O szkoleniu
Od 1 stycznia 2022 roku zaczął funkcjonować Krajowy System e-Faktur (KSeF) który jest systemem teleinformatycznym służącym do wystawiania, otrzymywania i przechowywania faktur ustrukturyzowanych. Faktury ustrukturyzowane staną się wyłączną formą wystawiana faktur przez podatników.
Po uzyskaniu decyzji derogacyjnej Komisji Europejskiej, Ministerstwo Finansów ustanowiło że od 1 stycznia 2024 roku Krajowy System e-Faktur stanie się rozwiązaniem obligatoryjnym.
Faktura ustrukturyzowana jest trzecią dopuszczalną formą dokumentowania sprzedaży, obok tradycyjnych faktur papierowych i faktur elektronicznych. Krajowy System e-Faktur jest platformą wymiany informacji o zdarzeniach gospodarczych, a wystandaryzowany format faktury (XML) jest ich nośnikiem. Rok 2023 będzie zdominowany przez pracę nad dostosowaniem przedsiębiorstw do wymogów Ministerstwa Finansów. Nowy obowiązek dotyczący fakturowania wiąże się ze zmianą podejścia do jednej z najważniejszych czynności, jakie podejmuje każda firma, tj. do procesu fakturowania. Błędnie wygenerowany dokument będzie się wiązał z odrzuceniem faktury ustrukturyzowanej przez Krajowy System e-Faktur, a tym samym nie dostarczeniem jej do nabywcy towarów lub usług, co ma bezpośredni wpływ na płynność finansową przedsiębiorstwa. Tym samym organizacje stoją przed wieloma ważnymi wyzwaniami, związanymi z wprowadzeniem nowego obowiązku fakturowania. Dlatego już teraz, ze szczególną starannością, należy zacząć planować proces dostosowania przedsiębiorstwa do wymogów Krajowego Systemu e-Faktur.
W czasie szkolenia Uczestnicy będą mogli:
- dowiedzieć się czym w praktyce jest Krajowy System e-Faktur,
- poznać konkretne założenia Ministerstwa Finansów stojące za wdrożeniem systemu,
- przyjrzeć się wygląda proces komunikacji z KSeF,
- omówić najważniejsze wyzwania (perspektywy), stojące przed organizacjami, które już w przyszłym roku będą musiały obligatoryjnie stosować e-faktury,
- posłuchać o najczęstszych problemach, z jakimi mogą napotkać w trakcie wdrożenia KSeF w organizacji i dowiedzą się jak je zaadresować.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników szkolenia z założeniami KSeF od strony prawnej, technologicznej oraz pod kątem wdrożenia systemu w firmie.
Na szkolenie zapraszamy wszystkie osoby odpowiedzialne w firmach za kwestie finansowe, księgowe, wdrożenia IT, raportowanie itp.
W szczególności:
- Dyrektorów Finansowych,
- Głównych Księgowych, księgowych,
- Dyrektorów, kierowników, specjalistów ds. rozliczeń
- IT Project Managerów,
- Dyrektorów Działów Zakupów
- Wszystkie osoby zainteresowane tematem
Program szkolenia
09:20
Czas na logowanie.
09:25
Rozpoczęcie, przywitanie gości, informacje techniczne.
Barbara Dąbrowska, project manager, dział konferencji i szkoleń dziennika "Rzeczpospolita"
09:30
Krajowy System e-Faktur – założenia i aspekty prawne
Aleksandra Kalinowska, Partner w Andersen w Polsce, Doradca podatkowy,
- Harmonogram wdrożenia
- Omówienie podstawowych informacji o KSeF m.in.: podstawa prawna
- Decyzja derogacyjna Komisji Europejskiej
- KSeF – logika działania systemu
10:15
Przerwa
10:25
Obligatoryjność KSeF – wyzwania czy korzyści?
Rafał Mularczyk, TAX INSIGHT, Dyrektor ds. IT , Aleksandra Kalinowska, Partner w Andersen w Polsce, Doradca podatkowy,
- Jakie są główne cele Ministerstwa Finansów dla wdrożenia KSeF
- Przedstawienie najważniejszych wyzwań oraz korzyści dla firm m.in.: automatyzacja procesów księgowych, kontrola nad danymi, zmniejszenie ryzyka podatkowego
11:00
Przerwa
11:10
Perspektywy wdrożenia KSeF – dlaczego i jak warto się przygotować? (pod względem organizacyjnym, informatycznym i prawnym)
Aleksandra Kalinowska, Partner w Andersen w Polsce, Doradca podatkowy, Rafał Mularczyk, TAX INSIGHT, Dyrektor ds. IT, Justyna Kujawa, Senior Associate w Andersen w Polsce
- Perspektywa podatkowo-prawna (compliance)
- Perspektywa technologiczna
- Perspektywa komunikacji z rynkiem
- Perspektywa procesowa (m.in. mapowanie procesów)
- Etapy wdrożenia KSeF w organizacji
12:00
Przerwa
12:30
Komunikacja z KSeF (aspekty techniczne, aspekty prawne, procedury)
Rafał Mularczyk, TAX INSIGHT, Dyrektor ds. IT, Justyna Kujawa, Senior Associate w Andersen w Polsce
- Omówienie najważniejszych funkcjonalności systemów IT
- Omówienie procesu pobierania, gromadzenia i wysyłanie danych
13:30
Przerwa
13:40
Przykłady praktycznych problemów przy wdrożeniu KSeF
Rafał Mularczyk, TAX INSIGHT, Dyrektor ds. IT
- Proces wystawiania i wysyłki e-faktury
- Podstawowe wymagania dla procesu e-fakturowania m.in. spójność systemowa (KSeF – JPK – ERP)
- Zgodność raportowanych danych – przykłady możliwych błędów w e-fakturze
- Omówienie wybranych problemów praktycznych
14:40
Sesja Q&A.
Rafał Mularczyk, TAX INSIGHT, Dyrektor ds. IT, Aleksandra Kalinowska, Partner w Andersen w Polsce, Doradca podatkowy, Justyna Kujawa, Senior Associate w Andersen w Polsce.
15:00
Zakończenie.
Czas trwania
Prelegenci
Aleksandra Kalinowska
Partner w Andersen w Polsce, Doradca podatkowy,
Doradca podatkowy. Specjalizuje się w podatkach pośrednich (VAT, akcyza, cło). Zaangażowana w międzynarodowe i polskie projekty podatkowe oraz w budowanie praktyki podatkowej w Polsce.
- doradza w sprawach podatkowych klientom z sektora energetycznego (przemysł gazowy, energetyczny i paliwowy), chemicznego, farmaceutycznego oraz detalicznego
- wspomaga dużych inwestorów zagranicznych we wdrażaniu procedur celnych oraz w zakresie VAT w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw
- doradza przy projektach zarządzania ryzykiem podatkowym realizowanych dla międzynarodowych korporacji, które powierzają księgowość oraz funkcje podatkowe centrom usług wspólnych
- przeprowadziła i nadzorowała wiele przeglądów podatkowych i projektów due diligence
- uczestniczyła w pracach legislacyjnych dotyczących ustawy o VAT oraz przepisów akcyzowych, jest także współredaktorem komentarza „Akcyza w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości”
- współpracuje z Krajową Izbą Gospodarczą jako ekspert podatkowy
- prelegentka na wielu konferencjach i seminariach podatkowych
- związana z marką Andersen od 1998 roku
Justyna Kujawa
Senior Associate w Andersen w Polsce
Radca prawny z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy dla polskich i zagranicznych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz dla Klientów indywidualnych. Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
- Specjalizuje się w doradztwie prawnym w zakresie prawa spółek handlowych, w szczególności powstaniu nowych podmiotów, M&A oraz przekształceniach;
- Reprezentowała podmioty publiczne działające w charakterze oskarżyciela posiłkowego w postępowaniach karnych przeciwko osobom działającym na ich szkodę;
- Prowadziła szereg projektów z zakresu compliance, w szczególności wdrażając procedury GDPR, zabezpieczając interesy Klientów.
- Reprezentowała podmioty gospodarcze w sporach przed sądami cywilnymi i administracyjnymi;
- Uczestniczyła w negocjacjach umownych wielomilionowych kontraktów pomiędzy podmiotami gospodarczymi;
- Prelegentka seminariów z zakresu prawa cywilnego, gospodarczego oraz compliance.
Rafał Mularczyk
TAX INSIGHT, Dyrektor ds. IT
- Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami z zakresu IT.
- Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera rozwój narzędzi do automatyzacji podatkowej.
- Od ponad 7 lat tworzy narzędzia wspierające raportowanie podatkowe.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Zgłoszenie udziału w usłudze edukacyjnej wymaga przesłania wypełnionego formularza rejestracyjnego. Zgłoszenie jest skuteczne pod warunkiem otrzymania od Organizatora potwierdzenia poprzez otrzymanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem uczestnictwa w usłudze edukacyjnej. Osoba, która otrzymała potwierdzenia zgłoszenia nabywa status uczestnika (dalej „Uczestnik”).
- Potwierdzenie Zgłoszenia skutkuje zawarciem umowy o świadczenie usługi edukacyjnej i stanowi warunek dopuszczenia do usługi edukacyjnej oraz stanowi podstawę do obciążenia Uczestnika opłatą za usługę edukacyjną (dalej „Opłata”).
Wpłaty należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania wezwania do dokonania płatności, nie później jednak niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi edukacyjnej na rachunek Organizatora
- Nazwa firmy: Rzeczpospolita Konferencje (Gremi Media SA)
- Ulica i nr: Prosta 51
- Kod pocztowy: 00-838
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5220103673