Krajowy system e-faktur - praktyczne aspekty wdrożenia w firmie

O szkoleniu

Od 1 stycznia 2022 roku zaczął funkcjonować Krajowy System e-Faktur (KSeF) który jest systemem teleinformatycznym służącym do wystawiania, otrzymywania i przechowywania faktur ustrukturyzowanych. Faktury ustrukturyzowane staną się wyłączną formą wystawiana faktur przez podatników.

Po uzyskaniu decyzji derogacyjnej Komisji Europejskiej, Ministerstwo Finansów ustanowiło że od 1 stycznia 2024 roku Krajowy System e-Faktur stanie się rozwiązaniem obligatoryjnym.

Faktura ustrukturyzowana jest trzecią dopuszczalną formą dokumentowania sprzedaży, obok tradycyjnych faktur papierowych i faktur elektronicznych. Krajowy System e-Faktur jest platformą wymiany informacji o zdarzeniach gospodarczych, a wystandaryzowany format faktury (XML) jest ich nośnikiem. Rok 2023 będzie zdominowany przez pracę nad dostosowaniem przedsiębiorstw do wymogów Ministerstwa Finansów. Nowy obowiązek dotyczący fakturowania wiąże się ze zmianą podejścia do jednej z najważniejszych czynności, jakie podejmuje każda firma, tj. do procesu fakturowania. Błędnie wygenerowany dokument będzie się wiązał z odrzuceniem faktury ustrukturyzowanej przez Krajowy System e-Faktur, a tym samym nie dostarczeniem jej do nabywcy towarów lub usług, co ma bezpośredni wpływ na płynność finansową przedsiębiorstwa. Tym samym organizacje stoją przed wieloma ważnymi wyzwaniami, związanymi z wprowadzeniem nowego obowiązku fakturowania. Dlatego już teraz, ze szczególną starannością, należy zacząć planować proces dostosowania przedsiębiorstwa do wymogów Krajowego Systemu e-Faktur.

Dlaczego warto wziąć udział?

W czasie szkolenia Uczestnicy będą mogli:

  • dowiedzieć się czym w praktyce jest Krajowy System e-Faktur, 
  • poznać konkretne założenia Ministerstwa Finansów stojące za wdrożeniem systemu, 
  • przyjrzeć się wygląda proces komunikacji z KSeF,
  • omówić najważniejsze wyzwania (perspektywy), stojące przed organizacjami, które już w przyszłym roku będą musiały obligatoryjnie stosować e-faktury,
  • posłuchać o najczęstszych problemach, z jakimi mogą napotkać w trakcie wdrożenia KSeF w organizacji i dowiedzą się jak je zaadresować. 

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników szkolenia z założeniami KSeF od strony prawnej, technologicznej oraz pod kątem wdrożenia  systemu w firmie.

Kto powinien wziąć udział?

Na szkolenie zapraszamy wszystkie osoby odpowiedzialne w firmach za kwestie finansowe, księgowe, wdrożenia IT, raportowanie itp. 
W szczególności:

  • Dyrektorów Finansowych, 
  • Głównych Księgowych, księgowych, 
  • Dyrektorów, kierowników, specjalistów ds. rozliczeń
  • IT Project Managerów, 
  • Dyrektorów Działów Zakupów
  • Wszystkie osoby zainteresowane tematem

Program szkolenia

09:20

Czas na logowanie.

09:25

Rozpoczęcie, przywitanie gości, informacje techniczne.

Barbara Dąbrowska, project manager, dział konferencji i szkoleń dziennika "Rzeczpospolita"

09:30

Krajowy System e-Faktur – założenia i aspekty prawne

Aleksandra Kalinowska, Partner w Andersen w Polsce, Doradca podatkowy,

  • Harmonogram wdrożenia
  • Omówienie podstawowych informacji o KSeF m.in.: podstawa prawna
  • Decyzja derogacyjna Komisji Europejskiej
  • KSeF – logika działania systemu

10:15

Przerwa

10:25

Obligatoryjność KSeF – wyzwania czy korzyści?

Rafał Mularczyk, TAX INSIGHT, Dyrektor ds. IT , Aleksandra Kalinowska, Partner w Andersen w Polsce, Doradca podatkowy,

  • Jakie są główne cele Ministerstwa Finansów dla wdrożenia KSeF
  • Przedstawienie najważniejszych wyzwań oraz korzyści dla firm m.in.: automatyzacja procesów księgowych, kontrola nad danymi, zmniejszenie ryzyka podatkowego

11:00

Przerwa

11:10

Perspektywy wdrożenia KSeF – dlaczego i jak warto się przygotować? (pod względem organizacyjnym, informatycznym i prawnym)

Aleksandra Kalinowska, Partner w Andersen w Polsce, Doradca podatkowy, Rafał Mularczyk, TAX INSIGHT, Dyrektor ds. IT, Justyna Kujawa, Senior Associate w Andersen w Polsce

  • Perspektywa podatkowo-prawna (compliance)
  • Perspektywa technologiczna
  • Perspektywa komunikacji z rynkiem
  • Perspektywa procesowa (m.in. mapowanie procesów)
  • Etapy wdrożenia KSeF w organizacji

12:00

Przerwa

12:30

Komunikacja z KSeF (aspekty techniczne, aspekty prawne, procedury)

Rafał Mularczyk, TAX INSIGHT, Dyrektor ds. IT, Justyna Kujawa, Senior Associate w Andersen w Polsce

  • Omówienie najważniejszych funkcjonalności systemów IT
  • Omówienie procesu pobierania, gromadzenia i wysyłanie danych

13:30

Przerwa

13:40

Przykłady praktycznych problemów przy wdrożeniu KSeF

Rafał Mularczyk, TAX INSIGHT, Dyrektor ds. IT

  • Proces wystawiania i wysyłki e-faktury
  • Podstawowe wymagania dla procesu e-fakturowania m.in. spójność systemowa (KSeF – JPK – ERP)
  • Zgodność raportowanych danych – przykłady możliwych błędów w e-fakturze
  • Omówienie wybranych problemów praktycznych

14:40

Sesja Q&A.

Rafał Mularczyk, TAX INSIGHT, Dyrektor ds. IT, Aleksandra Kalinowska, Partner w Andersen w Polsce, Doradca podatkowy, Justyna Kujawa, Senior Associate w Andersen w Polsce.

15:00

Zakończenie.

Czas trwania

1 dzień

Prelegenci

Aleksandra Kalinowska

Partner w Andersen w Polsce, Doradca podatkowy,

Doradca podatkowy. Specjalizuje się w podatkach pośrednich (VAT, akcyza, cło). Zaangażowana w międzynarodowe i polskie projekty podatkowe oraz w budowanie praktyki podatkowej w Polsce.

  • doradza w sprawach podatkowych klientom z sektora energetycznego (przemysł gazowy, energetyczny i paliwowy), chemicznego, farmaceutycznego oraz detalicznego
  • wspomaga dużych inwestorów zagranicznych we wdrażaniu procedur celnych oraz w zakresie VAT w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw
  • doradza przy projektach zarządzania ryzykiem podatkowym realizowanych dla międzynarodowych korporacji, które powierzają księgowość oraz funkcje podatkowe centrom usług wspólnych
  • przeprowadziła i nadzorowała wiele przeglądów podatkowych i projektów due diligence
  • uczestniczyła w pracach legislacyjnych dotyczących ustawy o VAT oraz przepisów akcyzowych, jest także współredaktorem komentarza „Akcyza w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości”
  • współpracuje z Krajową Izbą Gospodarczą jako ekspert podatkowy
  • prelegentka na wielu konferencjach i seminariach podatkowych
  • związana z marką Andersen od 1998 roku

 

Justyna Kujawa

Senior Associate w Andersen w Polsce

Radca prawny z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy dla polskich i zagranicznych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz dla Klientów indywidualnych. Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

  • Specjalizuje się w doradztwie prawnym w zakresie prawa spółek handlowych, w szczególności powstaniu nowych podmiotów, M&A oraz przekształceniach;
  • Reprezentowała podmioty publiczne działające w charakterze oskarżyciela posiłkowego w postępowaniach karnych przeciwko osobom działającym na ich szkodę;
  • Prowadziła szereg projektów z zakresu compliance, w szczególności wdrażając procedury GDPR, zabezpieczając interesy Klientów.
  • Reprezentowała podmioty gospodarcze w sporach przed sądami cywilnymi i administracyjnymi;
  • Uczestniczyła w negocjacjach umownych wielomilionowych kontraktów pomiędzy podmiotami gospodarczymi;
  • Prelegentka seminariów z zakresu prawa cywilnego, gospodarczego oraz compliance.

 

Rafał Mularczyk

TAX INSIGHT, Dyrektor ds. IT

  • Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami z zakresu IT.
  • Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera rozwój narzędzi do automatyzacji podatkowej.
  • Od ponad 7 lat tworzy narzędzia wspierające raportowanie podatkowe.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Aby wziąć udział w szkoleniu, wystarczy komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu.

Rejestracja

Cena promocyjna
przy zgłoszeniu do 27 stycznia
1 350
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Cena standardowa
za osobę po okresie promocji
1 500
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Zgłoszenie udziału w usłudze edukacyjnej wymaga przesłania wypełnionego formularza rejestracyjnego. Zgłoszenie jest skuteczne pod warunkiem otrzymania od Organizatora potwierdzenia poprzez otrzymanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem uczestnictwa w usłudze edukacyjnej. Osoba, która otrzymała potwierdzenia zgłoszenia nabywa status uczestnika (dalej „Uczestnik”).
  2. Potwierdzenie Zgłoszenia skutkuje zawarciem umowy o świadczenie usługi edukacyjnej i stanowi warunek dopuszczenia do usługi edukacyjnej oraz stanowi podstawę do obciążenia Uczestnika opłatą za usługę edukacyjną (dalej „Opłata”).

Wpłaty należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania wezwania do dokonania płatności, nie później jednak niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi edukacyjnej na rachunek Organizatora

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Rzeczpospolita Konferencje (Gremi Media SA)
  • Ulica i nr: Prosta 51
  • Kod pocztowy: 00-838
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5220103673

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Rzeczpospolita Konferencje (Gremi Media SA)
00-838 Warszawa, Polska
Prosta 51
woj. mazowieckie
„Rzeczpospolita” organizuje rocznie kilkadziesiąt warsztatów i szkoleń poruszających najbardziej aktualne zagadnienia biznesowe i prawne. Naszym głównym założeniem jest użyteczność przekazywanej wiedzy: prezentujemy case studies, praktyc...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!