O szkoleniu
Kim są klienci ze szczególnymi potrzebami? Czy każdy klient ze szczególnymi potrzebami to klient z niepełnosprawnościami? Jak powinna wyglądać prawidłowa obsługa klienta ze szczególnymi potrzebami lub z niepełnosprawności? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielimy podczas proponowanego szkolenia. Przeanalizujemy i przedstawimy, w oparciu o przepisy o dostępności, także doświadczenia i dobre praktyki z dostępności komunikacyjnej, zagadnienia i zasady dotyczące obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami. Wskażemy najważniejsze bariery w komunikacji. Omówimy kluczowe metody komunikacji z osobami z niepełnosprawnościami oraz przypomnimy zasady savoir vivre w kontaktach z osobami ze szczególnymi potrzebami.
• Zdobędziesz, uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę z zakresu przepisów prawa dotyczącego komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami. Podniesiesz kompetencje w obszarze komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami.
• Dowiesz się:
- Co zrobić, aby osoby niewidome odczytały dokument elektroniczny?
- Jakie trzeba spełnić wymagania, aby informacja była dostępna dla różnych grup osób z niepełnosprawnościami?
- Jakie ograniczenia w komunikacji mają osoby z niepełnosprawnościami oraz jak usprawnić komunikację z takimi osobami?
- Jak współpracować z osobami narażonymi na wykluczenie społeczne i zawodowe?
- Jakie są ogólne zasady i proste rozwiązania w zakresie komunikacji?
- Czego nie robić aby nie urazić osób z niepełnosprawnością?
• Poznasz:
- rodzaje niepełnosprawności i ich bariery w komunikacji.
- najważniejsze metody komunikacji dla osób z różnymi niepełnosprawnościami.
- podstawy savoir vivre w kontaktach z osobami ze szczególnymi potrzebami.
- bariery i metody komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami oraz urządzeń wspierających komunikację.
- zasady komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami.
- rzeczywiste potrzeby osób z niepełnosprawnościami oraz nowe technologie używane w kontaktach z osobami z niepełnosprawnościami.
Pracownicy instytucji publicznych, administracji państwowej i samorządowej, koordynatorzy dostępności, osoby zajmujące się obsługą klienta, organizacje pozarządowe, osoby wdrażające projekty unijne oraz inne osoby, zainteresowane tematyką zajęć.
Program szkolenia
1. Wprowadzenie.
2. Niepełnosprawność, czyli co? Czym różni się osoba z niepełnosprawnością od osoby ze szczególnymi potrzebami.
3. Definiowanie niepełnosprawności, prawda, mity i stereotyp.
4. O niepełnosprawności nowocześnie. Czym jest Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych?
5. Niepełnosprawność w prawie krajowym- ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
6. Bariery komunikacyjne osób z niepełnosprawnościami- jakie należy stosować metody komunikacji - także nowe technologie?
7. Obsługa klienta niepełnosprawnego - zasady savoir vivre oraz zasady obsługi, wynikające z przepisów prawa.
8. Dostępność informacji i komunikacji oraz narzędzia wspomagające komunikację.
9. Dostępność usług/przestrzeni publicznej.
10. Język prosty (ETR) - czym jest i dla kogo przeznaczony jest tekst łatwy do czytania? Jak przygotować taki tekst na stronę internetową?
11. Inne szczególne potrzeby nie związane z niepełnosprawnością.
12. Dokument dostępny- co to jest? Jak go stworzyć? Przykłady.
13. Podsumowanie.
Czas trwania
09:30 - 14:30
Prelegenci
Ekspert ds. dostępności. Biegły PFRON ds. rozpatrywania skarg na brak dostępności. Trener kompetencji miękkich z wieloletnim doświadczeniem. Zrealizował 1500 godzin szkoleń dla pracowników administracji publicznej dotyczącej projektowania uniwersalnego, dostępności architektonicznej i zagadnień związanych z niepełnosprawnością. Ponadto przeprowadził ponad 500 audytów dostępności w instytucjach publicznych oraz przygotował ponad 300 raportów z dostępności architektonicznych dla administracji państwowej, samorządowej oraz uczelni wyższych. Ekspert wiodący z zakresu dostępności w projektach realizowanych przez Fundację Instytut Rozwoju Regionalnego. Realizował projekty ds. dostępności na zlecenie MSWiA, Ministerstwa Cyfryzacji. Doradca w sprawach dostępności urzędów administracji samorządowej.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Najlepiej korzystać z przeglądarki Chrome.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- udział w profesjonalnym szkoleniu on-line z możliwością zadawania pytań i konsultacji z prowadzącym podczas trwania szkolenia
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
- Ulica i nr: Jelinka 6
- Kod pocztowy: 01-646
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5220001895