Komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej - świadome komunikowanie, zarządzanie emocjami i stresem

O szkoleniu

Panowanie nad swoimi emocjami i właściwa komunikacja wspomagają prawidłowe relacje interpersonalne. Inteligencja emocjonalna odpowiada za Twoją umiejętność kontrolowania uczuć i emocji, pozwalając na podejmowanie dojrzałych i rozważnych decyzji opierających się na logice i rozumowaniu. Podczas praktycznych warsztatów poznasz jak istotne jest rozwijanie inteligencji emocjonalnej, jakie zależności panują pomiędzy emocjami, komunikacją i stresem oraz jak radzić sobie w trudnych sytuacjach zawodowych.
 

Dlaczego warto wziąć udział?

Po szkoleniu Uczestnicy będą:

  • Wiedzieli, na jakie elementy zwrócić uwagę podczas komunikacji
  • Dbali o prosty, czytelny i rzetelny przekaz, występując zarówno w roli nadawcy, jak i odbiorcy
  • Wiedzieli, dlaczego ludzie mają odmienne potrzeby związane z przyswajaniem informacji
  • Rozróżniali typy temperamentu i doceniali różnice
  • Wiedzieli jak radzić sobie z negatywnymi emocjami i jak radzić sobie ze stresem
  • Umieli zadbać o swoje emocje i wpływać pozytywnie na emocje drugiej strony
  • Umieli wyrażać swoje potrzeby oraz cele w sposób, który będzie do przyjęcia dla drugiej strony
  • Umieli prowadzić konstruktywną dyskusję, pamiętając o kilku ważnych narzędziach, takich jak docenianie, dopytywanie, szukanie punktów wspólnych i parafrazowanie
  • Wiedzieli czym naprawdę jest asertywność
  • Znali i umieli stosować kluczowe techniki asertywne
  • Budować swoją postawę asertywną
  • Komunikować się w różnych sytuacjach zawodowych w sposób asertywny
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie polecane jest dla osób, które zainteresowane są doskonaleniem umiejętności związanych z efektywną komunikacją, rozwijaniem swojej inteligencji emocjonalnej i umiejętnością radzeniem sobie ze stresem.

Program szkolenia

MODUŁ I. WSTĘP - WPROWADZENIE DO TEMATU

  1.  Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę

MODUŁ II. KOMPETENCJE NIEZBĘDNE DO BUDOWANIA MARKI OSOBISTEJ: KOMUNIKACJA, INTELIGENCJA EMOCJONALNA

MODUŁ III. POSTAWY I ZACHOWANIA UŁATWIAJĄCE I UTRUDNIAJĄCE DOBRĄ KOMUNIKACJĘ

  1. Od intencji do interpretacji - model komunikacji nastawiony  na współpracę z innymi
  2. Rodzaje barier komunikacyjnych
  3. Możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowani
  4. Ćwiczenie  - zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą a co fałszem?).
  5. Precyzja komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność

MODUŁ IV. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA - narzędzia

  1. Aktywne słuchanie
    • Znaczenie i techniki aktywnego słuchania - parafraza, odzwierciedlenie
    • Parametry komunikacji niewerbalnej ułatwiające i utrudniające aktywne słuchanie – głos, postawa, czas i miejsce, dystans
  2. Rozmowa
    • Dostrojenie się do drugiej osoby - poziom werbalny i niewerbalny
    • Pytania - rodzaje i funkcje pytań
    • Doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań - ze szczególnym uwzględnieniem pytań trudnych
    • Wyrażanie intencji jako sposób budowania kontaktu z ludźmi
  3. Informacja zwrotna
    • Cechy dobrej informacji zwrotnej i jej funkcje
    • Jak informacja zwrotna wpływa na budowanie relacji interpersonalnych?
    • Ćwiczenia praktyczne - informacja zwrotna w sytuacjach zawodowych

MODUŁ V. MOWA CIAŁA - CZY NAPRAWDĘ JEST TAKA WAŻNA?

  1. Ćwiczenie - rozpoznajemy komunikaty niewerbalne
  2. Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego

MODUŁ VI. INTELIGENCJA EMOCJONALNA CZYLI KOMUNIKACJA EMOCJI JAKO ASPEKT BUDOWANIA RELACJI

  1. IQ vs EQ - jak wpływają na nasze życie zawodowe i prywatne?
  2. Siła inteligencji emocjonalnej
  3. Wymiary inteligencji emocjonalnej (wg  D. Goleman)
  4. Komunikaty typu „ty” i komunikaty typu „ja” - ćwiczenia
  5. Rozmowa o emocjach własnych - dyskusja w grupach

MODUŁ VII. O TYM, ŻE NIE MA DOBRYCH LUB ZŁYCH TEMPERAMENTÓW

  1. "Trudni" ludzie, czy trudne sytuacje w pracy
  2. Poznajemy osobowości
  3. Jak osobowość wpływa na relację w zespole?
  4. Test osobowości Hartmana
  5. 4 typy osobowości Hartmana - czyli poznajemy się
  6. Dlaczego ludzie się zachowują nie tak jak sobie tego życzymy?
  7. „Poznajmy się” - analiza przypadku (wejście w rolę)
  8. Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami? - omówienie ćwiczenia

MODUŁ VIII. TRENING KONTROLI EMOCJI W SYTUACJACH TRUDNYCH

  1.  W jakim stopniu IQ a w jakim EQ decyduje o naszym sukcesie życiowym?
  2. Kontrolowanie swoich emocji i korzystanie z nich
  3. Stres powstaje w głowie!
  4. Rozbrajanie stanów negatywnych
  5. Wzbudzanie stanów pozytywnych

MODUŁ IX. ŹRÓDŁA I FAZY STRESU

  1. Stres korzystny i niekorzystny
  2. Typowe źródła stresu: wewnętrzne i zewnętrzne
  3. Zjawisko stresu według Hansa Seyle'go
  4. Jak reagujemy na stres?
  5. Konsekwencje utraty kontroli nad stresem
  6. Psychologiczne mechanizmy obronne w sytuacjach trudnych
  7. Przyczyny i następstwa długotrwałego stresu
  8. Ćwiczenie: Autodiagnoza

MODUŁ X. WROGA ZAMIENIĆ W PRZYJACIELA - UMIEJĘTNOŚĆ RADZENIA SOBIE ZE STRESEM

  1. Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania - prawo Yerkesa-Dodsona
  2. Czynniki redukujące stres zawodowy
  3. Wzór zachowania wg Friedmana i Resenmana
  4. Praktyczne techniki i metody minimalizacji stresu w sytuacjach trudnych
  5. Style reagowania w sytuacjach trudnych
  6. Autorska gra szkoleniowa

MODUŁ XI. ZALEŻNOŚĆ MIĘDZY INTELIGENCJĄ EMOCJONALNĄ A SPOSOBEM REAGOWANIA NA STRES

MODUŁ XII.  EMOCJE I ASERTYWNOŚĆ

  1. Kiedy jesteśmy negatywnie odbierani w pracy?
  2. Reguły rozmowy asertywnej
  3. Zasady czystej komunikacji na podstawie analizy transakcyjnej
  4. Budowanie komunikatów asertywnych
  5. Komunikacja asertywna w sytuacjach zawodowych - analiza przypadków

Czas trwania

I dzień: 10:00 - 17:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)

II dzień: 09:00 - 16:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)

Prelegenci

Adrianna Zbińska

Trener i praktyk. Wieloletni menedżer, kierujący zespołami i projektami. Posiada 15 letnie doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta. Od 1998 roku prowadzi szkolenia biznesowe. 
Warsztat trenerski doskonaliła w Limra International Inc., uczestnicząc, jako moderator przy takich projektach jak: Management Skills Seminar i Unit Manager's Training Seminar.
Ma na swoim koncie wiele publikacji branżowych poświęconych zagadnieniom pracy menedżera i trenera. Specjalizuje się w szkoleniach menedżerskich, handlowych i trenerskich.
Współtwórca portalu o tematyce szkoleniowej trenerbiznesu.pl i autor artykułów.


Specjalizacja trenerska

Od 1998 roku prowadzi szkolenia biznesowe. Specjalizuje się w szkoleniach trenerskich, prezentacji, wystąpień publicznych na różnych poziomach zaawansowania. A także w szkoleniach z zakresu zarządzania zespołem, motywowania, komunikacji i współpracy, budowania zespołu.


Doświadczenie biznesowe

Doświadczenie zdobywała jako: kierownik Biura Zarządu i Controllingu w firmie produkcyjnej „Hanka" S.A., dla której współtworzyła, wdrożyła system controllingu.

Kolejne zajmowane stanowiska to menedżer zespołu sprzedawców i menedżer ds. szkoleń.
Podczas swojej kariery zawodowej zbudowała i zarządzała zespołem, który osiągnął trzecie miejsce w Polsce za wyniki w sprzedaży w latach 2001-2002.

Wieloletni trener i wykładowca między innymi w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Legnicy.


Ukończone kursy

  •     Management Skills Seminar; Limra International Inc.
  •     Unit Manager's Training Seminar; Limra International Inc.
  •     Szkolenie dla trenerów: Piotra Tymochowicza
  •     Szkolenia trenerskie (dwa poziomy) – Metaedukacja
  •     Szkolenia trenerskie (dwa poziomy) – Moderator
  •     Studia Pedagogiczne
  •     Szkolenia wewnętrzne – cyklicznie prowadzone w TU Allianz Polska SA w latach: 1999 – 2003


Posiadane certyfikaty:

  •     Management Skills Seminar; Limra International Inc.
  •     Unit Manager's Training Seminar; Limra International Inc.

Współautorka EMS - Elektronicznego Menedżera Szkoleń oraz platformy badawczej SPOT - systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie szkoleniami i badaniami.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel**** DeSilva Premium Poznań

Poznań

ul. Piekary 5

woj. wielkopolskie

Hotel*** PURO

Wrocław

ul. Pawła Włodkowica 6

woj. dolnośląskie

Hotel*****Radisson Blu

Wrocław

woj. dolnośląskie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 532
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 580 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 8 dni przed terminem
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
  • Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu szkoleń otwartych AVENHANSEN, który jest dostępny pod linkiem:
    https://szkolenia.avenhansen.pl/regulamin-szkolen-otwartych.html

 

Jeżeli jesteś zainteresowany podniesieniem kompetencji swoich pracowników zachęcamy do skorzystania z dofinansowania do szkoleń.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Podłącze 31
  • Kod pocztowy: 30-218
  • Miejscowość: Kraków
  • Numer NIP: 6772295062

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska ul. Podłącze 31

Organizator

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska
ul. Podłącze 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!