KSeF 2.0 - szkolenie w wersji dla PRZEDSIĘBIORCÓW - wiedza w zakresie niezbędnym dla właścicieli firm i osób zarządzających. NOWOŚĆ! Tylko u nas!

O szkoleniu

Dlaczego KSeF to nie jest tylko „problem księgowej” ?

Bo faktura to efekt procesu. W zależności od podmiotu – ten proces jest bardziej lub mniej złożony, ale jest. Księgowość nie sprzedaje, nie prowadzi negocjacji, nie ustala warunków transakcji, nie wie, czy faktura zakupowa potwierdza rzeczywistą sprzedaż itd. Zaangażowane są w to dział sprzedaży, dział handlowy, logistyka itd. Działania wszystkich tych działów prowadzą do zrealizowania transakcji, która będzie potwierdzona fakturą. Dlatego wdrożenie KSeF w firmie wymaga zaangażowania poszczególnych zespołów. Podczas szkolenia skupimy się na praktycznej stronie KSeF omawiając przede wszystkim to, jak KSeF wpłynie na prowadzony biznes i jakich zmian wymaga. 

Kto powinien wziąć udział?
  • Główni księgowi,
  •  Pracownicy działów księgowości,
  •  Dyrektorzy finansowi,
  •  Prezesi i Właściciele firm.

Program szkolenia

1.         KSeF – aktualny stan prawny oraz harmonogram wdrożenia KSeF – od kiedy firma musi wystawiać faktury w KSeF ? Kiedy będzie musiała je w KSeF odbierać?

 2.         Obligatoryjny KSeF – kto jest objęty obowiązkiem fakturowania w KSeF:

             -           daty wejścia w życie obligatoryjnego KSeF – jaka grupa skorzysta z odroczenia?

            -           wyłączenia z KSeF – kogo KSeF nie dotyczy? 

            -           jak zabezpieczyć się w przypadku transakcji, w której sprzedawca to mikroprzedsiębiorca lub podmiot zagraniczny wyłącznie zarejestrowany do VAT w Polsce?

3.         Jakie transakcje dokumentować w KSeF:

            -           sprzedaż dla konsumentów - w KSeF, czy poza KSeF?

            -           obowiązkowy KSeF dotyczy również transakcji zagranicznych (np. WDT, eksport towarów, eksport usług) – co trzeba ustalić z kontrahentami?

            -           kontrahent wystawił na mnie fakturę poza KSeF – czy mogę z niej odliczyć podatek?

4.         Fakturowanie i otrzymywanie faktur teraz i w KSeF – różnice – jakie zmiany wymuszą na firmach?

5.         KOD QR i certyfikat KSeF:

            -           jak, po co i kiedy nanieść je na fakturę?

            -           na których fakturach trzeba podać dwa kody QR?

6.         UWAGA – obligatoryjny KSeF nie oznacza jednolitego trybu fakturowania!!!

             -           ile trybów fakturowania będzie funkcjonować w praktyce?

             -           praktyczne konsekwencje fakturowania w różnych trybach – podatek należny i naliczony,

 7.         KSeF – uprawnienia:

            -  decyzja – kto będzie miał przyznany najszerszy zakres uprawnień (tzw. właścicielskich)?

            -           sposoby nadawania uprawnień do korzystania z KSeF,

            -           jak i kiedy odebrać uprawnienia?

            -           decyzja - kiedy złożyć ZAW-FA?


8.         NOWA DEFINICJA MOMENTU WYSTAWIENIA FAKTURY !!! 

            -           UWAGA: faktura niewysłana do KSeF – nie jest wystawiona !!!

            -           moment wystawienia a moment sporządzenia faktury – czym się różnią?

            -           w jakich sytuacjach nowa definicja momentu wystawienia faktury będzie miała szczególne znaczenie – praktyczne przykłady,

            -           jak prawidłowo określić datę wystawienia faktury, wyjątki: tryb offline – 24, tryb on-line, awaria i niedostępność KSeF,            

   

9.         NOWA DEFINICA MOMENTU OTRZYMANIA FAKTURY !!!

            -           kiedy otrzymuję fakturę i kiedy mogę z niej odliczyć podatek VAT – jak liczyć termin  na odliczenie podatku?

            -           skąd mam wiedzieć, że w KSeF wystawiono na mnie fakturę?

            -           wprowadzenie odpowiednich rozwiązań w zakresie przekazywania informacji nt faktur wysłanych w KSeF,

10.       Indywidualny numer KSeF faktury:

            -           gdzie będzie widoczny?

            -           jak i kiedy powoływać go w tytule przelewu?

            -           identyfikator zbiorczy – prawo czy obowiązek ? gdzie go wygenerować?

11.       Jakich praktycznych rozwiązań nie ma w KSeF?

             -           noty korygujące,

             -           anulowanie faktury,

             -           poprawienie nieprawidłowej treści i „dosłanie” faktury do kontrahenta,

             -           faktury pro-forma,

             -           jak dostarczać kontrahentowi załączniki?

12.       Korekty in minus:

             -           jak rozlicza je sprzedawca - zmiana zasad korygowania podstawy opodatkowania i podatku należnego,

             -           jak rozlicza je nabywca - inny moment ujmowania korekt na minus podatku naliczonego,

13.       Jak fakturować kiedy KSeF nie działa?

           -           różne rozwiązania uzależnione od rodzaju awarii,

           -           kod QR – specjalne oznaczenie faktury,

           -           skąd mam wiedzieć, że faktura otrzymana poza KSeF, to faktura wystawiona w związku z awarią/niedostępnością KSeF?

           -           jak odliczać podatek z faktur wystawionych podczas awarii?

           -           faktury korygujące wystawiane podczas awarii – kiedy mogę je wystawić?

           -           na czym polega tzw. „korekta techniczna” faktury?

           -           awaria nie zwalnia z sankcji  - kiedy zapłacę karę?

14.       Sankcje: za co, od kiedy, ile: 

            -           kiedy znajdą zastosowanie?

            -           od kiedy obowiązują?

            -           sankcja nawet do 100% kwoty podatku !!!

            -           czy do KSeF stosuję sankcje z KKS?

    15.       Archiwizowanie faktur w KSeF:

             -           kto i kiedy jest do tego zobowiązany,

            -           z czego zwolni nas KSeF?

           

16.       KSeF  -  pełna ekspozycja prawna i biznesowa –  kto ma dostęp do naszych faktur w KSeF i co może z tego wyniknąć?

Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program 

do indywidualnych potrzeb Klienta. 

Czas trwania

9.00-14.00

Forma zajęć

Prelegenci


Ekspert w dziedzinie podatku VAT, doradca podatkowy.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Rejestracja

Cena 1
560
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!