O szkoleniu
Wpływ na to mają zarówno ofensywne strategie przedsiębiorstw zmierzające do umocnienia pozycji na rynku lub reorganizacji biznesu i zapewnienia bezpieczeństwa, jak i defensywne strategie ukierunkowane na utrzymanie wartości przedsiębiorstwa wskutek poniesionych w ostatnich miesiącach strat lub zapewnienie przetrwania biznesu (np. sprzedaż istotnych aktywów lub utworzenie wspólnego przedsięwzięcia z partnerami biznesowymi).
Niezależnie od pobudek biznesowych generujących transakcję, obecnie jeszcze bardziej istotne niż dotychczas staje się kompleksowe, płynne a przede wszystkim bezpieczne od strony prawno-podatkowej przeprowadzenie transakcji.
Aby zminimalizować ryzyko, i bezpiecznie zrealizować transakcję należy:
• wybrać odpowiedni model transakcji,
• przeprowadzić badania due diligence w kluczowych obszarach targetu,
• odpowiednio ukształtować dokumentację transakcyjną,
• wypełnić obowiązki podatkowe (w tym raportowania MDR),
• ubezpieczyć transakcje,
każdy z tych elementów wymaga wcześniejszego zaplanowania oraz profesjonalnej implementacji. Zwrócimy uwagę na obszary, które determinują możliwe ryzyko i wskażemy jak się przed nim zabezpieczyć?.
Na szkolenie zapraszamy:
- Właścicieli firm
- Prezesów zarządu
- Członków zarządu
- Dyrektorów finansowych
- Dyrektorów ds. inwestycji
Program szkolenia
09:15 - Czas na logowanie
09:25
Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje techniczne dot. korzystania z platformy.
Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"
09:30
Biznesowe i prawne przygotowanie do transakcji M&A
dr Marcin Chomiuk, Partner, kieruje Zespołem Transakcyjnym (Corporate/ M&A) i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP, Artur Wilk, Manager w Departamencie fuzji i przejęć w Navigator Capital Group
- Przygotowanie biznesowe – kiedy warto sprzedawać / kupować. Jak wygląda obecnie rynek.
- Jak przygotować spółkę do sprzedaży – na co zwracają uwagę inwestorzy.
- Asset deal czy share deal? A może joint venture?
- Due diligence – czym jest i jak się do niego przygotować
- Sesja Q&A
10:30
Odpowiedzialność stron transakcji share deal i asset deal
dr Marcin Chomiuk, Partner, kieruje Zespołem Transakcyjnym (Corporate/ M&A) i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP, Marcin Lewiński, adwokat w Dziale Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP
- Standardowy przebieg transakcji M&A – czas i najważniejsze elementy
- Istota i znaczenie zapewnień i gwarancji stron w transakcjach M&A.
- Znaczenie klauzul indemnifikacyjnych w praktyce obrotu gospodarczego.
- Ograniczenie odpowiedzialności za nieprawdziwość zapewnień i gwarancji.
- Ubezpieczenia transakcyjne jako minimalizacja ryzyka transakcyjnego
- Sesja Q&A
11:30 - Przerwa
12:15
M&A a ochrona danych osobowych oraz prawo pracy
Anna Matusiak-Wekiera, Radca prawny w Dziale Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP, kieruje Zespołem Ochrony Danych Osobowych/Compliance kancelarii JDP, dr Joanna Ostojska-Kołodziej, Adwokat w Zespole Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP, kieruje Zespołem Prawa Pracy
1. Dane osobowe w procesie Due Diligence; dane pracowników, outsourcing usług, podstawy prawne ujawniania danych osobowych wynikające z RODO,
2. Obowiązki związane z ochroną danych osobowych w ramach NDA i LOI – perspektywa stron transakcji,
3. Środki bezpieczeństwa technicznego oraz organizacyjnej w trakcie Due Diligence – aktualna praktyka rynkowa,
4. Obowiązki stron transakcji wobec pracowników:
- przejście zakładu pracy
- obowiązku konsultacyjne i informacyjne
5. Przejście zakładu pracy a obowiązki pracodawcy wynikające z przepisów RODO.
6. Sesja Q&A
13:15
Ograniczenia dotyczące transakcji M&A wynikające z przepisów prawa oraz zewnętrznych stosunków umownych
dr Marcin Chomiuk, Partner, kieruje Zespołem Transakcyjnym (Corporate/ M&A) i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP , Marcin Lewiński, adwokat w Dziale Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP , Maciej Chrzan, Partner, Kieruje Zespołem Prawa Nieruchomości kancelarii JDP
- Ograniczenia w nabywaniu przez cudzoziemców udziałów / akcji w polskich spółkach będących właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości
- Tymczasowe ograniczenia w nabywaniu udziałów / akcji wprowadzone w wyniku pandemii COVID-19
- Obowiązek uzyskania zgody Prezesa Urzędy Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Obowiązek uzyskania zgody Ministra Finansów na nabycie udziałów lub akcji w spółkach prowadzących działalność w zakresie gier hazardowych
- Umowne ograniczenia w nabywaniu udziałów: zgoda spółki, zgody korporacyjne oraz zgody osób trzecich.
- Sesja Q&A
14:15 - Przerwa
14:30
Ubezpieczenie transakcji
dr Marcin Chomiuk, Partner, kieruje Zespołem Transakcyjnym (Corporate/ M&A) i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP , Piotr Rudzki, Lider Praktyki Financial Lines/Financial Institutions, Broker Ubezpieczeniowy i Reasekuracyjny, GrECo Polska
- Warranties&Indemnities Insurance – ochrona dla oświadczeń sprzdającego w umowie kupna-sprzedaży spółki;
- Title Insurance - ochrona dla gwarancji wynikających z umowy kupna sprzedaży nieruchomości;
- Rozwiązania dla znanych ryzyk;
- Proces oceny ryzyka w ubezpieczeniach transakcyjnych;
- Przykłady szkodowe z ubezpieczeń transakcyjnych.
- Sesja Q&A
15:15
M&A a podatki
Magdalena Zasiewska, Kieruje Zespołem Doradztwa Podatkowego kancelarii JDP
- Jakie podatki mogą wystąpić w transakcjach M&A
- Wpływ struktury transakcji na jej opodatkowanie
- Nowy Ład a transakcje M&A
- Raportowanie transakcji M&A do fikusa (MDR)
- Istotne ryzyka podatkowe mogące ujawnić się w procesie Due Diligence i ich mitygowanie.
- Sesja Q&A
16:00 - Zakończenie szkolenia
Czas trwania
Prelegenci
dr Marcin Chomiuk
Partner, kieruje Zespołem Transakcyjnym (Corporate/ M&A) i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP
Ekspert w zakresie fuzji i przejęć (M&A), ze szczególnym uwzględnieniem transakcji transgranicznych oraz joint-venture.
W dotychczasowej karierze prowadził transakcje M&A zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających. Doradzał przy formowaniu złożonych przedsięwzięć Joint Venture. Prowadzone przez niego transakcje miały charakter transgraniczny i realizowane były w kooperacji z międzynarodowymi kancelariami.
Marcin doradza zagranicznym przedsiębiorcom przy wejściu na polski rynek, zarówno w drodze acqusition albo joint venture jak i utworzenia własnej struktury w Polsce, w tym przy budowie zakładu produkcyjnego bądź tworzeniu sieci usług.
W ramach specjalizacji z zakresu prawa spółek i transakcji M&A doradza strategicznie w zakresie sporów korporacyjnych i post-M&A, łącząc praktykę korporacyjną z wiedzą naukową.
Wykształcenie i doświadczenie ekonomiczne pozwalają Marcinowi spojrzeć na transakcje nie tylko od strony prawnej, ale od strony celu biznesowego, do którego doradztwo prawne ma doprowadzić.
Współautor komentarza do Kodeksu spółek handlowych w wydawnictwie C.H.Beck oraz członek Kolegium Redakcyjnego Monitora Prawa Handlowego.
Maciej Chrzan
Partner, Kieruje Zespołem Prawa Nieruchomości kancelarii JDP
Od kilkunastu lat specjalizuje się w bieżącym i transakcyjnym doradztwie prawnym dla klientów z branży nieruchomości, budowlanej oraz motoryzacyjnej. Obsługuje transakcje związane z nabywaniem, sprzedażą oraz najmem nieruchomości komercyjnych. Odpowiada za projekty finansowania i refinansowania inwestycji na rynku nieruchomości. Doradza w projektach typu joint venture, restrukturyzacji grup kapitałowych. Doradza w kwestiach związanych z kontrolą koncentracji.
Marcin Lewiński
adwokat w Dziale Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP
Zanim dołączył do zespołu JDP, przez 6 lat zdobywał doświadczenie w jednej z firm Wielkiej Czwórki w Warszawie, a także w lokalnych kancelariach w Krakowie oraz Nowym Jorku. Uczestniczył w szeregu restrukturyzacji, w tym połączeń, podziałów, przekształceń oraz transgranicznych restrukturyzacji podmiotów z różnych sektorów gospodarki. Uczestniczył w transakcjach fuzji i przejęć, w tym share deals, asset deals i joint venture, łącznie z prowadzeniem badań due diligence. Świadczy bieżące doradztwo w zakresie prawa spółek oraz prawa handlowego, w tym w szczególności: corporate governance, transfer środków do kraju wspólników, tworzenie i modyfikacja struktur akcjonariatu, a także doradztwo kontraktowe na gruncie prawa handlowego.
Anna Matusiak-Wekiera
Radca prawny w Dziale Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP, kieruje Zespołem Ochrony Danych Osobowych/Compliance kancelarii JDP
Specjalizuje się w prawie ochrony danych osobowych. Doradza w zakresie zgodności procesów biznesowych z przepisami ochrony danych osobowych, wdrożeń przepisów RODO, audytów powdrożeniowych, jak również wykonuje funkcję inspektora ochrony danych (IOD). Od kilku lat świadczy usługi prawne w zakresie ochrony danych osobowych na rzecz spółek kapitałowych oraz innych podmiotów przetwarzających dane osobowe, także pełniąc w tych organizacjach rolę Administratora Bezpieczeństwa Informacji (ABI), a obecnie funkcję inspektora ochrony danych (IOD).
Jest członkiem Komitetu ds. Ochrony danych osobowych przy KIG oraz była członkiem Ekspertów Komisji powołanej przy GIODO ds. reformy prawa ochrony danych osobowych w Unii Europejskiej w latach 2016-2018. Wykładowca zagadnień prawnych na uczelni wyższej oraz autorka publikacji prawniczych z zakresu ochrony danych osobowych w eksperckim kwartalniku „ABI EXPERT”.
Posiada uprawnienia certyfikowanego audytora wewnętrznego systemu zarządzania jakością zgodnie z normą ISO 9001:2000 oraz audytora wiodącego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg Normy ISO 27001.
dr Joanna Ostojska-Kołodziej
Adwokat w Zespole Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP, kieruje Zespołem Prawa Pracy
Wspiera pracodawców w zakresie indywidualnego i zbiorowego prawa pracy, doradza zarówno w bieżących sprawach pracowniczych, jak i w sytuacjach kryzysowych, opracowuje efektywne systemy wynagradzania i motywowania pracowników, uczestniczy w złożonych procedurach restrukturyzacji zatrudnienia i zwolnień pracowniczych, a także doradza w związku z przejściem całości lub części zakładu pracy. Reprezentuje również pracodawców w postępowaniach przed sądami pracy, jeśli polubowne rozwiązanie sporu okazuje się niemożliwe. Jest autorką licznych publikacji naukowych z zakresu prawa cywilnego i popularnonaukowych z zakresu prawa pracy.
Piotr Rudzki
Lider Praktyki Financial Lines/Financial Institutions, Broker Ubezpieczeniowy i Reasekuracyjny, GrECo Polska
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Karierę zawodową rozpoczął w administracji publicznej. Pracuje w GrECo Polska od 2013 roku. Od 2017 roku jako Account Manager rozwijał portfel korporacyjnych klientów, zdobywając doświadczenie przy szczególnie trudnych i dużych ryzykach. Dzięki zainteresowaniu ryzykami cyber, odpowiedzialności cywilnej, D&O oraz transakcyjnymi od 1 września 2020 r. został Liderem Praktyki dla Linii Finansowych i Instytucji Finansowych w GrECo Polska. Wspierany przez Group Practice Leaderów z Wiednia, zajmuje się wdrażaniem nowych produktów oraz plasowaniem tych ryzyk dla klientów GrECo. Prowadzi szkolenia dla klientów, oraz publikuje artykuły w prasie ubezpieczeniowej i biznesowej.
Artur Wilk
Manager w Departamencie fuzji i przejęć w Navigator Capital Group
Posiada kilkuletnie doświadczenie zawodowe zdobyte podczas realizacji projektów fuzji i przejęć oraz wyceny przedsiębiorstw, analizach projektów inwestycyjnych, pozyskiwaniu inwestorów, komercjalizacji własności intelektualnej, procesach transferu technologii oraz litigation. Doradzał klientom z branży handlu detalicznego, HVAC, FMCG, hotelarskiej, automotive, farmaceutycznej, biotechnologicznej oraz przemysłowej. Wcześniej pracował w firmie doradczo-inwestycyjnej BTM Innovations oraz Ministerstwie Skarbu Państwa w Wydziale Nadzoru i Restrukturyzacji. Wspiera krajowe i zagraniczne podmioty w transakcjach fuzji i przejęć, zarówno po stronie kupującego (np. Selvita) jak i sprzedającego (np. Kospel).
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Finanse i Rachunkowość ze specjalnością finanse przedsiębiorstwa. Tytuł licencjata uzyskał w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Metody Ilościowe w Ekonomii i Systemy Informacyjne. Uczestnik programu prowadzonego przez CFA Institute.
Magdalena Zasiewska
Kieruje Zespołem Doradztwa Podatkowego kancelarii JDP
Doradca podatkowy z ponad dwudziestoletnią praktyką, w tym w firmach Wielkiej Czwórki. Ekspert w zakresie polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego w tym restrukturyzacji, nabyć i połączeń przedsiębiorstw, postępowań podatkowych zarówno dla podmiotów polskich, jak i zagranicznych. Doradca polskich i zagranicznych, m.in. francuskojęzycznych, klientów z kluczowych sektorów gospodarki (energetyka, handel, nieruchomości, FMCG). Autorka licznych polskich i zagranicznych publikacji, w tym redaktor komentarza do umowy modelowej o unikaniu podwójnego opodatkowania OECD.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
W trakcie szkolenia uczestnicy widzą i słyszą wykładowcę oraz mają możliwość zadania pytania wykładowcy poprzez czat. Czat umożliwia również kontakt z innymi uczestnikami szkolenia. Dzięki zastosowaniu interaktywnej tablicy uczestnicy szkoleń przez Internet widzą wyraźnie co wykładowca pisze na tablicy oraz pokazuje na ekranie.
Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Zgłoszenie udziału w usłudze edukacyjnej wymaga przesłania wypełnionego formularza rejestracyjnego . Zgłoszenie jest skuteczne pod warunkiem otrzymania od Organizatora potwierdzenia poprzez otrzymanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem uczestnictwa w usłudze edukacyjnej. Osoba, która otrzymała potwierdzenia zgłoszenia nabywa status uczestnika (dalej „Uczestnik”).
- Potwierdzenie Zgłoszenia skutkuje zawarciem umowy o świadczenie usługi edukacyjnej i stanowi warunek dopuszczenia do usługi edukacyjnej oraz stanowi podstawę do obciążenia Uczestnika opłatą za usługę edukacyjną (dalej „Opłata”).
-
Wpłaty należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania wezwania do dokonania płatności, nie później jednak niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi edukacyjnej na rachunek Organizatora
Masz pytania? Napisz do nas
