O szkoleniu
Od 1 lutego 2026 r., zgodnie z przepisami ustawy z 5 sierpnia 2025 r., nastąpi konieczność wystawiania i przesyłania faktur VAT przez Krajowy System e-Faktur. Podmioty inne niż duże (200 mln zł sprzedaży w 2024 r.) będą zobowiązane wystawić faktury od kwietnia 2026 r.
Zmiany w zakresie obligatoryjności faktur ustrukturyzowanych będą miały wpływ na funkcjonowanie całej firmy: od działów księgowości, sprzedaży, przez działy logistyki, po działy zaopatrzenia, informatyków, jak i poszczególnych pracowników mających kontakt z fakturami zakupowymi i sprzedażowymi.
Mimo że przepisy wejdą w życie w 2026 r., zakres zmian jest na tyle obszerny, że wdrożenie procedur w poszczególnych podmiotach może zająć nawet kilka miesięcy i powinno być poprzedzone zaznajomieniem się z przepisami na omawiającym te zmiany szkoleniu.
Zmiany obejmują prawie wszystkie wystawiane i otrzymywane faktury i dotyczyć mają m.in.:
terminów wystawiania faktur,
terminów odliczania faktur otrzymanych w KSeF i poza systemem,
możliwości odliczania podatku naliczonego na ich podstawie
not korygujących, faktur VAT RR, duplikatów faktur,
możliwości korygowania dokumentów sprzedaży, w tym anulowania faktur,
terminów dotyczących ujmowania faktur korygujących po stronie nabywcy i sprzedawcy,
kas rejestrujących, faktur uproszczonych (paragonów z NIP).
Nowe przepisy dotyczyć będą również treści przelewów bankowych, sankcji, sytuacji awaryjnych, gdy nie ma możliwości wystawiania faktur ustrukturyzowanych itp.
Cele szkolenia:
✔️ zapoznanie uczestników ze zmianami wprowadzonymi ustawą z dnia 9 maja 2024 r., a także z projektem ustawy z dnia 11 kwietnia 2025 r. istotnie zmieniającym KSeF,
✔️ omówienie uchwalonych już regulacji dotyczących obowiązkowego wystawiania faktur poprzez Krajowy System e-Faktur KSeF od 2026 r.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
✔️ zapoznanie uczestników z przepisami z zakresu KSeF, co jest konieczne dla prawidłowego przyjęcia, wdrożenia i stosowania faktur ustrukturyzowanych,
✔️ uświadomienie uczestnikom ogromnej skali zmian,
✔️ wskazanie kierunków postępowania w celu weryfikacji i zmiany dotychczasowych procedur związanych z fakturami na dostosowane do zmienionych przepisów, np. brak możliwości anulowania faktur w KSeF, likwidacja przepisów dotyczących wystawiania not korygujących, ustalenie daty otrzymania faktury w celu dochowania terminu płatności, czy podjęcie istotnej decyzji odnośnie przesyłania do KSeF faktur dla konsumentów.
✔️ przygotowanie się do podjęcia niezbędnych działań w celu wdrożenia zmian w swojej organizacji.
Metody szkoleniowe:
✔️ wykład z prezentacją multimedialną i elementami dyskusji
✔️ odpowiedzi na pytania uczestników
✅ Przydatna wiedza + narzędzia do jej praktycznego zastosowania w codziennej pracy.
✅ Interaktywne warsztaty prowadzone przez cenionego eksperta.
✅ Wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami i możliwość zadawania pytań ekspertom.
✅ Możliwość wyboru dogodnej formy szkolenia: stacjonarnie w Warszawie lub ONLINE.
Szkolenie jest skierowane do pracowników działów księgowości, a także do wszystkich osób i podmiotów mających kontakt z wystawianiem i otrzymywaniem faktur oraz osób odpowiedzialnych za dostosowanie systemu fakturowania do nowych wymagań.
Program szkolenia
Zmiany dotyczące KSeF
akty prawne i dokumenty stanowiące podstawę zmian w zakresie KSeF
istotne terminy związane z wprowadzeniem obowiązkowych faktur ustrukturyzowanych: luty, kwiecień 2026 oraz styczeń 2027 r.
faktury w postaci papierowej oraz faktury elektroniczne i faktury ustrukturyzowane – różnice definicyjne
sposoby przesyłania faktur do KSeF
obowiązkowe wystawianie faktur w KSeF
przypadki braku obowiązku wystawiania faktur przy użyciu KSeF
sposób udostępniania faktur w transakcjach transgranicznych
KSeF a faktury wystawiane w ramach procedur szczególnych (OSS, SOTI)
dodatkowe oznaczanie faktur, w tym dla podmiotów zagranicznych, udostępnianych lub używanych poza KSeF
KSeF a faktury elektroniczne w zamówieniach publicznych
awaria i niedostępność KSeF a wystawianie faktur
przesyłanie faktur do KSeF po zakończeniu awarii
komunikaty o awarii a postać faktury
postać faktury w okresie niedostępności KSeF
termin przesłania faktury po okresie niedostępności KSeF
faktury wystawiane w trybie offline24
dodatkowe oznaczanie faktur nieprzesłanych do KSeF w trybach offline i offline24
sankcje za nie wystawienie faktur w KSeF – odroczenie terminów
nowe obowiązki przy realizacji płatności za faktury, w tym w ramach MPP - nowe terminy realizacji ww. obowiązków
identyfikator zbiorczy dla faktur przesyłanych do KSeF
zmiany w zakresie zwrotów VAT
przechowywanie faktur w KSeF
Wystawianie i otrzymywanie faktur po zmianach
data wystawienia faktury przesyłanej do KSeF
data wystawienia faktury nieprzesyłanej do KSeF
nowe reguły dotyczące terminu wystawiania i otrzymywania faktur w trybie offline i offline24
brak obowiązku przesyłania do KSeF dla określonych czynności oraz szczególnego rodzaju podatników
faktury wystawiane dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej
faktury wystawiane przy zastosowaniu kasy rejestrującej i likwidacja takiej możliwości – konsekwencje dla sprzedawców i nabywców
likwidacja faktur uproszczonych
paragony z NIP a KSeF
wystawianie faktur w ramach samofakturowania,
załączniki do faktur a KSeF – istotne zmiany zawarte w projekcie ustawy z 11 kwietnia 2025 r.
dodatkowe informacje na fakturach np.: warunki Incoterms, miejsce dostawy, numer rejestracyjny środka transportu, PKWiU, PKOB, CN, GTIN, podatek akcyzowy na fakturze itp.
wystawianie a przesyłanie duplikatów faktur
likwidacja not korygujących i ich podatkowe konsekwencje
anulowanie faktur od momentu funkcjonowania obowiązkowego KSeF
data otrzymania faktury przesłanej offline i w KSeF
termin odliczenia VAT z faktur wystawionych w KSeF, w trybach offline i offline24
możliwość odliczania VAT z faktur przesłanych w inny sposób niż poprzez KSeF
odliczanie VAT z paragonów z NIP
Uprawnienia i uwierzytelnianie w KSeF
rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF
nadawanie uprawnień do korzystania z KSeF
składanie zawiadomień ZAW-FA
uwierzytelnienie posiadanych uprawnień
Certyfikat KSeF
anonimowy dostęp do faktury ustrukturyzowanej
Ewidencjonowanie faktur korygujących po zmianach w KSeF
ujmowanie przez dostawcę/usługodawcę faktur korygujących „in minus”
wystawianych w KSeF
innych niż wystawionych w KSeF
ujmowanie przez nabywcę faktur korygujących „in minus”
wystawianych w KSeF
innych niż wystawionych w KSeF
sposób wystawienia faktury korygującej fakturę wystawioną poza KSeF
wystawianie faktur w okresach intertemporalnych
Zmiany w wystawianiu i ewidencjonowaniu faktur VAT RR
możliwość wystawiania i przesyłania faktur VAT RR w KSeF od 1 kwietnia 2026 r.
waluta w jakiej podaje się kwoty na fakturze VAT RR
kurs waluty dla faktur VAT RR, jak i dla faktur korygujących
termin wystawiania faktur VAT RR
wystawianie faktur VAT RR KOREKTA, przyczyny ich wystawienia i ich treść
terminy ujęcia przez nabywcę faktur VAT RR KOREKTA
Pytania i odpowiedzi, podsumowanie szkolenia
Czas trwania
Szkolenie trwa w godz. 10.00-16.00.
Forma zajęć
Prelegenci
Ekspert z zakresu podatku vat. Wieloletni pracownik izby skarbowej, pracownik naukowo-dydaktyczny katedry finansów publicznych Uniwersytetu Łódzkiego.
Od ponad 20 lat prowadzi szkolenia z zakresu podatków, a przede wszystkim podatku od towarów i usług. Przeprowadził tysiące godzin szkoleń skierowanych do księgowych, doradców podatkowych, biegłych rewidentów, czy pracowników zajmujących się sprawami finansowymi. W czasie kilkunastoletniej pracy w organach skarbowych szkolił pracowników urzędów skarbowych i izb skarbowych, jak również pracowników organów ochrony prawnej. Trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, zarządzania zasobami ludzkimi w administracji.
Uczestnik programów akcesyjnych organizowanych przez francuską Generalną Dyrekcję Podatków i administrację podatkową Szwecji. Autor artykułów z zakresu prawa podatkowego w wydawnictwach specjalistycznych, jak i również w prasie codziennej.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Rozwiń
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
