KSeF w praktyce – jak się przygotować?

O szkoleniu

Omówimy proces wystawiania faktur ustrukturyzowanych oraz efektywnego korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur. Otrzymasz nie tylko dogłębną wiedzę na temat zasad funkcjonowania systemu, ale również odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, przygotowane przez Ministerstwo Finansów.

Co więcej, będziesz miał okazję zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami, które zostaną wprowadzone już na początku maja, kiedy to projekt ustawy trafi do prac legislacyjnych w Sejmie.

Dzięki udziałowi Marcina Otręby, który bezpośrednio współpracuje z MF w ramach prac nad KSeF, wszelkie informacje przekazywane podczas szkolenia będą pochodziły z pierwszej ręki.
 

Cel szkolenia:

W ramach szkolenia, uzyskasz kompleksową wiedzę z zakresu:

  • wdrożenia u podatnika Krajowego Systemu e-Faktur,
  • wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
  • nowych pojęć i definicji,
  • skutków wprowadzonych zmian w fakturowaniu.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie jest przeznaczone dla księgowych i innych zainteresowanych tematem KSeF.

Program szkolenia

I. Ramy prawne i zasady funkcjonowania KSeF
• Faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna,
• Zapewnienie autentyczności pochodzenia, integralności treści, czytelności treści,
• Wystawienie faktury w ustrukturyzowanej a akceptacja kontrahenta,
• Terminy wystawiania faktur ustrukturyzowanych,

II. Dokumenty przetwarzane przez KSeF:
• Schema faktury ustrukturyzowanej - omówienie wzorca faktury ustrukturyzowanej,
•Walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu rejestracji,
• Informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.),
• Uwierzytelnianie się w systemie KSeF a ZAW-Faktura,
• Uprawnienia osoby/podmiotu do korzystania z KSeF,
• Wystawienie faktury w KSeF – omówienie narzędzi do wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
• Otrzymywanie faktur w KSeF oraz dostęp do faktur wystawionych i otrzymanych w KSeF, co musimy wiedzieć,
• Numer faktury ustrukturyzowanej a JPK, MPP oraz biała lista podatników,
• „Refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe).

III. Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF,
• Faktury ustrukturyzowane dla kontrahentów krajowych oraz zagranicznych,
• Faktury ustrukturyzowana – co z notą korygującą,
• Anulowanie faktury ustrukturyzowanej czy będzie dalej możliwe ?
• Duplikat faktury ustrukturyzowanej, kto dalej będzie mógł wystawiać ?
• Faktury „VAT-RR”,
•Faktury metoda kasowa, system marży,
• Faktura wystawiana przez nabywcę (samofakturowanie),
• Faktura wystawia przez podmiot zwolniony na podstawie art. 43 oraz 113 ustawy o VAT,
• Faktury wystawiania w ramach OSS i IOSS,
• Faktura ustrukturyzowana a kasa fiskalna,
• Faktury wystawione w okresie niedostępności KSeF (tzw. tryb „offline”) oraz związane z nimi obowiązki,
• Awaria KSeF,
• Znaczenie kodu QR umieszczanego obowiązkowo na wydruku lub obrazie elektronicznym faktur wystawianych w KSeF.

IV. Moment wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej oraz ich korygowanie
• Moment wystawienia faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
• Data wystawienia faktury w KSeF a data powstania obowiązku podatkowego VAT,
• Moment otrzymania faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
• Moment otrzymania faktury w KSeF a prawo do odliczenia podatku VAT.

V. Korygowanie faktur w KSeF
• Korygowanie faktur wystawionych poza KSeF w okresie dobrowolnego stosowania KSeF,
• Wystawianie faktur korygujących poza KSeF – czy to będzie możliwe?
• Specyfika korekty in minus podatku należnego.
• Specyfika korekty in minus podatku naliczonego.

VI. Korzyści wynikające z dobrowolnego stosowania faktur ustrukturyzowanych:
• 40-dniowy zwrot podatku VAT, kto faktycznie z niego skorzysta ?
• Ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy,
• Brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
• Brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
• Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych przez system KSeF. Co później ?

VII. Sankcje w zakresie nieprawidłowości w korzystaniu z KSeF:
• Sankcja za wystawienie faktury poza KSeF,
• Sankcje za wystawienie faktur w niewłaściwym formacie w okresie awarii lub w trybie „offline”,
• Sankcje za opóźnione przesłanie do KSeF faktur wystawionych w okresie awarii lub w trybie „offline”.
• Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową.

VIII. Jak przygotować się do wdrożenia KSeF krok po kroku:
• Sprawdź, od kiedy należy wystawiać faktury za pomocą KSeF,
• Przeanalizuj struktur e faktury,
• Mapowanie obowiązkowych danych do schemy e faktury,
• Wybierz najbardziej optymalne narzędzie do korzystania z KSeF,
• Jak uwierzytelnić się w systemie KSeF, czy token jest bezpieczny ?
• Komu nadać uprawnienia do korzystania z KSeF ?
• Pamiętaj o wdrożenie procedur wewnętrznych w zakresie korzystania z KSeF,
• Przeanalizuj umowy zawarte z kontrahentami pod kontem KSeF,
• Przed wystawieniem faktury przeprowadź testy narzędzi do obsługi KSeF.

Czas trwania

09:00 - 13:00

Prelegenci

Marcin Otręba

Prawnik, ekspert podatkowy w Kancelarii Staniek & Partners Law For Industry.

Doradca podatkowy, specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi, bezpośrednimi, kontrolą skarbową jak również postępowaniami podatkowymi prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego.

Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatków. Doświadczenie zawodowe zdobywał na stanowiskach kierowniczych w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem problemów podatkowych.

Od 2010 roku związany jest z Uniwersytetem WSB Merito we Wrocławiu, na którym prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. Doktorant na Wydziale Finansów i Zarządzania kierunek Finanse i rachunkowość.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie odbędzie się na platformie ClickMeeting. Wymagany jest nieprzerwany dostęp do Internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
387
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 399 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

KFS - więcej na naszej stronie internetowej w zakładce szkolenia --> dofinansowanie do szkoleń

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Akademia Podatków i Prawa
  • Ulica i nr: Hubska 52/14
  • Kod pocztowy: 50-502
  • Miejscowość: Wrocław
  • Numer NIP: 8992913267

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Podatków i Prawa
50-502 Wrocław, Polska Hubska 52/14

Organizator

Akademia Podatków i Prawa
50-502 Wrocław, Polska
Hubska 52/14
woj. dolnośląskie
Akademia Podatków i Prawa powstała z inicjatywy kancelarii Staniek&Partners w celu szerzenia wiedzy prawno-podatkowej. W biznesie rozpoznanie i identyfikowanie potencjalnych problemów oraz wyzwań natury prawnej jest ważną umiejętnością. Dysponując...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!