni za prowadzenie firmowych profili społecznościowych i realizowanie zadań w zakresie promocji i reklamy (zwłaszcza przy ograniczonym budżecie). Kierowane jest do osób zarządzających profilami społecznościowymi i stronami internetowymi swoich firm, social media managerów, social media specjalistów, content creatorów oraz osób świadczących usługi wirtualnego wsparcia dla biznesów online.

Program szkolenia

Część I:

  1. Wprowadzenie do recyklingu treści
    • Definicja recyklingu i redystrybucji treści
    • Dlaczego recykling treści jest ważny dla Twojego biznesu
    • Wykorzystanie recyklingu treści w praktyce (przykłady)
    • Jak wybrać treści główne?
  2. Kategorie treści, które powinno się tworzyć
    • Gdzie się znajduje Twój klient?
    • Kategorie treści
    • Treści wiralowe a te “na zawsze”
    • Praktyczne sposoby recyklingu treści - zastosowania
  3. Proces generowania pomysłów na content
    • Praktyczne narzędzia i strony www
    • Społeczność
    • Narzędzia AI
    • Uporządkowanie treści (po generowaniu)
  4. Narzędzia do recyklingu treści
    • Narzędzia do automatyzacji recyklingu treści
    • Narzędzia do monitorowania wyników recyklingu treści
    • Analiza wyników i optymalizacja procesu recyklingu treści
    • Co dalej?

Część II: Ryzyka prawne

  1. Recycling autorskich treści
    • Czy można przenosić własne treści z miejsca na miejsce?
    • Prawo do nienaruszalności treści i formy – czy może stanąć na przeszkodzie?
    • Autoplagiat
  2. Problemy z materiałami zawierającymi muzykę: Licencje aplikacji i serwisów a:
    • przenoszenie treści z Tiktoka na inne platformy
    • przenoszenie treści z Instagrama na Facebooka
    • przenoszenie treści z Instagrama/Facebooka na Tiktoka
    • przenoszenie treści z YouTube na inne platformy
    • licencje serwisów stockowych, które należy mieć na uwadze – na przykładzie aplikacji Canva
    • usuwanie znaków wodnych
  3. O co zadbać, aby legalnie przenosić treści z miejsca na miejsce treści tworzone wspólnie z innymi osobami
    • Live z gośćmi i zaproszonymi ekspertami – co trzeba uwzględnić, żeby móc je zrecyklingować.
    • ochrona wizerunku a recycling treści
    • ochrona danych osobowych
  4. Recykling materiałów tworzonych na zamówienie
    • treść umów z usługodawcami a przeszkody w recyklingu zamówionych materiałów
    • jakie postanowienia warto zawrzeć w umowie z usługodawcą, żeby móc recyklingować zamówione materiały
    • portfolio – problemy prawne

Czas trwania

10.00-15.00

Prelegenci

Karina Kunc-Urbańczyk

Doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu prawa mediów społecznościowych. Autorka publikacji naukowych oraz prelegentka ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych z zakresu postępowania cywilnego oraz prawa autorskiego (m.in. na temat e-sportu, sztucznej inteligencji i granic dozwolonego użytku utworów w Internecie).
Autorka modułów o prawie autorskim w kursie online „Przystanek: TikTok dla biznesu”, podręczniku prawnym dla młodzieży „Apteczka prawna: Lex bez łez” (wyd. PWN) oraz tematycznej audycji radiowej dla studentów Politechniki Gliwickiej „Nieznajomość prawa szkodzi”.
Absolwentka Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, od 10 lat zawodowo związana z wymiarem sprawiedliwości, obecnie z wydziałem cywilnym Sądu Rejonowego w Zabrzu. Prowadzi szkolenia z zakresu prawa cywilnego i własności intelektualnej oraz wspiera przedsiębiorców w zespole „Prawo Małego Biznesu”.
Hobbystycznie edukuje w temacie praw autorskich w mediach społecznościowych, działając pod marką PrawoWita. Na swoich profilach społecznościowych podpowiada, jak legalnie tworzyć i promować się w Internecie.

Weronika Modzelewska

Ekspertka marketingu, specjalistka od mediów społecznościowych i wideo marketingu. Autorka szkoleń, kursów i programów grupowych z zakresu marketingu online.
W sieci działa jako Przystanek Internet. Na swoich profilach społecznościowych uczy o marketingu i biznesie w prostym języku. Współpracuje z markami zarówno od strony firmy jak i influencera (na swoim koncie na Instagramie gromadzi ponad 67k osób).

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena promocyjna
zgłoszenie min. 2 tygodnie przed terminem
766
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
Cena standardowa
za osobę po okresie promocji
863
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
  2. Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
  3. Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
  4. Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
  5. Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
  6. Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
  7. Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Ficowskiego 15
  • Kod pocztowy: 01-747
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5260209840

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
01-747 Warszawa, Polska Ficowskiego 15

Organizator

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
01-747 Warszawa, Polska
Ficowskiego 15
woj. mazowieckie
Centrum Promocji Informatyki (CPI) to firma edukacyjna działająca na rynku szkoleniowym od 1992 roku. CPI specjalizuje się w organizowaniu szkoleń otwartych, kursów i konferencji oraz projektów zamkniętych organizowanych na zlecenia firm i organizacj...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!