O szkoleniu
Zagadnienia omawiane w trakcie szkolenia: przygotowanie postępowania PZP, zamówienia podprogowe nie objęte reżimem PZP, zamówienia krajowe, zamówienia unijne, realizacja postępowania od strony Zamawiającego i od stromy Wykonawcy, umowa ws. zamówienia publicznego i jej monitorowanie, środki ochrony prawej i kontrola zamówień publicznych, przygotowanie dokumentów zamówienia przez Zamawiających, tworzenie oferty przez Wykonawcę i odpowiedzi na wezwania Zamawiającego.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- uzyskanie od podstaw systematycznej wiedzy w zakresie ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. ze zmianami,
- uzyskanie kompetencji w zakresie praktycznego stosowania przepisów nowej ustawy Prawo zamówień publicznych - w odniesieniu do czynności przygotowawczych, czynności w postępowaniu zarówno powyżej jak i poniżej progów unijnych,
- uzyskanie wiedzy i umiejętności tworzenia podstawowych dokumentów zamówienia - bezpiecznie, z nastawieniem na efektywne, celowe i oszczędne realizowanie zamówień (trener dodatkowo wyposaży Uczestników szkolenia w listy samokontroli oraz praktyczne wzory dokumentów),
- zdobycie nowych kompetencji, utrwalenie i uzupełnienie posiadanej wiedzy i umiejętności potrzebnych zarówno od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy w realizacji zamówień objętych tematem szkolenia.
Podczas zajęć uczestnicy wchodzą w rolę organizatorów przetargu lub wykonawców, tworząc dokumenty przetargowe, oferty, oceniając oferty, rozstrzygając postępowania. W trakcie szkolenia będą rozstrzygane konkretne problemy, uczestnicy będą realizować wybrane czynności w postępowaniu i walczyć o swoje interesy w przetargu publicznym.
- Wszystkie osoby, które zajmują się/chcą zajmować się zamówieniami publicznymi po stronie Zamawiających - w myśl ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: jednostek samorządowych, rządowych, szpitali, wojska, instytucji kultury, badawczych, uczelni państwowych, innych instytucji edukacyjnych, zamawiających sektorowych oraz wszystkich innych jednostek zobligowanych do stosowania ustawy PZP przy realizacji zakupów,
- Wszystkie osoby, które zajmują się/chcą zajmować się zamówieniami publicznymi po stronie Wykonawców, tj. nieograniczonego kręgu różnych przedsiębiorców i firm
- Szkoleniem powinny zainteresować się także osoby zarządzające, które chcą oddelegować na nie pracowników, którzy będą zajmować się realizacją postępowań albo przygotowaniem ofert lub prowadzeniem negocjacji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
Program szkolenia
DZIEŃ I
Przyjazd Uczestników, zajęcia w godz. 11.00-18.00, w tracie zajęć przerwa obiadowa, w godzinach wieczornych kolacja integracyjna, nocleg w hotelu.
SESJA I. WPROWADZENIE DO USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH (zwanej dalej PZP)
- Cel i znaczenie ustawy PZP - krótkie wprowadzenie
- Systematyka ustawy PZP - jak z niej korzystać, a nie uczyć się ustawy na pamięć
- Najważniejsze definicje - które trzeba znać, dla właściwej interpretacji przepisów
- Do czego nie stosuje się Prawa zamówień publicznych – czyli wyłączenia z reżimu PZP
- Od jakich progów wartościowych stosuje się ustawę PZP i jak wyglądają podstawowe zasady realizacji zamówień publicznych
SESJA II. PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA
W ramach tej sesji: przykłady, schematy czynności, orzecznictwo, ćwiczenia, krótkie testy rozwiązywane wspólnie dla utrwalenia treści kursu
- Wstępne konsultacje rynkowe – etap przygotowania postępowania
- Udział Wykonawcy we wstępnych konsultacjach rynkowych – zasady, praktyki.
- Inne czynności poprzedzające postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego - w tym analiza potrzeb i wymagań
- Opis przedmiotu zamówienia
- Szacowanie wartości zamówienia
SESJA III. ZAMÓWIENIA PODPROGOWE – NIE OBJĘTE REŻIMEM PZP
W ramach tej sesji: przykłady, schematy czynności, orzecznictwo, ćwiczenia, krótkie testy rozwiązywane wspólnie dla utrwalenia treści kursu
- Progi, realizacja, rekomendacje i praktyczne wskazówki
- Co to za zamówienia i jak ma ich szukać Wykonawca i brać w nich udział
- Przykłady dokumentacji w zamówieniach podprogowych
- Jak składać oferty w takich postępowaniach
- Jak Wykonawca może kwestionować realizację tych postępowań przez Zamawiających
DZIEŃ II
Śniadanie, zajęcia w godz. 8.30-16.30, w tracie zajęć przerwa obiadowa, w godzinach wieczornych kolacja, możliwość skorzystania z basenu, nocleg w hotelu.
SESJA IV. ZAMÓWIENIA TZW. KRAJOWE - TRZY WARIANTY
W ramach tej sesji: przykłady, orzecznictwo, ćwiczenia, krótkie testy rozwiązywane wspólnie dla utrwalenia treści kursu
- Schemat czynności w trzech wersjach Zamawiającego
- Schemat czynności w trzech wersjach Wykonawcy
- Zastosowanie właściwych pozostałych przepisów
- Przykłady - analiza korzyści w trzech wersjach dla Zamawiającego i dla Wykonawcy
- Pozostałe dozwolone tryby w procedurze krajowej.
SESJA V. ZAMÓWIENIA - TZW. UNIJNE
W ramach tej sesji: przykłady, schematy procedur, orzecznictwo, ćwiczenia, krótkie testy rozwiązywane wspólnie dla utrwalenia treści kursu
- Analiza najważniejszych przepisów, ich znaczenie, skutki dla Wykonawców i dla Zamawiających
- Prezentacja przepisów dotyczących poszczególnych trybów
- Procedury otwarte i zamknięte
- Odformalizowanie i zasady realizacji trybu zamówienia z wolnej ręki od strony Zamawiającego i Wykonawcy.
SESJA VI. REALIZACJA POSTĘPOWANIA: CZYNNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO W POSTĘPOWANIU I SPOJRZENIE OD STRONY WYKONAWCY
W ramach tej sesji: przykłady, orzecznictwo, ćwiczenia, krótkie testy rozwiązywane wspólnie dla utrwalenia treści kursu
- Ogłoszenia i inne dokumenty zamówienia – zakres treści, zasady opracowania, forma
- Katalog obligatoryjnych i fakultatywnych przesłanek wykluczenia
- Tzw. pozytywne warunki udziału i ich weryfikacja
- Poleganie na zasobach podmiotów trzecich i podwykonawstwa
- Reguły w zakresie składania podmiotowych środków dowodowych
- Zasady oceny ofert i procedura odwrócona
- Dobór kryteriów oceny ofert i ich zastosowanie
- Terminy związania ofertą – doprecyzowanie przepisów w dokumentach zamówienia
- Zasady ustalania i wnoszenia wadium
- Unieważnienie postępowania
- Komunikacja z Wykonawcą - elektronizacja - problemy, rozwiązania, orzecznictwo
SESJA VII. UMOWA W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO I JEJ MONITOROWANIE
W ramach tej sesji: przykłady, krótkie testy rozwiązywane wspólnie dla utrwalenia treści kursu
- Najważniejsze zasady dotyczące umowy:
- Zakres obligatoryjnych zapisów w umowie
- Zakazy w zakresie rażąco nieproporcjonalnego kształtowania niektórych postanowień umow
- Określenie klauzul niedozwolonych w umowie w sprawie zamówienia publicznego
- Klauzule waloryzacyjne i ich konsekwencje dla Wykonawców
- Ugoda i pozostałe zmiany w zakresie umów - Raport z realizacji zamówienia i jego konsekwencje dla Wykonawców
DZIEŃ III
Śniadanie, zajęcia w godz. 8.30-14.30, w tracie zajęć przerwa obiadowa, po szkoleniu wyjazd Uczestników.
SESJA VIII. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ I KONTROLA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
W ramach tej sesji: przykłady, krótkie testy rozwiązywane wspólnie dla utrwalenia treści kursu
- Zasady w zakresie rozpoznawania odwołań przez KIO
- Wprowadzenie mechanizmów służących ujednoliceniu orzecznictwa dotyczącego zamówień publicznych
- Skarga na orzeczenie KIO - zmiany
- Wprowadzenie przepisów dotyczących systemu i zasad kontroli udzielania zamówień publicznych
- Wprowadzenie do ustawy regulacji dotyczących postępowania koncyliacyjnego w przypadku sporów powstałych w trakcie realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego o dużej wartości
SESJA IX. TWORZENIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA
W ramach tej sesji: arkusze samooceny w zakresie przygotowania warunków zamówienia
- Ogłoszenia i inne dokumenty zamówienia – przygotowanie przykładowych najważniejszych dokumentów
- Wezwania do wyjaśnień – uzupełniania dokumentów lub oświadczeń
- Ocena ofert – zasady i technika
SESJA X. PRZYGOTOWANIE OFERTY I ODPOWIEDZI NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCYCH
W ramach tej sesji: arkusze samooceny w zakresie przygotowania ofert
- Czynności poprzedzająca przygotowanie oferty - nauka czytania przykładowych specyfikacji warunków zamówienia
- Sporządzanie na podstawie ogłoszeń lub specyfikacji przykładowych ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
- Sporządzanie odpowiedzi na wezwanie Zamawiających
SESJA XI. PODSUMOWANIE SZKOLENIA. PRZYGOTOWANIE SAMODZIELNE WYBRANYCH DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA LUB OFERT
- Dyskusja podsumowująca
- Praktyczne wnioski w zakresie przygotowania się do pracy i prawidłowej realizacji zadań na stanowisku do spraw zamówień publicznych lub ds. ofertowania.
- Warsztat specjalisty: gdzie szukać wiedzy i jak rozwijać umiejętności, ścieżka kariery i optymalny dalszy rozwój – praktyczne wskazówki i wskazanie przydatnych źródeł informacji
Czas trwania
DZIEŃ I: zajęcia w godz. 11.00-18.00
DZIEŃ II: zajęcia w godz. 8.30-16.30
DZIEŃ III: zajęcia w godz. 8.30-14.30
Prelegenci
Arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 - 2007, od 2007 roku reprezentuje strony jako pełnomocnik strony przed Krajową Izbą Odwoławczą. Certyfikowany Audytor wewnętrzny ze złożonym egzaminem państwowym - zaświadczenie Ministra Finansów.
Wpisana na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów i Kontrolerów Wewnętrznych (KLPAiKW).
Szkoleniowiec, doradca, praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Kieruje zaprogramowanymi przez siebie studiami podyplomowymi o tematyce zamówień publicznych.
Posiada Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej oraz Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.
Współpracuje w zakresie zamówień publicznych z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami. Organizator wielu przetargów publicznych zróżnicowanych wartościowo i przedmiotowo, w tym inwestycyjnych oraz finansowanych ze środków UE.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Sopot
woj. pomorskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
- zakwaterowanie
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
Masz pytania? Napisz do nas
