Jak wykorzystać sztuczną inteligencję i chatGPT w pisaniu publikacji naukowych

O szkoleniu

Umiejętność tworzenia treści przy użyciu narzędzi sztucznej inteligencji (SI) będzie w najbliższym czasie jednym z kluczowych elementów przewagi konkurencyjnej na polu naukowym. Kto szybciej opanuje algorytmy i ich język - zwiększy swoją efektywność, zaoszczędzi czas, energię i pieniądze. Na tym szkoleniu zrozumiesz jak działa SI, co potrafi, a czego nie potrafi zrobić. Dowiesz się jak znajdywać odpowiednie narzędzia, jakich błędów i ryzyk unikać, i zaczniesz rozmawiać z chatem GPT przy pomocy tzw. „promptów”.

Dlaczego warto wziąć udział?

Czego się nauczysz:

  • Zobaczysz co to jest Chat GPT, jakie są jego zalety i wady.
  • Poznasz listę 15 najważniejszych narzędzi i aplikacji SI.
  • Nauczysz się wykorzystywać narzędzia, które pozwolą Ci na efektywniejszą pracę.
  • Nauczysz się robić research, tworzyć plan publikacji, pisać streszczenia i inne części. tekstu ze sztuczną inteligencją.
  • Nauczysz się formułować „prompty” (zapytania).
Kto powinien wziąć udział?

Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie:

  • Pracownicy naukowi.
  • Autorzy artykułów i innych publikacji naukowych.
  • Wydawcy prasy naukowej.

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie do sztucznej inteligencji (30 minut):
    • Co to jest sztuczna inteligencja (SI) i jak działa.
    • Poznaj główne zalety i ograniczenia SI.
    • Korzyści z zastosowania SI - nie tylko czas i pieniądze.
    • Chat GPT-3 w dwie godziny napisał o sobie pracę naukową.
    • 10 rzeczy, których sztuczna inteligencja nie potrafi (jeszcze) zrobić.
    • Najczęściej popełniane błędy przez autorów tekstów pracujących z SI.
  2. Zatrudnij SI do pracy: 15 najlepszych narzędzi i aplikacji AD 2023 (30 minut):
    • Dzięki tym narzędziom SI zaoszczędzisz nawet 16 godz. tygodniowo.
    • Jakie narzędzia SI pomogą Ci na każdym etapie procesu tworzenia treści.
    • Generatory tekstów, które same piszą tytuły, leady, akapity, a nawet całe artykuły na zadane przez Ciebie tematy.
    • Zleć SI research, pisanie tytułów, tekstów, stworzenie bibliografii, optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek i wiele innych rzeczy.
    • Przykłady narzędzi do tłumaczenia, korekty i redagowania tekstu.
    • Przykłady narzędzi do analizy i wizualizacji danych.
    • Narzędzia do automatycznego generowania i formatowania bibliografii.
  3. Wykorzystaj SI do research’u i do pisania publikacji naukowych (30 minut):
    • Jak rozpocząć korzystanie z ChatGPT?
    • Użyj SI do burzy mózgów na wybrany temat.
    • Jak zaplanować i pisać artykuły i inne publikacje naukowe z wykorzystaniem SI.
    • Zaplanuj swoją publikację w aplikacji do mapowania myśli.
    • Jak napisać draft publikacji z chatGPT.
    • Jak lepiej wykorzystać SI do pisania streszczeń (abstraktów) i wniosków.
    • Narzędzia do wykrywania plagiatów i do parafrazowania tekstów.
    • Automatyczne i profesjonalne tłumaczenie streszczenia na dowolny język obcy.
    • Plusy i minusy używania SI do pisania publikacji naukowych.
  4. Jak rozmawiać z chatem GPT: im lepszy „prompt”, tym lepsza odpowiedź (60 minut):
    • Komunikacja z chatem GPT oparta na „promptach”, tzn. poleceniach.
    • 10 zasad jak tworzyć i formułować „prompty” dla chat GPT, żeby uzyskać jak najlepsze merytorycznie odpowiedzi.
    • Bonus: 30 przykładów „promptów”, za które musiałbyś zapłacić w internecie.
  5. Praktyczne ćwiczenia (60 minut):
    • Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję wypróbować różne narzędzia do wykorzystania sztucznej inteligencji w pisaniu publikacji naukowych.
  6. Podsumowanie i dyskusja (30 minut):
    • Podsumowanie i omówienie najważniejszych zagadnień związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w pisaniu prac naukowych.
    • Otwarta dyskusja i pytania uczestników szkolenia.

Czas trwania

9.00-13.00

Prelegenci

Krzysztof Urbanowicz

  • Specjalista w zakresie mediów, komunikacji, marketingu i transformacji cyfrowej.
  • Jest konsultantem, coachem, prelegentem i trenerem od ponad 20 lat (Polska, Francja, Szwajcaria, Bułgaria, Rumunia, Litwa…)
  • Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej sieci Revsquare, obecnie Pentalog (Francja, USA).
  • Klienci w Polsce m. in. PKN Orlen, PZU, PGNiG, PGE, PKO BP, TPSA i Orange, Unilever, Orange, Nestlé, Pepsi-Cola, Diageo - Smirnoff Black, Jeronimo Martins Polska…
  • Z wykształcenia: dziennikarz (Institut Français de Presse w Paryżu), sowietolog (Studia przed doktoranckie DEA w Institut d’Etudes Politiques w Paryżu), romanista (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu).
  • Rozpoczął swoją karierę w mediach francuskich we Francji („Le Quotidien de Paris” i „Le Figaro”).
  • Po powrocie do Polski, w latach 90., był korespondentem mediów francuskich, później dyrektorem polsko-francuskiej podyplomowej szkoły dziennikarstwa, Europejskie Studium Dziennikarstwa w Warszawie, założonej przez L’Ecole Supérieure de Journalisme de Lille, jednej z największych szkół dziennikarstwa w Europie, i Uniwersytet Warszawski.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena promocyjna
zgłoszenie min. 2 tygodnie przed terminem
863
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
Cena standardowa
za osobę po okresie promocji
960
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 990 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
  2. Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
  3. Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
  4. Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
  5. Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
  6. Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
  7. Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Ficowskiego 15
  • Kod pocztowy: 01-747
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5260209840

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
01-747 Warszawa, Polska Ficowskiego 15

Organizator

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
01-747 Warszawa, Polska
Ficowskiego 15
woj. mazowieckie
Centrum Promocji Informatyki (CPI) to firma edukacyjna działająca na rynku szkoleniowym od 1992 roku. CPI specjalizuje się w organizowaniu szkoleń otwartych, kursów i konferencji oraz projektów zamkniętych organizowanych na zlecenia firm i organizacj...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!