Komunikacja interpersonalna w pracy - jako narzędzie budowania relacji i budowania współpracy. Szkolenie stacjonarne lub online.

O szkoleniu

Czy wiesz, że szkolenia interpersonalne to najskuteczniejszy sposób, by spotęgować efektywność zatrudnionych w firmie pracowników? Szkolenia z kompetencji miękkich trenują kluczowe umiejętności, które są podstawą w procesie budowania relacji i współdziałania, a komunikacja interpersonalna w pracy w dużej mierze decyduje o sukcesach w firmie. Sprawność komunikacyjna wpływa w praktyce na większość obszarów naszego funkcjonowania – relacje międzyludzkie, motywację i satysfakcję pracowników, atmosferę w pracy i zadowolenie klientów Twojej firmy. To umiejętność komunikacji interpersonalnej gwarantuje skuteczność, dlatego warto zainwestować w rozwój kompetencji interpersonalnych pracowników i zaoferować im niezbędne do tego szkolenie. Umiejętności miękkie trenujemy z naszymi Klientami już od lat i dzięki temu możemy zaproponować Twojej firmie i zatrudnionym w niej pracownikom certyfikowane i w pełni profesjonalne szkolenia z umiejętność miękkich w formie stacjonarnych warsztatów oraz nowoczesne szkolenia z komunikacji interpersonalnej online.

Otwarty kurs „Komunikacja interpersonalna w pracy” to nowoczesny projekt rozwojowy, który koncentruje się na treningu efektywnej i sprawnej komunikacji w miejscu pracy. Prezentowane szkolenie z komunikacji interpersonalnej pozwoli Twoim pracownikom poszerzyć wiedzę o metodach skutecznego porozumiewania się, sposobach unikania błędów komunikacyjnych i technikach ułatwiających komunikację w sytuacjach trudnych. Dostępny w naszym najnowszym katalogu szkoleń kurs interpersonalny „Komunikacja interpersonalna w pracy” to warsztat skoncentrowany na praktycznych umiejętnościach. Nasi doświadczeni i wysoko wykwalifikowani trenerzy dbają o to, by za każdym razem był to maksymalnie zindywidualizowany i nastawiony na rozwój najbardziej przydatnych w miejscu pracy umiejętności trening interpersonalny. Szkolenie „Komunikacja interpersonalna w pracy” pozwoli Twoim pracownikom odnaleźć „wspólny język”, właściwie reagować w sytuacjach trudnych i skutecznie się komunikować, co sprawi, że wzrośnie ich efektywność i zaangażowanie w realizację celów strategicznych kierowanej przez Ciebie firmy.

Nie marnuj czasu i zadbaj o rozwój kluczowych kompetencji swoich pracowników i ich skuteczność. Wybrać możesz spośród dwóch wariantów szkolenia – zdolności interpersonalne swojej kadry możesz doskonalić, wybierając stacjonarny kurs organizowany w naszej warszawskiej siedzibie lub postawić na nowoczesne szkolenie realizowane w formule online. Serdecznie zapraszamy!

Dlaczego warto wziąć udział?

Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności możliwe do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.

Kurs interpersonalny z komunikacji wyposaży Twoich pracowników w kompleksową wiedzę o:

  • sposobach zwiększania sprawności komunikacji w firmie;
  • technikach zadawania efektywnych pytań w komunikacji interpersonalnej;
  • świadomym posługiwaniu się mową ciała w komunikacji niewerbalnej;
  • technikach i metodach efektywnej komunikacji;
  • regułach doboru rodzaju komunikatu i jego formy do specyfiki odbiorcy;
  • zasadach budowania dobrych relacji ze współpracownikami i przełożonymi;
  • sposobach unikania błędów i pomyłek w komunikacji;
  • metodach ułatwiających komunikację w trudnych sytuacjach.

Kurs „Komunikacja interpersonalna w pracy” to oparty o fachową wiedzę trening interpersonalny. Szkolenie koncentruje się na prezentacji specjalistycznej wiedzy wymaganej do sprawnego porozumiewania się w każdej sytuacji, w relacji z różnymi partnerami: współpracownikami, podwładnymi, klientami etc.

Szkolenie „Komunikacja interpersonalna w pracy” wyposaży Twoją załogę w praktyczne umiejętności:

  • mówienia w taki sposób, aby zostać usłyszanym;
  • sprawnej komunikacji w trudnych warunkach oraz z trudnymi rozmówcami;
  • dostosowania komunikatów werbalnych niewerbalnych do rozmówcy w celu zbudowania lepszej relacji;
  • skutecznego wyrażania swoich potrzeb, oczekiwań oraz wydawania poleceń.

Otwarty kurs poświęcony komunikacji w pracy koncentruje się na praktycznych formach szkolenia. Zdolności interpersonalne Kursantów doskonalimy przy wykorzystaniu najskuteczniejszych nowoczesnych metod nauczania, a Twoi pracownicy będą mogli sprawdzić swoją skuteczność komunikacyjną w konkretnych sytuacjach z życia Twojej firmy.

Otwarty kurs z komunikacji w pracy pogłębi kluczowe kompetencje Twoich pracowników związane z:

  • komunikacją ustną i pisemną;
  • efektywnością zawodową;
  • budowaniem dobrych relacji w życiu zawodowym.

Stacjonarne i zdalne szkolenie „Komunikacja interpersonalna w pracy” doskonali kompetencje decydujące o skuteczności w pracy i życiu prywatnym.

CELE

  • Opanowanie umiejętności świadomego komunikowania się ze współpracownikami, przełożonymi i innymi odbiorcami naszych komunikatów.
  • Wzmocnienie umiejętności komunikowania się z różnymi osobami w różnych sytuacjach życiowych i zawodowych
  • Doskonalenie zdolności komunikacyjnych
  • Zwiększenie świadomości w obszarze komunikacji interpersonalnej
  • Poprawa efektywności komunikacji w życiu zawodowym i prywatnym
Kto powinien wziąć udział?

Adresaci szkolenia:

  • Osoby zarządzające zespołami.
  • Osoby współpracujące z zespołem.
  • Osoby pracujące na stanowiskach wymagających komunikowania się z trudnym rozmówcami.
  • Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji z zakresu komunikacji pisemnej, ustnej, oraz wstępu do poznania technik wywierania wpływu.
  • Osoby prowadzące szkolenia i organizujące spotkania grupowe.
  • Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.

Program szkolenia

Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności możliwe do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.

Rozpoczęcie warsztatu: Weryfikacja potrzeb szkoleniowych uczestników. Zdefiniowanie celów szkolenia. Sprawy organizacyjne.


Moduł I. Komunikacja interpersonalna, która łączy, a nie dzieli.

  • Czy można się nie komunikować?

  • Lepiej mieć racje czy relacje - znaczenie komunikowania się.

  • Aby zespół mógł odnosić sukcesy musi się skutecznie komunikować.

  • Co utrudnia nam efektywną komunikację - bariery komunikacyjne. Ćwiczenie „Autodiagnoza komunikatów”


Moduł II. W jaki sposób typ osobowości wpływa na komunikację. 

  • Jak mówić do różnych "światów"? W jaki sposób rozmawiać z poszczególnymi typami osobowości (również tymi, które postrzegamy jako „trudne” i „inne”) na bazie case’ów z życia zawodowego i prywatnego.

  • Model DISC i typy osobowości, a skuteczność komunikacji 

Wstęp do tematyki (zapraszamy na szkolenie: Komunikacja interpersonalna w biznesie – model DISC, które pozwala zgłębić ten temat!).

  • Ćwiczenie indywidualne na rozpoznawanie poszczególnych typów osobowości 
    w codziennym życiu. Omówienie.


Moduł III. Siła komunikacji werbalnej

  • Anatomia wypowiedzi. Co wpływa na jakość komunikatów? Ćwiczenie grupowe „W jaki sposób wysyłasz komunikaty?”
  • Mówienie. Ćwiczenie grupowe „Siła komunikatów” pokazujące znaczenie sposobu wypowiadania poszczególnych komunikatów. Omówienie.

  • Siła wpływu dzięki komunikacji - szanse i zagrożenia w perswazji (zapraszamy na szkolenie otwarte z tematu technik wywierania wpływu).


Moduł IV. Spraw, aby inni chcieli Cię słuchać. 

  • Elementy komunikacji niewerbalnej: ton głosu, postawa ciała i gesty, mimika, kontakt wzrokowy.

  • Twoja autoprezentacja - budowanie spójnych komunikatów werbalnych 
    i niewerbalnych. Ćwiczenie na forum: „Elevator speech” krótkie indywidualne wystąpienia uczestników wraz z omówieniem każdego pod kątem przekazywanych komunikatów.


Moduł V. Jak zacząć rozmawiać, a przestać tylko mówić. 

  • Ćwiczenie „Znaczenie słuchania”.

  • Jak być dobrym słuchaczem - aktywne słuchanie.

  • Rodzaje pytań możliwych do zastosowania. Ćwiczenie z zastosowaniem pytań coachingowych.

  • Słuchać i słyszeć.

  • Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.

Ćwiczenie indywidualne z arkuszem pracy.


Moduł VI. Rola asertywnej komunikacji w kontaktach interpersonalnych

  • Czym jest asertywność?  

  • W jaki sposób budować własną asertywność? Ćwiczenie indywidualne „Mapa Twojej asertywności”.

  • Jak wyrażać swoje zdanie i uczucia dbając o własne granice. Reguły asertywnej komunikacji m.in. z przełożonym, z współpracownikami, z podwładnym i klientami. Asertywne prośby, odmowy, stawianie granic i emocjonalne rozmowy.

  • Asertywność w praktyce - case study i własne doświadczenia Uczestników.  


Moduł VII. Rola informacji zwrotnej w komunikacji interpersonalnej

  • Co to jest informacja zwrotna (feedback)?

  • Zasady konstruktywnej informacji zwrotnej.

  • Wybrane modele informacji zwrotnej m.in. SBI, FUKO, COIN, BOOST

  • Ćwiczenie grupowe „Kodeks dobrych praktyk informacji zwrotnej”


Zakończenie szkolenia: sesja „AHA-moments”(co było dla Ciebie najciekawsze, najbardziej wartościowe) podsumowanie kluczowych treści, wnioski końcowe i opracowanie planu wdrożenia. Ewaluacja programu szkoleniowego. 


Czas trwania

  • 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
  • 16:00 Zakończenie szkolenia.
  • W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.

Prelegenci

Joanna Dolińska
Trenerka biznesu. Certyfikowana konsultantka badania odporności psychicznej MTQ Plus. Mówczyni. Autorka tekstów.

PROFIL TRENERA:

  • Przez kilkanaście lat pracowała jako menadżerka w największych globalnych korporacjach mediowych. 

  • Obecnie jako certyfikowana trenerka biznesu wspiera organizacje i klientów indywidualnych w rozwijaniu kompetencji interpersonalnych i psychospołecznych takich, jak efektywna komunikacja, inteligencja emocjonalna, odporność na stres, krytyczne myślenie.       

  • Podczas warsztatów tworzy przestrzeń do nauki poprzez działanie i wymianę doświadczeń. 

  • Do pracy trenerskiej wplata wiedzę i know-how zdobyte w pracy menadżerskiej a także na sali szkoleniowej oraz podczas licznych programów rozwojowych, w których sama regularnie bierze udział.

  • Prowadzi warsztaty, webinary, wykłady i prelekcje. 

  • Tworzy także artykuły eksperckie dla serwisu Zawodowo OLX.

Wulkan energii. Zaraża energią, pasją i wiedzą. Słowna babka – z wykształcenia lingwistka, 
z powołania przez wiele lat menadżerka w korporacjach mediowych, obecnie z miłości do słowa trenerka, mówczyni i autorka tekstów. Wierzy, że słowa mają wielką moc, dlatego wspiera rozwój kompetencji komunikacyjnych i psycho-społecznych. Pomaga budować organizacje oparte na autentyczności, empatii, dialogu i pracy na mocnych stronach.

SPECJALIZACJA: 

  • Równowaga między życiem prywatnym a zawodowym – wzmacnianie dobrostanu, świadomego zarządzanie energią, promowanie odpoczynku i samoopieki.

  • Równowaga psychiczna – odporność psychiczna i radzenie sobie ze stresem, rozwój inteligencji emocjonalnej oraz uważności.

  • Równowaga w relacjach zawodowych – empatyczna komunikacja, porozumienie bez przemocy (NVC), współpraca opartej na dialogu.

  • Współpraca i budowanie relacji.

  • Krytyczne myślenie.

KWALIFIKACJE: 

  • Roczna Szkoła Trenerów TROP.

  • Studia podyplomowe z Porozumienia bez przemocy wg Marshalla Rosenberga w Collegium Civitas.

  • Studia podyplomowe z Psychologii komunikacji medialnej na Uniwersytecie Warszawskim.

  • Studia magisterskie z Lingwistyki Stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim.

  • Kurs Train the trainer “Self-Help Plus” według program WHO. 

  • 8-tygodniowy kurs Mindfulness-Based Stress Reduction.

  • Program Train the trainer „Humanitarian Operations Programme”. 

  • Kurs pozytywnej neuroplastyczności mózgu Ricka Hansona.

STYL PRACY/STOSOWANE METODY SZKOLENIOWE:

  • Przygotowuje szkolenia szyte na miarę potrzeb i możliwości klientów i klientek.

  • Tworzy przestrzeń do uczenia się przez doświadczenie - działanie, wymianę doświadczeń i refleksję w oparciu o cykl Kolba.

  • Klientów_i wspiera w rozwoju w oparciu o ich mocne strony i budowanie uważnej relacji z samym_ą sobą oraz innymi.

  • Stosuje różnorodne metody dostosowane do stylu pracy i tempa grupy oraz tematyki warsztatu – dyskusje moderowane i burze mózgów na forum, pracę w parach oraz podgrupach, metody aktywizujące, testy wspierające autodiagnozę, proste techniki oddechowe i ruchowe, mini wykłady.

Piotr Wojciekiewicz
Trener biznesu z 20-letnim stażem w prowadzeniu szkoleń, Coach ICC, Psychoterapeuta TSR w procesie certyfikacji

PROFIL TRENERA:

  • Akredytowany konsultant Insights Discovery (od 2008 roku) – metody określającej typ osobowości, Przeszkolonych i omówionych ponad 1 100 profilów Insights Discovery.
  • Trener kompetencji miękkich szczególnie w zakresie: komunikacji, asertywności, rozwiązywania konfliktów.
  • Doświadczony praktyk (ponad 25 lat) w zakresie zarządzania organizacją, budowania i zarządzania zespołem.
  • Executive coach oraz konsultant projektów rozwojowych dedykowanych kadrze menedżerskiej.

SPECJALIZACJA:

  • Typologia osobowości Insights Discovery.
  • Trener kompetencji miękkich komunikacyjnych.
  • Trener kompetencji zarządczych.
  • Train the trainer.

KWALIFIKACJE:

  • Certyfikowany trener biznesu – Schenk Institute.
  • Akredytowany konsultant Insights Discovery.
  • Coach ICC.
  • Terapeuta TSR w procesie certyfikacji.
  • Trener metody Outdoor learning (Centrum Innowacyjnej Edukacji).

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Human Skills

00-023 Warszawa

Widok 18/2

woj. mazowieckie

Szkolenie organizujemy na platformie Clickmeeting lub Zoom. Clickmeeting najlepiej działa z przeglądarką Chrome i Firefox. Nie ma potrzeby instalowania aplikacji. Udział w szkoleniu jest możliwy za pośrednictwem komputera, laptopa oraz telefonu komórkowego.
Szkolenie organizujemy na platformie Clickmeeting lub Zoom. Clickmeeting najlepiej działa z przeglądarką Chrome i Firefox. Nie ma potrzeby instalowania aplikacji. Udział w szkoleniu jest możliwy za pośrednictwem komputera, laptopa oraz telefonu komórkowego.
Human Skills

00-023 Warszawa

Widok 18/2

woj. mazowieckie

Szkolenie organizujemy na platformie Clickmeeting lub Zoom. Clickmeeting najlepiej działa z przeglądarką Chrome i Firefox. Nie ma potrzeby instalowania aplikacji. Udział w szkoleniu jest możliwy za pośrednictwem komputera, laptopa oraz telefonu komórkowego.

Rejestracja

Cena katalogowa
919
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 948 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją. 
  2. Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne. 
  3. Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą. 
  4. Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości. 
  5. UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.

KFS

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Human Skills
  • Ulica i nr: Widok 18/2
  • Kod pocztowy: 00-023
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 6721761910

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska Widok 18/2

Organizator

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Human Skills We Make You Grow Dlaczego warto nam zaufać? - Gazeta Finansowa przyznała nam wyróżnienie Firma szkoleniowa roku 2019 r., 2021 r., 2022 r. oraz ponownie w 2023r. - Prowadzimy szkolenia dla firm, administracji i osób prywatnych. - ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!