O szkoleniu
Ustawa z 15 maja 2015 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw umożliwiła tworzenie samorządowych centrów usług wspólnych, czyli jednostek/komórek, zapewniających w szczególności obsługę księgową dla jednostek organizacyjnych jst, a w szczególności jednostek oświatowych. Funkcjonowanie księgowe i sprawozdawcze SCUW nadal budzi jednak wiele pytań i wątpliwości, dlatego proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, podczas którego przedstawimy praktyczne aspekty funkcjonowania SCUW, ze szczególnym zwróceniem uwagi na najczęściej popełniane błędy i nieprawidłowości, jak i specyficzne rozwiązania, pozwalające na efektywne ułożenie współpracy z jednostkami obsługiwanymi.
- Zdobycie wiedzy na temat podziału kompetencji oraz wskazanie jak najlepiej ustalić zasady współpracy pomiędzy jednostką obsługiwaną i CUW.
- Uporządkowanie i uzupełnienie wiedzy w zakresie różnych, często trudnych lub niestandardowych sytuacji ewidencyjnych, spotykanych w samorządowych centrach usług wspólnych.
- Poznanie praktycznych aspektów prawidłowego przygotowania sprawozdań budżetowych i finansowych dla poszczególnych jednostek przez CUW.
- Uzyskanie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości związane z tematem zajęć.
Kadra kierownicza, skarbnicy, główni księgowi w jst, główni księgowi oraz księgowi w samorządowych centrach usług wspólnych, audytorzy i kontrolerzy wewnętrzni, wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.
Program szkolenia
- Podział kompetencji pomiędzy kierownika SCUW oraz kierownika jednostki obsługiwanej. Powierzanie obowiązków w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości do SCUW.
- Główny księgowy SCUW i jednostki obsługiwanej.
- Polityka rachunkowości – jakie są niezbędne zapisy specjalne? Odrębność ewidencji SCUW i poszczególnych jednostek obsługiwanych.
- Ewidencja dochodów w zależności od rodzaju jednostek obsługiwanych.
- Ewidencja należności i odsetek od należności, windykacja należności.
- Odpisy aktualizujące należności – istota, ewidencja.
- Ewidencja wydatków, w tym m.in. wydatki na kształcenie specjalne, wydatki remontowe i inwestycyjne, zaangażowanie, wydatki niewygasające.
- Ewidencja zobowiązań, w tym zobowiązania wymagalne – jak ułożyć współpracę z jednostką obsługiwaną w tym zakresie?
- Ewidencja kosztów m. in.: świadczenia, szkolenia, koszty dochodzenia należności, itd., korekta kosztów.
- Rozliczenia międzyokresowe, możliwe uproszczenia.
- Funkcjonowanie i rozliczanie rachunku dochodów własnych jednostek oświatowych.
- Ewidencja majątku trwałego – prowadzenie ksiąg inwentarzowych oraz ich porządkowanie, zakup, wytworzenie, darowizna, nieodpłatne otrzymanie, ulepszenia, amortyzacja, likwidacja. Podział zadań przy inwentaryzacji majątku.
- Ewidencja wyniku finansowego.
- Fundusz jednostki – istota, analityka.
- Problemy sprawozdawczości finansowej.
- Problemy sprawozdawczości budżetowej.
- Pytania i odpowiedzi.
Czas trwania
10:00 - 14:00
Prelegenci
Praktyk, wieloletni skarbnik miasta i gminy. Doświadczony szkoleniowiec i doradca w zakresie finansów publicznych, rachunkowości budżetowej dla wielu ośrodków edukacyjnych oraz jednostek sektora finansów publicznych na terenie kraju - przeprowadziła ponad 2 700 szkoleń dla ponad 65 000 osób. Ekspert występujący na spotkaniach Forów Skarbników, działających przy FRDL. Autorka wielu artykułów w prasie specjalistycznej.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Najlepiej korzystać z przeglądarki Chrome.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- udział w profesjonalnym szkoleniu on-line z możliwością zadawania pytań i konsultacji z prowadzącym podczas trwania szkolenia
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
- Ulica i nr: Jelinka 6
- Kod pocztowy: 01-646
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5220001895