O szkoleniu
Problematyka komunikacji stanowi obecnie bardzo istotną kwestię. Rosnącą ilość informacji, realizowanie zaawansowanych projektów, potrzeby pracowników, Społeczeństwa i środowiska czy rozwój technologii informacyjnej i komunikacyjnej wymuszają większe zwrócenie uwagi na nową rolę komunikacji jako innowacyjnego podejścia do zarządzania organizacją.
Dobra komunikacja przyczynia się do dobrej atmosfery pracy i zwiększenia poczucia bezpieczeństwa pracowników. Tworzenie warunków sprzyjających otwartej komunikacji przynosi instytucji wiele korzyści. Stopień otwartości przepływów informacyjnych kształtuje warunki zaangażowania ludzi w proces poszukiwania szans i rozwiązywania problemów.
NVC (Porozumienie bez Przemocy) proponuje otwartą komunikację wzajemnych potrzeb i celów (język żyrafy) w miejsce ocen, interpretacji i osądów (język szakala). Uczy rozróżniać potrzeby od strategii ich zaspokajania oraz zachęca do poszukiwania takich zachowań czy decyzji, które łączą potrzeby wszystkich stron.
Koncentruje się na etycznym aspekcie przedsięwzięć biznesowych oraz na dbałości o relacje w zespole, których podstawą jest porozumienie i wzajemne zaufanie. Podejście to pomaga zmniejszyć zagrożenia występowania takich zjawisk jak: wypalenie zawodowe, długotrwały stres, mobbing, itp. Pomaga również w realizacji celów biznesowych firmy, które w dużej mierze zależą od umiejętności współpracy pomiędzy pracownikami oraz ich kompetencji interpersonalnych.
Szkolenie pozwoli uczestnikom przećwiczyć narzędzia NVC wspierających konstruktywną komunikację w codziennych sytuacjach biznesowych oraz w sytuacjach konfliktowych.
Przesuń grafikę strzałką w bok, aby zobaczyć materiały szkoleniowe do tego warsztatu.
Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności możliwe do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.
Cele szkolenia:
- Rozwój umiejętności komunikacyjnych zgodzie z założeniami Porozumienia bez Przemocy wg Marshalla Rosenberga (NVC).
- Kształtowanie nawyku konstruktywnego komunikowania swoich uczuć oraz potrzeb w relacjach zawodowych.
- Praktyczny trening zauważania perspektywy drugiej strony - rozpoznawanie i uwzględnianie odmiennych potrzeb w procesie komunikacji.
- Nauka świadomego reagowania w sytuacjach trudnych interpersonalnie.
- Praktyczne wdrożenie 4 kroków NVC w codziennych sytuacjach biznesowych i prywatnych.
- Wzmacnianie postawy empatii – wobec innych i siebie samego/ej.
Kurs „Komunikacja empatyczna NVC…” wyposaża Kursantów w pogłębioną wiedzę o:
- Fundamentach Porozumienia bez przemocy (NVC) opracowanego przez Marshalla Rosenberga.
- Kluczowych różnicach w stylach komunikacji – rozróżnieniu między tzw. „językiem szakala” a „językiem żyrafy”.
- Modelu 4 kroków NVC: obserwacja, uczucie, potrzeba, prośba.
- Narzędziach i metodach efektywnej komunikacji opartej na empatii i autentyczności.
- Nawykowych blokadach stojących na drodze do porozumienia.
Otwarte szkolenie z komunikacji NVC rozwija i doskonali praktyczne umiejętności:
- Empatycznego słuchania i reagowania w zgodzie z założeniami NVC.
- Formułowania empatycznych komunikatów w oparciu o obserwacje, uczucia i potrzeby.
- Rozpoznawania i nazywania uczuć oraz potrzeb własnych i innych osób.
- Zauważania i respektowania perspektywy drugiej strony, także w sytuacjach konfliktowych.
- Prowadzenia trudnych rozmów z poszanowaniem interesów obu stron.
- Budowania pozycji profesjonalnego a zarazem empatycznego partnera biznesowego.
Kurs porozumiewania się bez przemocy doskonali wysoko cenione kompetencje związane z:
- Komunikację interpersonalną.
- Inteligencję emocjonalną.
- Budowanie współpracy opartej na dialogu.
- Umiejętność rozwiązywania konfliktów.
- Autentyczne przywództwo i budowanie zaangażowania zespołu.
- Otwartość, empatię i konstruktywną współpracę
Szkolenie doskonalące umiejętności komunikacyjne z elementami modelu NVC to wyspecjalizowany kurs, który stanowi podstawę dobrych praktyk w biznesie, ale i poza nim. Komunikacja NVC dostarcza narzędzi pokojowego rozwiązywania konfliktów, ale przede wszystkim redefiniuje podstawy języka i czyni go instrumentem wspierającym współpracę, motywującym i wzbudzającym zaufanie. Komunikacja bez przemocy zwiększa siłę lidera, wpływa pozytywnie na moc sprawczą członków zespołu i konsoliduje ich wokół ważnych dla grupy celów. Kurs „Komunikacja empatyczna NVC – porozumiewanie się bez przemocy…” to obligatoryjne szkolenie dla firm i organizacji, które pragną rozwijać się zgodnie z rytmem współczesnych realiów biznesowych, dbać o potrzeby swoich pracowników i harmonijnie łączyć je z celami biznesowymi.
Adresaci szkolenia:
- Menedżerowie, liderzy zespołów i specjalistów HR.
- Osoby odpowiedzialne za komunikację i współpracę w organizacjach.
- Pracownicy obsługi klienta, sprzedaży i doradztwa.
- Osoby, które chcą nauczyć się skutecznego porozumiewania i rozwiązywania konfliktów w duchu win–win
- Wszyscy, którzy chcą poprawić jakość relacji zawodowych i prywatnych, budując komunikację opartą na empatii i dialogu.
Program szkolenia
Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności możliwe do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.
MODUŁ I: Pierwszy krok do empatycznej komunikacji
Diagnoza potrzeb Uczestników w zakresie NVC
Wprowadzenie i omówienie celu warsztatu
MODUŁ II: Od języka szakala do języka żyrafy - wprowadzenie do koncepcji Porozumienia Bez Przemocy (NVC)
- Rozwinięcie definicji empatycznej komunikacji w ujęciu Porozumienia bez przemocy Marshalla Rosenberga, najczęstsze skojarzenia z NVC
- „Zabójcy empatii” oraz „słowa mury” – jak rozpoznawać i unikać najpowszechniejszych blokad komunikacyjnych?
- Praktyczne wprowadzenie modelu tzw. 4 kroków NVC w komunikacji: obserwacja, uczucia, potrzeba, prośba
- Rozróżnienie pomiędzy „językiem żyrafy” – empatyczną formą komunikacji a tzw. „językiem szakala” – sposobem porozumiewania opartym na krytyce
MODUŁ III. Podstawowe pojęcia i rozróżnienia w NVC
- Obserwacja a ocena – odkrywamy, jak etykiety i krytyka utrudniają prawdziwe porozumienie
- Uczucia a uczucia rzekome – dostrzegamy uczucia jako źródła informacji o zaspokojonych lub niezaspokojonych potrzebach
- Potrzeba vs strategia – jak potrzeby w pracy zaspokoić na tysiące różnych sposobów wg PBP
- Prośba vs żądanie - jak odróżnić prośbę od żądania i dlaczego te drugie niszczą zaufanie w relacjach
MODUŁ IV. Empatyczny dialog w duchu NVC – postawa, który łączy zamiast dzielić
- Zakładamy uszy żyrafy – empatyczne słuchanie w praktyce
- Empatyczne zgadywanie - jak rozpoznawać, co inni spostrzegają, czują, potrzebują i o co proszą
- Jak kierować prośby, by inni chcieli je wysłuchać? Formułowanie próśb z szacunkiem, bez nacisku i manipulacji
- Empatia zaczyna się w lustrze - Porozumienie bez przemocy z innymi, ale najpierw ze sobą
MODUŁ V: Twoja siła, gdy emocje wrą -zastosowanie NVC w sytuacjach trudnych i konfliktowych
- Zmiana perspektywy – od komunikacji dominującej do partnerskiej, opartej na wzajemnym szacunku (narzędzia NVC)
- Różne strategie zaspokajania uniwersalnych potrzeb jako źródło konfliktów w relacji
- Moje potrzeby w pracy a odpowiedzialność za emocje
- Jak empatyczna komunikacja zwiększa szansę na zaspokojenie potrzeb i oczekiwań?
- Konflikt jako szansa na zrozumienie potrzeb i pogłębienie relacji
MODUŁ VI: Podsumowanie i Indywidualny Plan Działania (IPD)
- Runda podsumowująca i zebranie wniosków
- Komunikacja bez Przemocy w praktyce mojej codziennej pracy – co chcę zmienić? (praca z kartami IPD)
Ankieta ewaluacyjna
Zakończenie szkolenia: Podsumowanie i wnioski. Osobisty plan działania – Kursanci zostaną
poproszeni o stworzenie planu, dzięki któremu będzie mogła rozwijać się ich asertywność i
rosnąć efektywność osobista. Szkolenie pozwala pozyskać certyfikat ukończenia
specjalistycznego kursu w Human Skills.
Trener zastrzega sobie możliwość zmiany kolejności w jakiej realizowane są elementy programu.
Czas trwania warsztatu: 1 dzień
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Forma zajęć
Prelegenci
PROFIL TRENERA:
Przez kilkanaście lat pracowała jako menadżerka w największych globalnych korporacjach mediowych.
Obecnie jako certyfikowana trenerka biznesu wspiera organizacje i klientów indywidualnych w rozwijaniu kompetencji interpersonalnych i psychospołecznych takich, jak efektywna komunikacja, inteligencja emocjonalna, odporność na stres, krytyczne myślenie.
Podczas warsztatów tworzy przestrzeń do nauki poprzez działanie i wymianę doświadczeń.
Do pracy trenerskiej wplata wiedzę i know-how zdobyte w pracy menadżerskiej a także na sali szkoleniowej oraz podczas licznych programów rozwojowych, w których sama regularnie bierze udział.
Prowadzi warsztaty, webinary, wykłady i prelekcje.
Tworzy także artykuły eksperckie dla serwisu Zawodowo OLX.
Wulkan energii. Zaraża energią, pasją i wiedzą. Słowna babka – z wykształcenia lingwistka,
z powołania przez wiele lat menadżerka w korporacjach mediowych, obecnie z miłości do słowa trenerka, mówczyni i autorka tekstów. Wierzy, że słowa mają wielką moc, dlatego wspiera rozwój kompetencji komunikacyjnych i psycho-społecznych. Pomaga budować organizacje oparte na autentyczności, empatii, dialogu i pracy na mocnych stronach.
SPECJALIZACJA:
Równowaga między życiem prywatnym a zawodowym – wzmacnianie dobrostanu, świadomego zarządzanie energią, promowanie odpoczynku i samoopieki.
Równowaga psychiczna – odporność psychiczna i radzenie sobie ze stresem, rozwój inteligencji emocjonalnej oraz uważności.
Równowaga w relacjach zawodowych – empatyczna komunikacja, porozumienie bez przemocy (NVC), współpraca opartej na dialogu.
Współpraca i budowanie relacji.
Krytyczne myślenie.
KWALIFIKACJE:
Roczna Szkoła Trenerów TROP.
Studia podyplomowe z Porozumienia bez przemocy wg Marshalla Rosenberga w Collegium Civitas.
Studia podyplomowe z Psychologii komunikacji medialnej na Uniwersytecie Warszawskim.
Studia magisterskie z Lingwistyki Stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim.
Kurs Train the trainer “Self-Help Plus” według program WHO.
8-tygodniowy kurs Mindfulness-Based Stress Reduction.
Program Train the trainer „Humanitarian Operations Programme”.
Kurs pozytywnej neuroplastyczności mózgu Ricka Hansona.
STYL PRACY/STOSOWANE METODY SZKOLENIOWE:
Przygotowuje szkolenia szyte na miarę potrzeb i możliwości klientów i klientek.
Tworzy przestrzeń do uczenia się przez doświadczenie - działanie, wymianę doświadczeń i refleksję w oparciu o cykl Kolba.
Klientów_i wspiera w rozwoju w oparciu o ich mocne strony i budowanie uważnej relacji z samym_ą sobą oraz innymi.
Stosuje różnorodne metody dostosowane do stylu pracy i tempa grupy oraz tematyki warsztatu – dyskusje moderowane i burze mózgów na forum, pracę w parach oraz podgrupach, metody aktywizujące, testy wspierające autodiagnozę, proste techniki oddechowe i ruchowe, mini wykłady.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 948 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości.
- UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
