O szkoleniu
Doskonal komunikację urzędową – pisz prosto, jasno i profesjonalnie!
Poznaj zasady skutecznej komunikacji w administracji: jak poprawnie formułować pisma, dbać o ich stronę formalną i unikać błędów językowych. Dowiedz się, jak nadawca i odbiorca wpływają na odbiór dokumentu, jakie elementy formalne są kluczowe, oraz jak usprawnić tworzenie pism dzięki praktycznym ćwiczeniom. Wydarzenie pomoże Ci pisać precyzyjnie, unikając niejasności i schematyczności, a Twoja korespondencja stanie się bardziej zrozumiała i profesjonalna.
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.
Cena szkolenia: 720,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
Warto wziąć udział w wydarzeniu, ponieważ pozwala ono:
- Poprawić jakość komunikacji pisemnej – nauczysz się pisać jasno, precyzyjnie i profesjonalnie.
- Poznać zasady formalne pism urzędowych – dowiesz się, jak poprawnie konstruować dokumenty i korespondencję oficjalną.
- Unikać typowych błędów językowych – nieprecyzyjnych zdań, niewłaściwego słownictwa i schematyczności tekstów.
- Usprawnić codzienną pracę – dzięki praktycznym ćwiczeniom Twoje pisma staną się bardziej zrozumiałe i skuteczne.
- Zwiększyć profesjonalny wizerunek – dobrze napisane dokumenty pozytywnie wpływają na odbiór Twojej pracy w urzędzie i w kontaktach biznesowych.
To wydarzenie jest skierowane do osób, które na co dzień zajmują się komunikacją pisemną w pracy urzędowej i biznesowej, w tym:
- Pracowników administracji publicznej – urzędników, referentów, asystentów, którzy sporządzają oficjalne pisma i dokumenty.
- Pracowników działów kadr i sekretariatów – osoby odpowiadające za korespondencję urzędową i dokumentację wewnętrzną.
- Osób przygotowujących korespondencję biznesową – specjalistów i menedżerów, którzy chcą usprawnić styl i poprawność pisemną.
- Każdego, kto chce podnieść kompetencje językowe i poprawność komunikacji – zarówno w kontaktach wewnętrznych, jak i zewnętrznych.
Program szkolenia
I. Wprowadzenie
1. Jak Cię widzą, tak Cię... traktują - o roli prostej komunikacji w administracji
2. Forma i treść - dwie strony tego samego medalu
3. Pismo jako akt komunikacji - pozycje nadawcy i odbiorcy
4. Elementy towarzyszące w akcie komunikacji, czyli jakim kodem się komunikujesz, w jakim kontekście piszesz i za pomocą jakich narzędzi
II. Strona formalna pism urzędowych
1. Najważniejsze elementy składowe pisma
- Data
- Oznaczenie nadawcy i odbiorcy
- Incipit (jak zaczynać pisma informacyjne)
- Forma informacji - kształt, wielkość, objętość
- Strategie zakończenia
2. Savoir vivre w formie i treści - korespondencja oficjalna i elektroniczna
III. Jak usprawniać tworzenie pism
1. Błędne konstrukcje zdaniowe
- Nieprecyzyjność wypowiedzi tekstowych
- Przypadkowa wieloznaczność zdań
- Błędny szyk zdań złożonych
- Zestaw ćwiczeń
2. Błędy związane ze złym słownictwem
- Wyrazy nadużywane w pismach urzędowych
- Terminologia w dokumentach
- Wyrazy o błędnym znaczeniu w pismach urzędowych
- Zestaw ćwiczeń
3. Schematyczność tekstów
- Szablonowość pism urzędowych
- Styl nominalny
- Mieszanie konwencji stylistycznych
- Zestaw ćwiczeń
Czas trwania
godz. 9.30-14.30 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)
Prelegenci
dr Michał Wiśnicki - absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW oraz Wydziału Polonistyki UW (studia magisterskie i doktoranckie). Dziennikarz mediów drukowanych (agencje prasowe, tygodniki). Obecnie prowadzi własną działalność m.in. w zakresie składu, redakcji i korekty tekstów; pracuje także w administracji samorządowej jako specjalista ds. promocji. Swoje zainteresowania językoznawcze koncentruje na poprawności językowej oraz perswazji i manipulacji w mediach. Ekspert z dziedziny słowotwórstwa. Wieloletni współpracownik Ośrodka Edukacyjnego FORUM.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.
Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
- Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
- Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
- Kod pocztowy: 70-345
- Miejscowość: Szczecin
- Numer NIP: 8521299460
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator