O szkoleniu
Projekty IT dość często kończą się niepowodzeniem, pomimo dobrych intencji stron i rzetelnego przygotowania projektów umów. Strony skupiają się na negocjowaniu wysokości kar umownych i przesłanek odstąpienia, podczas gdy wpływ na powodzenie projektu ma już samo przygotowanie koncepcji zakupu. W ramach szkolenia pokażemy jak od strony zamawiających zwiększyć szanse na powodzenie projektu poprzez uniknięcie częstych pułapek oraz przeciągających się negocjacji. Udział w szkoleniu pozwoli na efektywne zarządzanie kontraktami IT już od opracowania strategii zakupowej, wyboru optymalnego rozwiązania spełniającego faktyczne potrzeby zamawiającego, poprzez negocjacje skupiające się na tym co naprawdę warto negocjować aż do momentu zawarcia umowy i jej realizacji. Wiedza zdobyta podczas szkolenia umożliwi sprawne zarządzanie projektami, co może mieć bezpośredni wpływ na finanse zamawiającego (m.in. uniknięcie szkodliwego finansowo zjawiska vendor lock-in, dopłacania za produkty, których faktycznie zamawiający nie potrzebuje oraz sprawne prowadzenie negocjacji pozwalające na realną ocenę tego, co warto negocjować).
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób uniknąć ryzyk, które często skutkują niepowodzeniem projektów IT.
Szkolenie przeprowadzą:
Jakub Chlebowski – Radca prawny, Manager w kancelarii Peak Legal
Anna Olszewska – Adwokatka, Partnerka w kancelarii Peak Legal.
Podczas szkolenia omówione zostaną następujące tematy:
- polityka zakupowa – jak efektywnie zarządzać portfolio umów,
- przygotowanie do zakupu – jak ocenić rzeczywiste potrzeby zakupowe i jak przygotować się do negocjacji,
- umowy IT – jak przygotować się do pracy nad umową, czyj dokument negocjować – swój czy dostawcy, mitygacja ryzyk, uniknięcie vendor lock-in, zwiększenie szans powodzenia projektu, podstawowe pojęcia prawne, których znajomość usprawni negocjacje i podejmowanie decyzji biznesowych,
- negocjacje umowy – co warto negocjować, w jaki sposób obniżyć cenę
Szkolenie jest przeznaczone dla: project managerów, osób odpowiedzialnych w organizacji za proces zakupowy oraz dla prawników wewnętrznych, chcących poszerzyć wiedzę w zakresie zagadnień typowych dla projektów IT.
Program szkolenia
- Przygotowanie do zakupu:
- Strategia zakupowa IT.
- Rola managerów IT.
- Polityki zakupowe – jak z nich korzystać?
- Ocena rzeczywistych potrzeb – rozwiązania dedykowane vs. standardowe, przeniesienie autorskich praw majątkowych vs. licencja, zakres umowy – zamówienia opcjonalne.
- Vendor lock-in – czym jest i jak go uniknąć?
- Przygotowanie organizacji na zmianę jako kluczowy element realizacji wdrożeń z sukcesem.
- Podstawowe pojęcia prawne:
- Odstąpienie a wypowiedzenie.
- Licencja a przeniesienie autorskich praw majątkowych.
- Waloryzacja wynagrodzenia.
- Reguły odpowiedzialności kontraktowej, w tym kary umowne.
- Umowa IT:
- Rodzaje umów IT:
- umowa wdrożeniowa,
- umowa utrzymaniowa,
- umowa chmurowa,
- umowa rozwojowa,
- umowa ramowa,
- Przedmiot (zakres) umowy:
- zakres podstawowy i opcjonalny,
- współdziałanie zamawiającego – matryca odpowiedzialności,
- znaczenie analizy,
- nieoczywiste postanowienia kontraktowe wpływające na zakres umowy.
- Wynagrodzenie:
- waloryzacja,
- ryczałt a time&material,
- rozliczenie po odstąpieniu,
- prace dodatkowe.
- Typowe pułapki w umowach IT.
- Rodzaje umów IT:
- Negocjacje:
- Jak przeprowadzać negocjacje? Co warto negocjować?
- Negocjacje z zagranicznymi dostawcami - case study.
- Jak negocjować umowy adhezyjne?
- Realizacja umów IT:
- Sposoby mitygacji bieżących ryzyk:
- kontraktowa mitygacja ryzyka,
- organizacyjna mitygacja ryzyka,
- Odpowiedzialność dostawcy i jej granice.
- Wpływ czynników zewnętrznych na realizację umowy.
- Sposoby mitygacji bieżących ryzyk:
Czas trwania
Czas trwania szkolenia: 9:30-14:30
Prelegenci
Jakub Chlebowski
Radca prawny, Manager w kancelarii Peak Legal. Absolwent prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz studiów podyplomowych "Zarządzanie cyberbezpieczeństwem" na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Jakub specjalizuje się w prawie nowych technologii, w szczególności prawie kontraktów IT, prawie autorskim, prawie z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz prawie komunikacji elektronicznej. Jego doświadczenie obejmuje udział w wielu projektach dotyczących przygotowania, audytowania i negocjowania umów z obszaru IT, m.in. umów wdrożeniowych, serwisowych, licencyjnych czy chmurowych. Zajmował się obsługą podmiotów gospodarczych z sektora publicznego i prywatnego, w tym podmiotów z branży IT przy bieżącej realizacji projektów informatycznych. Posiada doświadczenie związane z doradztwem regulacyjnym dla branży finansowej, m.in. związanych z wdrażaniem wymogów rozporządzenia DORA oraz Komunikatu chmurowego UKNF. W trakcie swojej 10-letniej praktyki Jakub uczestniczył w projektach dotyczących analizy wymogów cyberbezpieczeństwa dla podmiotów z krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, a także tworzenia szeregu opinii prawnych z obszaru cyberbezpieczeństwa, w tym opinii dotyczących oceny skutków projektów legislacyjnych prawa krajowego i europejskiego. Posiada certyfikat Agile PM Foundation.
Anna Olszewska
Adwokatka, Partnerka w kancelarii Peak Legal. Od ponad 10 lat Anna specjalizuje się w doradztwie prawnym w obszarze nowych technologii. Posiada szerokie doświadczenie w świadczeniu usług na rzecz firm z branży IT oraz podmiotów z sektora prywatnego i publicznego, które zamawiają różnego rodzaju rozwiązania IT.
W swojej praktyce doradzała w sporach dotyczących największych systemów IT w Polsce. Obecnie wspiera klientów w przygotowywaniu i negocjowaniu umów we wszystkich kwestiach związanych z IP/IT/TMT. Posiada bogate doświadczenie w przygotowywaniu i negocjowaniu umów dotyczących wdrażania i obsługi popularnych na rynku systemów ERP.
Dodatkowo posiada doświadczenie w rozwiązywaniu sporów, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii związanych z ochroną praw własności intelektualnej oraz IT/TMT. Doradza klientom na wszystkich etapach sporu, również w zakresie pozasądowych metod ich rozwiązywania. Jako ekspertka w dziedzinie prawa nowych technologii, Anna uczestniczy w innowacyjnym projekcie Polskiego Funduszu Rozwoju, jedynym tego typu projekcie realizowanym w Polsce, operującego pod nazwą Giełda Miejskich Technologii (https://gieldamiejskichtechnologii.pl/). Ro innowacyjna platforma, która umożliwia współpracę między gminami a dostawcami rozwiązań Smart City, wykorzystując ukierunkowane subsydia. W ramach projektu samorządy uczestniczą w kursie eksperckim przygotowującym je do współpracy z dostawcami rozwiązań IT. Anna jest liderem kursu w części dotyczącej kontraktów IT.
Anna jest wykładowczynią na studiach podyplomowych "Prawo Własności Intelektualnej" na Akademii Koźmińskiego. W ramach programu prowadzi warsztaty dotyczące zarządzania sporami w dziedzinie własności intelektualnej.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.
Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).
Rezygnacja z udziału po 7 stycznia 2025 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.
- Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ficowskiego 15
- Kod pocztowy: 01-747
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5260209840