O szkoleniu
Szkolenie poświęcone jest najnowszym zmianom w zakresie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), które wchodzą w życie od lipca 2025 r. Zostało ono zaprojektowane w formie praktycznych warsztatów, w trakcie których uczestnicy poznają zarówno przepisy prawne, jak i ich praktyczne zastosowanie w codziennej pracy.
Podczas zajęć ekspert omówi szczegółowo nowe regulacje, obowiązki podatników oraz najczęściej pojawiające się problemy związane z wdrażaniem KSeF. Szkolenie opiera się na analizie rzeczywistych przypadków oraz zasadzie „problem – rozwiązanie problemu”, co pozwala uczestnikom lepiej przygotować się na nadchodzące zmiany i uniknąć błędów w procesie fakturowania.
Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę niezbędną do prawidłowego rozliczania zobowiązań podatkowych, a także poznają sposoby minimalizacji ryzyka oraz możliwości optymalizacji podatkowej. Szkolenie obejmuje nie tylko analizę przepisów, ale także aktualne stanowisko Ministerstwa Finansów i orzecznictwo sądów administracyjnych.
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- przygotujesz swoją organizację do obowiązkowego funkcjonowania KSeF,
- zrozumiesz praktyczne aspekty nowych przepisów i ich wpływ na bieżącą działalność,
- nauczysz się rozpoznawać i eliminować najczęściej występujące błędy w fakturowaniu,
- zyskasz pewność w zakresie prawidłowego przechowywania dokumentów, weryfikacji kontrahentów oraz obsługi szczególnych rodzajów faktur,
- dowiesz się, jakie sankcje i ryzyka mogą wiązać się z niewłaściwym stosowaniem przepisów oraz jak ich uniknąć.
Główni Księgowi, pracownicy księgowości dokonujący księgowań i rozliczeń podatkowych
Pracownicy Działów odpowiedzialnych za prawidłowe rozliczanie faktur
Pracownicy wystawiający faktury i inne dokumenty rozliczeniowe (noty księgowe, noty odsetkowe, itp.)
Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni odpowiedzialni za prawidłowe rozliczanie zobowiązań podatkowych
Program szkolenia
1. Zmiany wprowadzone do systemu KSeF od lipca 2025 r.:
Wydłużenie okresu wdrażania dla podmiotów małych – kto jest objęty zmianą? Jaki jest okres wdrożenia KSeF dla tych podmiotów?
Pojęcie OFF24 – czego dotyczy?
Faktury typu RR, faktury dla osób fizycznych – możliwość ich wysyłania
Brak sankcji do końca 2026 r. za błędy w wysyłaniu faktur
Wprowadzenie możliwości wysyłania faktury elektronicznych, papierowych obok faktur ustrukturyzowanych
Dwa numery NIP – sprzedającego i odbierającego fakturę
Schema nr 3 – zmiany w odniesieniu do poprzednich wersji faktur ustrukturyzowanych
Możliwość wysyłania załączników do faktur – dla kogo możliwość? W jakiej formie?
Inne zmiany a ich skutki praktyczne dla podatników
2. Problemy praktyczne związane z wdrażaniem KSeF:
Czy można wysyłać faktury wcześniej? Czy należy mieć zgodę drugiej strony? Czy można wysyłać niektóre faktury do KSeF?
Sposoby wysyłania faktur ustrukturyzowanych: Token a podpis kwalifikowany
Kto ma wysyłać faktury a kto ma je odbierać?
W jaki sposób wysyłać faktury: paczka, każda faktura osobno
Czym jest kod QR?
Jak potwierdzać zakup towarów przy płatnościach przelewem, gotówką, kartą płatniczą
Kto ponosi odpowiedzialność w zakresie KSeF
Jak przechowywać faktury? Ile czasu? Jaki jest okres przedawnienia kontroli?
Jak wysyłać załączniki do faktur? Czy istnieje możliwość wysyłania poprzez KSeF?
Inne dokumenty a KSeF: faktura uproszczona, e-paragon
3. Problemy merytoryczne związane z fakturowaniem a KSeF:
Sposoby sprawdzania kontrahenta: Biała lista, KRS, CEiDG
Weryfikacja transakcji: kto złożył zamówienie, kto zapłacił a na kogo jest wystawiana faktura
Pojęcie należytej staranności w zakresie sprawdzania kontrahentów
Wystawienie faktury na podmiot nieistniejący
Błędny NIP a umieszczenie faktury w KSeF
Obowiązek podatkowy a zasady wystawiania faktur i wysyłania ich do KSeF
Możliwość wystawienia faktury 60 dni przed transakcją co oznacza w praktyce?
Przyczyny praktyczne antydatowania faktury: terminy umowne na wystawianie faktur, otrzymanie danych po terminie, protokół odbioru podpisany/dostarczony z opóźnieniem
Sposoby korygowania błędów na fakturze – faktura korygująca lub nota korygująca
Czy nota korygująca zostanie po wprowadzeniu KSeF?
Zmiana danych i wysyłka ponownie oraz niszczenie starych dokumentów czy jest prawidłowym postępowaniem?
Nie przyjmowanie faktur z błędami obecnie a po wprowadzeniu KSeF
Brak danych fakultatywnych na fakturze (błędny termin płatności, brak nr zamówienia itp.) jako przyczyny podmiany faktur
4. Dane faktury – najczęściej pojawiające się błędy:
Obowiązkowe elementy faktury, w tym nazwa towaru lub usługi a usługa kompleksowa, stawki VAT, kurs faktury wystawionej w walucie obcej
Opcjonalne elementy faktury – jako obowiązkowe w niektórych przypadkach, w tym podstawa zwolnienia, MPP, odwrotne obciążenie, metoda kasowa – co jeśli nie są wpisane?
Dobrowolne elementy faktury, w tym termin płatności, rachunek bankowy, stopka – co po wprowadzeniu KSeF?
Rachunek bankowy nie zgłoszony na Białej Liście – konsekwencje praktyczne
5. Szczególne rodzaje faktur a KSeF:
Stosowanie duplikatu obecnie a po wdrożeniu KSeF – czy będzie możliwe?
Faktura zaliczkowa – kiedy jest obowiązkowa i zasady jej wystawiania
Faktura końcowa a zmiany w tym zakresie wprowadzone SLIM VAT-3
Zakaz korygowania faktury zaliczkowej w celu wystawienia faktury końcowej
Korekty techniczne – prawidłowe rozliczanie skonta, anulowania faktury, zmiany danych kontrahenta
Faktura wewnętrzna czy będzie wysyłana do KSeF?
Faktura uproszczona a funkcjonowanie kasy fiskalnej
Faktura typu WDT, eksport towarów, świadczenie usług dla podmiotu zagranicznego
6. Zasady wysyłania faktur obecnie i w czasie KSeF:
Trzy rodzaje faktur funkcjonujące obecnie i po wdrożeniu KSeF: faktura elektroniczna, faktura ustrukturyzowana, faktura papierowa
Obraz faktury wysyłany mailem obok KSeF – czy możliwy?
Dodatkowe dokumenty do faktury: protokół odbioru prac, załącznik – jak wysyłać po wdrożeniu KSeF?
Platformy funkcjonujące do pobierania faktur, za media, dla podmiotów stosujących zamówienia publiczne a KSeF
Wysyłanie faktur a ich przechowywanie
7. Sankcje karne dotyczące faktur – przypadki karania:
Faktury wystawione przez podmiot nieistniejący
Faktury stwierdzające czynności, które nie zostały dokonane – w części dotyczącej tych czynności
Faktury podające kwoty niezgodne z rzeczywistością – w części dotyczącej tych pozycji, dla których podane zostały kwoty niezgodne z rzeczywistością
Faktury potwierdzające czynności, do których mają zastosowanie przepisy 58 i art. 83 Kodeksu cywilnego – w części dotyczącej tych czynności
Brak wysyłania faktur do KSeF a możliwe sankcje – od kiedy i dla kogo?
8. Pytania uczestników
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
Czas trwania
6 godzin
Forma zajęć
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wymagania techniczne:
Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE)
Głośniki i mikrofon
Kamera internetowa
Obsługiwane przeglądarki
Windows: Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
macOS: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM
Minimum:
Procesor: jednordzeniowy o taktowaniu co najmniej 1GHz
Zalecane:
Procesor: Procesor dwurdzeniowy o taktowaniu co najmniej 2 GHz (Intel i3/i5/i7 lub ekwiwalent AMD)
Pamięć RAM: 4 GB
43-190 Mikołów
Jasna 1-5
woj. śląskie
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 690 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna zostać zgłoszona pisemnie lub drogą elektroniczną najpóźniej na 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego oraz na 3 dni robocze przed szkoleniem online. W przypadku późniejszej rezygnacji lub nieobecności, uczestnik zostanie obciążony opłatą w wysokości 100% wartości szkolenia.
Faktura zostanie wystawiona po zakończeniu szkolenia, z 14-dniowym terminem płatności. W przypadku osób prywatnych lub firm nie współpracujących wcześniej z Organizatorem, wymagane jest dokonanie 100% przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia na wskazany rachunek bankowy.
PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
Przyjęcie Państwa zgłoszenia na szkolenie potwierdzamy pisemnie lub telefonicznie.
- Nazwa firmy: PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia
- Ulica i nr: Jasna 1-5
- Kod pocztowy: 43-190
- Miejscowość: Mikołów
- Numer NIP: 9541892291
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
