O szkoleniu
Wpływ na to mają zarówno ofensywne strategie przedsiębiorstw zmierzające do umocnienia pozycji na rynku lub reorganizacji biznesu i zapewnienia bezpieczeństwa, jak i defensywne strategie ukierunkowane na utrzymanie wartości przedsiębiorstwa wskutek poniesionych w ostatnich miesiącach strat lub zapewnienie przetrwania biznesu (np. sprzedaż istotnych aktywów lub utworzenie wspólnego przedsięwzięcia z partnerami biznesowymi).
Niezależnie od pobudek biznesowych generujących transakcję, obecnie jeszcze bardziej istotne niż dotychczas staje się kompleksowe, płynne a przede wszystkim bezpieczne od strony prawno-podatkowej przeprowadzenie transakcji.
• wybór odpowiedniego modelu transakcji,
• przeprowadzenie badania due diligence w kluczowych obszarach targetu,
• odpowiednie ukształtowanie dokumentacji transakcyjnej,
• wypełnienie obowiązków podatkowych (w tym raportowania MDR),
• potransakcyjna integracja.
każdy z tych elementów wymaga wcześniejszego zaplanowania oraz profesjonalnej implementacji. W ramach Akademii M&A wprowadzimy Państwa w aspekty transakcji oraz zwrócimy uwagę na obszary, które determinują skuteczne i udane przeprowadzenie transakcji.
Na szkolenie zapraszamy:
• Właścicieli firm
• Prezesów zarządu
• Członków zarządu
• Dyrektorów działów finansowych i rachunkowych
• Dyrektorów ds. strategii i rozwoju
• Prawników
oraz wszystkie osoby zainteresowane tematyką fuzji i przejęć
Program szkolenia
Wtorek
28 września 2021
09:15
Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje techniczne dot. korzystania z platformy.
Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"
09:30
Biznesowe i prawne przygotowanie do transakcji M&A
dr Marcin Chomiuk, Partner, kieruje Zespołem Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP , Jacek Byrt, Partner kierujący działem doradztwa finansowego Mazars w Polsce
1. Przygotowanie biznesowe – kiedy warto sprzedawać / kupować. Jak wygląda obecnie rynek.
2. Jak przygotować spółkę do sprzedaży – na co zwracają uwagę inwestorzy.
3. Asset deal czy share deal? A może joint venture?
4. Standardowy przebieg transakcji M&A – czas i najważniejsze elementy
5. Due diligence – czym jest i jak się do niego przygotować
6. Kształtowanie dokumentacji transakcyjnej w obliczu pandemii
7. Sesja Q&A
11:00
Przerwa
11:15
Odpowiedzialność stron transakcji share deal i asset deal
dr Marcin Chomiuk, Partner, kieruje Zespołem Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP , Marcin Lewiński, adwokat w Zespole Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP, członek Okręgowej Izby Adwokackiej w Warszawie
1. Istota i znaczenie zapewnień i gwarancji stron w transakcjach M&A.
2. Znaczenie klauzul indemnifikacyjnych w praktyce obrotu gospodarczego.
3. Ograniczenie odpowiedzialności za nieprawdziwość zapewnień i gwarancji.
4. Ubezpieczenia transakcyjne jako minimalizacja ryzyka transakcyjnego
5. Sesja Q&A
12:15
Przerwa
12:30
M&A a ochrona danych osobowych oraz prawo pracy
Anna Matusiak-Wekiera, Radca prawny w Zespole Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP , dr Joanna Ostojska-Kołodziej, Adwokat w Zespole Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP, kieruje Zespołem Prawa Pracy , dr Marcin Chomiuk, Partner, kieruje Zespołem Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP
1. Dane osobowe w procesie Due Diligence; podstawy prawne ujawniania danych osobowych wynikające z RODO,
2. Obowiązki związane z ochroną danych osobowych w ramach NDA i LOI – perspektywa stron transakcji,
3. Środki bezpieczeństwa technicznego oraz organizacyjnej w trakcie Due Diligence – aktualna praktyka rynkowa,
4. Obowiązki stron transakcji wobec pracowników:
• przejście zakładu pracy
• obowiązku konsultacyjne i informacyjne
5. Przejście zakładu pracy a obowiązki pracodawcy wynikające z przepisów RODO.
6. Sesja Q&A
13:30
Ograniczenia dotyczące transakcji M&A wynikające z przepisów prawa oraz zewnętrznych stosunków umownych
dr Marcin Chomiuk, Partner, kieruje Zespołem Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP , Marcin Lewiński, adwokat w Zespole Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP, członek Okręgowej Izby Adwokackiej w Warszawie , Michał Urbański, adwokat w Zespole Prawa Nieruchomości kancelarii JDP
1. Ograniczenia w nabywaniu przez cudzoziemców udziałów / akcji w polskich spółkach będących właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości
2. Tymczasowe ograniczenia w nabywaniu udziałów / akcji wprowadzone w wyniku pandemii COVID-19
3. Obowiązek uzyskania zgody Prezesa Urzędy Ochrony Konkurencji i Konsumentów
4. Obowiązek uzyskania zgody Ministra Finansów na nabycie udziałów lub akcji w spółkach prowadzących działalność w zakresie gier hazardowych
5. Umowne ograniczenia w nabywaniu udziałów: zgoda spółki, zgody korporacyjne oraz zgody osób trzecich.
6. Sesja Q&A
14:30
Przerwa
14:45
M&A a podatki
dr Marcin Chomiuk, Partner, kieruje Zespołem Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP , Magdalena Zasiewska, Kieruje Zespołem Doradztwa Podatkowego kancelarii JDP
1. Jakie podatki mogą wystąpić w transakcjach M&A
2. Wpływ struktury transakcji na jej opodatkowanie
3. Raportowanie transakcji M&A do fikusa (MDR)
4. Istotne ryzyka podatkowe mogące ujawnić się w procesie Due Diligence i ich mitygowanie.
5. Sesja Q&A
15:45
Zakończenie szkolenia
Czas trwania
Prelegenci
dr Marcin Chomiuk
Partner, kieruje Zespołem Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP
Ekspert w zakresie prawa spółek, transakcji handlowych oraz doradztwa kontraktowego w projektach energetycznych. Specjalizuje się także w prawie kontraktów w sektorze przemysłowym, w tym dla branży motoryzacyjnej.
W swojej dotychczasowej karierze prowadził szereg restrukturyzacji korporacyjnych przedsiębiorstw w różnych sektorach gospodarki. Doradzał także przy formowaniu złożonych przedsięwzięć Joint Venture. Prowadzi doradztwo kontraktowe związane z realizacją kompleksowych inwestycji infrastrukturalnych.
Doradza generalnym wykonawcom, podwykonawcom i projektantom przy realizacji inwestycji w zakresie modernizacji infrastruktury energetycznej oraz budowy centrów handlowych.
Współautor komentarza do Kodeksu spółek handlowych w wydawnictwie C.H.Beck (3 wyd. 2020) oraz Beck-online.
Członek Kolegium Redakcyjnego Monitora Prawa Handlowego wydawnictwa C.H.Beck.
Posiada wykształcenie prawnicze i ekonomiczne.
Jacek Byrt
Partner kierujący działem doradztwa finansowego Mazars w Polsce
Jacek Byrt posiada blisko 20-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie transakcji fuzji i przejęć, corporate finance oraz doradztwa strategicznego, które zdobył pracując w firmach doradczych oraz w sektorze bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.
W trakcie kariery zawodowej uczestniczył w ponad 100 projektach zakończonych sukcesem. Pracował zarówno dla dużych polskich przedsiębiorstw, jak i MŚP reprezentujących różne branże, m.in. sektor produkcyjny, produkcję żywności i rolnictwo, usługi dla przedsiębiorstw (IT i outsourcing), usługi medyczne.
Przed dołączeniem do Mazars Jacek Byrt spędził 16 lat w niezależnej firmie doradczej Azimutus specjalizującej się w transakcjach fuzji i przejęć oraz w doradztwie strategicznym dla przedsiębiorstw, której był założycielem i wspólnikiem. Ponadto pracował w McKinsey & Company w Warszawie, w Dresdner Kleinwort Benson i w Commerzbanku we Frankfurcie nad Menem, w Morgan Stanley w Londynie oraz w Banku Zachodnim WBK SA (obecnie Santander Bank Polska) w Warszawie.
Magdalena Zasiewska
Kieruje Zespołem Doradztwa Podatkowego kancelarii JDP
Doradca podatkowy z ponad dwudziestoletnią praktyką, w tym w firmach Wielkiej Czwórki. Ekspert w zakresie polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego w tym restrukturyzacji, nabyć i połączeń przedsiębiorstw, postępowań podatkowych zarówno dla podmiotów polskich, jak i zagranicznych. Doradca polskich i zagranicznych, m.in. francuskojęzycznych, klientów z kluczowych sektorów gospodarki (energetyka, handel, nieruchomości, FMCG). Autorka licznych polskich i zagranicznych publikacji, w tym redaktor komentarza do umowy modelowej o unikaniu podwójnego opodatkowania OECD.
Anna Matusiak-Wekiera
Radca prawny w Zespole Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP
Specjalizuje się w prawie ochrony danych osobowych. Doradza w zakresie zgodności procesów biznesowych z przepisami ochrony danych osobowych, wdrożeń przepisów RODO, audytów powdrożeniowych, jak również wykonuje funkcję inspektora ochrony danych (IOD). Od kilku lat świadczy usługi prawne w zakresie ochrony danych osobowych na rzecz spółek kapitałowych oraz innych podmiotów przetwarzających dane osobowe, także pełniąc w tych organizacjach rolę Administratora Bezpieczeństwa Informacji (ABI), a obecnie funkcję inspektora ochrony danych (IOD).
Jest członkiem Komitetu ds. Ochrony danych osobowych przy KIG oraz była członkiem Ekspertów Komisji powołanej przy GIODO ds. reformy prawa ochrony danych osobowych w Unii Europejskiej w latach 2016-2018. Wykładowca zagadnień prawnych na uczelni wyższej oraz autorka publikacji prawniczych z zakresu ochrony danych osobowych w eksperckim kwartalniku „ABI EXPERT”.
Posiada uprawnienia certyfikowanego audytora wewnętrznego systemu zarządzania jakością zgodnie z normą ISO 9001:2000 oraz audytora wiodącego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg. Normy ISO 27001.
Michał Urbański
adwokat w Zespole Prawa Nieruchomości kancelarii JDP
Ekspert w doradztwie prawnym w ramach obrotu nieruchomościami, w tym w ramach projektów joint venture, transakcji finansowania, umów najmu, prawa budowlanego, prawa administracyjnego i postępowań reprywatyzacyjnych. Doradza zagranicznym i krajowym podmiotom w przygotowaniu i przeprowadzeniu wszystkich etapów transakcji nieruchomościowych, począwszy od ich planowania, poprzez przygotowanie, sporządzenie niezbędnej dokumentacji, negocjacje z kontrahentami aż do podpisania dokumentów i przeprowadzenia ewentualnych dalszych czynności. Zajmuje się doradztwem prawnym w zakresie bieżącego zarządzania portfelami nieruchomości, a także restrukturyzacją grup kapitałowych oraz ich zadłużenia, zarówno po stronie kredytobiorców jak i kredytodawców. Doradza głównie klientom z branży nieruchomości oraz podmiotom zajmującym się inną działalnością, w szczególności produkcyjną, lub innych działających w segmencie automotive, w sprawach dotyczących nieruchomości.
dr Joanna Ostojska-Kołodziej
Adwokat w Zespole Transakcyjnym i Doradztwa Kontraktowego kancelarii JDP, kieruje Zespołem Prawa Pracy
Wspiera pracodawców w zakresie indywidualnego i zbiorowego prawa pracy, doradza zarówno w bieżących sprawach pracowniczych, jak i w sytuacjach kryzysowych, opracowuje efektywne systemy wynagradzania i motywowania pracowników, uczestniczy w złożonych procedurach restrukturyzacji zatrudnienia i zwolnień pracowniczych, a także doradza w związku z przejściem całości lub części zakładu pracy. Reprezentuje również pracodawców w postępowaniach przed sądami pracy, jeśli polubowne rozwiązanie sporu okazuje się niemożliwe. Jest autorką licznych publikacji naukowych z zakresu prawa cywilnego i popularnonaukowych z zakresu prawa pracy.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
W trakcie szkolenia uczestnicy widzą i słyszą wykładowcę oraz mają możliwość zadania pytania wykładowcy poprzez czat. Czat umożliwia również kontakt z innymi uczestnikami szkolenia. Dzięki zastosowaniu interaktywnej tablicy uczestnicy szkoleń przez Internet widzą wyraźnie co wykładowca pisze na tablicy oraz pokazuje na ekranie.
Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu.
Każdy z uczestników szkolenia otrzyma certyfikat oraz materiały w wersji elektronicznej.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Zgłoszenie udziału w usłudze edukacyjnej wymaga przesłania wypełnionego formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie www.konferencje.rp.pl. Zgłoszenie udziału dokonywane jest poprzez przesłanie wiadomości e-mail do Gremi Media SA (dalej „Organizator”) pod adres anna.szalaj@rp.pl (dalej „Zgłoszenie”). Zgłoszenie jest skuteczne pod warunkiem otrzymania od Organizatora potwierdzenia poprzez otrzymanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem uczestnictwa w usłudze edukacyjnej. Osoba, która otrzymała potwierdzenia zgłoszenia nabywa status uczestnika (dalej „Uczestnik”).
- Potwierdzenie Zgłoszenia skutkuje zawarciem umowy o świadczenie usługi edukacyjnej i stanowi warunek dopuszczenia do usługi edukacyjnej oraz stanowi podstawę do obciążenia Uczestnika opłatą za usługę edukacyjną (dalej „Opłata”).
Wpłaty należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania wezwania do dokonania płatności, nie później jednak niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi edukacyjnej na rachunek Organizatora
- Nazwa firmy: Rzeczpospolita Konferencje (Gremi Media SA)
- Ulica i nr: Prosta 51
- Kod pocztowy: 00-838
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5220103673