O szkoleniu
Serdecznie zapraszamy na dwudniowe szkolenie, na którym:
- poznasz przepisy prawne i ich interpretację dotyczącą funkcjonowania organów spółki, wzajemnych relacji pomiędzy organami, odpowiedzialności zarządu i rady nadzorczej a także przepisy dotyczące dokumentacji korporacyjnej, dokumentacji rejestrowej oraz czynności prawnych,
- dowiesz się, jak można zabezpieczyć interesy spółki i usprawnić jej procesy,
- dowiesz się, jak zabezpieczać warunki realizacji umów i dochodzić roszczeń,
- poznasz zasady tworzenia uchwał i protokołów z posiedzeń organów spółki,
- poznasz zmiany w przepisach, które wchodzą w życie w 2022.
Szkolenie adresujemy do:
- Członków Zarządu i Rady Nadzorczej
- Kierowników Biura Zarządu
- Sekretarzy Zarządu i Rady Nadzorczej
- Asystentów Zarządu i Rady Nadzorczej
- Osoby wspierające prawne działania organów spółek
- Wszystkich, którzy chcą pogłębić wiedzę z zakresu KSH i KC
Program szkolenia
- Podstawy prawne funkcjonowania spółek:
- kodeks spółek handlowych -zakres i wyznaczenie zasad dla spółek,
- umowa i statut - najważniejsze zapisy i ich znaczenia dla funkcjonowania spółki,
- case study: analiza kluczowych rozwiązań.
- Rodzaje spółek i ich cechy szczególne:
- spółka jawna, spółka partnerska,
- spółka komandytowa, spółka komandytowo - akcyjna,
- spółka z o.o.,
- spółka akcyjna,
- NOWOŚĆ: prosta spółka akcyjna.
- Organizacja spółek kapitałowych:
- podział kompetencji, zależności między organami,
- case study: nadzór indywidualny.
- Zarząd w praktyce:
- struktura, kompetencje, organizacja i funkcjonowanie,
- regulamin zarządu-przydatność, przykłady,
- zwoływanie posiedzeń,
- podejmowanie uchwał - w jakich sprawach są potrzebne?
- zatrudnianie, wynagradzanie, zasady reprezentacji,
- odpowiedzialność członków zarządu wobec spółki,
- mandat i kadencja, powoływanie i odwoływanie członków zarządu,
- case study: zakaz konkurencji.
- Rada Nadzorcza w praktyce spółek:
- zwoływanie posiedzeń,
- podejmowanie uchwał,
- skład, kadencja, powoływanie i odwoływanie członków zarządu,
- uprawniania kontrolne Rady Nadzorczej i ich wykonywanie,
- nadzór dokumentacyjny, bieżący, kompetencje szczególne,
- case study: Regulamin Rady Nadzorczej.
- Sprawozdania finansowe:
- analiza sprawozdań, terminy, zatwierdzenia,
- rejestracja i publikacja sprawozdań,
- Zgromadzenia Wspólników / Walna Zgromadzenie:
- zasady zwoływania posiedzeń,
- przygotowanie zaproszeń, materiałów, projektów uchwał, itd.,
- zaskarżenie uchwał - uprawnieni, podstawy prawne, postępowanie i konsekwencje.
- Regulaminy - rola i znaczenie dla spółki:
- jak tworzyć i zmieniać regulaminy,
- obligatoryjne i fakultatywne regulaminy i ich zapisy,
- jak stosować zapisy w regulaminach,
- case study: przykładowe regulaminy.
- Protokoły i uchwały:
- tworzenie uchwał i protokołów z posiedzeń organów spółki (zarząd, rada nadzorcza, zgromadzenia wspólników, walne zgromadzenie),
- wymagania prawne dla protokołów - forma i zapisy,
- kto podpisuje uchwały i protokoły,
- przechowywanie, archiwizacja i udostępniania protokołów,
- warsztaty - tworzenia uchwał i protokołów,
- najczęstsze błędy.
- Kapitała zakładowy:
- źródła tworzenia kapitału, stałość i zmienność kapitału, przekształcenia,
- dokapitalizowanie spółki -zasady, konsekwencje,
- case study: odpowiedzialność karna i cywilna.
- Akcje i akcjonariusze w regulacjach:
- prawa i świadczenia dla akcjonariuszy,
- przenoszenie i wykup akcji,
- księga akcyjna zgodna z przepisami.
- Zgłoszenie danych do KRS:
- obowiązki ujawniania danych, aktualizacji danych -wymagania ustawowe,
- opłaty, skutki wpisów, jak uzyskać odpis wpisu do KRS?
- case study: z praktyki KRS.
- Dokumentacja spółek:
- rola biura zarządu w sprawnym funkcjonowania spółki,
- komunikacja elektroniczna w pracy organów spółki - zasady bezpiecznego korzystania,
- archiwizacja dokumentacji spółki, okresy przechowywania,
- księga udziałów/księga akcyjna - zasady prowadzenia,
- udostępnianie dokumentów na żądanie osób i organów,
- tajemnica przedsiębiorstwa.
- Kontrakty w spółkach zgodne z przepisami Kodeksu Cywilnego:
- rodzaje umów,uregulowania, opisy,
- uprawnienia i obowiązki stron,
- case study: reprezentacja stron, odpowiedzialność w praktyce.
- Sposoby zabezpieczania umów zgodnie z Kodeksem Cywilnym:
- rodzaje zabezpieczeń,
- gwarancje i rękojmie w praktyce gospodarczej.
- Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych:
- terminy płatności wg. nowych przepisów,
- nowe wysokości odsetek ustawowych,
- nowe obowiązki dużych przedsiębiorców, nowe zapisy w umowach,
- 100 euro rekompensaty
- Podsumowanie szkolenia, pytania i dyskusja, indywidulane konsultacje Uczestników.
Czas trwania
2 dni, 09:00 - 16:30
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin zgłaszania uczestnika na szkolenie otwarte
- Zgłoszenie na szkolenie realizowane jest w formie elektronicznej poprzez wypełnienie formularza online.
- Przesłanie formularza jest równoznaczne z zawarciem umowy zakupu szkolenia z firmą High5 Group Sp. z. o.o. (zwaną dalej Organizatorem) na zasadach określonych w niniejszym regulaminie i upoważnia firmę High5 Group Sp. z. o.o. do wystawienia po szkoleniu faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
- Organizator potwierdza otrzymanie zgłoszenia i rezerwację miejsca na szkoleniu w terminie 2 dni od otrzymania zgłoszenia.
- Organizator zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zgłoszenia w przypadku, gdy udział w szkoleniu mógłby naruszyć interesy organizatora.
- Organizator na 5 dni przed terminem szkolenia osobie zgłaszającej i uczestnikowi wysyła drogą elektroniczną „Zaproszenie na szkolenie”, zawierające wszystkie informacje organizacyjne niezbędne do uczestnictwa w szkoleniu. Otrzymanie Zaproszenia jest podstawą do uczestnictwa w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu na 5 lub więcej dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych po stronie Zamawiającego, pod warunkiem przesłania przez Zamawiającego informacji o rezygnacji na adres: biuro@high5.pl oraz zgloszenie@eventis.pl jednocześnie.
- W przypadku rezygnacji na mniej niż 5 dni przed terminem szkolenia Organizator zastrzega sobie prawo do wystawienia faktury na 50% ceny szkolenia tytułem kary umownej.
- Nieobecność Uczestnika na szkoleniu nie zwalnia Zamawiającego od zapłaty pełnej ceny wynagrodzenia za jego udział w szkoleniu, chyba, że zachodzą sytuacje wskazane w punkcie 6 i 7.
- Możliwe jest zgłoszenie zastępstwa dla uczestnika.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 5 dni przed terminem szkolenia, o czym zobowiązany jest poinformować uczestników szkolenia i Zamawiającego.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za koszty poniesione przez Zamawiającego na rzecz podmiotów trzecich (np. z tytułu przedpłat dokonanych na rzecz hoteli, z tytułu dojazdu na szkolenie) jeśli zostały one poniesione przed otrzymaniem zaproszenia na szkolenie.
- Uczestnik do połowy pierwszego dnia szkolenia może zrezygnować ze szkolenia, podając konkretny merytoryczny powód wraz z jego uzasadnieniem. Zamawiający nie będzie obciążony w takim przypadku kosztem szkolenia.
- Płatność za szkolenie następuje na podstawie wystawionej po szkoleniu faktury VAT.
- W przypadku finansowania szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych Zgłaszający powinien poinformować Organizatora w momencie zgłaszania uczestnika poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu zgłoszenia.
Przesyłając zgłoszenie wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych w formularzu danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszenia, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1).
Administratorem danych jest HIGH5 Group Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wroniej 45 lok.129. Informujemy, że mają Państwo prawo dostępu do swoich danych oraz możliwość ich poprawiania, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawo do przenoszenia danych. Podanie danych ma charakter dobrowolny, jest jednak niezbędne, żeby móc zarejestrować Państwa zgłoszenie. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji usługi szkoleniowej oraz wynikających z przepisów prawa.
- Nazwa firmy: HIGH5 Training Group
- Ulica i nr: ul. Wronia 45/129
- Kod pocztowy: 00-870
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5262464795