MDR-y - schematy podatkowe – kiedy powstaje obowiązek raportowania, ryzyko odpowiedzialności, najczęstsze schematy podatkowe.

O szkoleniu

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.

Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.

Kto powinien wziąć udział?
  • Główni księgowi
  • Pracownicy działów księgowości
  • Dyrektorzy finansowi
  • Prezesi i Właściciele firm

Program szkolenia

1. Wstęp do raportowania

  1. Podstawy prawne (polskie i unijne) wdrożenia MDR

  2. Objaśnienia Ministra Finansów dotyczące przepisów Ordynacji podatkowej w zakresie MDR (w tym zakres ochrony wynikający z objaśnień)


2. Podmioty zobowiązane do raportowania – definicje

  1. Kim jest promotor

  2. Kim jest korzystający

  3. Kim jest wspomagający

  4. Czy przedsiębiorcy zatrudniający lub współpracujący z radcami prawnymi, adwokatami lub doradcami podatkowymi są korzystającymi lub promotorami?

  5. członkowie zarządu – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?

  6. pracownicy merytoryczni – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?

  7. pracownicy księgowości, w tym główny księgowy – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?


3. Definicja schematów podatkowych

  1. rodzaje schematów podatkowych

  • Krajowe

  • Transgraniczne

  • standaryzowane

  1. Definicja uzgodnienia

  2. Definicja kryterium głównej korzyści podatkowej

  3. Definicja kwalifikowanego korzystającego

  4. Przykłady okoliczności w działalności przedsiębiorców, które nie powodują obowiązku raportowania:

  • bieżące doradztwo podatkowe

  • audyty i przeglądy

  • szkolenia

  • składanie deklaracji podatkowych

  • sporządzanie objaśnień podatkowych


4. Terminy i sposób raportowania z uwzględnieniem zmian wynikających z 1 lipca 2023r. - dla wszystkich podatników.

  1. Terminy raportowania

  2. Sposób i forma raportowania

  3. Tajemnica zawodowa a obowiązek przekazania informacji

  4. zmiany w terminach raportowania z uwagi na COVID-19

  5. Zniesienie zawieszenia zgłaszania krajowych schematów podatkowych od dnia 1 lipca 2023 r.


5. Zmiany w raportowaniu schematów podatkowych od 1 lipca 2024r. 

  1. Zmiany wynikają z implementacji dyrektywy Rady (UE) 2021/514 z dnia 22 marca 2021 r. zmieniającej dyrektywę 2011/16/UE w sprawie współpracy administracyjnej w dziedzinie opodatkowania (DAC7), której celem jest udoskonalenie i rozszerzenie obowiązujących przepisów dotyczących zakresu wymiany informacji i współpracy administracyjnej w sprawach podatkowych

  2. dodanie art. 86a §1 pkt 6a oraz art. 86da do ustawy dnia 29 sierpnia 1977 r. - Ordynacja podatkowa


6. Raportowanie schematów podatkowych na przykładach krok po kroku

  1. raportowanie schematu podatkowego na przykładzie degresywnej amortyzacji

  2. raportowanie schematu podatkowego na przykładzie zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa

  3. raportowanie schematu podatkowego na przykładzie samozatrudnienia

  4. raportowanie schematu podatkowego na przykładzie dywidendy

  5. raportowanie schematu podatkowego na przykładzie podatku od nieruchomości


7. Pytania i odpowiedzi

Czas trwania

10.00-15.00

Forma zajęć

Prelegenci

0
Mirela Chmont-Wolak

Radca Prawny, Doradca Podatkowy, były pracownik organów administracji skarbowej, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, autor w serwisie Doradca w biznesie, doświadczona trenerka i autorka szkoleń. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny. Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Rejestracja

Cena 1
540
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 569 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!