Jak przygotować do KSeF biuro rachunkowe? Symulacja wystawienia faktury w KSeF.

O szkoleniu

KSeF dla biur rachunkowych stanowi szczególnie trudne wyzwanie. 

Dlaczego? Bo muszą przygotować do KSeF siebie, swoich klientów oraz pamiętać o koniecznej MODYFIKACJI UMÓW NA OBSŁUGĘ KSIĘGOWĄ  oraz zmianie obiegu dokumentów – tak, żeby zabezpieczyć swoje interesy i zminimalizować ryzyko. 

Wszystkie te zagadnienia zostaną kompleksowo omówione podczas szkolenia ukierunkowanego na potrzeby biur rachunkowych.

Kto powinien wziąć udział?

Właściciele i pracownicy biur rachunkowych.

Program szkolenia

1. KSeF – aktualny stan prawny

2.Obligatoryjny KSeF – kto jest objęty obowiązkiem fakturowania w KSeF:

  • obligatoryjny KSeF – wprowadzany etapowo dla wszystkich podatników (bez podziału na podatników VAT czynnych i zwolnionych);
  • mikroprzedsiębiorcy – rozwiązanie w okresie przejściowym – nowość; 
  • sprzedaż dla konsumentów - w KSeF, czy poza KSeF? – zmiana w porównaniu z poprzednią wersją ustawy; 
  • podmiot zwolniony z VAT nie podaje nr NIP – kto ponosi konsekwencje? SAMOIDENTYFIKACJA – nowe rozwiązanie;
  • tryb off-line – dla wszystkich podatników w okresie przejściowym
  • czy podmioty zagraniczne muszą fakturować w KSeF sprzedaż na terytorium RP?
  • jak zabezpieczyć się w przypadku transakcji, w której sprzedawca to podmiot zagraniczny wyłącznie zarejestrowany do VAT w Polsce? 

3. Jakie transakcje dokumentować w KSeF:

  • obowiązkowy KSeF dotyczy również transakcji transgranicznych (np. WDT, eksport towarów, eksport usług) – jak w praktyce należy je fakturować?
  • nowy obowiązek oznaczenia faktury – kody QR;
  • na co uważać przy udostępnianiu faktury kontrahentowi zagranicznemu?
  • kontrahent wystawił na mnie fakturę poza KSeF – czy mogę z niej odliczyć podatek? - najnowsze interpretacje Dyrektora KIS 

4. UWAGA – obligatoryjny KSeF nie oznacza jednolitego trybu fakturowania!

  • ile trybów fakturowania będzie funkcjonować w praktyce?
  • co je wyróżnia?
  • praktyczne konsekwencje fakturowania w różnych trybach – podatek należny i naliczony.

5. KSeF – uprawnienia:

  • rodzaje uprawnień,
  • sposoby nadawania uprawnień do korzystania z KSeF,
  • aktualna wersja ZAW-FA;
  • uwierzytelnienie w systemie KSeF,

6. Faktura ustrukturyzowana – poglądowo – symulacja wystawienia faktury w KSeF

  • jak skonstruowana jest faktura ustrukturyzowana?
  • różnice pomiędzy strukturą FA(2) a FA(3);
  • pola obligatoryjne/opcjonalne/i fakultatywne;
  • wymóg minimalnego wystąpienia;
  • indywidualny numer faktury nadany w KSeF – w jakich sytuacjach podatnik musi się nim posługiwać? Zidentyfikowanie wszystkich obszarów, w których trzeba podać nr KSeF faktury,
  • czy warto podawać szczegółowe informacje w fakturze?
  • wizualizacja faktury wystawionej w KSeF i zakres danych podawanych na takiej wizualizacji – najnowsze interpretacje Dyrektora KIS

7. NOWA DEFINICJA MOMENTU WYSTAWIENIA FAKTURY!

  • moment wystawienia a moment sporządzenia faktury – czym się różnią?
  • uwaga na obowiązek podatkowy i dochowanie terminu wystawienia faktury!
  • kurs z jakiego dnia prawidłowo zastosować?
  • sesja interaktywna a sesja wsadowa – którą wybrać?
  • wg jakiej daty wykazuję fakturę w JPK_VAT?
  • jak będziemy liczyć terminy płatności?
  • praktyczne wskazówki związane z początkowym etapem wdrożenia KSeF;          

8. NOWA DEFINICA MOMENTU OTRZYMANIA FAKTURY !

  • kiedy otrzymuję fakturę i kiedy mogę z niej odliczyć podatek VAT – jak liczyć termin  na odliczenie podatku?
  • skąd mam wiedzieć, że w KSeF wystawiono na mnie fakturę?
  • wprowadzenie odpowiednich rozwiązań w zakresie przekazywania informacji nt faktur wysłanych w KSeF:

9. Gdzie jeszcze (oprócz podatku VAT) nowe definicje (wystawienie/otrzymanie faktury) mogą mieć znaczenie?

  • podatek dochodowy i pozostałe podatki;
  • terminy płatności;
  • czy modyfikować postanowienia umów/regulaminów/procedur?

10.Jakie ryzyko KSeF generuje dla biur rachunkowych i jak je zminimalizować ?

11. Faktury korygujące w KSeF: 

  • KSeF = większa ilość korekt
  • anulowanie, czy faktura korygująca do zera?
  • czy faktury korygujące zawsze muszą zawierać numer KSeF faktury pierwotnej?
  • uwaga na przepisy, które weszły w życie już od 1 września 2023 r.!
  • REWOLUCJA w korektach – wracają stare zasady ujmowania korekt!     

12. Faktury zaliczkowe w KSeF:

  • faktura zaliczkowa i faktura rozliczeniowa;
  • zmiana zasad wystawiania faktur zaliczkowych – data wejścia w życie 1 września 2023 r. – praktyczne znaczenie tej zmiany dla podatników;
  • różne kursy na tej samej fakturze;
  • jakie numery faktur powinna wskazywać faktura końcowa a jakie ostatnia faktura zaliczkowa?

13. Jakich praktycznych rozwiązań nie ma w KSeF?

  • noty korygujące;
  • anulowanie faktury;
  • faktury pro-forma;
  • co z duplikatami?

14. Załączniki – nowość!   

  • kto i kiedy może z nich skorzystać?
  • zawartość merytoryczna załączników – czy mamy dowolność w tym zakresie?
  • warunki formalne – UWAGA na czas procedowania (30 dni!);
  • załączniki do zbiorczych faktur korygujących;

15. Zmiany w pliku JPK związane z KSeF – nowe oznaczenia faktur – najnowsze brzmienie rozporządzenia.

16. AWARIA – czyli jak fakturować kiedy KSeF nie działa?

17. Pozostałe zmiany przepisów związane z KSeF

  • indywidualny numer KSeF w tytule przelewu – jakich transakcji oraz jakich metod płatności dotyczy?
  • identyfikator zbiorczy – rozwiązanie przy realizowaniu płatności za większą ilość faktur
  • obowiązek podawania nr KSeF, a faktury pro-forma.    

18. Sankcje

19. Archiwizowanie faktur w KSeF

Pytania i odpowiedzi

Czas trwania

9.00-14.00

Forma zajęć

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Rejestracja

Cena 1
560
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!