Jak zbudować strategię rozwoju firmy? Metodyka „krok po kroku” i narzędzia

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy do udziału w trzydniowym szkoleniu z metodyki budowy strategii w firmie.
Kluczowe korzyści wzięcia udział w szkoleniu to opanowanie sprawdzonej metodyki budowy strategii, stosowanej przez liderów rynkowych, poznanie technik i metod analizy strategicznej oraz opanowanie procesu diagnozy strategicznej jako podstawy wyborów strategicznych. Kolejnym tematem jest poznanie procesu formułowania celów i strategii głównej oraz strategii w różnych obszarach przedsiębiorstwa, opanowanie modelowych strategii konkurowania na rynku, poznanie narzędzi opisujących strategię oraz zdobycie wiedzy nt. weryfikacji jakości strategii za pomocą biznesplanu finansowego.

Dlaczego warto wziąć udział?

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do budowy strategii rozwoju firm dzięki poznaniu metodyki i narzędzi sprawdzonych w praktyce doradczej FIG Polska.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik będzie znał proces budowy strategii firmy oraz będzie potrafił m.in.:

  1. Przeprowadzić analizy strategiczne,
  2. Przeprowadzić diagnozę strategiczną w formie wniosków KLP/BI,
  3. Sformułować misję, wizję i wartości firmy,
  4. Sformułować i ustrukturyzować cele finansowe i biznesowe,
  5. Sformułować strategię główną oraz strategie w różnych obszarach przedsiębiorstwa,
  6. Zastosować różne strategie konkurowania na rynku,
  7. Zweryfikować jakość strategii w oparciu o model finansowy DCF.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie budowy strategii.

Inne korzyści:

  • Autorski i unikatowy program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw.
  • Metodyka wykorzystana z sukcesem przez FIG Polska do opracowania i wdrożenia ponad 150 strategii w polskich i zagranicznych przedsiębiorstwach.
  • Praktyczny charakter zajęć, prezentacja metodyki budowy strategii na podstawie „case study” oraz licznych przykładów z wielu branż.
  • Udostępnione liczne formatki i modele dokumentów umożliwiające szybkie ich wykorzystanie we własnej organizacji.
  • Inspirujące rozwiązania z innych branż, w tym z rynku polskiego.
  • Udział w tym seminarium to najlepszy sposób, by zwiększyć szanse na sukces firmy i osobisty oraz ugruntowanie pozycji profesjonalisty w gronie TOP Managementu.
Kto powinien wziąć udział?

Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, inwestycji, strategii, rozwoju, R&D, produkcji, sprzedaży i marketingu, logistyki i zakupów, IT; dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, menedżerowie odpowiedzialni za budowę i nadzór nad realizacją strategii firmy, dyrektorzy personalni i HR.

Program szkolenia

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Czynniki decydujące o sukcesie strategii

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Jak zidentyfikować źródła trwałego sukcesu przedsiębiorstwa? Przykłady strategii sukcesu.
  3. Czym jest strategia firmy i co tworzy jej wyjątkowość? – Dyskusja moderowana i ćwiczenie
  4. Etapy budowy strategii firmy. Co zawiera strategia firmy?
  5. Rola zarządu i top managementu w wyborze, budowie i wdrażaniu strategii. – „Best practice” doradztwa strategicznego
  6. Strategia grupy kapitałowej a jednostek biznesowych. Czym się różnią? Typy i zadania spółek holdingowych. – Przykłady
  7. Zmieniające się otoczenie jako układ szans i zagrożeń. Jak analizować trendy i zjawiska oraz wyciągnąć z nich właściwe wnioski? – Ćwiczenie
  8. Jak ocenić pozycję konkurencyjną firmy? Skwantyfikowana Analiza Strategiczna (SAS) oparta na prognozach.
    1. Z kim konkurujemy? Badanie struktury rynku z wykorzystaniem „Map Grup Strategicznych” i „Modelu oceny sił konkurencji”.
    2. Jak odkrywać szanse płynące z rynków? Analiza otoczenia, pomiar wielkości oraz wartości rynków / segmentów (badania ilościowe).
    3. Kluczowe Czynniki Sukcesu (KCS) w branży. Jak ocenić naszą firmę na tle konkurentów? Wybór metod i zakresu analizy.
    4. Jak ocenić zdolność firmy do kształtowania przewagi konkurencyjnej? Wykorzystanie wskaźników – KPI’ ów i benchmarków w analizie wewnętrznej firmy. – Case study, ćwiczenia
  9. Bilans strategiczny na podstawie skwantyfikowanej analizy strategicznej – zalecane strategie.
  10. Podsumowanie dnia.

 

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Sztuka wyboru strategii rynkowo-produktowych

  1. Powtórzenie zagadnień z pierwszego dnia seminarium.
  2. Diagnoza strategiczna, czyli jakie możliwości posiada moja firma na rynku? Definiowanie propozycji działań rozwojowych wykorzystując szanse płynące z otoczenia i mocne strony firmy (Key Leverage Point) oraz propozycji działań naprawczych i poprawy efektywności uwzględniając zagrożenia płynące z otoczenia i słabe strony przedsiębiorstwa (Business Implications). – Ćwiczenie
  3. Wybór tematów strategicznych w oparciu o diagnozę strategiczną. – Ćwiczenie
  4. Jak wyrazić aspiracje przedsiębiorstwa? Definiowanie wizji przedsiębiorstwa. – Ćwiczenie
  5. Jak ukierunkować myślenie strategiczne i zmienić orientację firmy? Definiowanie misji i wartości organizacji. – Ćwiczenie
  6. Jak powiązać wizję firmy z celami finansowymi? Formułowanie strategicznych celów finansowych zgodnych z metodyką SMART oraz spełniających oczekiwania akcjonariuszy i innych interesariuszy. – Ćwiczenie
  7. Strategie stymulowania wyników finansowych: strategie wzrostu, efektywności i kombinowane. Poszukiwanie źródeł wzrostu i poprawy wyników finansowych. – Przykłady
  8. Cele rynkowe i miary ich realizacji (KPI).
  9. Strategie rynkowe. Które rynki / segmenty gwarantują sukces biznesowy i finansowy? Scenariusze i opcje strategiczne oraz kryteria ich oceny.
    1. Segmentacja i strategiczne wybory rynków docelowych (target groups).
    2. Identyfikacja Inicjatyw Strategicznych w obszarach rynkowych. – Ćwiczenie
  10. Strategia produktowa. Jak zbudować atrakcyjne portfolio produktów? Kryteria oceny atrakcyjności produktów i usług.
    1. Strategia B+R w zarządzaniu innowacjami. – Ćwiczenie
  11. Jak zwiększyć jednocześnie sprzedaż i marże? Budowa propozycji wartości dla strategicznych grup klientów opartych na wyróżnikach z wykorzystaniem Macierzy Wartości. – Warsztat
  12. Wyróżniki konkurencyjne a strategia konkurowania na rynkach: przywództwa dzięki innowacjom, zażyłości z klientami lub
    doskonałości operacyjnej. – Przykłady
  13. Podsumowanie dnia.

Trzeci dzień (9.00 - 16.00)

Budowa modelu biznesowego i programów działań

  1. Powtórzenie zagadnień z drugiego dnia seminarium.
  2. Wyróżniki konkurencyjne a model biznesowy. Które procesy w organizacji budują przewagi konkurencyjne? Wybór unikalnego modelu biznesowego opartego na łańcuchu wartości.
    1. Wybór celów i projektów strategicznych gwarantujących dostarczanie wartości klientom przy optymalnych kosztach.
    2. Kiedy budować strategie funkcjonalne? Analiza łańcucha wartości. – Ćwiczenie
  3. Strategiczne zasoby i kompetencje firmy jako czynniki warunkujące powodzenie strategii rozwoju firmy.
    1. Które umiejętności i kompetencje rozwijać, aby osiągnąć trwały sukces finansowy? – Ćwiczenie
  4. Jak opracować „Program Strategicznych Działań” gwarantujący osiągnięcie celów strategicznych? – Przykłady z praktyki
  5. Mapa strategii jako narzędzie opisujące strategię w formie zbioru celów powiązanych w związki przyczynowo-skutkowe. – Ćwiczenie
  6. Jak sprawdzić, czy strategia buduje czy niszczy wartość firmy? Biznesplan finansowy jako narzędzie pomiaru wartości strategii. – Ćwiczenie
  7. Wprowadzenie do Balanced Scorecard jako narzędzia implementacji strategii wzrostu wartości firmy.
  8. Najczęstsze błędy w procesie budowy i wdrażania strategii. Jak ich unikać? – Doświadczenia z biznesu
  9. Podsumowanie zajęć.

Czas trwania

3 dni

9-17

Prelegenci

Tadeusz Woźniak

Przedsiębiorca, doradca biznesowy, mentor i mówca motywacyjny.

Założyciel i Dyrektor Generalny Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska. Ekspert i trener z ponad 30 letnim doświadczeniem w zakresie zarządzania strategicznego, marketingowego i finansowego.

Jako ekspert i doradca wspiera właścicieli, zarządy i top management w opracowaniu i wdrożeniu strategii rozwoju przedsiębiorstw ukierunkowanych na wzrost wartości oraz programów poprawy efektywności operacyjnej przedsiębiorstw.

Projekty doradcze

Opracował i nadzorował wdrożenie długoterminowych strategii rozwoju polskich i zagranicznych przedsiębiorstw m.in. Agis Fire & Security (Spie), All Windows, Ambra, Boryszew, Browary Perła, Ciech, Eco, EFL Credit Agricole, Egis, Elektrotim, Exatel, Grupa Azoty, Kross, Medisept, Mercor, Met-Eurosystem, MZA w Warszawie, Osadkowski, Pafana, PCO, Pekaes, Pekpol, Pilkington Automotive Poland, PIT Radwar, Raiffeisen Leasing, Rockwool, Scandinavian Tobacco, Stalprodukt, TU Inter, Yawal, Wolters Kluwer, ZPUE.

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

W swojej 30 letniej praktyce doradczej, opracował i nadzorował wdrożenie długoterminowych strategii rozwoju polskich i zagranicznych przedsiębiorstw m.in. Agis Fire & Security (Spie), All Windows, Ambra, Bumar Żołnierz, Boryszew, Browary Perła, Ciech, Eco, EFL Credit Agricole, Egis, Elektrotim, Exatel, Fabryka Broni „Łucznik”, Grupa Azoty, Kross, Medisept, Mercor, Met-Eurosystem, MZA w Warszawie, Osadkowski, Pafana, PCO, Pekaes, Pekpol, Pilkington Automotive Poland, PIT Radwar, Raiffeisen Leasing, Rockwool, Scandinavian Tobacco, Stalprodukt, TU Inter, Yawal, Wolters Kluwer, ZPUE.

Poświęcił ponad 2 500 dni na szkolenia, warsztaty, sesje strategiczne dla najwyższej kadry zarządzającej z zakresu zarządzania strategicznego i operacyjnego uwzględniając holistyczne podejście do rozwoju biznesu.

Prowadzi wykłady na studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Prezes spółki doradczej Sodeco w Paryżu. Były dyrektor finansowy Dimacel – Alcatel (Francja), menedżer w firmach doradczych E&Y oraz Interconseil (Francja). Współpracował m.in. Alcatel, Dumez – Grupa Vinci, Genest – Grupa Fayat, Grupa Nexans (Cablerie de Lens, Mars-Actel, Thomson), Urame, Babolat V.S.

Były wykładowca w Institut Francais de Gestion (Francja i Polska). Absolwent m.in.: Université de Paris – ASSAS, Institut de Droit des Affaires de Paris oraz Executive Master – HEC/ SGH.

Wyróżnienia i publikacje

Otrzymał nagrodę Prelegenta Roku, wybrany spośród ponad 800 prelegentów przez uczestników konferencji organizowanych przez Institute for International Research.

Autor książek i publikacji w prasie ekonomicznej z zakresu strategii, finansów, Balanced Scorecard oraz Value Based Management oraz autor ponad 50 programów rozwojowych dla kadry zarządzającej.

 

Piotr Szpindler

Ekspert wspierający tworzenie wartości firm oraz budowę ich przewagi konkurencyjnej poprzez efektywną identyfikację możliwości rozwojowych, inicjowanie kierunków poszerzania działalności, współtworzenie i implementację strategii biznesowych.

Doświadczony Prezes Zarządu/ Dyrektor Handlowy z udokumentowanymi sukcesami w zakresie kreowania i realizacja strategii marketingowo-sprzedażowej, inicjowania i zarządzania projektami związanymi z rozwojem produktów oraz optymalizacją działań operacyjnych.

Obecnie zajmuje się doradztwem strategicznym oraz operacyjnym wsparciem Zarządów w zakresie tworzenia i wdrażania strategii.

W latach 2014-2016 Prezes Zarządu/ Członek Zarządu w spółkach Grupy Kapitałowej ZPUE S.A. Współautor strategii rozwoju grupy ZPUE na lata 2016-2020 członek TOP Managementu – grupy osób wybranych ze wszystkich spółek grupy kapitałowej, powołanej do wyboru i ustalenia strategii dalszej ekspansji łącznie z wyborem narzędzi jej realizacji.

W latach 2004-2014 w Europoles Kromiss Sp. z o.o. jako Dyrektor Handlowy/ Dyrektor Badań i Rozwoju odpowiadał za kreowanie i wdrożenie strategii sprzedaży na rynku krajowym i wybranych rynkach europejskich (Niemcy, Włochy, Skandynawia, Ukraina, Rosja) a także za stworzenie oraz zarządzanie działem Badań i Rozwoju.

Doktor nauk technicznych w dyscyplinie naukowej Elektrotechnika o specjalizacji Sieci elektroenergetyczne, absolwent Wydziału Elektrotechniki na Politechnice Opolskiej (2010-2014) oraz Częstochowskiej (1991-1996).

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminarium: „Strategiczne zarządzanie rynkami. Koncepcje i narzędzia budowy sukcesu rynkowego”.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Golden Tulip,

00-811 Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Hotel Golden Tulip

Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Rejestracja

5800
5 800
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 5.17% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Filtrowa 75/5
  • Kod pocztowy: 02-032
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5251562318

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa, Polska ul. Filtrowa 75/5

Organizator

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa, Polska
ul. Filtrowa 75/5
woj. mazowieckie
Francuski Instytut Gospodarki Polska jest firmą ekspercką, której misją jest: „Wspierać najwyższą kadrę zarządzającą w osiąganiu przełomowych wyników poprzez edukację, doradztwo oraz nadzór nad realizacją projektów biznesowych w oparciu o &b...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!