Komunikacja interpersonalna z modelem DISC: warsztat z wykonaniem badania przed szkoleniem oraz sesją indywidualną.

O szkoleniu

Szkolenia interpersonalne to cieszące się obecnie ogromną popularnością projekty rozwojowe. Kursy i szkolenia z kompetencji miękkich przykuwają uwagę tak dużej rzeszy osób przede wszystkim dlatego, że kształcą i doskonalą umiejętności potrzebne każdemu z nas, niezależnie od tego, jaką ma profesję, na jakim szczeblu kariery się zajmuje, ile ma lat itd. Komunikacja to podstawa życia społecznego. Nie można działać skutecznie ani budować pozytywnych i silnych relacji bez wysokich kompetencji komunikacyjnych, a tych często nie jesteśmy w stanie wytrenować samodzielnie i pomocne może być w tym jedynie profesjonalne szkolenie. Umiejętności miękkie nie rozwijają się też same z siebie, a ich doskonalenie wymaga bardzo świadomego, zindywidualizowanego podejścia i fachowej wiedzy – to wszystko oferują przygotowane przez naszych ekspertów stacjonarne szkolenia z umiejętności miękkich i zdalne szkolenia z komunikacji interpersonalnej.


W cenie szkolenia otrzymasz:

  • Twój indywidualny raport Extended DISC.
  • Dwudniowy warsztat przeprowadzony przez CEO firmy Human Skills: Iwonę Firmanty.
  • Materiały szkoleniowe.
  • Konsultację indywidualną online po szkoleniu.


Otwarty kurs „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” to nowoczesny projekt rozwojowy, którego celem jest wytrenowanie umiejętności efektywnej i sprawnej komunikacji, która zapewnia życiową skuteczność na polu osobistym i zawodowym, decyduje o jakości naszych relacji z innymi osobami, a także o naszej pozycji społecznej. Szkolenie z komunikacji interpersonalnej rozszerzone o wiedzę na temat stylów myślenia i działania DISC to praktyczny trening doskonalący techniki porozumiewania się i umiejętnego dostosowywania komunikatów do odbiorcy, który przejść powinien każdy zainteresowany rozwojem osobistym i zwiększeniem swojej skuteczności. Kurs interpersonalny „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” rekomendujemy także wszystkim firmom i instytucjom, które chcą zadbać o właściwy poziom motywacji swoich pracowników i ich satysfakcję z pracy czy zatroszczyć się o wyższy poziom zadowolenia klienta. Nic też tak pozytywnie nie wpływa na atmosferę w pracy i potencjał współdziałania jak dobra i sprawna komunikacja w organizacji, którą zapewnić może wszechstronny trening interpersonalny. Szkolenie „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” to kurs prymarnych umiejętności społecznych, dzięki któremu pracownicy będą wreszcie mogli znaleźć „wspólny język”, nauczą się unikać sytuacji konfliktowych i staną się skuteczniejsi w realizacji powierzonych im zadań.

Nie zwlekaj i zapisz się już dziś na przygotowane przez nas profesjonalne szkolenia – zdolności interpersonalne możesz doskonalić pod okiem naszych doświadczonych trenerów, wybierając klasyczny stacjonarny kurs organizowany w naszym warszawskim centrum szkoleniowym lub wygodne szkolenie realizowane online. Serdecznie zapraszamy!

Dlaczego warto wziąć udział?

Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności możliwe do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.

Kurs interpersonalny poświęcony komunikacji i modelowi DISC pozwala zdobyć wnikliwą wiedzę o:

  • Typologii DISC.
  • Osobistym stylu komunikacji, stylu działania i postrzegania zadań.
  • Metodach zwiększających efektywność w kontaktach interpersonalnych z różnymi typami osobowości;
  • Różnicach w typologiach osobowości (w tym w typologii DISC W. Marstona).
  • Różnicach w zakresie komunikowania, stylu pracy, stylu raportowania, delegowania, motywowania, stylu zarządzania określonych typów osobowości.
  • Zasadach doboru komunikacji niewerbalnej i werbalnej oraz otoczenia dostosowanych do rozmówcy.
  • Otwarty kurs „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” to oparty o aktualną wiedzę i nowoczesne koncepcje naukowe trening interpersonalny.
  • Szkolenie koncentruje się na prezentacji fachowej wiedzy, której znajomość umożliwia efektywną i sprawną komunikację w każdej sytuacji i w kontakcie z dowolnym typem rozmówcy.

Szkolenie „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” doskonali praktyczne umiejętności:

  • Rozpoznawania klientów, pracowników, podwładnych, przełożonych, sprzedawców i innych osób zgodnie z metodologią Extended DISC.
  • Stosowania narzędzi oraz rozwiązań zwiększających jakość i efektywność komunikacji interpersonalnej.
  • Rozpoznawania typów interlokutorów („dominant”, „inspiring”, „cautious”, „supportive”).
  • Identyfikowania różnic w sposobie komunikowania się różnych typów osobowości.
  • Komunikowania swoich potrzeb, oczekiwań, a także poleceń.
  • Mówienia, w taki sposób, aby być usłyszanym.
  • Radzenia sobie z trudnymi rozmówcami podczas spotkań firmowych, spotkań z klientami, obsługi reklamacji itp.

Otwarte szkolenie z komunikacji i stylów DISC pogłębia uniwersalne kompetencje związane z:

  • Komunikacją ustną, komunikacją pisemną.
  • Budowaniem relacji z klientem.
  • Autoprezentacją.
  • Efektywnością osobistą i wywieraniem wpływu.
  • Współpracą zespołową, przywództwem, tworzeniem potencjału kadrowego, efektywnym wykorzystanie zasobów, motywowaniem i delegowaniem.

Szkolenie „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” rozwija kompetencje zapewniające skuteczność działania, które są przydatne niezależnie od pełnionych funkcji społecznych, ról zawodowych i stanowisk.

Kto powinien wziąć udział?

Adresaci szkolenia:

  • Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji z zakresu komunikacji pisemnej, ustnej, oraz wstępu do poznania technik wywierania wpływu.
  • Kadra zarządzająca, kierownicy projektów.
  • Pracownicy działów sprzedaży, marketingu, działów personalnych, działów finansowych, logistyki, IT oraz innych, w których bez odpowiedniej komunikacji nie będzie możliwa efektywność zawodowa i osobista.
  • Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.

Program szkolenia

09:00 – 09:30

Rozpoczęcie szkolenia. Kontrakt, omówienie potrzeb Kursantów i celów kursu z zakresu kolorów osobowości/modelu DISC.

„Poznanie samego siebie to zalążek wszelkiej wiedzy” Arystoteles

9:30 – 11:00

Moduł I. Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – wprowadzenie

  • Historia czterech stylów działania i postrzegania DISC – od teorii Carla G.Junga przez teorię Wiliamia Moultona Marstona a system narzędzi badawczych Extended DISC Jukka Sappiena.
  • Czterostrefowy model stylów zachowań – przeciwności Junga (Percepcja – Intuicja, Myślenie – Uczucie), ekstrawertyzm, introwertyzm, ocenianie a postrzeganie.
  • Style DISC – D (dominance/czerwony), I (influence/żółty), S (submission/zielony) oraz C (compliance/niebieski).
  • Kombinacje przeciwności w modelu DISC.
  • Model potencjału ludzkiego – uwarunkowania kulturowe, nieświadome i świadome zachowania, postawy, wartości, umiejętności, wiedza, doświadczenie, oczekiwania, stan fizyczny i psychiczny.
  • Badanie stylów działania i postrzegania.
  • Narzędzia do opracowywania indywidualnych raportów DISC – dostępność na rynku.
  • Rozwiń skrzydła – cztery style – zdecydowanie orła (D/czerwony), entuzjazm papug (I/żółty), empatia gołębi (S/zielony) i dokładność sów (C/niebieski).
  • Podobieństwa i różnice w modelu DISC (prezentacja filmów szkoleniowych, case study, dyskusja, omówienie wniosków na forum).
  • Model DISC – szczegóły każdego stylu – określenia, zasady identyfikacji, styl komunikacji, czynniki motywujące, unikanie, idealny przełożony, styl podejmowania decyzji, silne strony, reakcja na stres oraz obszary do pracy nad sobą.

11:00 – 11:10 Przerwa śniadaniowa

11:10 – 13:00

Moduł II. Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – różnice w komunikacji

  • Osobowość naturalna (nieświadome, spontaniczne działania) a osobowość adoptowana (świadomy obraz samego siebie) – wpływ otoczenia na kształtowanie się preferencji i zachowań ludzi (wykład, panel dyskusyjny, analiza przykładów).
  • Błędy i ryzyka w postrzeganiu otoczenia, czyli, jak unikać błędnego szufladkowania (wykład, praca na przykładach, ćwiczenie indywidualne, ćwiczenie w grupie).
  • Komunikacja w praktyce a postawy poszczególnych kolorów – kto jest zorientowany na działanie, a kto na relacje?; Kto ma tendencje do bycia introwertykiem, a kto ekstrawertykiem? (prezentacja filmu, omówienie wniosków, refleksje osobiste).
  • System wartości typowy dla określonych kolorów (ćwiczenia grupowe i indywidualne).
  • Style DISC w pracy.
  • Kombinacje stylów DISC.

13:00 – 13:40 Przerwa na obiad

13:40 – 14:30

Moduł III. Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – zarządzanie potencjałem

  • „Kody dostępu” do określonych kolorów – adekwatny dobór komunikacji werbalnej i niewerbalnej (wykład, prezentacja przykładów, praca indywidualna, omówienie efektów na forum grupy).
  • Wykorzystanie stylów pracy w życiu zawodowym.

14:30 – 14:40 Przerwa

14:40 – 16:00

Moduł IV. Komunikacja interpersonalna z modelem DISC- współpraca zespołowa

„Powinniście traktować innych tak, jak oni by tego chcieli, a nie tak, jak sami chcielibyście być traktowani”

  • Zastosowanie DISC w praktyce – jak motywować, jak rozwijać, jak delegować, jak korygować ludzi o określonej kolorystyce. (ćwiczenia w grupie, omówienie wniosków na forum).
  • Jak odgadywać model DISC.
  • Gdy w zespole są osoby o różnych stylach DISC.
  • Gdy w zespole są osoby o tych samych stylach DISC.
  • Gdy w zespole brakuje którego stylu DISC.
  • Jak wykorzystać style w zespole.

Dzień drugi

09:00 – 11:00

Moduł V. Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – radzenie sobie w trudnych sytuacjach

„Obserwując innych, możemy identyfikować ich styl i zrozumieć, co motywuje ich zachowania. Kiedy zrozumiesz ich intencje, będziemy mniej skłonni do osądzania”

  • Zachowanie czterech kolorów w obliczu niepowodzeń.
  • Jak cztery kolory/model DISC wpływa na zdolność adaptacji.
  • Bank trudnych sytuacji (praca na przykładach).
  • Model DISC versus stres – jak zarządzać emocjami i stresem określonych kolorów? (omówienie przykładów).
  • Reakcje na emocje, napięcie, stres – sugestie i dobre praktyki.

11:00 – 11:10 Przerwa śniadaniowa

11:10 – 12:30

Moduł VI: Style DISC w życiu.

„Czasami nadużywamy swoich mocnych stron. A kiedy tak się dzieje, nasza siła zmienia się w słabość”

  • Jak maksymalnie wykorzystać swój potencjał.
  • DISC w wybierze stanowiska oraz ścieżki kariery i kreowania życia zawodowego.
  • Planowanie działań z użyciem DISC.
  • Mapowanie DISC.

12:30 – 13:30 Przerwa na obiad

13:30 – 15:00

Moduł VII: Siedem zasad transformacji w modelu DISC.

  • Zrozumienie własnej kombinacji stylów.
  • Rozpoznawanie styli
  • Definiowanie oczekiwań a styl DISC.
  • Rola intencji.
  • Zarządzanie a nie nadużywanie mocnych stron.
  • Dopasowanie stylu do okoliczności – zadania oraz stylu.
  • Złota i platynowa zasada w modelu DISC.

15:00 –16:00

Zakończenie zajęć. Podsumowanie najważniejszych treści, którym był poświęcony trening interpersonalny. Szkolenie z komunikacji kończy się opracowaniem indywidualnych planów działania przez Uczestników szkolenia. Zdolności interpersonalne zdobyte w czasie warsztatu Kursanci mogą w przyszłości udokumentować wystawianym przez nas certyfikatem

Czas trwania

  • 09:00 Rozpoczęcie szkolenia. 
  • 16:00 Zakończenie szkolenia.
  • W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.

Prelegenci

Iwona Firmanty
Trenerka. Coach ICC. Mgr Psycholożka. Mgr Socjolożka.

PROFIL TRENERKI:

  • Właścicielka firmy szkoleniowej Human Skills.
  • Założycielka projektu Sukces Kobiety Biznesu.
  • Trenerka biznesu.
  • Mentorka.
  • Asesorka w metodzie analizy kompetencji Assessment i Development Centre.
  • Magister psycholożka. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
  • Magister socjolożka.
  • Certyfikowana konsultantka Extended DISC.
  • Certyfikowana konsultantka Insights Discovery.
  • Certyfikowana Coach International Community Coaching.
  • Certyfikowana konsultantka badania odporności psychicznej MTQ Plus.
  • Certyfikowana konsultantka badania zintegrowanych stylów zarządzania ILM 72.
  • Certyfikowana facylitatorka metody POINTS OF YOU®.

Założycielka firmy szkoleniowej Human Skills. Jest założycielką i liderką projektu motywacyjno – szkoleniowego Sukces Kobiety Biznesu. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia i projekty rozwojowe dla biznesu oraz administracji publicznej. Realizuje szkolenia i sesje coachingowe głównie dla kadry menedżerskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywała w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta.

Wywiady z jej udziałem pojawiają się w miesięczniku „Zwierciadło”, „Sens”, „Wysokie Obcasy”, i nie tylko. Występuję w mediach m.in.: TVN, DDTVN, TVN Turbo, TTV, TVP2 „Panorama”, Polsat Cafe, Polsat, „Gazeta Wyborcza”, Wirtualna Polska, a także wypowiada się w radio.

Jest autorką artykułów psychologicznych. Współautorką książki „Po szczęście do pracy” i autorką książki o psychologii relacji „Jak upolować miłość” wydanej na zaproszenie Wydawnictwa Zwierciadło.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Human Skills

00-023 Warszawa

Widok 18/2

woj. mazowieckie

Human Skills

00-023 Warszawa

Widok 18/2

woj. mazowieckie

Szkolenie organizujemy na platformie Clickmeeting lub Zoom. Clickmeeting najlepiej działa z przeglądarką Chrome i Firefox. Nie ma potrzeby instalowania aplikacji. Udział w szkoleniu jest możliwy za pośrednictwem komputera, laptopa oraz telefonu komórkowego.
Human Skills

00-023 Warszawa

Widok 18/2

woj. mazowieckie

Szkolenie organizujemy na platformie Clickmeeting lub Zoom. Clickmeeting najlepiej działa z przeglądarką Chrome i Firefox. Nie ma potrzeby instalowania aplikacji. Udział w szkoleniu jest możliwy za pośrednictwem komputera, laptopa oraz telefonu komórkowego.
Human Skills

00-023 Warszawa

Widok 18/2

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena katalogowa
1 857
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 915 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją. 
  2. Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne. 
  3. Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą. 
  4. Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości. 
  5. UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.

BUR, KFS

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Human Skills
  • Ulica i nr: Widok 18/2
  • Kod pocztowy: 00-023
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 6721761910

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska Widok 18/2

Organizator

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Human Skills We Make You Grow Dlaczego warto nam zaufać? - Gazeta Finansowa przyznała nam wyróżnienie Firma szkoleniowa roku 2019 r., 2021 r., 2022 r. oraz ponownie w 2023r. - Prowadzimy szkolenia dla firm, administracji i osób prywatnych. - ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!