Jak robić zasięgowe rolki na Instagramie?

O szkoleniu

Instagram to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Warto wykorzystać jego moc, aby zaprezentować swoje działania światu. Idealnym narzędziem do tego są tzw. rolki, czyli krótkie wideo na dowolny temat. Ten format treści pozwala szybko i skutecznie dotrzeć do tysięcy nowych odbiorców – pod warunkiem, że wie się, jak ich odpowiednio używać.

Niniejsze szkolenie w kompleksowy sposób przedstawia sprawy związane z używaniem rolek (reels) w serwisie Instagram - od planowania poprzez nagrywanie, edytowanie, aż po publikowanie, dystrybuowanie i promocję własnych treści. Uczestnicy zobaczą na przykładach, w obrazowy sposób, jak nagrywać rolki, na co zwrócić uwagę przy ich tworzeniu, jakich programów warto używać do edycji i w jaki sposób opanować szybki i skuteczny montaż. Uzyskają również wiedzę na temat tego, jak dopasować ich formę i treść do realizowanych celów biznesowych, w jaki sposób trafić do odpowiedniej widowni, skąd brać pomysły na nagrania i w jaki sposób uczynić z rolek skuteczny element strategii marketingowej.

Szkolenie zostanie wzbogacone również o zagadnienia prawne związane z własnością intelektualną i ochroną wizerunku. W przystępny sposób (przyjazny dla osób bez wykształcenia prawniczego) przedstawione zostaną najważniejsze problemy, na jakie można napotkać przy tworzeniu i publikowaniu rolek oraz sposoby ich uniknięcia.

Kto powinien wziąć udział?

Ze szkolenia skorzystają wszyscy, którzy promują się w mediach społecznościowych i chcieliby rozszerzyć pole swoich działań na Instagramie. Zarówno osoby, które zaczynają swoją przygodę z tym serwisem, jak i ci, którzy prowadzą już profil firmowy, ale chcą w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w rolkach. Pracownicy odpowiedzialni za prowadzenie firmowych mediów społecznościowych, osoby chcące się rozwijać jako video content creator lub wirtualne wsparcie twórców internetowych, a także social media managerowie i social media specjaliści.

Program szkolenia

Część I:

  1. Podstawy tworzenia zasięgowych rolek
    • Wprowadzenie do tematu: czym są rolki i dlaczego są ważne na Instagramie
    • Omówienie podstawowych elementów wideo: format, czas trwania, jakość obrazu i dźwięku
    • Dlaczego jedne rolki działają a inne nie?
    • Rodzaje reels
    • Przykłady dobrych i złych rolek na platformie
  2. Kreowanie pomysłów i treści na rolki
    • Dla kogo nagrywasz? Analiza widowni i określenie tematyki
    • Skąd brać pomysły na rolki?
    • Zasady opowiadania historii za pomocą wideo
    • Scenariusze reels
  3. Nagrywanie i edycja rolek
    • Wybór odpowiedniego oświetlenia i tła do nagrywania wideo
    • Praktyczne porady dotyczące nagrywania wideo: kąty, kadry, ruchy kamery itp.
    • Programy do montażu wideo (przykładowe)
  4. Optymalizacja i publikowanie
    • Wybór odpowiednich hashtagów i opisu do wideo
    • Strategie publikowania zasięgowych rolek: kiedy publikować i jak często
    • Promowanie rolek na Instagramie i poza nim
    • Kiedy ktoś zostawia follow?
  5. Analiza i optymalizacja wyników
    • Analiza wyników zasięgowych rolek: liczba wyświetleń, reakcji, udostępnień i komentarzy
    • Optymalizacja wyników za pomocą testowania różnych strategii publikowania i promocji
    • Najczęściej popełniane błędy

Część II:

  1. Wprowadzenie: problemy prawne, jakie mogą wiązać się z tworzeniem i publikowaniem rolek
  2. Prawo autorskie na Instagramie
    • konsekwencje naruszania prawa autorskiego na Instagramie
    • podstawy prawa autorskiego
    • jakie elementy rolek chroni prawo autorskie
    • zasady korzystania z cudzych utworów
  3. Problemy prawne z audio: muzyka w rolkach
    • baza muzyki Instagramu
    • muzyka stockowa – problemy licencyjne
    • muzyka z radia i telewizji
  4. Problemy prawne z video
    • przedmioty i budynki w tle
    • używane rekwizyty
    • ochrona wizerunku osób uwiecznionych na nagraniu
    • wykorzystywanie wizerunku osób znanych
  5. Wykorzystywanie treści innych użytkowników
    • remiksy
    • screenshoty
    • inspiracje
    • tłumaczenia
    • udostępnienia
    • recycling własnych treści
  6. Umowy z wykonawcami - na co warto zwrócić uwagę:
    • utwory tworzone na zamówienie
    • twórczość pracowników etatowych

Czas trwania

10:00-15:00

Prelegenci

Karina Kunc-Urbańczyk

Doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu prawa mediów społecznościowych. Autorka publikacji naukowych oraz prelegentka ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych z zakresu postępowania cywilnego oraz prawa autorskiego (m.in. na temat e-sportu, sztucznej inteligencji i granic dozwolonego użytku utworów w Internecie).
Autorka modułów o prawie autorskim w kursie online „Przystanek: TikTok dla biznesu”, podręczniku prawnym dla młodzieży „Apteczka prawna: Lex bez łez” (wyd. PWN) oraz tematycznej audycji radiowej dla studentów Politechniki Gliwickiej „Nieznajomość prawa szkodzi”.
Absolwentka Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, od 10 lat zawodowo związana z wymiarem sprawiedliwości, obecnie z wydziałem cywilnym Sądu Rejonowego w Zabrzu. Prowadzi szkolenia z zakresu prawa cywilnego i własności intelektualnej oraz wspiera przedsiębiorców w zespole „Prawo Małego Biznesu”.
Hobbystycznie edukuje w temacie praw autorskich w mediach społecznościowych, działając pod marką PrawoWita. Na swoich profilach społecznościowych podpowiada, jak legalnie tworzyć i promować się w Internecie.

Weronika Modzelewska

Ekspertka marketingu, specjalistka od mediów społecznościowych i wideo marketingu. Autorka szkoleń, kursów i programów grupowych z zakresu marketingu online.
W sieci działa jako Przystanek Internet. Na swoich profilach społecznościowych uczy o marketingu i biznesie w prostym języku. Współpracuje z markami zarówno od strony firmy jak i influencera (na swoim koncie na Instagramie gromadzi ponad 67k osób).

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena promocyjna
zgłoszenie min. 2 tygodnie przed terminem
766
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
Cena standardowa
za osobę po okresie promocji
863
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
  2. Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
  3. Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
  4. Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
  5. Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
  6. Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
  7. Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Ficowskiego 15
  • Kod pocztowy: 01-747
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5260209840

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
01-747 Warszawa, Polska Ficowskiego 15

Organizator

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
01-747 Warszawa, Polska
Ficowskiego 15
woj. mazowieckie
Centrum Promocji Informatyki (CPI) to firma edukacyjna działająca na rynku szkoleniowym od 1992 roku. CPI specjalizuje się w organizowaniu szkoleń otwartych, kursów i konferencji oraz projektów zamkniętych organizowanych na zlecenia firm i organizacj...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!