Marketing usług medycznych w praktyce. 2-dniowe warsztaty szkoleniowe.

O szkoleniu

-

Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu marketingu usług medycznych, samodzielnego zarządzania marketingiem placówki medycznej, przeprowadzania kampanii reklamowych w mediach oraz budowania pozytywnego wizerunku organizacji. Szkolenie ma na celu doskonalenie jakości usług przez stosowanie skutecznych metod marketingowych i kierunków działania PR placówek opieki zdrowotnej a także wpływanie na zadowolenie pacjentów przez świadome budowanie relacji personelu medycznego z pacjentem w systemie ochrony zdrowia.
Szkolenie polega na zapoznaniu uczestników z problematyką zarządzania marketingiem usług medycznych i tworzenia strategii marketingowych w opiece zdrowotnej oraz tematyką stosowania skutecznych metod ich wdrażania i zarządzania w celu docierania do większej liczby pacjentów. Uczestnicy zostaną zaznajomieni z technikami kreowania profesjonalnego wizerunku w opiece zdrowotnej oraz zdobędą praktyczne umiejętności zarządzania wizerunkiem organizacji usług medycznych za pomocą skutecznych narzędzi. Celem szkolenia jest świadome prowadzenie działań marketingowych w placówkach medycznych, budowanie wizerunku wśród pacjentów i wpływanie na kształtowanie profesjonalnego wizerunku marki.
Jednym z celów szkolenia jest umiejętność diagnozowania potrzeb pacjentów, dokonywanie analizy i oceny działań marketingowych i reklamowych różnych placówek usług medycznych. Dokonywanie interpretacji działań i kryzysów wizerunkowych oraz skuteczne zarządzanie kryzysem w mediach. Dzięki indywidualnemu podejściu szkolenie porusza realne problemy i potrzeby placówek medycznych, określa cele marketingowe oraz plan działania jaki może przeprowadzić organizacja. Osoby biorące udział w szkoleniu zdobędą umiejętności w zakresie planowania i praktycznego posługiwania się narzędziami PR w organizacji, prowadzenia współpracy z mediami oraz wykształcą umiejętności świadomego i efektywnego wdrażania zasad skutecznej komunikacji marketingowej, która dociera do większej liczby pacjentów dla budowania trwałych relacji z otoczeniem i umocnienia pozytywnego wizerunku placówki usług medycznych.

Korzyści dla uczestników

  • Świadome zarządzanie marketingiem usług medycznych
  • Zrozumienie prawnych aspektów działań marketingowych w usługach medycznych
  • Przygotowanie uczestników do procesu budowania i zarządzania wizerunkiem placówki medycznej
  • Zapoznanie z zasadami i technikami budowania profesjonalnego wizerunku placówki medycznej
  • Pogłębienie wiedzy z zakresu analizy działań i procesów marketingowych, które mają realny wpływ na doskonalenie jakości usług placówki zdrowotnej i wysoką ocenę przez pacjentów
  • Zapoznanie uczestników z technikami i działaniami, które mogą sprawić, że placówka opieki zdrowotnej będzie odbierana przez pacjentów jako oferująca świadczenia medyczne najwyższej jakości
  • Umiejętność łączenia potencjału usług medycznych z oczekiwaniami pacjentów
  • Tworzenie kompleksowych rozwiązań marketingowych widzianych przez pryzmat potrzeb pacjentów
  • Pozyskanie wiedzy z zakresu tworzenia strategii marketingowej w usługach medycznych oraz zgłębienie umiejętność wyboru i planowania odpowiedniej strategii działań marketingowych
  • Świadome kształtowanie profesjonalnego wizerunku placówki przez budowanie i umacnianie trwałych, przyjaznych relacji z pacjentem i otoczeniem biznesowym
  • Umiejętność analizy i diagnozowania wyników badań oceny jakości usług przeprowadzonych wśród pacjentów
  • Praktyczne umiejętności z zakresu Public Relations w sytuacjach kryzysowych placówki medycznej i ich przeciwdziałaniu i zapobieganiu.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o pracownikach usług medycznych, którzy potrzebują wsparcia w zakresie doskonalenia komunikacji z pacjentem przez skuteczne działania marketingowe. Szkolenie skierowane jest do właścicieli placówek medycznych, menedżerów zarządzających zakładami opieki zdrowotnej, pracowników PR placówek medycznych, kierowników i specjalistów do spraw marketingu i komunikacji marketingowej obsługujących placówki medyczne oraz osób zainteresowanych zdobyciem umiejętności w zakresie zarządzania procesami usług medycznych i świadomego budowania profesjonalnego wizerunku placówki medycznej.

Program szkolenia

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
 

1.Wprowadzenie do problematyki marketingu usług medycznych
• Nowoczesny marketing - jakie daje możliwości placówce medycznej?
• PR i marketing usług medycznych
• Prawne aspekty marketingu usług medycznych
2. Rozpoznawalność pomaga czyli budowanie wizerunku w usługach medycznych
• Jak zbudować profesjonalną markę w opiece zdrowotnej
• Techniki i zasady budowania wizerunku placówki usług medycznych
3. Budowanie wizerunku osobistego menedżerów i pracowników służby zdrowia składową wizerunku placówki medycznej
• Istota budowania wizerunku pracowników służby zdrowia
• Różnice i podobieństwa w budowaniu wizerunku osoby i wizerunku organizacji
• Metody budowania wizerunku menedżera placówki medycznej
4. Branding w marketingu usług medycznych
• System identyfikacji wizualnej placówki zdrowotnej i jego rola w budowaniu wizerunku organizacji
• Procedura projektowania systemu identyfikacji wizualnej firmy
• Zasady i etapy budowania systemu całościowej identyfikacji
• Zarządzanie wizerunkiem placówki medycznej a system identyfikacji wizualnej
5. Kiedy przeprowadzić rebranding marki usług medycznych
• Odświeżanie i zmiana wizerunku marki
• Odświeżanie i zmiana wizerunku przedsiębiorstwa
• Ewolucja marek
6. Skuteczna strategia reklamowa w opiece medycznej
• Strategia reklamowa i marketingowa
• Planowanie, wdrażanie i analiza strategii
• Efektywna strategia komunikacji z pacjentem
• Strategiczne promowanie organizacji opieki zdrowotnej
7. Polityka wizerunkowa placówki medycznej
• Istota i cele public relations
• Strategia wizerunkowa a polityka wizerunkowa organizacji
• Działania informacyjne i public relations w praktyce
• Przepływ informacji i systemy informacyjne wewnątrz organizacji
• Marketing relacyjny w placówkach medycznych
• Komunikacja z pacjentem a budowanie dobrych relacji lekarz-pacjent
8. Content marketing usług medycznych
• Content marketing a techniki kreowania wizerunku placówki medycznej
• Mówione, pisemne i wizualne techniki kreowania treści
• Proces budowania relacji z otoczeniem i reputacji organizacji przez efektywny Content marketing w usługach medycznych
9. Istota Employer Branding w sektorze ochrony zdrowia
• Determinanty wizerunku pracodawcy
• Kapitał ludzki w organizacji
• Employer Branding i rola pracowników w kształtowaniu wizerunku placówki medycznej
10. E-Public Relations placówki medycznej i współpraca z mediami - media relations
• Media i ich rola w procesie budowania wizerunku
• Polityka działań PR względem różnych mediów według określonej formy działań komunikacji zewnętrznej
• Kształtowanie korzystnej opinii mediów o organizacji zdrowotnej
• Współpraca z prasą, radiem, telewizją w celu budowania korzystnego wizerunku firmy w mediach – techniki i budowanie relacji z mediami
11.Wewnętrzne public relations w usługach medycznych
• Działania PR w komunikacji wewnętrznej w organizacji
• Model procesu skutecznej komunikacji
• Komunikacja wewnętrzna jako element budowania wizerunku
• Kultura organizacyjna jako system zachowań pracowników i reprezentantów placówki medycznej
• Spotkania służbowe jako element budowania komunikacji i wizerunku organizacji
12. Public relations w sytuacjach kryzysowych w placówce medycznej
• Pojęcie kryzysu w organizacji usług medycznych
• Źródła i przyczyny kryzysu w organizacji
• Zarządzanie wizerunkowe w sytuacji kryzysowej
• Typy sytuacji kryzysowych oraz przykłady zachowań
• Elementy planu i zasady rozwiązania sytuacji kryzysowej w placówce medycznej
• Metody działań w celu ratowania utraconego wizerunku
13.Zakończenie szkolenia
• Podsumowanie
• Przypomnienie najważniejszych zagadnień
• Wnioski końcowe
• Zadanie dla Uczestników
 

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Uwagi

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: 

Czas trwania

2 dni

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-

Rejestracja

szkolenie online
zł netto
1 251
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!