O szkoleniu
Chcesz spędzić 5 dni nad naszym pięknym polskim morzem i jednocześnie zdobyć praktyczną wiedzę na temat najnowszych zmian w Prawie zamówień publicznych? Zapraszamy do miejsca, które oferuje nie tylko relaksujące otoczenie, ale także intensywny program szkoleniowy, który doskonali Twoje umiejętności w zakresie wdrażania Pzp w praktyce.
Na uczestników czeka solidna dawka wiedzy o najnowszych przepisach w zamówieniach publicznych, w tym:
Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie ustawy Pzp: od analizy potrzeb, przez planowanie postępowań, aż po prawidłowy opis przedmiotu zamówienia.
Przeprowadzenie postępowania: nowinki dotyczące ogłoszeń, badania i oceny ofert oraz procedury odwróconej.
Umowa o zamówienie publiczne: obowiązkowe postanowienia umowne, aneksowanie i raporty z realizacji umowy.
Środki ochrony prawnej: zmiany w postępowaniach odwoławczych i mediacjach.
Do osób zainteresowanych zamówieniami publicznymi
Program szkolenia
I. PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA NA PODSTAWIE USTAWY PZP
1. Analiza potrzeb i wymagań Zamawiającego
· Kto sporządza analizę potrzeb?
· Wymagany zakres analizy potrzeb
· Forma analizy potrzeb
· Kto powinien wykonać analizę potrzeb i wymagań na szczeblu zamawiającego?
· Jaki jest związek analizy potrzeb i wymagań z zasadą efektywności ekonomicznej?
2. Plan postępowań o udzielenie zamówienia
· Co to jest plan postępowań?
· Kto sporządza plan postępowań?
· Kiedy i gdzie należy zamieścić plan postępowań?
· Czy w planie postępowań należy umieszczać informacje dotyczące zamówień bagatelnych?
· Jak poprawnie aktualizować plan postępowań?
3. Agregacja i segregacja zamówień praz niedozwolone dzielenie zamówień na części
•Obowiązek łącznego szacowania wartości podobnych dostaw
•Obowiązek łącznego szacowania wartości tożsamych usług
•Szacowanie wartości zamówień na roboty budowlane z uwzględnieniem definicji obiektu budowlanego
•Szacowanie wartości zamówień planowanych i nieplanowanych
•Moment ustalenia wartości zamówienia w przypadku udzielania zamówienia w częściach
4. Konflikt interesów i niekaralność w stosunku do osób po stronie zamawiającego
•Co to jest konflikt interesów?
•Kto podlega wykluczeniu w sytuacji konfliktu interesów?
•Moment złożenia oświadczenia o istnieniu albo braku istnienia konfliktu interesów
•Oświadczenie o niekaralności (kiedy osoby przygotowujące postępowanie muszą złożyć oświadczenie o niekaralności?)
5. Opis przedmiotu zamówienia
•Opisywanie przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych i innych dyskryminujących określeń
• Błędy popełniane podczas określania kryteriów stosowanych w celu oceny równoważności
6. Podstawy wykluczenia z postępowania
•Wykluczenie z powodu zawarcia porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji
•Wykluczenie z powodu zaangażowania w przygotowanie postępowania
•Wykluczenie wykonawcy nienależycie wykonującego zamówienia
7. Certyfikacja wykonawców zamówień publicznych
• certyfikacja „niepodlegania wykluczeniu” w zakresie:
- braku podstaw do wykluczenia na podstawie ustawy PZP;
- procedury tzw. self-cleaningu
• Certyfikacja „zdolności wykonawcy” w zakresie:
- zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
- uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej lub
- zdolności technicznej lub zawodowej.
• Obowiązek opisania przez zamawiających warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej z wykorzystaniem odpowiednich poziomów zdolności określonych w Rozporządzeniu;
• Możliwość certyfikacji wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
• Co z wykonawcą nie posiadającym certyfikatu?
• Procedura wyjaśniania wątpliwości co do prawdziwości informacji zawartych w przedłożonym przez wykonawcę certyfikacie;
• Podważanie informacji zawartych w certyfikacie wykonawcy przed Krajową Izbą Odwoławczą i Sądem Okręgowym;
• Okres obowiązywania certyfikatu;
8. Konstruowanie warunków udziału w postępowaniu
•Wybrane aspekty zdolności technicznej i zawodowej
•Wykazywanie spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
•Zasady udostępniania zasobów przez podmioty trzecie pod rządami ustawy Pzp
9. Jak prawidłowo opisać kryteria oceny ofert
•Ułatwienia dotyczące stosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert
•Ustalanie wag dotyczących kryteriów oceny ofert
•Zasady przeprowadzania dogrywek, gdy nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej
10. Dokumenty zamówienia
•Definicja dokumentów zamówienia
•Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) oraz Opis Potrzeb i Wymagań (OPiW): zawartość; w jakich trybach, który dokument?
•Zasady udzielania wyjaśnień dotyczących SWZ i OPiW
•Zmiany SWZ prowadzące do unieważnienia postępowania na podstawie art. 256 ustawy Pzp (przykłady)
•Dlaczego nie zawsze jest możliwe wprowadzenie zmian do SWZ na 1 dzień przed upływem terminu składania ofert?
II. PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO NA PODSTAWIE NOWEJ USTAWY PZP
1.Ogłoszenia i informacje w postępowaniu o udzielenie zamówienia
•Zmiany w zakresie publikacji ogłoszeń o zamówieniach podlegających ustawie PZP
•Obowiązek przesłania Prezesowi UZP informacji o złożonych ofertach i wnioskach o dopuszczenie w każdym postępowaniu
•Ogłoszenie o wyniku postępowania w postępowaniu o wartości mniejszej niż progi UE
•Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w postępowaniu o wartości równej lub wyższej niż progi UE
•Ogłoszenie o wykonaniu zamówienia
- Kto musi zamieszczać ogłoszenie o wykonaniu umowy?
- Gdzie należy opublikować ogłoszenie o wykonaniu umowy?
- Co musi zawierać ogłoszenie o wykonaniu umowy?
•Czy Wykonawca może wykorzystać ogłoszenie o wykonaniu umowy jako substytut referencji?
• Wybór oferty i informowanie o wynikach postępowania
2. Badanie i ocena ofert pod rządami ustawy Pzp
•poprawianie omyłek w ofertach i wyjaśnianie treści ofert
•odrzucenie oferty jako złożonej po terminie
• odrzucenie oferty ze względu na niezłożenie wymaganych podmiotowych lub przedmiotowych środków dowodowych
•oferta niezgodna z warunkami zamówienia
•rażąco niska cena - omówienie algorytmu prowidłowego postępowania
•odrzucenie oferty ze względu na niewyrażenie pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą lub wybór oferty po terminie związania ofertą
3. Procedura odwrócona w świetle ustawy PZP
• Na czym polega procedura odwrócona?
· Dodatkowe uproszczenia związane z procedurą odwróconą
· Czy jest możliwe zastosowanie procedury odwróconej w postępowaniu o zamówienie o wartości mniejszej niż progi UE?
4. Postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne
•Brak możliwości stosowania trybów przetargu nieograniczonego i ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, zapytania o cenę i licytacji elektronicznej
•Tryb podstawowy:
· Dopuszczalne warianty
· Szczegółowe omówienie przebiegu postępowania w każdym z wariantów trybu podstawowego
•Przepisy niemające zastosowania w postępowaniu o wartości mniejszej niż progi unijne
5. Zakończenie postępowania
• Unieważnienie postępowania ze względu na:
- brak środków finansowych
- nieusuwalną wadę postępowania
- interes publiczny
•Zastępczy wybór wykonawcy
•Zasady zawierania umów w sprawie zamówienia publicznego
III.DOKUMENTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
1.Wymagana zawartość protokołu postępowania
2.Zasady przechowywania protokołu praz załączników do protokołu
3.Udostępnianie protokołu oraz załączników do protokołu z uwzględnieniem RODO
4.Zmiany w zakresie przechowywania i zwrotu próbek złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia
IV.Umowa o zamówienie publiczne
1.Zrównoważenie stron w umowach w sprawie zamówienia publicznego
• Wprowadzenie klauzul abuzywnych
• Określenie obowiązkowych postanowień umownych, w tym zasady określania terminu wykonania zamówienia bez podawania konkretnej daty
• Wprowadzenie zasad waloryzacji wynagrodzenia w przypadku wzrostu cen materiałów i kosztów
• Wymagane postanowienia umowy w przypadku korzystania z prawa opcji
2. Aneksowanie umów w sprawie zamówień publicznych
• Zmiany na podstawie klauzul przeglądowych
• Zmiany konieczne i nieprzewidywane
• Zmiany niskowartościowe
3. Raport z realizacji umowy
• Kiedy zamawiający jest zobowiązany sporządzić raport z realizacji umowy?
• Wymagana zawartość raportu z realizacji umowy
• Czy raport z realizacji umowy stanowi załącznik do protokołu postępowania?
• Kto powinien sporządzić raport z realizacji zamówienia po stronie Zamawiającego?
V.SRODKI OCHRONY PRAWNEJ
1. Zmiany w zakresie postępowań odwoławczych:
• Zdalne posiedzenie i rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą:
- czy strona bądź uczestnik postępowania odwoławczego może sam zdecydować, czy połączy się zdalnie czy też przyjdzie na salę rozpraw?
- jak przekazywać pisma i dowody podczas rozprawy zdalnej?
- przypadki kiedy KIO może odmówić zdalnego udziału tej osoby w posiedzeniu lub rozprawie.
• Obowiązek przedstawienia dowodów już na etapie składania odwołania (prekluzja dowodowa) – do kiedy najpóźniej należy przedstawić dowody i czy 5 minut przed rozprawą wystarczy?
• Konieczność wniesienia odpowiedzi na odwołanie.
2. Kto może być pełnomocnikiem strony w świetle nowej ustawy PZP?
3. Pozasądowe rozwiązywanie sporów wynikających z realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego (mediacja, koncyliacja)
Czas trwania
09:30-15:30
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
76-032 Mielno
Wakacyjna 4
woj. zachodniopomorskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Nagrania z webinarów ApexNet, Spotkania z ekspertami po godzinach,Roczny dostęp do EduStrefy, Aplikację mobilną z ustawą Pzp na Android i iOS, EduBox
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
- Ulica i nr: ul. Atlasowa 41
- Kod pocztowy: 02-437
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010371279
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
