O szkoleniu
SPRZEDAŻ, ZAKUPY, NEGOCJACJE
Zapraszamy na najważniejsze wydarzenie rozwojowe dla profesjonalnych Liderów Zakupów.
Podczas dwóch dni poznasz sprawdzone sposoby na rozwój, poprawę efektywności i zwiększenia funkcji zakupowej w Twojej organizacji. Nauczysz się w jaki sposób budować pozycję zakupów zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. Dowiesz się o metodach dostarczania „wartości dodanej” przez zakupy.
Nauczysz się jak zarządzać procesami i zespołem wg najlepszych praktyk. Wszystko po to, aby odnaleźć się w rzeczywistości pełnej zmian i niespodziewanych czynników. Niesprzyjające okoliczności można „przekuć” w szansę dla rozwoju!
To szkolenie jest najbardziej przydatne, jeśli:
- Mierzysz się z czynnikami ryzyka w skali mikro i makro (zerwane łańcuchy dostaw, niestabilne dostawy, wahania cen i inne)
- Zauważasz wpływ czynników wewnętrznych na wydajność i efektywność zakupową (rotujący zespół, brak odporności na zmianę, wyzwania z zarządzaniem interesariuszami, zbyt sztywne i niedopasowane do realiów procesy, procedury i narzędzia)
- Obawiasz się, że oczekiwania Zarządu i kluczowych interesariuszy są nieadekwatne do możliwości, jakimi dysponują Zakupy
- Masz poczucie, że dotychczasowy sposób pracy i zarządzania Zakupami nie przystaje do zmieniającej się rzeczywistości
- Szukasz sposobu, aby wzmocnić wizerunek Zakupów i swoją pozycję jako lidera
- Będziesz umiał szybciej diagnozować bieżące wyzwania
- Dowiesz się jak zmieniło się podejście do zarządzania ryzykiem w Zakupach
- Zrozumiesz jakie elementy strategicznego zarządzania Zakupami są kluczowe
- Będziesz świadomie budował wizerunek zespołu i własny
- Będziesz potrafił dobrać odpowiednie narzędzia do celów i zasobów
- Nauczysz się profesjonalnie wyznaczać cele, wdrażać je i mierzyć
- Dostrzeżesz sposoby na osiąganie oszczędności i wdrażanie optymalizacji
- Szefowie obszaru zakupów (Dyrektorzy, Kierownicy, Managerowie)
- Przedsiębiorcy i właściciele firm, którzy odpowiadają za zakupy i budowanie relacji z Kluczowymi Dostawcami
Program szkolenia
DZIEŃ 1
9.30 – rejestracja uczestników, powitalna kawa
10.00 – rozpoczęcie szkolenia
MODUŁ 1: ZAKUPY STRATEGICZNE NIE TYLKO Z NAZWY
Strategia to dumne słowo! Tak bardzo chcemy mieć strategiczne Zakupy, że wszystko ubieramy w strategię – strategia kategorii, strategia wyboru dostawcy, dostawcy są strategiczni i kategorie zakupowe również, firmy/ obszary/ działy mają swoje strategie…
Warto zatem postawić pytanie nie „czy umiemy budować strategię”, ale czy wiemy po co ją budować oraz kiedy i jak ją wdrażać.
Z tego bloku dowiesz się:
- Co w Zakupach rzeczywiście jest strategiczne i jak tego szukać
- Jak zarządzać tym, co zostało rozpoznane jako strategiczne
- Jak i po co budować strategię Zakupów, strategię kategorii i wyboru dostawcy
- W jaki sposób strategie zakupowe powinny uwzględniają odpowiedni kontekst ryzyk
MODUŁ 2: DLACZEGO ZAKUPY OPARTE NA RELACJACH?
Realia ostatnich lat (m.in. pandemia, wojna na Ukrainie) zweryfikowała znacząco podejście do roli Zakupów (osiągania celów w zakresie oszczędności, czasu i jakości).
Negocjacje wg metody harwardzkiej, dialogi techniczne i przede wszystkim dobre relacje z Dostawcami ratowały nie raz Zakupowców z opresji braku dostaw, szalejących cen czy niestabilnych planów zakupowych.
Z tego bloku dowiesz się:
- Czym jest SRM (Supplier Relationship Management) i dlaczego nie od razu Rzym zbudowano
- Czym jest TSM (Tail Spend Management) i jak zarządzać tym, co nie jest strategiczne
- Jak wejść w buty Dostawcy i przekonać się jak postrzegają swoich Klientów
- Jakie narzędzia analityczne pomagają zarządzać Dostawcami
MODUŁ 3: BUDOWANIE WARTOŚCI DODANEJ W ZAKUPOWEJ CODZIENNOŚCI
Wartość dodana w Zakupach jest jak Yeti – każdy o tym słyszał, ale nikt tak naprawdę jej nie widział.
Nawet jeśli mamy wyobrażenia i oczekiwania, czym wartość dodana powinna być, to wyzwaniem jest wdrożenie jej w codzienne zakupowe obowiązki. R. Collier powiedział, że „sukces jest sumą małych wysiłków powtarzanych dzień po dniu”.
Sukcesem są Zakupy, które przynoszą wartość dodaną. Jak zatem można wspierać codzienne wysiłki, żeby budowały sukces?
Z tego bloku dowiesz się:
- Jak wykorzystać BVP (Best Value Procurement) w postępowaniach zakupowych
- Dlaczego ważne jest stosowanie kryteriów pozacenowych
- Na jakich etapach procesu zakupowego warto uwzględniać kryteria pozacenowe
- Które dźwignie zakupowe przyniosą realną wartość
16.30 – zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2
9.30 – rejestracja uczestników, powitalna kawa
10.00 – rozpoczęcie szkolenia
MODUŁ 4: ESG W ZAKUPACH – O CO TYLE SZUMU?
ESG zawładnęło biznesem. W świecie zakupowym stało się modnym hasłem, które przyświeca zarówno strategiom kategorii, jak i poszczególnym postępowaniom zakupowym.
I bardzo dobrze, bo zrównoważony rozwój to klucz do opanowania chaosu dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
W jaki sposób zasady ESG można przenieść na grunt zakupowy?
Z tego bloku dowiesz się:
- W jaki sposób Zakupy wpływają na wizerunek firmy dzięki ESG
- W jaki sposób firmowy raport ESG wpływa na wizerunek Zakupów
- Jakimi działaniami Zakupy wpisują się w zasady ESG
- Jak wdrażać ESG we współpracy z Dostawcami
MODUŁ 5: DIGITALIZACJA W ZAKUPACH – FANABERIA CZY KONIECZNOŚĆ
Funkcjonujemy w świecie permanentnej zmiany, w świecie zdominowanym przez technologię. Jak w tych realiach odnajdują się Zakupy? Wyzwania z pozyskiwaniem spójnych danych.
Systemy ERP przystosowane do księgowych, a nie zakupowych kategorii wydatków.
Platformy zakupowe (jeśli są) rzadko są powiązane z systemem ERP. Integracja systemów z Dostawcami to rzadkość.
I wiele wiele innych wyzwań, podczas gdy świat pędzi na przód.
Z tego bloku dowiesz się:
- Jakimi narzędziami mogą wspierać się Zakupy
- Które narzędzia są konieczne, a które zbyteczne
- Dlaczego mapowanie procesów ma pierwszeństwo przed digitalizacją
- Czy zakupowe narzędzia to tylko rozwiązania IT
MODUŁ 6: SIŁA LIDERA I ZESPOŁU
Najlepsze procesy, procedury i narzędzia nie przyniosą rezultatów, jeśli lider nie zarządza kompetencjami i rozwojem swojego zespołu. Zakupowcy wciąż szkolą się z twardych kompetencji takich jak techniki negocjacyjne, obsługa systemów, elementy prawne i finansowe w Zakupach.
Tym razem przyjrzymy się kompetencjom miękkim, które budują zespół, stabilizują i umacniają go.
Z tego bloku dowiesz się:
- Na czym polega drabina kompetencji
- Jak cechy osobowości wpływają na efektywność zespołu
- Czy konflikt może umacniać relacje
- Dlaczego indywidualny system wartości może prowadzić do wypalenia zawodowego
16.00 – zakończenie szkolenia
Czas trwania
2 dni
Prelegenci
Monika Osiecka
PROFITIA Management Consultants
Ekspert procesów zakupowych, usprawnień organizacyjno – procesowych oraz rozwoju zespołów. Zakupowiec z ponad 12 letnim doświadczeniem. Trener, mentor, konsultant
Wieloletnie doświadczenie zakupowe w roli category managera oraz kierownika zespołu w strukturach zakupowych międzynarodowych firm produkcyjnych z branży paliwowej oraz chemicznej. Od 2020 r. w roli konsultanta, trenera i mentora w PROFITII, firmie specjalizującej się w konsultingu zakupowym.
Specjalizuje się̨ w: sourcingu, strategiach zakupowych, budowie struktur organizacyjnych oraz szkoleniach i rozwoju kompetencji w zespołach zakupowych. Buduje programy szkoleniowe, ścieżki rozwoju członków zespołu, mapuje kompetencje. Pasjonuje się psychologią społeczną w biznesie, zarządzaniem zmianą oraz wspieraniem w sytuacjach kryzysowych.
Prowadzi projekty w zakresie optymalizacji zakupów wdrażając zaawansowane i innowacyjne rozwiązania organizacyjne, procesowe i narzędziowe – uwzględniając zasoby zespołu, kulturę organizacyjną i otwartość na zmianę.
Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, kierunku Socjologia (specjalizacja metodologiczno-badawcza).
Łukasz Mazurowski
PROFITIA Management Consultants
Ekspert procesów zakupowych, optymalizacji kosztów oraz usprawnień organizacyjno - procesowych
Ekspert procesów zakupowych, optymalizacji kosztów oraz usprawnień organizacyjno – procesowych, Partner Zarządzający PROFITIA Management Consultants, Prezes Zarządu wiodącego operatora Grup Zakupowych BATNA Group.
Posiada 10.letnie doświadczenie w usprawnieniach zakupowych, budowie nowych organizacji zakupowych, usprawnianiu efektywności procesów, organizacji i narzędzi zakupowych wiodących firm środkowoeuropejskich w tym firm energetycznych, paliwowych, instytucji finansowych, firm telekomunikacyjnych oraz instytucji publicznych, interim manager, konsultant, ekspert.
Specjalizuje się̨ w: sourcingu, zakupach grupowych, strategii zakupowych. Doświadczenie zdobywał w Accenture, gdzie zajmował się̨ obsługą polskich i międzynarodowych klientów z Sektora surowców aturalnych/energii/ ropy/gazu.
W A.T. Kearney, jako menedżer realizował projekty w zakresie optymalizacji zakupów. W Chinach prowadził własną działalność gospodarczą. Prowadził projekty zakupowe mające przede na celu: poprawę efektywność w zakupach poprzez wdrożenie zaawansowanych i innowacyjnych rozwiązań procesowych oraz organizacyjnych. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, kierunku Zarządzanie i Marketing, University of Mainz, Polsko – Niemieckie Forum Akademickie; Swedish Institute Management Program – Swedish Institute Stockholm.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-761 Warszawa
Belwederska 23
woj. mazowieckie
00-761 Warszawa
Belwederska 23
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 870 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 570 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
- Kod pocztowy: 00-545
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010991220