O szkoleniu
Panowanie nad swoimi emocjami i właściwa komunikacja wspomagają prawidłowe relacje interpersonalne. Inteligencja emocjonalna odpowiada za Twoją umiejętność kontrolowania uczuć i emocji, pozwalając na podejmowanie dojrzałych i rozważnych decyzji opierających się na logice i rozumowaniu. Podczas praktycznych warsztatów poznasz jak istotne jest rozwijanie inteligencji emocjonalnej, jakie zależności panują pomiędzy emocjami, komunikacją i stresem oraz jak radzić sobie w trudnych sytuacjach zawodowych.
Po szkoleniu Uczestnicy będą:
- Wiedzieli, na jakie elementy zwrócić uwagę podczas komunikacji
- Dbali o prosty, czytelny i rzetelny przekaz, występując zarówno w roli nadawcy, jak i odbiorcy
- Wiedzieli, dlaczego ludzie mają odmienne potrzeby związane z przyswajaniem informacji
- Rozróżniali typy temperamentu i doceniali różnice
- Wiedzieli jak radzić sobie z negatywnymi emocjami i jak radzić sobie ze stresem
- Umieli zadbać o swoje emocje i wpływać pozytywnie na emocje drugiej strony
- Umieli wyrażać swoje potrzeby oraz cele w sposób, który będzie do przyjęcia dla drugiej strony
- Umieli prowadzić konstruktywną dyskusję, pamiętając o kilku ważnych narzędziach, takich jak docenianie, dopytywanie, szukanie punktów wspólnych i parafrazowanie
- Wiedzieli czym naprawdę jest asertywność
- Znali i umieli stosować kluczowe techniki asertywne
- Budować swoją postawę asertywną
- Komunikować się w różnych sytuacjach zawodowych w sposób asertywny
Szkolenie polecane jest dla osób, które zainteresowane są doskonaleniem umiejętności związanych z efektywną komunikacją, rozwijaniem swojej inteligencji emocjonalnej i umiejętnością radzeniem sobie ze stresem.
Program szkolenia
MODUŁ I. WSTĘP - WPROWADZENIE DO TEMATU
- Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę
MODUŁ II. KOMPETENCJE NIEZBĘDNE DO BUDOWANIA MARKI OSOBISTEJ: KOMUNIKACJA, INTELIGENCJA EMOCJONALNA
MODUŁ III. POSTAWY I ZACHOWANIA UŁATWIAJĄCE I UTRUDNIAJĄCE DOBRĄ KOMUNIKACJĘ
- Od intencji do interpretacji - model komunikacji nastawiony na współpracę z innymi
- Rodzaje barier komunikacyjnych
- Możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowani
- Ćwiczenie - zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą a co fałszem?).
- Precyzja komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność
MODUŁ IV. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA - narzędzia
- Aktywne słuchanie
- Znaczenie i techniki aktywnego słuchania - parafraza, odzwierciedlenie
- Parametry komunikacji niewerbalnej ułatwiające i utrudniające aktywne słuchanie – głos, postawa, czas i miejsce, dystans
- Rozmowa
- Dostrojenie się do drugiej osoby - poziom werbalny i niewerbalny
- Pytania - rodzaje i funkcje pytań
- Doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań - ze szczególnym uwzględnieniem pytań trudnych
- Wyrażanie intencji jako sposób budowania kontaktu z ludźmi
- Informacja zwrotna
- Cechy dobrej informacji zwrotnej i jej funkcje
- Jak informacja zwrotna wpływa na budowanie relacji interpersonalnych?
- Ćwiczenia praktyczne - informacja zwrotna w sytuacjach zawodowych
MODUŁ V. MOWA CIAŁA - CZY NAPRAWDĘ JEST TAKA WAŻNA?
- Ćwiczenie - rozpoznajemy komunikaty niewerbalne
- Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego
MODUŁ VI. INTELIGENCJA EMOCJONALNA CZYLI KOMUNIKACJA EMOCJI JAKO ASPEKT BUDOWANIA RELACJI
- IQ vs EQ - jak wpływają na nasze życie zawodowe i prywatne?
- Siła inteligencji emocjonalnej
- Wymiary inteligencji emocjonalnej (wg D. Goleman)
- Komunikaty typu „ty” i komunikaty typu „ja” - ćwiczenia
- Rozmowa o emocjach własnych - dyskusja w grupach
MODUŁ VII. O TYM, ŻE NIE MA DOBRYCH LUB ZŁYCH TEMPERAMENTÓW
- "Trudni" ludzie, czy trudne sytuacje w pracy
- Poznajemy osobowości
- Jak osobowość wpływa na relację w zespole?
- Test osobowości Hartmana
- 4 typy osobowości Hartmana - czyli poznajemy się
- Dlaczego ludzie się zachowują nie tak jak sobie tego życzymy?
- „Poznajmy się” - analiza przypadku (wejście w rolę)
- Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami? - omówienie ćwiczenia
MODUŁ VIII. TRENING KONTROLI EMOCJI W SYTUACJACH TRUDNYCH
- W jakim stopniu IQ a w jakim EQ decyduje o naszym sukcesie życiowym?
- Kontrolowanie swoich emocji i korzystanie z nich
- Stres powstaje w głowie!
- Rozbrajanie stanów negatywnych
- Wzbudzanie stanów pozytywnych
MODUŁ IX. ŹRÓDŁA I FAZY STRESU
- Stres korzystny i niekorzystny
- Typowe źródła stresu: wewnętrzne i zewnętrzne
- Zjawisko stresu według Hansa Seyle'go
- Jak reagujemy na stres?
- Konsekwencje utraty kontroli nad stresem
- Psychologiczne mechanizmy obronne w sytuacjach trudnych
- Przyczyny i następstwa długotrwałego stresu
- Ćwiczenie: Autodiagnoza
MODUŁ X. WROGA ZAMIENIĆ W PRZYJACIELA - UMIEJĘTNOŚĆ RADZENIA SOBIE ZE STRESEM
- Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania - prawo Yerkesa-Dodsona
- Czynniki redukujące stres zawodowy
- Wzór zachowania wg Friedmana i Resenmana
- Praktyczne techniki i metody minimalizacji stresu w sytuacjach trudnych
- Style reagowania w sytuacjach trudnych
- Autorska gra szkoleniowa
MODUŁ XI. ZALEŻNOŚĆ MIĘDZY INTELIGENCJĄ EMOCJONALNĄ A SPOSOBEM REAGOWANIA NA STRES
MODUŁ XII. EMOCJE I ASERTYWNOŚĆ
- Kiedy jesteśmy negatywnie odbierani w pracy?
- Reguły rozmowy asertywnej
- Zasady czystej komunikacji na podstawie analizy transakcyjnej
- Budowanie komunikatów asertywnych
- Komunikacja asertywna w sytuacjach zawodowych - analiza przypadków
Czas trwania
I dzień: 10:00 - 17:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)
II dzień: 09:00 - 16:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Poznań
ul. Piekary 5
woj. wielkopolskie
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 580 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 8 dni przed terminem
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia
- Wypełnienie formularza zgłoszeniowego jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu szkoleń otwartych AVENHANSEN, który jest dostępny pod linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/regulamin-szkolen-otwartych.html
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).
Masz pytania? Napisz do nas
