O szkoleniu
Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji w zakresie zasad funkcjonowania KSeF oraz zasad prowadzenia prawidłowej ewidencji księgowej dochodów budżetowych z podatkiem VAT należny oraz wydatków budżetowych z podatkiem VAT naliczony do odliczenia, a także nadwyżki podatku VAT należny nad naliczonym w państwowych jednostkach budżetowych dla celów KSeF.
Szkolenie dla: ministerstw, sądów i prokuratury, organów kontroli państwowej, urzędów wojewódzkich, urzędów centralnych, administracji zespolonej i niezespolonej, a także dla innych zainteresowanych państwowych jednostek budżetowych uznanych i nie uznanych za samodzielnych podatników VAT, w tym w tym państwowych jednostek budżetowych oświaty z wydzielonym rachunkiem dochodów, o którym mowa w art.11a ustawy o finansach publicznych oraz dysponentów obsługujących państwowe fundusze celowe.
Program szkolenia
Ogólne zasady funkcjonowania KSeF – czym jest KSeF, kogo i co obejmuje, w jakich terminach, problem z VIDA.
Uprawnienia – zgłoszenie ZAW-FA, narzędzia autoryzacyjne, rodzaje dostępów.
Wystawianie i odbiór faktur w państwowych jednostkach budżetowych – dysponent główny, dysponent II i III stopnia, wyjaśnienie dlaczego państwowa jednostka budżetowa może być uznana za samodzielnego podatnika VAT, a samorządowa jednostka budżetowa nie jest uznana za samodzielnego podatnika VAT oraz zasady funkcjonowania dochodów i wydatków wydzielonych rachunków dochodów, o których mowa w art. 11a i państwowych funduszy celowych o których mowa w art. 29 ustawy o finansach publicznych, a także środków funduszy zarządzanych przez BGK.
KSeF a NIP - odmienne dla państwowych i odmienne dla samorządowych jednostek zasady identyfikacji jednostki w systemie REGON, na sprawozdaniu budżetowym i na sprawozdaniu finansowym, zasady posługiwania się numerem NIP i identyfikacja państwowej jednostki budżetowej jako podatnika za pomocą mikrorachunku podatkowego (IRP), nieprawidłowości dot. sądów okręgowych obsługujących sądy obsługiwane rejonowe.
KSeF a mechanizm podzielonej płatności i „biała lista” VAT w państwowych jednostkach budżetowych – odmienne funkcjonowanie MPP w państwowych jednostkach budżetowych w świetle przepisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15 stycznia 2014 w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2010 w sprawie rodzajów i trybu dokonywania operacji na rachunkach bankowych prowadzonych dla obsługi budżetu państwa w zakresie krajowych środków finansowych oraz zakresu i terminów udostępniania informacji o stanach środków na tych rachunkach, a także w świetle objaśnień podatkowych Ministerstwa Finansów z 29 czerwca 2018 oraz z 23 grudnia 2019 roku.
KSeF a księgowość państwowej jednostki budżetowej - specyfika organizacji rachunkowości budżetowej jednostek wykonujących ustawę budżetową państwa i jej integracja z KSeF.
KSeF a paragraf 453 podatek VAT i jego zastosowanie w państwowych jednostkach budżetowych.
Polityka rachunkowości państwowej jednostki budżetowej dla celów KSeF – obligatoryjne zastosowanie konta 300 „Rozliczenie zakupu”.
Wzory i schematy prawidłowych księgowań oraz przepływów finansowych podatku VAT i MPP dla państwowych jednostek budżetowych, w tym z uwzględnieniem wydzielonych rachunkach dochodów i państwowych funduszy celowych: (załącznik 3) / organ podatkowy (zarządzenie MF i konto 235 dla IAS) / organ budżetowy (załacznik1) oraz specyficzne zastosowanie paragrafu 453 VAT do faktur zakupowych i VAT naliczony podlegający odliczeniu wynikające z pisma MF: BP1-4071/93c/2007/1189 z 9.08.2007 – szczególna rola rozporządzenia Ministra Finansów z 15 stycznia 2014 roku w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2010 roku w sprawie rodzajów i trybu dokonywania operacji na rachunkach bankowych prowadzonych dla obsługi budżetu państwa w zakresie krajowych środków finansowych oraz zakresu i terminów udostępniania informacji o stanach środków na tych rachunkach.
Obroty i salda poszczególnych kont jako dane księgowe, a zasady sporządzania wybranych sprawozdań z podatkiem VAT w zakresie budżetu państwa: RB-27, RB-28, RB-28UE, RB-34, RB-33 i RB-40 oraz RB-N i RB-Z.
Przykłady praktyczne i odpowiedzi na pytania.
Czas trwania
9.00 - 13.00
Forma zajęć
Prelegenci
Doświadczony wykładowca z wieloletnią praktyką, niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. Autor podręcznika "Podstawy rachunkowości budżetowej". Jako konsultant i wykładowca pracował m.in. dla Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnych Izb Obrachunkowych, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Sprawiedliwości, Sądów i Prokuratur, Urzędów Wojewódzkich, Izb i Urzędów Skarbowych.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto: mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
- W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
- Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
- Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
- Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
- Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
- Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
- Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
- Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
- Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator