Komunikacja wewnętrzna w organizacji. Jak budować efektywny system komunikacji wewnętrznej

O szkoleniu

Szkolenie pozwala na nabycie umiejętności tworzenia efektywnej komunikacji wewnętrznej wspierającej osiąganie celów organizacji. Rozwija kompetencje planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych, w szczególności definiowania celów komunikacji, doboru narzędzi oraz mierzenia efektów w odniesieniu do kluczowych wyzwań organizacyjnych.

Warsztaty pozwalają też rozwinąć świadomość i zdobyć wiedzę w obszarach efektywnej komunikacji menedżerskiej, komunikacji zmian w organizacji oraz badania efektywności działań komunikacji wewnętrznej.

Cele szkolenia:

  • rozwój umiejętności strategicznego planowania i organizowania skutecznych działań komunikacyjnych
  • rozwinięcie kompetencji w zakresie tworzenia komunikatów wewnętrznych
  • nabycie umiejętności dostosowywania sposobów komunikacji do wymagań sytuacyjnych i założonych celów
  • umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy w zwiększaniu skuteczności własnych działań komunikacyjnych
Dlaczego warto wziąć udział?
  • nabycie wiedzy na temat wyzwań oraz wiodących trendów w komunikacji wewnętrznej

  • rozwinięcie kompetencji planowania strategicznego i definiowania celów komunikacji w odniesieniu do wyzwań organizacyjnych

  • doskonalenie umiejętności doboru narzędzi komunikacji w określonym kontekście sytuacyjnym

  • rozwijanie kompetencji tworzenia skutecznych komunikatów

  • zapoznanie się z praktycznymi przykładami działań komunikacyjnych jako inspiracją do podejmowania skutecznych działań w obszarze komunikacji wewnętrznej

Kto powinien wziąć udział?
  • przedstawiciele działów HR odpowiedzialnych za komunikację i komunikowanie procesów biznesowych
  • specjaliści i kierownicy z firm i instytucji, którzy odpowiadają w organizacji za proces komunikacji wewnętrznej
  • specjaliści i eksperci działający w obszarze employer brandingu
  • menedżerowie i kierownicy w organizacjach
  • każdy, kto planuje rozpoczęcie pracy z procesami komunikacji wewnętrznej
  • pasjonaci komunikacji, którzy chcą rozwijać się w tym kierunku

Program szkolenia

DZIEŃ 1

KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA – FUNDAMENTY

  1. Zapoznanie się uczestników i trenera, kontrakt
  2. Komunikacja wewnętrzna – najnowsze trendy, podejście tradycyjne i współczesne
  3. Jak wspierać zaangażowanie pracowników poprzez działania komunikacji wewnętrznej – kluczowe założenia

STRATEGICZNE PODEJŚCIE DO KOMUNIKACJI

  1. Rola komunikacji wewnętrznej w organizacji. Powiązanie działań komunikacyjnych z priorytetami biznesowymi
  2. Elementy planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych
  3. Tajemnica skuteczności – właściwe określenie celu komunikacji

NARZĘDZIA KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ

  1. Najczęściej stosowane narzędzia komunikacji wewnętrznej. Atuty i mankamenty poszczególnych grup narzędzi
  2. Optymalny dobór narzędzi – założenia i przykłady z praktyki
  3. Siła obrazu i historii w komunikacji wewnętrznej

SKUTECZNE KOMUNIKATY

  1. Atrybuty skutecznego komunikatu. Sposoby zwiększania sugestywności komunikatów
  2. „Co w tym wszystkim jest dla mnie?”, czyli oczekiwania pracowników odnośnie do treści
  3. Tworzenie skutecznych komunikatów – ćwiczenia praktyczne

DZIEŃ 2

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA MENEDŻERSKA

  1. Skuteczność komunikacji organizacyjnej a komunikacja menedżerska
  2. Model ról komunikacyjnych menedżera
  3. Jak wspierać rozwój kompetencji komunikacyjnych menedżerów i budować ich autorytet komunikacyjny

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W ORGANIZACJI

  1. Zmiana a przemiana. Wyzwania w zarządzaniu zmianą w organizacji
  2. Model zmiany/przemiany (W. Bridges)
  3. Jak komunikować, aby skutecznie przeprowadzać pracowników przez proces zmian

BADANIE EFEKTYWNOŚCI KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ

  1. Projektowanie narzędzi pomiarowych w komunikacji wewnętrznej – kluczowe założenia
  2. Audyt komunikacyjne a mniejsze rozwiązania ewaluacyjne – szanse i zagrożenia
  3. Przygotowanie do stworzenia kwestionariusza ankietowego na potrzeby oceny wybranego elementu komunikacji wewnętrznej

KONCEPCJE DESIGN THINKING I EMPLOYEE EXPERIENCE W KOMUNIKACJI

  1. Design Thinking a komunikacja wewnętrzna
  2. Możliwości wykorzystania podejścia Employee Experience w komunikacji wewnętrznej
  3. Konsultacja pomysłów uczestników na innowacje i działania wdrożeniowe w obszarze komunikacji wewnętrznej

PODSUMOWANIE, PYTANIA I DYSKUSJE UCZESTNIKÓW

Czas trwania

Dzień I: 10.00-16.00

Dzień II: 9.00-15.00

Prelegenci

Ekspert w dziedzinie employer branding i komunikacji wewnętrznej - konsultant, certyfikowany trener, audytor. Jest jedną z pionierek EB w Polsce. Projektowała i wdrażała jedną z pierwszych polskich strategii wizerunkowych pracodawcy (dla Mars Polska, w latach 2005-2006). Realizuje projekty doradcze i rozwojowe (m.in. badanie wizerunku pracodawcy i strategiczne doradztwo EB). Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Z jej ekspertyzy skorzystało wiele organizacji biznesowych, publicznych i z sektora NGO. W zakresie planowania i realizacji strategii EB m.in. Toyota Motor Manufacturing Poland, Alfa Laval oraz RSSC TÜV Reihnland Polska.

Zajmuje się szeroko rozumianym strategicznym HR – na poziomie organizacji, zespołu i indywidualnym. Bada opinie pracowników i doradza w zakresie doskonalenia procesów HR, projektuje i realizuje programy rozwojowe (dla zarządów i grup menedżerskich, zespołów funkcjonalnych i projektowych), rozwija kompetencje liderskie kadry zarządzającej (top management, menedżerowie liniowi oraz osoby przygotowywane do ról liderskich). Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach, buduje na pozytywach.

Z jej ekspertyzy korzystali członkowie zarządów, menedżerowie i pracownicy wielu organizacji, a wśród nich: GlaxoSmithKline, Tchibo, Bergerat Monnoyeur (Catepillar), Polkomtel S.A. (Plus), Idea Bank, Spółdzielcza Mleczarnia „Spomlek”, EXATEL S.A., IBM, Metro Group (Makro), Tesco Polska Sp. z o.o., TNT, Allianz, QXL Poland Sp. z o.o. (Allegro), Raiffeisen Bank Polska S.A., ING Bank Śląski, PKO BP, Volkswagen Bank Polska S.A., Eaton Automotive Sp. z o.o., Valeo Electric and Electronic Systems Sp. z o.o., Enersys Sp. z o.o., TP S.A., P4 Sp. z o.o. (Play), JTI Polska Sp. z o.o., Sanofi-Aventis Sp. z o.o., Volkswagen Poznań, Scott Wilson, Passus Sp. z o.o., Urząd Marszałkowski w Łodzi, UM Wodzisławia Śląskiego i in. 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Platforma Zoom

Rejestracja

Cena 1
1 490
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
  2. Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
  3. Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
  4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
  6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy i akceptujemy je.
  7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: J.G.Training
  • Ulica i nr: Olesińska 21
  • Kod pocztowy: 02-548
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 8981505607

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

J.G.Training
02-548 Warszawa, Polska Olesińska 21

Organizator

J.G.Training
02-548 Warszawa, Polska
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!