O szkoleniu
Szkolenie pozwala na nabycie umiejętności tworzenia efektywnej komunikacji wewnętrznej wspierającej osiąganie celów organizacji. Rozwija kompetencje planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych, w szczególności definiowania celów komunikacji, doboru narzędzi oraz mierzenia efektów w odniesieniu do kluczowych wyzwań organizacyjnych.
Warsztaty pozwalają też rozwinąć świadomość i zdobyć wiedzę w obszarach efektywnej komunikacji menedżerskiej, komunikacji zmian w organizacji oraz badania efektywności działań komunikacji wewnętrznej.
Cele szkolenia:
- rozwój umiejętności strategicznego planowania i organizowania skutecznych działań komunikacyjnych
- rozwinięcie kompetencji w zakresie tworzenia komunikatów wewnętrznych
- nabycie umiejętności dostosowywania sposobów komunikacji do wymagań sytuacyjnych i założonych celów
- umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy w zwiększaniu skuteczności własnych działań komunikacyjnych
-
nabycie wiedzy na temat wyzwań oraz wiodących trendów w komunikacji wewnętrznej
-
rozwinięcie kompetencji planowania strategicznego i definiowania celów komunikacji w odniesieniu do wyzwań organizacyjnych
-
doskonalenie umiejętności doboru narzędzi komunikacji w określonym kontekście sytuacyjnym
-
rozwijanie kompetencji tworzenia skutecznych komunikatów
-
zapoznanie się z praktycznymi przykładami działań komunikacyjnych jako inspiracją do podejmowania skutecznych działań w obszarze komunikacji wewnętrznej
- przedstawiciele działów HR odpowiedzialnych za komunikację i komunikowanie procesów biznesowych
- specjaliści i kierownicy z firm i instytucji, którzy odpowiadają w organizacji za proces komunikacji wewnętrznej
- specjaliści i eksperci działający w obszarze employer brandingu
- menedżerowie i kierownicy w organizacjach
- każdy, kto planuje rozpoczęcie pracy z procesami komunikacji wewnętrznej
- pasjonaci komunikacji, którzy chcą rozwijać się w tym kierunku
Program szkolenia
DZIEŃ 1
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA – FUNDAMENTY
- Zapoznanie się uczestników i trenera, kontrakt
- Komunikacja wewnętrzna – najnowsze trendy, podejście tradycyjne i współczesne
- Jak wspierać zaangażowanie pracowników poprzez działania komunikacji wewnętrznej – kluczowe założenia
STRATEGICZNE PODEJŚCIE DO KOMUNIKACJI
- Rola komunikacji wewnętrznej w organizacji. Powiązanie działań komunikacyjnych z priorytetami biznesowymi
- Elementy planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych
- Tajemnica skuteczności – właściwe określenie celu komunikacji
NARZĘDZIA KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
- Najczęściej stosowane narzędzia komunikacji wewnętrznej. Atuty i mankamenty poszczególnych grup narzędzi
- Optymalny dobór narzędzi – założenia i przykłady z praktyki
- Siła obrazu i historii w komunikacji wewnętrznej
SKUTECZNE KOMUNIKATY
- Atrybuty skutecznego komunikatu. Sposoby zwiększania sugestywności komunikatów
- „Co w tym wszystkim jest dla mnie?”, czyli oczekiwania pracowników odnośnie do treści
- Tworzenie skutecznych komunikatów – ćwiczenia praktyczne
DZIEŃ 2
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA MENEDŻERSKA
- Skuteczność komunikacji organizacyjnej a komunikacja menedżerska
- Model ról komunikacyjnych menedżera
- Jak wspierać rozwój kompetencji komunikacyjnych menedżerów i budować ich autorytet komunikacyjny
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W ORGANIZACJI
- Zmiana a przemiana. Wyzwania w zarządzaniu zmianą w organizacji
- Model zmiany/przemiany (W. Bridges)
- Jak komunikować, aby skutecznie przeprowadzać pracowników przez proces zmian
BADANIE EFEKTYWNOŚCI KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
- Projektowanie narzędzi pomiarowych w komunikacji wewnętrznej – kluczowe założenia
- Audyt komunikacyjne a mniejsze rozwiązania ewaluacyjne – szanse i zagrożenia
- Przygotowanie do stworzenia kwestionariusza ankietowego na potrzeby oceny wybranego elementu komunikacji wewnętrznej
KONCEPCJE DESIGN THINKING I EMPLOYEE EXPERIENCE W KOMUNIKACJI
- Design Thinking a komunikacja wewnętrzna
- Możliwości wykorzystania podejścia Employee Experience w komunikacji wewnętrznej
- Konsultacja pomysłów uczestników na innowacje i działania wdrożeniowe w obszarze komunikacji wewnętrznej
PODSUMOWANIE, PYTANIA I DYSKUSJE UCZESTNIKÓW
Czas trwania
Dzień I: 10.00-16.00
Dzień II: 9.00-15.00
Prelegenci
Ekspert w dziedzinie employer branding i komunikacji wewnętrznej - konsultant, certyfikowany trener, audytor. Jest jedną z pionierek EB w Polsce. Projektowała i wdrażała jedną z pierwszych polskich strategii wizerunkowych pracodawcy (dla Mars Polska, w latach 2005-2006). Realizuje projekty doradcze i rozwojowe (m.in. badanie wizerunku pracodawcy i strategiczne doradztwo EB). Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Z jej ekspertyzy skorzystało wiele organizacji biznesowych, publicznych i z sektora NGO. W zakresie planowania i realizacji strategii EB m.in. Toyota Motor Manufacturing Poland, Alfa Laval oraz RSSC TÜV Reihnland Polska.
Zajmuje się szeroko rozumianym strategicznym HR – na poziomie organizacji, zespołu i indywidualnym. Bada opinie pracowników i doradza w zakresie doskonalenia procesów HR, projektuje i realizuje programy rozwojowe (dla zarządów i grup menedżerskich, zespołów funkcjonalnych i projektowych), rozwija kompetencje liderskie kadry zarządzającej (top management, menedżerowie liniowi oraz osoby przygotowywane do ról liderskich). Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach, buduje na pozytywach.
Z jej ekspertyzy korzystali członkowie zarządów, menedżerowie i pracownicy wielu organizacji, a wśród nich: GlaxoSmithKline, Tchibo, Bergerat Monnoyeur (Catepillar), Polkomtel S.A. (Plus), Idea Bank, Spółdzielcza Mleczarnia „Spomlek”, EXATEL S.A., IBM, Metro Group (Makro), Tesco Polska Sp. z o.o., TNT, Allianz, QXL Poland Sp. z o.o. (Allegro), Raiffeisen Bank Polska S.A., ING Bank Śląski, PKO BP, Volkswagen Bank Polska S.A., Eaton Automotive Sp. z o.o., Valeo Electric and Electronic Systems Sp. z o.o., Enersys Sp. z o.o., TP S.A., P4 Sp. z o.o. (Play), JTI Polska Sp. z o.o., Sanofi-Aventis Sp. z o.o., Volkswagen Poznań, Scott Wilson, Passus Sp. z o.o., Urząd Marszałkowski w Łodzi, UM Wodzisławia Śląskiego i in.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607