O szkoleniu
Komunikacja interpersonalna oparta o model DISC to istotna optymalizacja, którą możesz wprowadzić do swojego stylu zarządzania i modelu przywództwa w firmie. Prezentowane zamknięte szkolenie z komunikacji w firmie, które przygotowaliśmy dla Państwa to unikatowy projekt szkoleniowy opracowany w reakcji na pilne potrzeby, z jakimi zwracają się do nas Klienci zainteresowani wzmocnieniem efektywności pracowników i podniesieniem skuteczności działań managerskich. Model DISC w komunikacji pozwala spojrzeć na proces wymiany informacji z niezbędną podbudową wiedzy psychologicznej i usprawnić komunikację w firmie poprzez świadomą indywidualizację tego procesu.
Komunikacja i jej jakość znacząco wpływają na wszystkie obszary naszego życia – relacje międzyludzkie, motywację i satysfakcję pracowników, atmosferę w firmie, jej sukcesy i zadowolenie klientów. To umiejętność komunikacji determinuje skuteczność życiowych dążeń, dlatego warto rozwijać umiejętności komunikacyjne i kompetencje z nimi związane. Warsztat z komunikacji z modelem DISC wprowadza do klasycznych kursów umiejętności komunikacyjnych istotne novum – praktyczne zastosowanie założeń wyjątkowo popularnych i solidnie zweryfikowanych koncepcji, jakimi są typologia T. Hartmana (kolor osobowości) i metoda Extended DISC. Uczestnik szkolenia w czasie zajęć pozna swój typ stylu działania, przećwiczy techniki doboru słów do odbiorcy komunikatu, zrozumie, jak dopasować mowę ciała i ton głosu do przekazywanych treści, a także otrzyma wiele cennych wskazówek, dzięki którym komunikacja stanie się fundamentem jego sukcesu. Zamknięte szkolenia z modelu DISC w komunikacji stanowią elementarny składnik procesu kształcenia świadomych liderów i managerów, ale też wspierają rozwój firm poprzez edukację w obszarze komunikacji pracowników innych działów. Przygotowany przez naszych ekspertów kurs z komunikacji ma więc bardzo uniwersalny charakter i jest rekomendowany wszystkim, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności społeczne i skuteczniej wykorzystywać je do realizacji celów służbowych i osobistych.
Zamknięte szkolenia z komunikacji z elementami DISC to kursy projektowane na zamówienie, które charakteryzuje wysoki stopień indywidualizacji – zarówno program, jak i agenda szkolenia zostaną dostosowane do Państwa potrzeb szkoleniowych oraz preferencji. Dla Państwa wygody szkolenie „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” organizujemy w dwóch trybach: jako klasyczny stacjonarny kurs oraz nowoczesne i przyjazne w organizacji szkolenie online.
Zapraszamy do kontaktu w celu umówienia szczegółów szkolenia i jego wyceny!
Kurs z komunikacji z modelem DISC wyposaża Kursantów w wyspecjalizowaną wiedzę o:
- typologii wg. DISC;
- osobistym stylu komunikacji, stylu działania i postrzegania zadań;
- różnicach w typologiach (w tym w typologii Extended DISC);
- różnicach w zakresie komunikowania, stylu pracy, stylu raportowania, delegowania, motywowania, stylu zarządzania określonych typów kolorystycznych;
- metodach zwiększających efektywność w kontaktach interpersonalnych z przedstawicielami różnych stylów myślenia, działania, komunikowania się;
- zasadach doboru środków komunikacji niewerbalnej i werbalnej oraz dostosowywania warunków otoczenia do preferencji rozmówcy.
Szkolenie „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” rozwija praktyczne umiejętności:
- rozpoznawania klientów, pracowników, podwładnych, przełożonych itp. zgodnie z metodologią T. Hartmana;
- rozpoznawania różnic w sposobie komunikowania się między poszczególnymi stylami działania;
- stosowania narzędzi i rozwiązań z obszaru zwiększenia jakości oraz efektywności komunikacji interpersonalnej;
- komunikowania swoich potrzeb, oczekiwań i poleceń;
- mówienia, w taki sposób, by być usłyszanym;
- radzenia sobie z trudnymi rozmówcami podczas spotkań firmowych, spotkań z klientami, współpracy w zespole itd.
Warsztat z komunikacji z elementami DISC doskonali cenne kompetencje związane z:
- komunikacją oraz budowaniem relacji;
- autoprezentacją;
- wywieraniem wpływu;
- współpracą zespołową;
- przywództwem;
- tworzeniem potencjału kadrowego;
- efektywnością osobistą;
- efektywnym wykorzystanie zasobów;
- motywowaniem i delegowaniem.
Adresaci szkolenia:
- Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji z zakresu komunikacji pisemnej, ustnej, oraz wstępu do poznania technik wywierania wpływu.
- Kadra zarządzająca, kierownicy projektów.
- Pracownicy działów sprzedaży, marketingu, działów personalnych, działów finansowych, logistyki, IT oraz innych, w których bez odpowiedniej komunikacji nie będzie możliwa efektywność zawodowa i osobista.
- Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
Program szkolenia
Dzień 1
Rozpoczęcie kursu: ustalenie kontraktu, omówienie celów szkolenia z zakresu stylów działania i komunikacji z weryfikacją potrzeb Uczestników zajęć.
Moduł I. Komunikacja interpersonalna a kolory – wprowadzenie do tematyki zajęć
- Psychologia w praktyce – wprowadzenie do tematyki osobowości. Wykład, dyskusja z grupą.
- Test zachowań zgodnie z koncepcją T. Hartmana. Test z podziałem na odpowiedzi dla świata prywatnego i zawodowego Uczestników.
- Wstępne omówienie wyników na forum na życzenie Uczestników.
- Mapa Uczestników – zastosowanie w praktyce. Sporządzanie mapy kolorystycznej i omówienie możliwości wykorzystania takiej koncepcji w praktyce.
- Różnice i podobieństwa w stylach działania. Filmy szkoleniowe, analiza przypadków, dyskusja nad przykładami Uczestników, omówienie ich z grupą.
Moduł II. Różnice w komunikacji
- Osobowość naturalna a osobowość adoptowana – wpływ otoczenia na kształtowanie się zachowań i preferencji człowieka. Wykład, dyskusja z grupą, omówienie przykładów.
- Ryzyka i błędy w postrzeganiu otoczenia. Wykład, praca z przykładami, ćwiczenia indywidualne oraz ćwiczenia grupowe/na forum.
- Postawy określonych stylów a komunikacja w praktyce. Kto ma tendencje do bycia ekstrawertykiem, a kto introwertykiem? Kto jest zorientowany na działanie, a kto na relacje? Film szkoleniowy, omówienie z grupą i osobiste refleksje Kursantów.
- System wartości określonych kolorów. Ćwiczenie indywidualne oraz grupowe.
Moduł III. Wywieranie wpływu w komunikacji
- Kody dostępu do określonych kolorów, czyli właściwy dobór komunikacji niewerbalnej i werbalnej, wykład, prezentacja przykładów, praca indywidualna i omówienie na forum.
- Gra w kolory (Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy. Ich zadaniem będzie przekonać określoną grupę kolorystyczną do narzuconego zdania). Ćwiczenie w podgrupach, wystąpienie na forum. Na życzenie Kursantów wystąpienia mogą być nagrywane w celu późniejszej analizy (za zgodą całej grupy).
Moduł IV. Plan wdrożenia usprawnień w komunikacji
- Omówienie gry.
- Omówienie wniosków z pierwszego dnia szkolenia.
- Spisanie osobistego planu wdrożenia.
- Zadanie do wykonania między sesjami szkoleniowymi.
Dzień 2
Moduł V. Weryfikacja otoczenia – jak się komunikować z określonym rozmówcą?
- Omówienie zadania domowego i wniosków z pierwszego dnia zajęć.
- Zabawa w publiczne kolory. Definiowanie kolorów osobowości wybranych osób. Ćwiczenie w grupach, ćwiczenie na forum wraz z omówieniem ich rezultatów.
Moduł VI. Zarządzanie potencjałem
- Kolory w stresie. Jak zarządzać stresem i emocjami określonych kolorów?
- Omówienie przykładów.
- Jasne i ciemne strony określonych kolorów. Różnice w umiejętnościach i kompetencjach. Narzędzie przydatne do określania własnego potencjału zawodowego oraz osobistego, rekrutacji dopasowanych do stanowiska kandydatów oraz efektywnego zarządzania zespołem. Ćwiczenie indywidualne kompetencyjne, ćwiczenie w grupie.
- Zastosowanie wiedzy o kolorach w praktyce – jak motywować, jak delegować, jak rozwijać, jak korygować osoby o określonej kolorystyce? Ćwiczenie grupowe z omówieniem.
Moduł VII. Strategia działania w komunikacji i współpracy
- Właściwe identyfikowanie stylu działania. Definiowanie w praktyce wybranej przez Uczestnika osoby z jego otoczenia (np. klienta, podwładnego etc.).
- Ćwiczenie indywidualne, ćwiczenie w podgrupach lub na forum, omówienie wybranego przykładu.
- Zasady budowania wizerunku, efektywności zawodowej przez określone kolory.
- Jak mówić, by inni nas słuchali?
- Jak mówić, by być przekonującym?
- Jak być postrzeganym zgodnie z tym, jak chcemy, a nie jak wydaje się innym, że powinnyśmy?
- Jak przygotować się do spotkania, wystąpienia czy też rozmowy telefonicznej?
- Jak zmienić nadaną nam etykietkę?
Moduł VIII. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- Bank trudnych sytuacji. Praca z wykorzystaniem przykładów.
- Kiedy trzeba i jak można rozdzielić punkt widzenia zawodowy od prywatnego?
- Jak wzbudzać szacunek u określonych kolorów?
- Jak zadbać o to, aby inna osoba szanowała nasz punkt widzenia?
- Jak zachować zdrowy dystans w rozmowie?
- Jak nie zostać zagadanym przez rozmówcę?
- Jak opanować stres podczas trudnych rozmów?
- Jak radzić sobie z silnymi emocjami w komunikacji?
- Jak radzić sobie z oporem naszych rozmówców?
- Jak radzić sobie z potrzebą harmonii u „zielonych” w trakcie zmian?
- Jak otworzyć zamkniętego na nas rozmówcę?
Podsumowanie kursu: sporządzenie planu działania i wdrożenia pozyskanej wiedzy. Omówienie na forum wniosków płynących ze szkolenia. Ewaluacja i rozdanie dyplomów.
Czas trwania kursu: 2 dni.
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
PROFIL TRENERKI:
- Właścicielka firmy szkoleniowej Human Skills.
- Założycielka projektu Sukces Kobiety Biznesu.
- Trenerka biznesu.
- Mentorka.
- Asesorka w metodzie analizy kompetencji Assessment i Development Centre.
- Magister psycholożka. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
- Magister socjolożka.
- Certyfikowana konsultantka Extended DISC.
- Certyfikowana konsultantka Insights Discovery.
- Certyfikowana Coach International Community Coaching.
- Certyfikowana konsultantka badania odporności psychicznej MTQ Plus.
- Certyfikowana konsultantka badania zintegrowanych stylów zarządzania ILM 72.
- Certyfikowana facylitatorka metody POINTS OF YOU®.
Założycielka firmy szkoleniowej Human Skills. Jest założycielką i liderką projektu motywacyjno – szkoleniowego Sukces Kobiety Biznesu. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia i projekty rozwojowe dla biznesu oraz administracji publicznej. Realizuje szkolenia i sesje coachingowe głównie dla kadry menedżerskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywała w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta.
Wywiady z jej udziałem pojawiają się w miesięczniku „Zwierciadło”, „Sens”, „Wysokie Obcasy”, i nie tylko. Występuję w mediach m.in.: TVN, DDTVN, TVN Turbo, TTV, TVP2 „Panorama”, Polsat Cafe, Polsat, „Gazeta Wyborcza”, Wirtualna Polska, a także wypowiada się w radio.
Jest autorką artykułów psychologicznych. Współautorką książki „Po szczęście do pracy” i autorką książki o psychologii relacji „Jak upolować miłość” wydanej na zaproszenie Wydawnictwa Zwierciadło.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 500 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- *Cena uzależniona jest od czynników takich jak wielkość grupy, lokalizacja szkolenia, sylwetka trenerska. Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym badaniu potrzeb szkoleniowych.
- Obowiązuje limit uczestników.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Zgłoszenie udziału w szkoleniu zamkniętym
- Warunkiem realizacji szkolenia zamkniętego jest przesłanie zapytania o szkolenie do organizatora.
Podstawą zgłoszenia na szkolenie zamknięte jest wysłanie wypełnionego i podpisanego (wraz z pieczęcią firmy, w przypadku zgłoszenia przez jednostkę organizacyjną) scanu formularza zamówienia na adres e-mail: biuro@humanskills.pl lub adres osoby koordynujące szkolenie z ramienia Human Skills.
Zmiana zakresu szkolenia i warunków umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Rezygnacja ze szkolenia/ zmiana terminu przez Zamawiającego
Zamawiający ma prawo zrezygnować z realizacji szkolenia na zasadach i warunkach wskazanych w punktach poniżej.
Rezygnacji z udziału w szkoleniu Zamawiający dokonuje poprzez skierowanie na adres e-mail biuro@humanskills.pl lub adres koordynatora szkolenia oświadczenia o rezygnacji.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie:
14 dni kalendarzowych, odwołanie jest bezkosztowe;
Poniżej 14 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej.
Poniżej 10 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 80% wartości finalnej.
Zmiana terminu szkolenia jest traktowana z definicji jako rezygnacja ze szkolenia.
Jeżeli dojdzie do drugiej rezygnacji z zamówionego szkolenia na 14 dni kalendarzowych, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. Powyższy zapis dotyczy również drugiej zmiany terminu.
UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910