Lider Zakupów B2B w turbulentnych czasach

O szkoleniu

SPRZEDAŻ, ZAKUPY, NEGOCJACJE

Zapraszamy na najważniejsze wydarzenie rozwojowe dla profesjonalnych Liderów Zakupów.
Podczas dwóch dni poznasz sprawdzone sposoby na rozwój, poprawę efektywności i zwiększenia funkcji zakupowej w Twojej organizacji. Nauczysz się w jaki sposób budować pozycję zakupów zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. Dowiesz się o metodach dostarczania „wartości dodanej” przez zakupy.

Nauczysz się jak zarządzać procesami i zespołem wg najlepszych praktyk. Wszystko po to, aby odnaleźć się w rzeczywistości pełnej zmian i niespodziewanych czynników. Niesprzyjające okoliczności można „przekuć” w szansę dla rozwoju!

To szkolenie jest najbardziej przydatne, jeśli:

  • Mierzysz się z czynnikami ryzyka w skali mikro i makro (zerwane łańcuchy dostaw, niestabilne dostawy, wahania cen i inne)
  • Zauważasz wpływ czynników wewnętrznych na wydajność i efektywność zakupową (rotujący zespół, brak odporności na zmianę, wyzwania z zarządzaniem interesariuszami, zbyt sztywne i niedopasowane do realiów procesy, procedury i narzędzia)
  • Obawiasz się, że oczekiwania Zarządu i kluczowych interesariuszy są nieadekwatne do możliwości, jakimi dysponują Zakupy
  • Masz poczucie, że dotychczasowy sposób pracy i zarządzania Zakupami nie przystaje do zmieniającej się rzeczywistości
  • Szukasz sposobu, aby wzmocnić wizerunek Zakupów i swoją pozycję jako lidera
Dlaczego warto wziąć udział?
  • Będziesz umiał szybciej diagnozować bieżące wyzwania
  • Dowiesz się jak zmieniło się podejście do zarządzania ryzykiem w Zakupach
  • Zrozumiesz jakie elementy strategicznego zarządzania Zakupami są kluczowe
  • Będziesz świadomie budował wizerunek zespołu i własny
  • Będziesz potrafił dobrać odpowiednie narzędzia do celów i zasobów
  • Nauczysz się profesjonalnie wyznaczać cele, wdrażać je i mierzyć
  • Dostrzeżesz sposoby na osiąganie oszczędności i wdrażanie optymalizacji
Kto powinien wziąć udział?
  • Szefowie obszaru zakupów (Dyrektorzy, Kierownicy, Managerowie)
  • Przedsiębiorcy i właściciele firm, którzy odpowiadają za zakupy i budowanie relacji z Kluczowymi Dostawcami

Program szkolenia

DZIEŃ 1

9.30 – rejestracja uczestników, powitalna kawa
10.00 – rozpoczęcie szkolenia

MODUŁ 1: ZAKUPY STRATEGICZNE NIE TYLKO Z NAZWY

Strategia to dumne słowo! Tak bardzo chcemy mieć strategiczne Zakupy, że wszystko ubieramy w strategię – strategia kategorii, strategia wyboru dostawcy, dostawcy są strategiczni i kategorie zakupowe również, firmy/ obszary/ działy mają swoje strategie…
Warto zatem postawić pytanie nie „czy umiemy budować strategię”, ale czy wiemy po co ją budować oraz kiedy i jak ją wdrażać.

Z tego bloku dowiesz się:

  • Co w Zakupach rzeczywiście jest strategiczne i jak tego szukać
  • Jak zarządzać tym, co zostało rozpoznane jako strategiczne
  • Jak i po co budować strategię Zakupów, strategię kategorii i wyboru dostawcy
  • W jaki sposób strategie zakupowe powinny uwzględniają odpowiedni kontekst ryzyk

MODUŁ 2: DLACZEGO ZAKUPY OPARTE NA RELACJACH?

Realia ostatnich lat (m.in. pandemia, wojna na Ukrainie) zweryfikowała znacząco podejście do roli Zakupów (osiągania celów w zakresie oszczędności, czasu i jakości).
Negocjacje wg metody harwardzkiej, dialogi techniczne i przede wszystkim dobre relacje z Dostawcami ratowały nie raz Zakupowców z opresji braku dostaw, szalejących cen czy niestabilnych planów zakupowych.

Z tego bloku dowiesz się:

  • Czym jest SRM (Supplier Relationship Management) i dlaczego nie od razu Rzym zbudowano
  • Czym jest TSM (Tail Spend Management) i jak zarządzać tym, co nie jest strategiczne
  • Jak wejść w buty Dostawcy i przekonać się jak postrzegają swoich Klientów
  • Jakie narzędzia analityczne pomagają zarządzać Dostawcami

MODUŁ 3: BUDOWANIE WARTOŚCI DODANEJ W ZAKUPOWEJ CODZIENNOŚCI

Wartość dodana w Zakupach jest jak Yeti – każdy o tym słyszał, ale nikt tak naprawdę jej nie widział.
Nawet jeśli mamy wyobrażenia i oczekiwania, czym wartość dodana powinna być, to wyzwaniem jest wdrożenie jej w codzienne zakupowe obowiązki. R. Collier powiedział, że „sukces jest sumą małych wysiłków powtarzanych dzień po dniu”.
Sukcesem są Zakupy, które przynoszą wartość dodaną. Jak zatem można wspierać codzienne wysiłki, żeby budowały sukces?

Z tego bloku dowiesz się:

  • Jak wykorzystać BVP (Best Value Procurement) w postępowaniach zakupowych
  • Dlaczego ważne jest stosowanie kryteriów pozacenowych
  • Na jakich etapach procesu zakupowego warto uwzględniać kryteria pozacenowe
  • Które dźwignie zakupowe przyniosą realną wartość

 16.30 – zakończenie 1. dnia szkolenia

DZIEŃ 2

9.30 – rejestracja uczestników, powitalna kawa
10.00 – rozpoczęcie szkolenia

MODUŁ 4: ESG W ZAKUPACH – O CO TYLE SZUMU?

ESG zawładnęło biznesem. W świecie zakupowym stało się modnym hasłem, które przyświeca zarówno strategiom kategorii, jak i poszczególnym postępowaniom zakupowym.
I bardzo dobrze, bo zrównoważony rozwój to klucz do opanowania chaosu dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
W jaki sposób zasady ESG można przenieść na grunt zakupowy?

Z tego bloku dowiesz się:

  • W jaki sposób Zakupy wpływają na wizerunek firmy dzięki ESG
  • W jaki sposób firmowy raport ESG wpływa na wizerunek Zakupów
  • Jakimi działaniami Zakupy wpisują się w zasady ESG
  • Jak wdrażać ESG we współpracy z Dostawcami

MODUŁ 5: DIGITALIZACJA W ZAKUPACH – FANABERIA CZY KONIECZNOŚĆ

Funkcjonujemy w świecie permanentnej zmiany, w świecie zdominowanym przez technologię. Jak w tych realiach odnajdują się Zakupy? Wyzwania z pozyskiwaniem spójnych danych.
Systemy ERP przystosowane do księgowych, a nie zakupowych kategorii wydatków.
Platformy zakupowe (jeśli są) rzadko są powiązane z systemem ERP. Integracja systemów z Dostawcami to rzadkość.
I wiele wiele innych wyzwań, podczas gdy świat pędzi na przód.

Z tego bloku dowiesz się:

  • Jakimi narzędziami mogą wspierać się Zakupy
  • Które narzędzia są konieczne, a które zbyteczne
  • Dlaczego mapowanie procesów ma pierwszeństwo przed digitalizacją
  • Czy zakupowe narzędzia to tylko rozwiązania IT

MODUŁ 6: SIŁA LIDERA I ZESPOŁU

Najlepsze procesy, procedury i narzędzia nie przyniosą rezultatów, jeśli lider nie zarządza kompetencjami i rozwojem swojego zespołu. Zakupowcy wciąż szkolą się z twardych kompetencji takich jak techniki negocjacyjne, obsługa systemów, elementy prawne i finansowe w Zakupach.
Tym razem przyjrzymy się kompetencjom miękkim, które budują zespół, stabilizują i umacniają go.

Z tego bloku dowiesz się:

  • Na czym polega drabina kompetencji
  • Jak cechy osobowości wpływają na efektywność zespołu
  • Czy konflikt może umacniać relacje
  • Dlaczego indywidualny system wartości może prowadzić do wypalenia zawodowego

16.00 – zakończenie szkolenia

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Monika Osiecka
PROFITIA Management Consultants

Ekspert procesów zakupowych, usprawnień organizacyjno – procesowych oraz rozwoju zespołów. Zakupowiec z ponad 12 letnim doświadczeniem. Trener, mentor, konsultant

Wieloletnie doświadczenie zakupowe w roli category managera oraz kierownika zespołu w strukturach zakupowych międzynarodowych firm produkcyjnych z branży paliwowej oraz chemicznej. Od 2020 r. w roli konsultanta, trenera i mentora w PROFITII, firmie specjalizującej się w konsultingu zakupowym.

Specjalizuje się̨ w: sourcingu, strategiach zakupowych, budowie struktur organizacyjnych oraz szkoleniach i rozwoju kompetencji w zespołach zakupowych. Buduje programy szkoleniowe, ścieżki rozwoju członków zespołu, mapuje kompetencje. Pasjonuje się psychologią społeczną w biznesie, zarządzaniem zmianą oraz wspieraniem w sytuacjach kryzysowych.

Prowadzi projekty w zakresie optymalizacji zakupów wdrażając zaawansowane i innowacyjne rozwiązania organizacyjne, procesowe i narzędziowe – uwzględniając zasoby zespołu, kulturę organizacyjną i otwartość na zmianę.

Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, kierunku Socjologia (specjalizacja metodologiczno-badawcza).

 

Łukasz Mazurowski
PROFITIA Management Consultants

Ekspert procesów zakupowych, optymalizacji kosztów oraz usprawnień organizacyjno - procesowych

Ekspert procesów zakupowych, optymalizacji kosztów oraz usprawnień organizacyjno – procesowych, Partner Zarządzający PROFITIA Management Consultants, Prezes Zarządu wiodącego operatora Grup Zakupowych BATNA Group.

Posiada 10.letnie doświadczenie w usprawnieniach zakupowych, budowie nowych organizacji zakupowych, usprawnianiu efektywności procesów, organizacji i narzędzi zakupowych wiodących firm środkowoeuropejskich w tym firm energetycznych, paliwowych, instytucji finansowych, firm telekomunikacyjnych oraz instytucji publicznych, interim manager, konsultant, ekspert.

Specjalizuje się̨ w: sourcingu, zakupach grupowych, strategii zakupowych. Doświadczenie zdobywał w Accenture, gdzie zajmował się̨ obsługą polskich i międzynarodowych klientów z Sektora surowców aturalnych/energii/ ropy/gazu.

W A.T. Kearney, jako menedżer realizował projekty w zakresie optymalizacji zakupów. W Chinach prowadził własną działalność gospodarczą. Prowadził projekty zakupowe mające przede na celu: poprawę efektywność w zakupach poprzez wdrożenie zaawansowanych i innowacyjnych rozwiązań procesowych oraz organizacyjnych. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, kierunku Zarządzanie i Marketing, University of Mainz, Polsko – Niemieckie Forum Akademickie; Swedish Institute Management Program – Swedish Institute Stockholm.

 

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Regent Warsaw Hotel

00-761 Warszawa

Belwederska 23

woj. mazowieckie

Regent Warsaw Hotel

00-761 Warszawa

Belwederska 23

woj. mazowieckie

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne
za osobę
2 783
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 870 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się
Szkolenie stacjonarne 1
za osobę przy zgłoszeniu do 28.08.2023
2 492
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 570 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
  • Kod pocztowy: 00-545
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7010991220

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska ul. Marszałkowska 58 lok. 15

Organizator

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ! Co nas wyróżnia? 1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!