O szkoleniu
Szkolenia interpersonalne to cieszące się obecnie ogromną popularnością projekty rozwojowe. Kursy i szkolenia z kompetencji miękkich przykuwają uwagę tak dużej rzeszy osób przede wszystkim dlatego, że kształcą i doskonalą umiejętności potrzebne każdemu z nas, niezależnie od tego, jaką ma profesję, na jakim szczeblu kariery się zajmuje, ile ma lat itd. Komunikacja to podstawa życia społecznego. Nie można działać skutecznie ani budować pozytywnych i silnych relacji bez wysokich kompetencji komunikacyjnych, a tych często nie jesteśmy w stanie wytrenować samodzielnie i pomocne może być w tym jedynie profesjonalne szkolenie. Umiejętności miękkie nie rozwijają się też same z siebie, a ich doskonalenie wymaga bardzo świadomego, zindywidualizowanego podejścia i fachowej wiedzy – to wszystko oferują przygotowane przez naszych ekspertów stacjonarne szkolenia z umiejętności miękkich i zdalne szkolenia z komunikacji interpersonalnej.
W cenie szkolenia otrzymasz:
- Twój indywidualny raport Extended DISC.
- Dwudniowy warsztat przeprowadzony przez CEO firmy Human Skills: Iwonę Firmanty.
- Materiały szkoleniowe.
Konsultację indywidualną online po szkoleniu.
Otwarty kurs „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” to nowoczesny projekt rozwojowy, którego celem jest wytrenowanie umiejętności efektywnej i sprawnej komunikacji, która zapewnia życiową skuteczność na polu osobistym i zawodowym, decyduje o jakości naszych relacji z innymi osobami, a także o naszej pozycji społecznej. Szkolenie z komunikacji interpersonalnej rozszerzone o wiedzę na temat stylów myślenia i działania DISC to praktyczny trening doskonalący techniki porozumiewania się i umiejętnego dostosowywania komunikatów do odbiorcy, który przejść powinien każdy zainteresowany rozwojem osobistym i zwiększeniem swojej skuteczności. Kurs interpersonalny „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” rekomendujemy także wszystkim firmom i instytucjom, które chcą zadbać o właściwy poziom motywacji swoich pracowników i ich satysfakcję z pracy czy zatroszczyć się o wyższy poziom zadowolenia klienta. Nic też tak pozytywnie nie wpływa na atmosferę w pracy i potencjał współdziałania jak dobra i sprawna komunikacja w organizacji, którą zapewnić może wszechstronny trening interpersonalny. Szkolenie „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” to kurs prymarnych umiejętności społecznych, dzięki któremu pracownicy będą wreszcie mogli znaleźć „wspólny język”, nauczą się unikać sytuacji konfliktowych i staną się skuteczniejsi w realizacji powierzonych im zadań.
Nie zwlekaj i zapisz się już dziś na przygotowane przez nas profesjonalne szkolenia – zdolności interpersonalne możesz doskonalić pod okiem naszych doświadczonych trenerów, wybierając klasyczny stacjonarny kurs organizowany w naszym warszawskim centrum szkoleniowym lub wygodne szkolenie realizowane online. Serdecznie zapraszamy!
Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności możliwe do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.
Kurs interpersonalny poświęcony komunikacji i modelowi DISC pozwala zdobyć wnikliwą wiedzę o:
- Typologii DISC.
- Osobistym stylu komunikacji, stylu działania i postrzegania zadań.
- Metodach zwiększających efektywność w kontaktach interpersonalnych z różnymi typami osobowości;
- Różnicach w typologiach osobowości (w tym w typologii DISC W. Marstona).
- Różnicach w zakresie komunikowania, stylu pracy, stylu raportowania, delegowania, motywowania, stylu zarządzania określonych typów osobowości.
- Zasadach doboru komunikacji niewerbalnej i werbalnej oraz otoczenia dostosowanych do rozmówcy.
- Otwarty kurs „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” to oparty o aktualną wiedzę i nowoczesne koncepcje naukowe trening interpersonalny.
- Szkolenie koncentruje się na prezentacji fachowej wiedzy, której znajomość umożliwia efektywną i sprawną komunikację w każdej sytuacji i w kontakcie z dowolnym typem rozmówcy.
Szkolenie „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” doskonali praktyczne umiejętności:
- Rozpoznawania klientów, pracowników, podwładnych, przełożonych, sprzedawców i innych osób zgodnie z metodologią Extended DISC.
- Stosowania narzędzi oraz rozwiązań zwiększających jakość i efektywność komunikacji interpersonalnej.
- Rozpoznawania typów interlokutorów („dominant”, „inspiring”, „cautious”, „supportive”).
- Identyfikowania różnic w sposobie komunikowania się różnych typów osobowości.
- Komunikowania swoich potrzeb, oczekiwań, a także poleceń.
- Mówienia, w taki sposób, aby być usłyszanym.
- Radzenia sobie z trudnymi rozmówcami podczas spotkań firmowych, spotkań z klientami, obsługi reklamacji itp.
Otwarte szkolenie z komunikacji i stylów DISC pogłębia uniwersalne kompetencje związane z:
- Komunikacją ustną, komunikacją pisemną.
- Budowaniem relacji z klientem.
- Autoprezentacją.
- Efektywnością osobistą i wywieraniem wpływu.
- Współpracą zespołową, przywództwem, tworzeniem potencjału kadrowego, efektywnym wykorzystanie zasobów, motywowaniem i delegowaniem.
Szkolenie „Komunikacja interpersonalna z modelem DISC” rozwija kompetencje zapewniające skuteczność działania, które są przydatne niezależnie od pełnionych funkcji społecznych, ról zawodowych i stanowisk.
Adresaci szkolenia:
- Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji z zakresu komunikacji pisemnej, ustnej, oraz wstępu do poznania technik wywierania wpływu.
- Kadra zarządzająca, kierownicy projektów.
- Pracownicy działów sprzedaży, marketingu, działów personalnych, działów finansowych, logistyki, IT oraz innych, w których bez odpowiedniej komunikacji nie będzie możliwa efektywność zawodowa i osobista.
- Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
Program szkolenia
09:00 – 09:30
Rozpoczęcie szkolenia. Kontrakt, omówienie potrzeb Kursantów i celów kursu z zakresu kolorów osobowości/modelu DISC.
„Poznanie samego siebie to zalążek wszelkiej wiedzy” Arystoteles
9:30 – 11:00
Moduł I. Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – wprowadzenie
- Historia czterech stylów działania i postrzegania DISC – od teorii Carla G.Junga przez teorię Wiliamia Moultona Marstona a system narzędzi badawczych Extended DISC Jukka Sappiena.
- Czterostrefowy model stylów zachowań – przeciwności Junga (Percepcja – Intuicja, Myślenie – Uczucie), ekstrawertyzm, introwertyzm, ocenianie a postrzeganie.
- Style DISC – D (dominance/czerwony), I (influence/żółty), S (submission/zielony) oraz C (compliance/niebieski).
- Kombinacje przeciwności w modelu DISC.
- Model potencjału ludzkiego – uwarunkowania kulturowe, nieświadome i świadome zachowania, postawy, wartości, umiejętności, wiedza, doświadczenie, oczekiwania, stan fizyczny i psychiczny.
- Badanie stylów działania i postrzegania.
- Narzędzia do opracowywania indywidualnych raportów DISC – dostępność na rynku.
- Rozwiń skrzydła – cztery style – zdecydowanie orła (D/czerwony), entuzjazm papug (I/żółty), empatia gołębi (S/zielony) i dokładność sów (C/niebieski).
- Podobieństwa i różnice w modelu DISC (prezentacja filmów szkoleniowych, case study, dyskusja, omówienie wniosków na forum).
- Model DISC – szczegóły każdego stylu – określenia, zasady identyfikacji, styl komunikacji, czynniki motywujące, unikanie, idealny przełożony, styl podejmowania decyzji, silne strony, reakcja na stres oraz obszary do pracy nad sobą.
11:00 – 11:10 Przerwa śniadaniowa
11:10 – 13:00
Moduł II. Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – różnice w komunikacji
- Osobowość naturalna (nieświadome, spontaniczne działania) a osobowość adoptowana (świadomy obraz samego siebie) – wpływ otoczenia na kształtowanie się preferencji i zachowań ludzi (wykład, panel dyskusyjny, analiza przykładów).
- Błędy i ryzyka w postrzeganiu otoczenia, czyli, jak unikać błędnego szufladkowania (wykład, praca na przykładach, ćwiczenie indywidualne, ćwiczenie w grupie).
- Komunikacja w praktyce a postawy poszczególnych kolorów – kto jest zorientowany na działanie, a kto na relacje?; Kto ma tendencje do bycia introwertykiem, a kto ekstrawertykiem? (prezentacja filmu, omówienie wniosków, refleksje osobiste).
- System wartości typowy dla określonych kolorów (ćwiczenia grupowe i indywidualne).
- Style DISC w pracy.
- Kombinacje stylów DISC.
13:00 – 13:40 Przerwa na obiad
13:40 – 14:30
Moduł III. Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – zarządzanie potencjałem
- „Kody dostępu” do określonych kolorów – adekwatny dobór komunikacji werbalnej i niewerbalnej (wykład, prezentacja przykładów, praca indywidualna, omówienie efektów na forum grupy).
- Wykorzystanie stylów pracy w życiu zawodowym.
14:30 – 14:40 Przerwa
14:40 – 16:00
Moduł IV. Komunikacja interpersonalna z modelem DISC- współpraca zespołowa
„Powinniście traktować innych tak, jak oni by tego chcieli, a nie tak, jak sami chcielibyście być traktowani”
- Zastosowanie DISC w praktyce – jak motywować, jak rozwijać, jak delegować, jak korygować ludzi o określonej kolorystyce. (ćwiczenia w grupie, omówienie wniosków na forum).
- Jak odgadywać model DISC.
- Gdy w zespole są osoby o różnych stylach DISC.
- Gdy w zespole są osoby o tych samych stylach DISC.
- Gdy w zespole brakuje którego stylu DISC.
- Jak wykorzystać style w zespole.
Dzień drugi
09:00 – 11:00
Moduł V. Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – radzenie sobie w trudnych sytuacjach
„Obserwując innych, możemy identyfikować ich styl i zrozumieć, co motywuje ich zachowania. Kiedy zrozumiesz ich intencje, będziemy mniej skłonni do osądzania”
- Zachowanie czterech kolorów w obliczu niepowodzeń.
- Jak cztery kolory/model DISC wpływa na zdolność adaptacji.
- Bank trudnych sytuacji (praca na przykładach).
- Model DISC versus stres – jak zarządzać emocjami i stresem określonych kolorów? (omówienie przykładów).
- Reakcje na emocje, napięcie, stres – sugestie i dobre praktyki.
11:00 – 11:10 Przerwa śniadaniowa
11:10 – 12:30
Moduł VI: Style DISC w życiu.
„Czasami nadużywamy swoich mocnych stron. A kiedy tak się dzieje, nasza siła zmienia się w słabość”
- Jak maksymalnie wykorzystać swój potencjał.
- DISC w wybierze stanowiska oraz ścieżki kariery i kreowania życia zawodowego.
- Planowanie działań z użyciem DISC.
- Mapowanie DISC.
12:30 – 13:30 Przerwa na obiad
13:30 – 15:00
Moduł VII: Siedem zasad transformacji w modelu DISC.
- Zrozumienie własnej kombinacji stylów.
- Rozpoznawanie styli
- Definiowanie oczekiwań a styl DISC.
- Rola intencji.
- Zarządzanie a nie nadużywanie mocnych stron.
- Dopasowanie stylu do okoliczności – zadania oraz stylu.
- Złota i platynowa zasada w modelu DISC.
15:00 –16:00
Zakończenie zajęć. Podsumowanie najważniejszych treści, którym był poświęcony trening interpersonalny. Szkolenie z komunikacji kończy się opracowaniem indywidualnych planów działania przez Uczestników szkolenia. Zdolności interpersonalne zdobyte w czasie warsztatu Kursanci mogą w przyszłości udokumentować wystawianym przez nas certyfikatem
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
PROFIL TRENERKI:
- Właścicielka firmy szkoleniowej Human Skills.
- Założycielka projektu Sukces Kobiety Biznesu.
- Trenerka biznesu.
- Mentorka.
- Asesorka w metodzie analizy kompetencji Assessment i Development Centre.
- Magister psycholożka. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
- Magister socjolożka.
- Certyfikowana konsultantka Extended DISC.
- Certyfikowana konsultantka Insights Discovery.
- Certyfikowana Coach International Community Coaching.
- Certyfikowana konsultantka badania odporności psychicznej MTQ Plus.
- Certyfikowana konsultantka badania zintegrowanych stylów zarządzania ILM 72.
- Certyfikowana facylitatorka metody POINTS OF YOU®.
Założycielka firmy szkoleniowej Human Skills. Jest założycielką i liderką projektu motywacyjno – szkoleniowego Sukces Kobiety Biznesu. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia i projekty rozwojowe dla biznesu oraz administracji publicznej. Realizuje szkolenia i sesje coachingowe głównie dla kadry menedżerskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywała w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta.
Wywiady z jej udziałem pojawiają się w miesięczniku „Zwierciadło”, „Sens”, „Wysokie Obcasy”, i nie tylko. Występuję w mediach m.in.: TVN, DDTVN, TVN Turbo, TTV, TVP2 „Panorama”, Polsat Cafe, Polsat, „Gazeta Wyborcza”, Wirtualna Polska, a także wypowiada się w radio.
Jest autorką artykułów psychologicznych. Współautorką książki „Po szczęście do pracy” i autorką książki o psychologii relacji „Jak upolować miłość” wydanej na zaproszenie Wydawnictwa Zwierciadło.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 915 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości.
- UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910