Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

O szkoleniu

Komunikacja interpersonalna oparta o model DISC to istotna optymalizacja, którą możesz wprowadzić do swojego stylu zarządzania i modelu przywództwa w firmie. Prezentowane zamknięte szkolenie z komunikacji w firmie, które przygotowaliśmy dla Państwa to unikatowy projekt szkoleniowy opracowany w reakcji na pilne potrzeby, z jakimi zwracają się do nas Klienci zainteresowani wzmocnieniem efektywności pracowników i podniesieniem skuteczności działań managerskich. Model DISC w komunikacji pozwala spojrzeć na proces wymiany informacji z niezbędną podbudową wiedzy psychologicznej i usprawnić komunikację w firmie poprzez świadomą indywidualizację tego procesu.

Komunikacja i jej jakość znacząco wpływają na wszystkie obszary naszego życia – relacje międzyludzkie, motywację i satysfakcję pracowników, atmosferę w firmie, jej sukcesy i zadowolenie klientów. To umiejętność komunikacji determinuje skuteczność życiowych dążeń, dlatego warto rozwijać umiejętności komunikacyjne i kompetencje z nimi związane. Warsztat z komunikacji z modelem DISC wprowadza do klasycznych kursów umiejętności komunikacyjnych istotne novum – praktyczne zastosowanie założeń wyjątkowo popularnych i solidnie zweryfikowanych koncepcji, jakimi są typologia T. Hartmana (kolor osobowości) i metoda Extended DISC. Uczestnik szkolenia w czasie zajęć pozna swój typ stylu działania, przećwiczy techniki doboru słów do odbiorcy komunikatu, zrozumie, jak dopasować mowę ciała i ton głosu do przekazywanych treści, a także otrzyma wiele cennych wskazówek, dzięki którym komunikacja stanie się fundamentem jego sukcesu. Zamknięte szkolenia z modelu DISC w komunikacji stanowią elementarny składnik procesu kształcenia świadomych liderów i managerów, ale też wspierają rozwój firm poprzez edukację w obszarze komunikacji pracowników innych działów. Przygotowany przez naszych ekspertów kurs z komunikacji ma więc bardzo uniwersalny charakter i jest rekomendowany wszystkim, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności społeczne i skuteczniej wykorzystywać je do realizacji celów służbowych i osobistych.

Zamknięte szkolenia z komunikacji z elementami DISC to kursy projektowane na zamówienie, które charakteryzuje wysoki stopień indywidualizacji – zarówno program, jak i agenda szkolenia zostaną dostosowane do Państwa potrzeb szkoleniowych oraz preferencji. Dla Państwa wygody szkolenie „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” organizujemy w dwóch trybach: jako klasyczny stacjonarny kurs oraz nowoczesne i przyjazne w organizacji szkolenie online.

Zapraszamy do kontaktu w celu umówienia szczegółów szkolenia i jego wyceny!

Dlaczego warto wziąć udział?

Kurs z komunikacji z modelem DISC wyposaża Kursantów w wyspecjalizowaną wiedzę o:

  • typologii wg. DISC;
  • osobistym stylu komunikacji, stylu działania i postrzegania zadań;
  • różnicach w typologiach (w tym w typologii Extended DISC);
  • różnicach w zakresie komunikowania, stylu pracy, stylu raportowania, delegowania, motywowania, stylu zarządzania określonych typów kolorystycznych;
  • metodach zwiększających efektywność w kontaktach interpersonalnych z przedstawicielami różnych stylów myślenia, działania, komunikowania się;
  • zasadach doboru środków komunikacji niewerbalnej i werbalnej oraz dostosowywania warunków otoczenia do preferencji rozmówcy.

Szkolenie „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” rozwija praktyczne umiejętności:

  • rozpoznawania klientów, pracowników, podwładnych, przełożonych itp. zgodnie z metodologią T. Hartmana;
  • rozpoznawania różnic w sposobie komunikowania się między poszczególnymi stylami działania;
  • stosowania narzędzi i rozwiązań z obszaru zwiększenia jakości oraz efektywności komunikacji interpersonalnej;
  • komunikowania swoich potrzeb, oczekiwań i poleceń;
  • mówienia, w taki sposób, by być usłyszanym;
  • radzenia sobie z trudnymi rozmówcami podczas spotkań firmowych, spotkań z klientami, współpracy w zespole itd.

Warsztat z komunikacji z elementami DISC doskonali cenne kompetencje związane z:

  • komunikacją oraz budowaniem relacji;
  • autoprezentacją;
  • wywieraniem wpływu;
  • współpracą zespołową;
  • przywództwem;
  • tworzeniem potencjału kadrowego;
  • efektywnością osobistą;
  • efektywnym wykorzystanie zasobów;
  • motywowaniem i delegowaniem.
Kto powinien wziąć udział?

Adresaci szkolenia:

  • Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji z zakresu komunikacji pisemnej, ustnej, oraz wstępu do poznania technik wywierania wpływu.
  • Kadra zarządzająca, kierownicy projektów.
  • Pracownicy działów sprzedaży, marketingu, działów personalnych, działów finansowych, logistyki, IT oraz innych, w których bez odpowiedniej komunikacji nie będzie możliwa efektywność zawodowa i osobista.
  • Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.

Program szkolenia

Dzień 1

Rozpoczęcie kursu: ustalenie kontraktu, omówienie celów szkolenia z zakresu stylów działania i komunikacji z weryfikacją potrzeb Uczestników zajęć.

Moduł I. Komunikacja interpersonalna a kolory – wprowadzenie do tematyki zajęć

  • Psychologia w praktyce – wprowadzenie do tematyki osobowości. Wykład, dyskusja z grupą.
  • Test zachowań zgodnie z koncepcją T. Hartmana. Test z podziałem na odpowiedzi dla świata prywatnego i zawodowego Uczestników.
  • Wstępne omówienie wyników na forum na życzenie Uczestników.
  • Mapa Uczestników – zastosowanie w praktyce. Sporządzanie mapy kolorystycznej i omówienie możliwości wykorzystania takiej koncepcji w praktyce.
  • Różnice i podobieństwa w stylach działania. Filmy szkoleniowe, analiza przypadków, dyskusja nad przykładami Uczestników, omówienie ich z grupą.

Moduł II. Różnice w komunikacji

  • Osobowość naturalna a osobowość adoptowana – wpływ otoczenia na kształtowanie się zachowań i preferencji człowieka. Wykład, dyskusja z grupą, omówienie przykładów.
  • Ryzyka i błędy w postrzeganiu otoczenia. Wykład, praca z przykładami, ćwiczenia indywidualne oraz ćwiczenia grupowe/na forum.
  • Postawy określonych stylów a komunikacja w praktyce. Kto ma tendencje do bycia ekstrawertykiem, a kto introwertykiem? Kto jest zorientowany na działanie, a kto na relacje? Film szkoleniowy, omówienie z grupą i osobiste refleksje Kursantów.
  • System wartości określonych kolorów. Ćwiczenie indywidualne oraz grupowe.

Moduł III. Wywieranie wpływu w komunikacji

  • Kody dostępu do określonych kolorów, czyli właściwy dobór komunikacji niewerbalnej i werbalnej, wykład, prezentacja przykładów, praca indywidualna i omówienie na forum.
  • Gra w kolory  (Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy. Ich zadaniem będzie przekonać określoną grupę kolorystyczną do narzuconego zdania). Ćwiczenie w podgrupach, wystąpienie na forum. Na życzenie Kursantów wystąpienia mogą być nagrywane w celu późniejszej analizy (za zgodą całej grupy).

Moduł IV. Plan wdrożenia usprawnień w komunikacji

  • Omówienie gry.
  • Omówienie wniosków z pierwszego dnia szkolenia.
  • Spisanie osobistego planu wdrożenia.
  • Zadanie do wykonania między sesjami szkoleniowymi.

Dzień 2

Moduł V. Weryfikacja otoczenia – jak się komunikować z określonym rozmówcą?

  • Omówienie zadania domowego i wniosków z pierwszego dnia zajęć.
  • Zabawa w publiczne kolory. Definiowanie kolorów osobowości wybranych osób. Ćwiczenie w grupach, ćwiczenie na forum wraz z omówieniem ich rezultatów.

Moduł VI. Zarządzanie potencjałem

  • Kolory w stresie. Jak zarządzać stresem i emocjami określonych kolorów?
  • Omówienie przykładów.
  • Jasne i ciemne strony określonych kolorów. Różnice w umiejętnościach i kompetencjach. Narzędzie przydatne do określania własnego potencjału zawodowego oraz osobistego, rekrutacji dopasowanych do stanowiska kandydatów oraz efektywnego zarządzania zespołem. Ćwiczenie indywidualne kompetencyjne, ćwiczenie w grupie.
  • Zastosowanie wiedzy o kolorach w praktyce – jak motywować, jak delegować, jak rozwijać, jak korygować osoby o określonej kolorystyce? Ćwiczenie grupowe z omówieniem.

Moduł VII. Strategia działania w komunikacji i współpracy

  • Właściwe identyfikowanie stylu działania. Definiowanie w praktyce wybranej przez Uczestnika osoby z jego otoczenia (np. klienta, podwładnego etc.).
  • Ćwiczenie indywidualne, ćwiczenie w podgrupach lub na forum, omówienie wybranego przykładu.
  • Zasady budowania wizerunku, efektywności zawodowej przez określone kolory.
  • Jak mówić, by inni nas słuchali?
  • Jak mówić, by być przekonującym?
  • Jak być postrzeganym zgodnie z tym, jak chcemy, a nie jak wydaje się innym, że powinnyśmy?
  • Jak przygotować się do spotkania, wystąpienia czy też rozmowy telefonicznej?
  • Jak zmienić nadaną nam etykietkę?

Moduł VIII. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych

  • Bank trudnych sytuacji. Praca z wykorzystaniem przykładów.
  • Kiedy trzeba i jak można rozdzielić punkt widzenia zawodowy od prywatnego?
  • Jak wzbudzać szacunek u określonych kolorów?
  • Jak zadbać o to, aby inna osoba szanowała nasz punkt widzenia?
  • Jak zachować zdrowy dystans w rozmowie?
  • Jak nie zostać zagadanym przez rozmówcę?
  • Jak opanować stres podczas trudnych rozmów?
  • Jak radzić sobie z silnymi emocjami w komunikacji?
  • Jak radzić sobie z oporem naszych rozmówców?
  • Jak radzić sobie z potrzebą harmonii u „zielonych” w trakcie zmian?
  • Jak otworzyć zamkniętego na nas rozmówcę?

Podsumowanie kursu: sporządzenie planu działania i wdrożenia pozyskanej wiedzy. Omówienie na forum wniosków płynących ze szkolenia. Ewaluacja i rozdanie dyplomów.

Czas trwania kursu: 2 dni.

Czas trwania

  • 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
  • 16:00 Zakończenie szkolenia.
  • W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.

Prelegenci

Iwona Firmanty
Trenerka. Coach ICC. Mgr Psycholożka. Mgr Socjolożka.

PROFIL TRENERKI:

  • Właścicielka firmy szkoleniowej Human Skills.
  • Założycielka projektu Sukces Kobiety Biznesu.
  • Trenerka biznesu.
  • Mentorka.
  • Asesorka w metodzie analizy kompetencji Assessment i Development Centre.
  • Magister psycholożka. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
  • Magister socjolożka.
  • Certyfikowana konsultantka Extended DISC.
  • Certyfikowana konsultantka Insights Discovery.
  • Certyfikowana Coach International Community Coaching.
  • Certyfikowana konsultantka badania odporności psychicznej MTQ Plus.
  • Certyfikowana konsultantka badania zintegrowanych stylów zarządzania ILM 72.
  • Certyfikowana facylitatorka metody POINTS OF YOU®.

Założycielka firmy szkoleniowej Human Skills. Jest założycielką i liderką projektu motywacyjno – szkoleniowego Sukces Kobiety Biznesu. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia i projekty rozwojowe dla biznesu oraz administracji publicznej. Realizuje szkolenia i sesje coachingowe głównie dla kadry menedżerskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywała w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta.

Wywiady z jej udziałem pojawiają się w miesięczniku „Zwierciadło”, „Sens”, „Wysokie Obcasy”, i nie tylko. Występuję w mediach m.in.: TVN, DDTVN, TVN Turbo, TTV, TVP2 „Panorama”, Polsat Cafe, Polsat, „Gazeta Wyborcza”, Wirtualna Polska, a także wypowiada się w radio.

Jest autorką artykułów psychologicznych. Współautorką książki „Po szczęście do pracy” i autorką książki o psychologii relacji „Jak upolować miłość” wydanej na zaproszenie Wydawnictwa Zwierciadło.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Cena szacunkowa
*Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym zbadaniu potrzeb.
5 335
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 500 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
  • *Cena uzależniona jest od czynników takich jak wielkość grupy, lokalizacja szkolenia, sylwetka trenerska. Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym badaniu potrzeb szkoleniowych.
  • Obowiązuje limit uczestników.
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Zgłoszenie udziału w szkoleniu zamkniętym

  2. Warunkiem realizacji szkolenia zamkniętego jest przesłanie zapytania o szkolenie do organizatora.
  3. Podstawą zgłoszenia na szkolenie zamknięte jest wysłanie wypełnionego i podpisanego (wraz z pieczęcią firmy, w przypadku zgłoszenia przez jednostkę organizacyjną) scanu formularza zamówienia na adres e-mail: biuro@humanskills.pl lub adres osoby koordynujące szkolenie z ramienia Human Skills.

  4. Zmiana zakresu szkolenia i warunków umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

  5. Rezygnacja ze szkolenia/ zmiana terminu  przez Zamawiającego 

  6. Zamawiający ma prawo zrezygnować z realizacji szkolenia na zasadach i warunkach wskazanych w punktach poniżej. 

  7. Rezygnacji z udziału w szkoleniu Zamawiający dokonuje poprzez skierowanie na adres e-mail biuro@humanskills.pl lub adres koordynatora szkolenia oświadczenia o rezygnacji. 

  8. W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie:

    1. 14 dni kalendarzowych, odwołanie jest bezkosztowe;

    2. Poniżej 14 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. 

    3. Poniżej 10 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 80% wartości finalnej. 

  9. Zmiana terminu szkolenia jest traktowana z definicji jako rezygnacja ze szkolenia.

  10. Jeżeli dojdzie do drugiej rezygnacji z zamówionego szkolenia na 14 dni kalendarzowych, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. Powyższy zapis dotyczy również drugiej zmiany terminu. 

UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.

BUR, KFS

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Human Skills
  • Ulica i nr: Widok 18/2
  • Kod pocztowy: 00-023
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 6721761910

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska Widok 18/2

Organizator

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Human Skills We Make You Grow Dlaczego warto nam zaufać? - Gazeta Finansowa przyznała nam wyróżnienie Firma szkoleniowa roku 2019 r., 2021 r., 2022 r. oraz ponownie w 2023r. - Prowadzimy szkolenia dla firm, administracji i osób prywatnych. - ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!