O szkoleniu
Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu: "Kompendium Project Managera - Zintegrowane zarządzanie projektami. 3-dniowe warsztaty praktyczne w Zakopanem". Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.
Uczestnicy będą wiedzieli:
1.Zrozumieją na czym polega praca skutecznego Kierownika Projektu.
2.Poznają terminologię stosowaną w zarządzaniu projektami.
3.Będą znali najpopularniejsze metodyki zarządzania projektami.
4.Poznają cały cykl życia projektu.
5.Poznają techniki zarządzania ryzykiem w projekcie.
6.Poznają techniki zarządzania budżetem projektowym.
7.Poznają techniki zarządzania jakością.
8.Poznają w jaki sposób opracowywać harmonogramy uwzględniając wszystkie obszary wiedzy w zarządzaniu projektami.
9.Będą wiedzieli jak zarządzać interesariuszami projektu.
10.Monitorować postępy prac oraz definiować kamienie milowe.
Uczestnicy będą potrafili:
1.Zainicjować projekt.
2.Sporządzić plan realizacji projektu (harmonogram, budżet, zasoby).
3.Zarządzić ryzykiem, budżetem, jakością.
4.Zapewnić właściwą komunikację w ramach zespołu projektowego.
5.Monitorować realizację projektu.
6.Oceniać główne ograniczenia i konstruktywnie zarządzać zagadnieniami projektowymi.
7.Tworzyć harmonogramy wykorzystując m.in. technikę PERT, analizować ścieżkę krytyczną oraz opracowywać wykresy Gantta.
8.Definiować wymagane zasoby do realizacji przedsięwzięć.
9.Oceniać posiadane rezerwy i optymalnie wykorzystać potencjał własnych zespołów.
10.Monitorować postępy prac oraz definiować kamienie milowe.
11.Jak zastosować metodę wartości wypracowanej i jak oceniać uzyskane rezultaty.
12.Zakończyć projekt w kontrolowany sposób zgodnie z oczekiwaniami głównych interesariuszy projektu.
Korzyści dla Organizacji:
Uczestnicy rozwiną i poszerzą wiedzę na temat nowoczesnego zarządzania projektami oraz zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie planowania, realizacji i kontrolowania złożonych przedsięwzięć. Będą również potrafili wybrać i dostosować do swojej organizacji i specyfiki poszczególne metody i techniki harmonogramowania. Do głównych korzyści wynikających z udziału w szkoleniu warto zaliczyć m.in.:
1.Umiejętność szacowania kosztów i czasu trwania zadań przy wykorzystaniu różnych technik estymacji.
2.Aktywnie zarządzanie ryzykiem i planowanie pro aktywnych działań wynikających z przyjętej strategii sterowania.
3.Wykorzystywanie wiedzy historycznej do eksploracji przyszłych wyników szczególnie w zakresie kosztów i czasów realizacji poszczególnych zadań.
4.Podejmowanie optymalnych decyzji na podstawie analiz harmonogramu i zależności pomiędzy zadaniami.
5.Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów.
6.Nabycie umiejętności właściwego przygotowywania projektów.
7.Dostrzeganie punktów krytycznych i ograniczeń we własnych projektach.
8.Reagowanie na symptomy niekorzystnych zmian zachodzących w projektach.
9.Zarządzać w odpowiedni sposób relacjami dostawcami i odbiorcami wyników projektów.
10.Świadomie zarządzać zmianami w projekcie.
11.Zarządzać etapami projektu i ich zakresem.
12.Umiejętność budowania strategii komunikacji.
Program szkolenia przeznaczony jest dla osób chcących zdobyć kompleksową wiedzę w zakresie skutecznego organizowania i zarządzania projektami. Głównymi adresatami są więc specjaliści oraz kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla zarządzania.
Program szkolenia
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
TEN INTERDYSCYPLINARNY WARSZTAT BĘDZIE NIEZWYKLE CENNYM DOŚWIADCZENIEM PRAKTYCZNYM DAJĄCYM MOŻLIWOŚĆ OPANOWANIA UMIEJĘTNOŚCI, DZIĘKI KTÓRYM MOŻNA OPTYMALNIE WYKORZYSTAĆ WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI NAJCENNIEJSZYCH ZASOBÓW W REALIZOWANYCH PRZEDSIĘWZIĘCIACH CZYLI LUDZI.
1. Wstęp i zarządzanie celami projektu:
skąd się biorą projekty w firmie i czym tak naprawdę są?
czym są projekty, programy, portfele? definiowanie głównych pojęć i sposobów zarządzania?
dlaczego projekty się nie udają?
jakie są warunki sukcesu projektu?
jak wyznaczać cele projektu?
jaki mierzyć wpływ projektu na całość funkcjonowania firmy.
metody i standardy zarządzania - co dają i jak stworzyć optymalny zestaw narzędzi, adekwatny do specyfiki firmy i jej projektów?
2.Od pomysłu na projekt do jego planu
Identyfikacja pomysłów na projekt
Jak nie zgubić ciekawych pomysłów na projekt
Lejek projektowy i kryteria przejścia pomysłów do kolejnych faz planowania i realizacji
Identyfikacja interesariuszy projektu oraz ocena ich nastawienia i wpływu na projekt.
Wymagania projektu główne zasady formułowania wymagań.
Zainicjowanie projektu.
3.Planowanie realizacji projektu:
prawidłowe określenie celu projektu
jak prawidłowo ustalić zakres projektu (WBS)?
jak określić sekwencję zadań do realizacji w projekcie (siec projektu)?
jak określać koszty realizacji projektu?
4.Harmonogramowanie i zarządzanie czasem w projekcie
dlaczego projekty się opóźniają?
jak opracować realny harmonogram projektu? (Sieć projektu i Wykres Ganta)
ścieżka krytyczna projektu a łańcuch krytyczny
jakich narzędzi informatycznych użyć, aby ułatwić sobie pracę i zwiększyć swoją szansę na sukces?
5.Zarządzanie ryzykiem w projekcie:
jak określać ryzyka w projekcie?
jak planować działania zapobiegawcze?
jak monitorować ryzyka?
Sprawozdawczość wykonania monitoring realizacji projektu.
Na jakich zadaniach powinien skoncentrować się koordynator projektu?
Audyt, ocena i monitorowanie wykonania zakresu projektu.
Rejestr Ryzyka narzędzie integrujące.
6.Zarządzanie zmianami w projekcie
Procedury oceny potrzeb projektu.
Określenie kryteriów kontroli zmian.
Wybór narzędzi i technik zapewniających realizację oczekiwań klientów.
Główne kryteria sukcesu.
7. Zarządzanie ludźmi i komunikacją w projekcie:
kierownik a Lider/Przywódca
rola koordynatora w projektach
zasady budowy skutecznego zespołu
komunikacja jako fundament skutecznego zarządzania projektami
najczęstsze bariery i błędy w komunikacji oraz ich konsekwencje dla czasu realizacji projektu i jego budżetu
jakie są warunki efektywnej komunikacji?
jak zbudować dobry kontakt między członkami zespołu?
autodiagnoza preferowanych ról w zespole
jak wiedzę o członkach zespołów i ich preferowanych rolach wykorzystać do budowy skutecznego zespołu?
jak skutecznie motywować członków zespołu?
Model przywództwa sytuacyjnego - czyli jak dobrać styl kierowania adekwatnie do rodzaju projektu i ustalić optymalny styl rozwiązania zagadnienia (podjęcia decyzji)
Zarządzanie konfliktem w zespole
Ustalenie preferowanego stylu zachować w sytuacjach konfliktowych - stresowych
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
Czas trwania
3 dni
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Zakopane
woj. małopolskie
Zakopane
woj. małopolskie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176