O szkoleniu
Problematyka komunikacji stanowi obecnie bardzo istotną kwestię. Rosnącą ilość informacji, realizowanie zaawansowanych projektów, potrzeby pracowników, Społeczeństwa i środowiska czy rozwój technologii informacyjnej i komunikacyjnej wymuszają większe zwrócenie uwagi na nową rolę komunikacji jako innowacyjnego podejścia do zarządzania organizacją.
Dobra komunikacja przyczynia się do dobrej atmosfery pracy i zwiększenia poczucia bezpieczeństwa pracowników. Tworzenie warunków sprzyjających otwartej komunikacji przynosi instytucji wiele korzyści. Stopień otwartości przepływów informacyjnych kształtuje warunki zaangażowania ludzi w proces poszukiwania szans i rozwiązywania problemów.
NVC (Porozumienie bez Przemocy) proponuje otwartą komunikację wzajemnych potrzeb i celów (język żyrafy) w miejsce ocen, interpretacji i osądów (język szakala). Uczy rozróżniać potrzeby od strategii ich zaspokajania oraz zachęca do poszukiwania takich zachowań czy decyzji, które łączą potrzeby wszystkich stron.
Koncentruje się na etycznym aspekcie przedsięwzięć biznesowych oraz na dbałości o relacje w zespole, których podstawą jest porozumienie i wzajemne zaufanie. Podejście to pomaga zmniejszyć zagrożenia występowania takich zjawisk jak: wypalenie zawodowe, długotrwały stres, mobbing, itp. Pomaga również w realizacji celów biznesowych firmy, które w dużej mierze zależą od umiejętności współpracy pomiędzy pracownikami oraz ich kompetencji interpersonalnych.
Szkolenie pozwoli uczestnikom przećwiczyć narzędzia NVC wspierających konstruktywną komunikację w codziennych sytuacjach biznesowych oraz w sytuacjach konfliktowych.
Kurs „Komunikacja empatyczna NVC…” wyposaża Kursantów w pogłębioną wiedzę o:
- sposobach zwiększania sprawności komunikacji w firmie;
- technikach zadawania efektywnych pytań w komunikacji interpersonalnej;
- świadomym posługiwaniu się mową ciała w komunikacji niewerbalnej;
- technikach i metodach efektywnej komunikacji;
- regułach doboru rodzaju komunikatu i jego formy do specyfiki odbiorcy;
- zasadach budowania dobrych relacji ze współpracownikami i przełożonymi;
- sposobach unikania błędów i pomyłek w komunikacji;
- metodach ułatwiających komunikację w trudnych sytuacjach;
- elementach modelu DISC;
- podstawach teoretycznych komunikacji NVC.
Otwarte szkolenie z komunikacji NVC rozwija i doskonali praktyczne umiejętności:
- słuchania i formułowania komunikatów zgodnych z wytycznymi NVC;
- formułowania efektywnych pytań;
- korzystania z technik komunikacyjnych sprzyjających osiąganiu zrozumienia, porozumienia i synergii;
- właściwego reagowania w sytuacjach trudnych oraz sytuacjach konfliktu;
- dbania o siebie, wyznaczania swoich granic przy jednoczesnym poszanowaniu drugiej strony;
- odnalezieniu potrzeb swoich i rozmówców, zbudowanie relacji, na których zyskają obie strony;
- wyrażania swojego niezadowolenia i krytyki w taki sposób, który zwiększy prawdopodobieństwo zmiany w zachowaniu drugiej strony;
- zbudowania pozycji profesjonalnego partnera biznesowego.
Kurs porozumiewania się bez przemocy doskonali wysoko cenione kompetencje związane z:
- budowaniem relacji;
- skuteczną komunikacją;
- efektywną komunikacją opartą na empatii, zrozumieniu i dążeniu do porozumienia;
- otwartością na potrzeby własne i innych;
- konstruktywną informacją zwrotną;
- inteligencją emocjonalną.
Szkolenie doskonalące umiejętności komunikacyjne z elementami modelu NVC to wyspecjalizowany kurs, który stanowi podstawę dobrych praktyk w biznesie, ale i poza nim. Komunikacja NVC dostarcza narzędzi pokojowego rozwiązywania konfliktów, ale przede wszystkim redefiniuje podstawy języka i czyni go instrumentem wspierającym współpracę, motywującym i wzbudzającym zaufanie. Komunikacja bez przemocy zwiększa siłę lidera, wpływa pozytywnie na moc sprawczą członków zespołu i konsoliduje ich wokół ważnych dla grupy celów. Kurs „Komunikacja empatyczna NVC – porozumiewanie się bez przemocy…” to obligatoryjne szkolenie dla firm i organizacji, które pragną rozwijać się zgodnie z rytmem współczesnych realiów biznesowych, dbać o potrzeby swoich pracowników i harmonijnie łączyć je z celami biznesowymi.
Adresaci szkolenia:
- Osoby zarządzające zespołami.
- Osoby współpracujące z zespołem.
- Osoby pracujące na stanowiskach wymagających komunikowania się z trudnym rozmówcami.
- Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji z zakresu komunikacji pisemnej, ustnej, oraz wstępu do poznania technik wywierania wpływu.
- Osoby prowadzące szkolenia i organizujące spotkania grupowe.
- Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
Program szkolenia
Moduł I. Rola komunikacji i jej kluczowe aspekty
- Rola komunikacji we współpracy w życiu zawodowym i poza nim oraz budowaniu relacji.
- „Bariery” komunikacyjne i ich źródła.
- Elementy komunikacji niewerbalnej – postawa ciała, mimika, gesty, ton głosu i prawo spójności.
- Kontakt wzrokowy i jego znaczenie.
- Uścisk dłoni oraz alternatywne techniki wykazania chęci budowania relacji.
- Przestrzeń osobistej komunikacji (zasady proksemiki) – jak ją czytać, jak interpretować i jak korygować partnera w rozmowie?
- Spójność komunikatu niewerbalnego i werbalnego – jak poprawnie interpretować badania A. Mehrabiana?
- Model DISC i typy osobowości w komunikacji – wprowadzenie do tematyki modelu DISC w kontekście efektywnej komunikacji (zapraszamy na kurs pozwalający zgłębić ten temat: Komunikacja interpersonalna w biznesie – model DISC).
Moduł II. Wprowadzenie do metody NONVIOLENT COMMUNICATION
- Szacunek do siebie i innych jako fundament budowania partnerskich relacji w biznesie.
- Znajomość oraz ekspresja własnych potrzeb jako podstawa do budowania partnerstwa w biznesie.
- Identyfikacja kluczowych potrzeb własnych w relacjach biznesowych.
- Odkrycie strategii, dzięki którym staje się możliwe zaspokojenie potrzeb w relacjach w miejscu pracy – weryfikacja strategii niekonstruktywnych oraz konstruktywnych.
- Szakal i żyrafa w każdym z nas, tj. możliwe reakcje na sytuacje niekomfortowe i trudne.
- Wprowadzenie do koncepcji postawy i języka szakala oraz żyrafy.
- Omówienie zestawu dostępnych reakcji w trudnych sytuacjach zawodowych – uszy żyrafy i szakala – praca na przykładach wywiedzionych z doświadczeń Kursantów.
- Komunikaty blokujące porozumienie.
Moduł III. Budowanie klarownych komunikatów i konstruktywna informacja zwrotna
- Jak interpretować badania Alberta Mehrabiana? (spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego).
- Zasady budowania czytelnych komunikatów.
- Kodowanie a dekodowanie – co zrobić, by nas rozumiano?
- Model kwadratu komunikacyjnego – model poczwórnej tuby i poczwórnego ucha F. Schulza von Thuna (model wielopoziomowej struktury wypowiedzi).
- W jaki sposób formułować pytania, by uzyskać poszukiwaną lub/oraz oczekiwaną informację?
- Fakt, opinia czy uczucie – jak zarządzać subiektywną interpretacją?
- Rozróżnianie faktów od opinii i interpretacji kluczem do budowania porozumienia.
- Wyrażanie emocji – czy w biznesie jest miejsce na mówienie o emocjach?
- Wyrażanie próśb i oczekiwań – jak zwiększyć prawdopodobieństwo ich spełnienia?
- Konstruktywne wyrażanie krytyki i niezadowolenia, feedback – 4 kroki prowadzące do zbudowania i/lub wzmocnienia relacji.
Podsumowanie warsztatu: przypomnienie kluczowych informacji i wnioski. Sesja pytań do eksperta i odpowiedzi. Opracowanie IPD przez Uczestników zajęć. Ewaluacja szkolenia.
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
- Managerka z ponad 20 letnim doświadczeniem. Posiada wieloletnie korporacyjne doświadczenie w Public Relations i Marketingu, w budowania wizerunku firmy i marki osobistej.
- Na swojej zawodowej drodze obejmowała wiele stanowisk: Marketing Managerki, Managerki Komunikacji Marketingowej i Managerki Public Relations oraz Właścicielki Agencji Public Relations. Prowadziła wykłady z Public Relations dla Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim i Wyższej Szkole Handlu i Prawa w lata 2008-2010. obecnie na Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy.
- Prowadzi szkolenia z doskonalenia kompetencji osobistych, interpersonalnych i menedżerskich takich jak: komunikacja interpersonalna, wpływ naszych myśli na naszą przyszłość, zwiększenie pewności siebie, asertywność, motywowanie siebie i innych, kreowanie wizerunku firmy i produktu/usługi, autoprezentacja, wystąpienia publiczne, wystąpienia przed kamerą, public relations, relacje z mediami, budowanie marki osobistej, savoir vivre w biznesie, redagowanie pism, artykułów i informacji prasowych, profesjonalny sekretariat, wyznaczanie celów coaching w rozwoju kobiety, szczęśliwa kobieta, rozwój, kariera, miłość, zarządzanie emocjami i radzenie sobie ze stresem i przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej i etyki w biznesie.
- Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje realizując projekty szkoleniowe oraz w pracy indywidualnej w zakresie coachingu zgodnie ze standardami International Coach Federation. Jako trenerka i coach prowadzi wiele szkoleń, warsztatów i sesji indywidualnych life & business coachingowych, w tym specjalnie dedykowanych dla kobiet, wzmacniających i rozwijających ich potencjał osobisty. Dzięki jej sesjom klienci osiągają spełnienie w życiu zawodowym i szczęście w życiu osobistym. Jej szkolenia cenione są nie tylko za najwyższą jakość merytoryczną, ale także za wprowadzanie narzędzi coachingowych do pracy z tematem prowadzonych szkoleń, wzbudzając u uczestników motywację do zmiany.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 810 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910