O szkoleniu
Celem szkolenia jest zdobycie podstawowej wiedzy na temat komunikacji w zespole projektowym oraz poznanie praktycznych aspektów jej wykorzystania w zarządzaniu projektami. Uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani z aspektami organizacyjnymi i psychologiczno-społecznymi komunikacji oraz ich wpływem na jakość i efektywności projektów.
Program szkolenia obejmuje krótkie wprowadzenie w terminologię zarządzania projektami, przegląd podejść do tematu komunikacji w najpowszechniej wykorzystywanych metodykach i szczegółowe omówienie najistotniejszych zagadnień z obszaru komunikacji. Większość szkolenia opiera się na sprawdzonych wzorcach i najlepszych praktykach stosowanych przez organizacje, natomiast na zakończenie przedstawione będą najnowsze trendy w dziedzinie.
Szkolenie ma charakter wprowadzający i przygotowuje uczestników do udziału w warsztatach oraz treningach z konkretnych technik komunikacyjnych. Nie należy spodziewać się, że dostarczy ono gotowych rozwiązań organizacyjnych, a na pewno nie zastąpi dobrego coacha, pozwoli jednak zrozumieć istotę zagadnienia i nauczy, gdzie i jakie rozwiązanie stosować.
Szkolenie przeznaczone jest dla kierowników projektów, zarówno informatycznych jak i biznesowych. Z pewnością będzie przydatne dla osób, które kierują biurem projektów lub komórką organizacyjną odpowiedzialną za koordynację projektów w organizacji, ewentualnie nadzorują projekty i programy.
Szkolenie, ze względu na swój podstawowy i przeglądowy charakter, będzie przydatne zarówno dla osób, które dobrze znają dowolną metodykę, jak i dla tych, które nie posiadają przygotowania w dziedzinie zarządzania projektami. Polecane jest osobom, które w projekcie będą uczestniczyły po raz pierwszy, szczególnie gdy obejmują funkcję kierowniczą, lub mają złe doświadczenia z wcześniejszych projektów.
Program szkolenia
- Zarządzanie projektami
- Projekty i standardy zarządzania projektami
- Zespół projektowy i role w projekcie
- Kierownik projektu
- Ludzie i komunikacja w projekcie
- Podstawy komunikacji
- Informacja i proces komunikowania się
- Podstawowy model komunikacji
- Model rozumienia informacji
- Komunikacja formalna i interpersonalna
- Tradycyjne formy komunikacji w projektach
- Komunikacja w metodykach projektowych
- Komunikacja w PRINCE2
- Komunikacja w PMBOK
- Komunikacja w podejściu TIPI
- Komunikacja w metodykach zwinnych
- Procedury vs. współpraca
- Rozwój umiejętności komunikacyjnych
- Znaczenie zdolności komunikacyjnych
- Zarządzanie umiejętnościami komunikacyjnymi
- Szkolenia z zakresu komunikacji
- Spotkania integracyjne i relacje nieformalne
- Procesy zarządzania komunikacją w projekcie
- Zarządzanie komunikacją w projekcie
- Rozpoznawanie interesariuszy i Planowanie komunikacji
- Dostarczanie informacji i Sprawozdawczość wykonania
- Kształtowanie oczekiwań interesariuszy
- Zamknięcie administracyjne
- Kanały i style komunikacji
- Kanały komunikacyjne
- Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Obieg informacji w projekcie
- Systemy gromadzenia i dystrybucji informacji
- Style komunikacji
- Informacje zwrotne
- Kultura czy obowiązek
- Zasady przekazywania informacji zwrotnej
- Konstruktywne i destruktywne informacje zwrotne
- Przyjmowanie informacji zwrotnej
- Komunikacja w nowoczesnych metodach zarządzania projektami
- Organizacja pracy zespołowej
- Zarządzanie transferem wiedzy
- Współpraca w zespole projektowym
- Przywództwo w zespole projektowym
- Podsumowanie szkolenia
- Pytania
- Ankiety satysfakcji
- Dyplomy
Czas trwania
3 dni, 9:30-14:00
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy. Bezkosztowe odstąpienie od umowy możliwe jest w terminie do 7 dni przed dniem przystąpienia do realizacji umowy przypadku szkoleń otwartych, a w przypadku szkoleń zamkniętych termin ten wynosi 30 dni. Odstąpienie w późniejszym terminie zobowiązuje do zapłaty pełnej kwoty (100%).
- Organizatorowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy lub zmiany terminu szkolenia w przypadku wystąpienia siły wyższej (np. choroba Trenera).
- Wszelkie terminy, w szczególności terminy szkoleń, muszą być potwierdzane z 7-dniowym wyprzedzeniem przez strony, pod rygorem nieważności takich ustaleń.
- Niestawienie się zamawiającego lub wskazanych przez niego osób trzecich do odbioru usługi, będącej przedmiotem umowy, nie zwalnia z zapłaty wynagrodzenia.
- Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów potwierdzają listy obecności.
- Nazwa firmy: eduFuturo
- Ulica i nr: Cybernetyki 4A lok. 174
- Kod pocztowy: 02-677
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7971925661
Masz pytania? Napisz do nas
