Komunikacja empatyczna NVC - Porozumiewanie się bez przemocy – jak zastąpić język szakala językiem żyrafy?

O szkoleniu

Problematyka komunikacji stanowi obecnie bardzo istotną kwestię. Rosnącą ilość informacji, realizowanie zaawansowanych projektów, potrzeby pracowników, Społeczeństwa i środowiska czy rozwój technologii informacyjnej i komunikacyjnej wymuszają większe zwrócenie uwagi na nową rolę komunikacji jako innowacyjnego podejścia do zarządzania organizacją.

Dobra komunikacja przyczynia się do dobrej atmosfery pracy i zwiększenia poczucia bezpieczeństwa pracowników. Tworzenie warunków sprzyjających otwartej komunikacji przynosi instytucji wiele korzyści. Stopień otwartości przepływów informacyjnych kształtuje warunki zaangażowania ludzi w proces poszukiwania szans i rozwiązywania problemów.

NVC (Porozumienie bez Przemocy) proponuje otwartą komunikację wzajemnych potrzeb i celów (język żyrafy) w miejsce ocen, interpretacji i osądów (język szakala). Uczy rozróżniać potrzeby od strategii ich zaspokajania oraz zachęca do poszukiwania takich zachowań czy decyzji, które łączą potrzeby wszystkich stron.

Koncentruje się na etycznym aspekcie przedsięwzięć biznesowych oraz na dbałości o relacje w zespole, których podstawą jest porozumienie i wzajemne zaufanie. Podejście to pomaga zmniejszyć zagrożenia występowania takich zjawisk jak: wypalenie zawodowe, długotrwały stres, mobbing, itp. Pomaga również w realizacji celów biznesowych firmy, które w dużej mierze zależą od umiejętności współpracy pomiędzy pracownikami oraz ich kompetencji interpersonalnych.

Szkolenie pozwoli uczestnikom przećwiczyć narzędzia NVC wspierających konstruktywną komunikację w codziennych sytuacjach biznesowych oraz w sytuacjach konfliktowych.

Przesuń grafikę strzałką w bok, aby zobaczyć materiały szkoleniowe do tego warsztatu. 

Dlaczego warto wziąć udział?

Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności możliwe do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.

Kurs „Komunikacja empatyczna NVC…” wyposaża Kursantów w pogłębioną wiedzę o:

  • sposobach zwiększania sprawności komunikacji w firmie;
  • technikach zadawania efektywnych pytań w komunikacji interpersonalnej;
  • świadomym posługiwaniu się mową ciała w komunikacji niewerbalnej;
  • technikach i metodach efektywnej komunikacji;
  • regułach doboru rodzaju komunikatu i jego formy do specyfiki odbiorcy;
  • zasadach budowania dobrych relacji ze współpracownikami i przełożonymi;
  • sposobach unikania błędów i pomyłek w komunikacji;
  • metodach ułatwiających komunikację w trudnych sytuacjach;
  • elementach modelu DISC;
  • podstawach teoretycznych komunikacji NVC.

Otwarte szkolenie z komunikacji NVC rozwija i doskonali praktyczne umiejętności:

  • słuchania i formułowania komunikatów zgodnych z wytycznymi NVC;
  • formułowania efektywnych pytań;
  • korzystania z technik komunikacyjnych sprzyjających osiąganiu zrozumienia, porozumienia i synergii;
  • właściwego reagowania w sytuacjach trudnych oraz sytuacjach konfliktu;
  • dbania o siebie, wyznaczania swoich granic przy jednoczesnym poszanowaniu drugiej strony;
  • odnalezieniu potrzeb swoich i rozmówców, zbudowanie relacji, na których zyskają obie strony;
  • wyrażania swojego niezadowolenia i krytyki w taki sposób, który zwiększy prawdopodobieństwo zmiany w zachowaniu drugiej strony;
  • zbudowania pozycji profesjonalnego partnera biznesowego.

Kurs porozumiewania się bez przemocy doskonali wysoko cenione kompetencje związane z:

  • budowaniem relacji;
  • skuteczną komunikacją;
  • efektywną komunikacją opartą na empatii, zrozumieniu i dążeniu do porozumienia;
  • otwartością na potrzeby własne i innych;
  • konstruktywną informacją zwrotną;
  • inteligencją emocjonalną.

Szkolenie doskonalące umiejętności komunikacyjne z elementami modelu NVC to wyspecjalizowany kurs, który stanowi podstawę dobrych praktyk w biznesie, ale i poza nim. Komunikacja NVC dostarcza narzędzi pokojowego rozwiązywania konfliktów, ale przede wszystkim redefiniuje podstawy języka i czyni go instrumentem wspierającym współpracę, motywującym i wzbudzającym zaufanie. Komunikacja bez przemocy zwiększa siłę lidera, wpływa pozytywnie na moc sprawczą członków zespołu i konsoliduje ich wokół ważnych dla grupy celów. Kurs „Komunikacja empatyczna NVC – porozumiewanie się bez przemocy…” to obligatoryjne szkolenie dla firm i organizacji, które pragną rozwijać się zgodnie z rytmem współczesnych realiów biznesowych, dbać o potrzeby swoich pracowników i harmonijnie łączyć je z celami biznesowymi.

Kto powinien wziąć udział?

Adresaci szkolenia:

  • Osoby zarządzające zespołami.
  • Osoby współpracujące z zespołem.
  • Osoby pracujące na stanowiskach wymagających komunikowania się z trudnym rozmówcami.
  • Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji z zakresu komunikacji pisemnej, ustnej, oraz wstępu do poznania technik wywierania wpływu.
  • Osoby prowadzące szkolenia i organizujące spotkania grupowe.
  • Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.

Program szkolenia

Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności możliwe do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.

Moduł I. Wprowadzenie

  • Wprowadzenie, sprawy organizacyjne.

  • Jak funkcjonujesz w swojej organizacji teraz, a jak pragniesz po warsztatach?

Moduł II. Metoda NVC w Mojej pracy

  • Komunikacja empatyczna, czyli jaka?

  • Główne założenia komunikacji opartej na NVC:

    • Jak widzę ich realizację w swojej pracy?

    • Z którymi się identyfikuje? Które są dla mnie ważne? Które trudne?

  • Świat żyrafy i świat szakala w mojej organizacji:

    • Język żyrafy i język szakala.

    • Żyrafa i szakal we mnie – ona dobra, a on zły?

    • Z jaką intencją wchodzę w kontakt?

Moduł III. Usta żyrafy w pracy – 4 kroki porozumienia bez przemocy w empatycznym komunikowaniu

  • Różne sposoby reagowania na sytuacje, które zdarzają się w mojej pracy (atak, poczucie winy, empatia dla siebie, empatia dla innych) – który świadomie wybieram?

  • Obserwacje vs. oceny:

    • Dlaczego porozumiewanie się na poziomie faktów, a nie ocen, jest tak ważne w pracy i jak oddzielić jedno od drugiego?

  • Uczucia vs. uczucia rzekome (myśli)

    • Czemu zastępujemy uczucia w komunikacji i czy emocje w pracy są nieprofesjonalne?

  • Potrzeby vs. strategie:

    • Moje potrzeby w pracy a odpowiedzialność za emocje.

    • Różne strategie, te same potrzeby – NVC w trudnych sytuacjach w pracy.

  • Prośby vs. żądania

    • Skuteczna prośba, czyli kiedy masz większe szanse dostać to, czego potrzebujesz.

    • Konsekwencje stawiania żądań.

Moduł IV. Uszy żyrafy w pracy – 4 kroki NVC w empatycznym słuchaniu

  • Kolory DISC a komunikacja żyrafy i szakala – szanse i zagrożenia – wprowadzenie do tematyki modelu DISC w kontekście Komunikacji bez Przemocy (zapraszamy na kurs pozwalający zgłębić ten temat: Komunikacja interpersonalna w biznesie – model DISC).

  • Zabójcy empatii w pracy.

  • „Popychacze” – komunikaty, które blokują porozumienie.

  • Empatyczne słuchanie – które uszy dziś „nosisz”?

  • Jak usłyszeć, co inni spostrzegają, czują, czego potrzebują, o co proszą w praktyce? – Empatyczne zgadywanie.

Moduł V. Empatia dla siebie w codziennych działaniach w pracy

  • Dlaczego czasem trudno być nam empatycznym dla innych ludzi?

  • Porozumienie bez Przemocy z innymi, ale najpierw ze sobą.

  • Jak zadbać o siebie, by łatwiej odnaleźć w sobie żyrafę, zapobiegać wyczerpaniu i wypaleniu?

Podsumowanie warsztatu: Komunikacja bez Przemocy w praktyce mojej codziennej pracy – co chcę zmienić?

Czas trwania warsztatu: 1 dzień

Czas trwania

  • 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
  • 16:00 Zakończenie szkolenia.
  • W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.

Prelegenci

0
Joanna Dolińska
Trenerka biznesu. Certyfikowana konsultantka badania odporności psychicznej MTQ Plus. Mówczyni. Autorka tekstów.

PROFIL TRENERA:

Przez kilkanaście lat pracowała jako menadżerka w największych globalnych korporacjach mediowych.

Obecnie jako certyfikowana trenerka biznesu wspiera organizacje i klientów indywidualnych w rozwijaniu kompetencji interpersonalnych i psychospołecznych takich, jak efektywna komunikacja, inteligencja emocjonalna, odporność na stres, krytyczne myślenie.

Podczas warsztatów tworzy przestrzeń do nauki poprzez działanie i wymianę doświadczeń.

Do pracy trenerskiej wplata wiedzę i know-how zdobyte w pracy menadżerskiej a także na sali szkoleniowej oraz podczas licznych programów rozwojowych, w których sama regularnie bierze udział.

Prowadzi warsztaty, webinary, wykłady i prelekcje.

SPECJALIZACJA:

Równowaga między życiem prywatnym a zawodowym – wzmacnianie dobrostanu, świadomego zarządzanie energią, promowanie odpoczynku i samoopieki.

Równowaga psychiczna – odporność psychiczna i radzenie sobie ze stresem, rozwój inteligencji emocjonalnej oraz uważności.

Równowaga w relacjach zawodowych – empatyczna komunikacja, porozumienie bez przemocy (NVC), współpraca opartej na dialogu.

Współpraca i budowanie relacji.

Krytyczne myślenie.

KWALIFIKACJE:

Roczna Szkoła Trenerów TROP.

Studia podyplomowe z Porozumienia bez przemocy wg Marshalla Rosenberga w Collegium Civitas.

Studia podyplomowe z Psychologii komunikacji medialnej na Uniwersytecie Warszawskim.

Studia magisterskie z Lingwistyki Stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim.

Kurs Train the trainer “Self-Help Plus” według program WHO.

8-tygodniowy kurs Mindfulness-Based Stress Reduction.

Program Train the trainer „Humanitarian Operations Programme”.

Kurs pozytywnej neuroplastyczności mózgu Ricka Hansona.

STYL PRACY/STOSOWANE METODY SZKOLENIOWE:

Przygotowuje szkolenia szyte na miarę potrzeb i możliwości klientów i klientek.

Tworzy przestrzeń do uczenia się przez doświadczenie – działanie, wymianę doświadczeń i refleksję w oparciu o cykl Kolba.

Stosuje różnorodne metody dostosowane do stylu pracy i tempa grupy oraz tematyki warsztatu – dyskusje moderowane i burze mózgów na forum, pracę w parach oraz podgrupach, metody aktywizujące, testy wspierające autodiagnozę, proste techniki oddechowe i ruchowe, mini wykłady.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie organizujemy na platformie Clickmeeting lub Zoom. Clickmeeting najlepiej działa z przeglądarką Chrome i Firefox. Nie ma potrzeby instalowania aplikacji. Udział w szkoleniu jest możliwy za pośrednictwem komputera, laptopa oraz telefonu komórkowego.
Human Skills

00-023 Warszawa

Widok 18/2

woj. mazowieckie

Human Skills

00-023 Warszawa

Widok 18/2

woj. mazowieckie

Szkolenie organizujemy na platformie Clickmeeting lub Zoom. Clickmeeting najlepiej działa z przeglądarką Chrome i Firefox. Nie ma potrzeby instalowania aplikacji. Udział w szkoleniu jest możliwy za pośrednictwem komputera, laptopa oraz telefonu komórkowego.
Human Skills

00-023 Warszawa

Widok 18/2

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena katalogowa
822
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 848 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją. 
  2. Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne. 
  3. Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą. 
  4. Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości. 
  5. UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.

KFS

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Human Skills
  • Ulica i nr: Widok 18/2
  • Kod pocztowy: 00-023
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 6721761910

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska Widok 18/2

Organizator

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Human Skills We Make You Grow Dlaczego warto nam zaufać? - Gazeta Finansowa przyznała nam wyróżnienie Firma szkoleniowa roku 2019 r., 2021 r., 2022 r. oraz ponownie w 2023r. - Prowadzimy szkolenia dla firm, administracji i osób prywatnych. - ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!