Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/kompetencje-menedzera-marketingu-i-sprzedazy-74233-id36

Informacje o szkoleniu

  • Kompetencje menedżera marketingu i sprzedaży


    ID szkolenia: 74233
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Sprzedaż, obsługa klienta Zarządzanie
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    Conference Center - Ogrodowa 12
    Ogrodowa 12
    61-821 Poznań
    Godziny zajęć (czas trwania):
    I dzień: 10:00 - 18:00
    (w tym przerwa obiadowa 45 min)
    II dzień: 09:00 - 17:00
    (w tym przerwa obiadowa 45 min)
  • Organizator szkolenia:

    AVENHANSEN Sp. z o.o.
    Kronikarza Galla 4 lok. 9
    30-053 Kraków
    woj. małopolskie
    O firmie Inne oferty firmy
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Czasami mówi się, że awansując pracownika na stanowisko menedżerskie można go skrzywdzić. Dlaczego? Ponieważ bez żadnego przygotowania, czasami z dnia nadzień, zaczynamy od takiej osoby wymagać zupełnie nowych dla niej rzeczy. Do tej pory realizowała swoje cele ponadprzeciętnie, aż tu nagle spadają wyniki, znika entuzjazm, brakuje inicjatywy i zaangażowania.

Jak temu zaradzić? Osoby przygotowywane do awansu powinny sukcesywnie zdobywać nowe kompetencje. Menedżer, niezależnie od działu w którym pracuje, powinien posiadać określone predyspozycje. Ale osoby wiążące swoją przyszłość z marketingiem i sprzedażą muszą mieć dodatkowe umiejętności. Dzięki nim nie tylko szybciej zaadaptują się w nowej roli i będą czerpać z nowej pozycji przyjemność, ale też wniosą dodatkową wartość do organizacji.

Marketing i sprzedaż to kluczowe z punktu widzenia generowania przychodów dla firmy działy. Dlatego tak ważne jest przygotowanie kadry do prawidłowego wykonywania swoich obowiązków.

Szkolenie przygotowane jest w formie warsztatów aktywizujących uczestników kursu, dzięki czemu będzie możliwość zastosowania wiedzy w praktyce.

 

Korzyści dla uczestników szkolenia:

Po szkoleniu uczestnicy będą:

- znali 10 kluczowych kompetencji menedżera marketingu i sprzedaży

- przygotowani na awans na stanowisko menedżera

- stosować nowe umiejętności w pracy, dzięki czemu wzrośnie ich efektywność działania

- kreatywnie zgłaszać nowe pomysły

- motywować swoich podwładnych

- aktywnym członkiem zespołu 

- pracować nie tylko zza biurka, ale zbierać informacje z rynku

- skutecznie komunikować się z innymi pracownikami

- znać obszary, które wymagają dalszego rozwoju 

Szkolenie skierowane jest do:

  • pracowników działów marketingu i sprzedaży
  • wszystkich osób, które chcą pracować w marketingu albo sprzedaży
  • osób, które są na programach menedżerskich
  • osób, które dostały niedawno awans na stanowisko menedżera
  • studentów kierunków ekonomicznych

Program szkolenia:

MODUŁ I. KREATYWNOŚĆ

Kreatywny dział marketingu odszedł „do lamusa”, bo wszystko zlecane jest agencji zewnętrznej? Praca operacyjna zabija inicjatywę i nowe pomysły? Ciągłe spotkania zabierają czas na kreację? Rutyna nie pozwala szukać nowych rozwiązań sprzedażowych?

Właśnie. A przecież w DNA pracowników marketingu i sprzedaży powinna być kreatywność. W tym module wypróbujemy sprawdzone techniki kreatywności, aby odblokować to, co najważniejsze. Czyli WENĘ.

  1. Widmo pytania szefa „jakieś pomysły?”
  2. O co tak naprawdę chodzi w tej kreatywności…, czyli kreatywność w pracy i w życiu
  3. „Kreatywność należy trenować. Zupełnie jak bieganie po chleb. Dzień w dzień” - wprowadzenie do treningu kreatywności
  4. Część warsztatowa: rozgrzewka twórcza i wybrane metody kreatywności ( m.in. przełamywanie barier, nowa perspektywa, generowanie pomysłów za pomocą skojarzeń)

MODUŁ II. ORIENTACJA NA ZEWNĄTRZ ORGANIZACJI, czyli  2xK

Nie da się być dobrym marketingowcem „zza biurka”. Nie ma takiej możliwości, żeby zrozumieć w ten sposób swojego konsumenta i poznać konkurencję. Podobnie w sprzedaży. Telefoniczny kontakt z swoim klientem nie wystarczy, żeby być efektywnym sprzedawcą.
Ten moduł przypomni, że KLIENT i KONKURENCJA nigdy nie śpią…

  1. KLIENT, czyli szef wszystkich szefów
  2. Gdzie szukać informacji o kliencie i jak czytać „między wierszami”
  3. Konsument a shopper - czy zawsze jest to ta sama osoba?
  4. KONKURENCJA - przyjaciel czy wróg
  5. Strategie marketingowe a konkurencja
  6. Część warsztatowa: generowanie insightów, przykłady działań marketingowych i sprzedażowych w zależności od pozycji konkurencji

MODUŁ III.  WIZJA - STRATEGIA - INSPIRACJA

Oczywista oczywistość dla menedżerów, ale czy na pewno? 

Ten moduł podpowie, w jaki sposób wytyczanie wizji i strategii wpływa pozytywnie na biznes. Ale nie tylko. Także na ludzi, z którymi pracujemy. 

  1. Wizjoner i strateg - kluczowe kompetencje liderów
  2. Inspirowanie a wpływanie na ludzi - co robić, a czego unikać w biznesie
  3. Część warsztatowa: tworzenie wizji „MÓJ dział”, inspirowanie - konkurs na „Moje wakacje życia”

MODUŁ IV. KOMUNIKACJA

Działy marketingu i sprzedaży są działami niezwykle „kontaktowymi”. I nie chodzi tutaj o porównanie do sportu, że najczęściej obrywają. Chociaż i w tym punkcie jest dużo prawdy. Mam na myśli kwestie komunikowania się. 

W tym module skupimy się na odpowiedzi na pytanie, dlaczego umiejętność komunikacji jest kluczowa dla marketingowców i sprzedawców.

  1. Zasady efektywnej komunikacji
  2. Jak komunikować się z różnymi typami osobowości
  3. Ćwiczenia warsztatowe: typy osobowości i sposoby komunikacji - scenki

MODUŁ V. TEAM BUILDING, czyli umiejętność pracy w zespole

Jednostki, nawet wybitne, w pojedynkę osiągają mniej, niż osoby współpracujące w zespole. To ważne, aby każda osoba czuła swój potencjał i świadomie partycypowała w pracy swojego zespołu.

W tym module skupimy się na pracy zespołu i przyjrzymy się, co zrobić, żeby był to „zespół wygrywający”.

  1. Pokaż mi swój zespół, a powiem Ci, czy osiągniesz sukces…
  2. Różne role w zespole
  3. Ćwiczenia warsztatowe: ćwiczenie na efektywną pracę w zespole, metoda 6 kapeluszy Edwarda de Bono

MODUŁ VI. NEGOCJACJE I SPRZEDAŻ

Sprzedaż - sprzedaje. Ale marketing? Oczywiście, że tak! Zaczynając od zaprezentowania swoich pomysłów, czy to szefom, czy właśnie sprzedawcom! A negocjacje? Są zawsze i wszędzie. Od wysokości budżetu przyznanego na kolejny rok, po oczywiście spotkania z klientami zewnętrznymi.
W tym module skupimy się na ćwiczeniach związanych ze sprzedażą i negocjacjami. Jak poradzą sobie z tym marketingowcy, a jak zawodowi sprzedawcy?

  1. Wewnętrzny i zewnętrzny klient
  2. Aktywne słuchanie
  3. Odmienny punkt widzenia
  4. Sytuacja Win Win
  5. Ćwiczenia warsztatowe: scenki sprzedażowe, negocjacje - ćwiczenie w grupie

MODUŁ VII. ASERTYWNOŚĆ 

Asertywność w biznesie nie jest barkiem zaangażowania czy proaktywności. Czasami, żeby wykonać lepiej jedno zadanie, należy odmówić przyjęcie kolejnego zlecenia.
W tym module będziemy ćwiczyć komunikaty asertywne.

  1. Asertywność w biznesie, czyli o co konkretnie chodzi
  2. Zasady asertywności
  3. Przykłady zachowań asertywnych
  4. Ćwiczenia warsztatowe: w jakich sytuacjach w pracy osoby mają problem z asertywnością, komunikaty asertywne ćwiczenia w parach 

MODUŁ VIII.  PRZYWÓDZTWO

Młodzi menedżerowie często mają problem z tą kompetencją. Szczególnie, jeśli awans wewnętrzny spowodował, że wcześniej koledzy z zespołu zaczęli być podwładnymi.
W tym module omówimy kwestie związane z leadershipem

  1. Jakie kompetencje powinien mieć lider 
  2. Jakie cechy powinien posiadać lider
  3. Typy liderów
  4. Ćwiczenia warsztatowe: „Prawda czy fałsz” - jak postrzegają mnie inni, jakim typem lidera jestem? - praca indywidualna

MODUŁ IX. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

Nie ma nic bardziej pewnego, niż zmiany w organizacji. Tylko otwartość na nowe wyzwania daje menedżerowi możliwość adaptacji i szybkiej reakcji na zmieniające się potrzeby.
W tym module sprawdzimy, jak uczestnicy radzą sobie ze zmianami w życiu i biznesie.

  1. Marketing i sprzedaż - przystosowanie się do ciągłych zmian
  2. Główne zasady zarządzania zmianami
  3. Ćwiczenia warsztatowe: indywidualny test „Jak reaguję na zmiany”, Zmiany w biznesie – scenki rodzajowe

MODUŁ X. DBANIE O ROZWÓJ SWÓJ I SWOICH PRACOWNIKÓW

Zmiany wymuszają konieczność rozwijania siebie oraz zachęcania do tego osób współpracujących. Umiejętność dawania informacji zwrotnej nie tylko pozwala skorygować drobne błędy biznesowe, ale i pomaga w samorozwoju.

  1. Nie zostań w tyle, kiedy świat idzie do przodu
  2. Parę słów o motywowaniu siebie i innych
  3. Informacja zwrotna jako narzędzie rozwoju pracowników
  4. Ćwiczenia warsztatowe: jak motywować zespół - ćwiczenie w parach, udzielanie feedbacku zwrotnego - ćwiczenie w parach

Informacje o prelegentach:

Małgorzata Dziubała

Praktyk marketingu i sprzedaży z ponad 20 letnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach i polskich firmach. Strateg biznesu i kariery. 

O mnie

Człowiek ze świata biznesu. Praktyk marketingu i sprzedaży z ponad 20 letnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach i polskich firmach. Strateg biznesu i kariery. 

„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem”- Konfucjusz

Wywodzę się ze świata biznesu. Dlatego preferuję praktykę od teorii. Staram się podzielić z uczestnikami szkolenia wiedzą, którą zdobyłam w czasie wieloletniej kariery zawodowej. Szkolę zgodnie z zasadą: mniej gadania, więcej działania. 

Byłam członkiem zespołów oraz zarządzałam zespołami odpowiedzialnymi za rozwój i wdrażanie kompleksowych projektów, wprowadziłam na rynek wiele produktów, przeprowadziłam kilkadziesiąt kampanii reklamowych. Przeszłam przez wiele szczebli organizacji,  dzięki czemu posiadam odpowiednie kompetencje oraz szeroką wiedzę zdobytą na różnych stanowiskach. 

 

Dlaczego szkolę?

Lubię dzielić się wiedzą. Dawać nowe spojrzenie na biznes. Pokazywać przykłady, na podstawie których lepiej można zrozumieć pewne sytuacje biznesowe. 

 

Doświadczenie zawodowe

Praktyk marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem w jednej z największych korporacji międzynarodowych Unilever oraz znanej polskiej firmie Sante. Posiadam również kompetencje sprzedażowe - przez kilka lat pracowałam w korporacji w dziale sprzedaży i marketingu handlowego. 

Jestem doświadczonym Dyrektorem Marketingu w branży FMCG. Przez 6 lat byłam szefową marketingu biznesu kulinarnego w UL (marka Knorr i Amino) na Polskę i kraje Bałtyckie, a przez 2 lata stałam na czele Działu Marketingu firmy Sante.  

Pracuję jako konsultant biznesowy. Wspieram firmy i agencje reklamowe w rozwoju. Tworzę strategie marketingowe i koncepty kampanii, kreuję innowacje, rozwijam pomysły na działania w punkcie sprzedaży. 

Jestem autorką wielu artykułów i poradników marketingowych. Pomagam również osobom w planowaniu ich karier zawodowych. Osoby, które rozpoczynają swoją przygodę z pisaniem, uczę w jaki sposób stworzyć swój pierwszy e-book.

Prywatnie

Uwielbiam kreatywność, a zmiany motywują mnie do działania. Marzę, aby na podstawie mojego scenariusza powstał film paradokumentalny. Od lata zakochana jestem w swoim rodzinnym mieście Poznaniu. 

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1480 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

- Autorskie materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)

Dostępne zniżki:

  • 200 zł rabat za dwie osoby
  • 400 zł rabat za trzy osoby
  • Piąta osoba gratis rabat za cztery osoby
  • 100 zł rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia (od całości zamówienia)
  • 10% Na szkolenia w Warszawie, dla posiadaczy Karty Warszawiaka
  • 10% Na szkolenia w Krakowie, dla posiadaczy Krakowskiej Karty

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

  1. Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej.
  2. Po jego otrzymaniu będziemy się kontaktować z Państwem, potwierdzać udział oraz przekazywać informacje dotyczące organizacji szkolenia oraz zasad płatności.

Wydarzenie: Kompetencje menedżera marketingu i sprzedaży