Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/media-relations-warsztat-pr-managera-74140-id36

Informacje o szkoleniu

  • Media Relations - warsztat PR Managera


    ID szkolenia: 74140
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Marketing, reklama, PR Zarządzanie
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    Centrum Szkoleniowe WSPÓLNA
    Wspólna 56
    00-686 Warszawa
    Godziny zajęć (czas trwania):
    I dzień: 10:00 - 18:00
    (w tym przerwa obiadowa 45 min)
    II dzień: 09:00 - 17:00
    (w tym przerwa obiadowa 45 min)
  • Organizator szkolenia:

    AVENHANSEN Sp. z o.o.
    Kronikarza Galla 4 lok. 9
    30-053 Kraków
    woj. małopolskie
    O firmie Inne oferty firmy
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Warsztat PR managera to zajęcia, których celem jest przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami. Podczas szkolenia uczestnicy przede wszystkim ćwiczą - doskonalą swój warsztat lub uczą się go od początku. Zajęcia te pozwalają na rozwinięcie swoich dziennikarskich umiejętności takich jak pisanie czy wypowiedzi publiczne niezbędnych w kontaktach z mediami. Uczą także kreowania newsów czyli tworzenia treści atrakcyjnych dla mediów co zwiększa prawdopodobieństwo wykorzystania przesłanych materiałów przez media.

Szkolenie z media relations to zajęcia, na których uczestnicy będą mogli nauczyć się w jaki sposób dobierać właściwe media do poszczególnych działań public relations, oraz jak tworzyć właściwe relacje z mediami. Uczestnicy poznają takze rodzaje tekstów, jakie powinny być tworzone na użytek mediów i będą mogli przećwiczyć ich pisanie w praktyce.


Cele szkolenia:

Zdobycie wiedzy na temat znaczenia media relations dla organizacji

Nabycie umiejętności tworzenia interesujących tekstów na użytek mediów

Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie kontaktów z mediami

 

Dzięki szkoleniu Uczestnicy:

Nauczą się kreować newsy

Zdobędą wiedzę na temat znaczenia media relations dla organizacji

Nauczą się tworzyć interesujące teksty na użytek mediów

Zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie kontaktów z mediami

Nauczą się dopasowywać poszczególne typy materiałów prasowych do typu mediów oraz okoliczności

Poznają przyczyny odrzucenia tekstów przez media

Nauczą się tworzyć ciekawe i intrygujące tytuły dla swoich tekstów

Poznają zasady przygotowania się na kryzysy oraz zapobieganie im

Stworzą strukturę media planu dla swoich organizacji

Szkolenie skierowane jest do:

  • PR managerów
  • Marketing managerów
  • Specjalistów ds. komunikacji
  • Pracowników administracji publicznej zajmujący się komunikacją z mediami

Program szkolenia:

MODUŁ I. POZNAJ MEDIA

  1. Komunikacja to dialog
  2. Odpowiedź na pytanie dlaczego do tej pory nie zbudowałeś wartościowych relacji z mediami
  3. Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy
  4. Przegląd mediów - gdzie chcesz być widoczny
  5. Opracowanie strategii komunikacji z mediami - warsztaty
  6. Media plan - czym jest, jak tworzyć?
  7. Potrzeby i oczekiwania mediów
  8. Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”
  9. Budowanie bazy dziennikarzy - jak się za to zabrać?

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”, warsztaty na autorskich arkuszach „planowanie strategii i komunikacji z mediami”
 

MODUŁ II. FORMY KONTAKTU Z MEDIAMI

Metody pracy: ćwiczenie - „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study - przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”

  1. Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych
  2. Przyczyny odrzucenia materiałów
  3. Pisemne formy komunikacji z mediami:
    • misja firmy, informacja prasowa, background release, oświadczenie
  4. Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów
    • informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
    • misja firmy - typowe błędy oraz warsztaty tworzenia misji

MODUŁ III. KONTAKTY I SPOTKANIA Z MEDIAMI - ODCZAROWANIE MITU

  1. Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu
  2. Wypowiedzi publiczne:
    •     język mediów
    •     rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka
    •     konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
    •     trudne sytuacje podczas wystąpień
  3. E-PR - kontakty i zarządzanie współpracą z mediami internetowymi (w tym z blogerami, vlogerami - jak dobrać najbardziej odpowiednich, ustalanie budżetu, rozpoczęcie współpracy)
    •     strona www jako podstawowe źródło informacji o firmie (wirtualne biuro prasowe, newsy itd. - kiedy zamieszczać, w jakiej formie itd.)
  4. Organizacja spotkań dla przedstawicieli mediów:
    •     konferencja prasowa, briefingi, spotkania, imprezy
    •     press pack
    •     co zrobić, by media pojawiły się na imprezie?
  5. Patronaty medialne - po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?

Metody pracy: ćwiczenie - „język mediów”, dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, warsztat - „jaki jest mój personal brand”,  warsztaty planowania konferencji prasowej na autorskich arkuszach

MODUŁ IV. ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study - przykłady dobrze i źle zarządzanych kryzysów, praca w grupach, warsztaty tworzenia struktury książki kryzysowej na autorskich arkuszach.

  1. Zarządzanie sytuacja kryzysową
    • książka kryzysowa - czym jest, jaką ma strukturę, kiedy tworzyć
    • kryzysy wizerunkowe w internecie - narzędzia i metody

Informacje o prelegentach:

Ewa Gadomska

Marketerka, PR-owiec, trener, doradca. Absolwentka filologii polskiej. Zajmuję się szeroko pojętą komunikacją  marketingową oraz PR. Kreowałam wizerunek wielu firm, organizacji i osób prywatnych (polityków).

Ponad 10 lat zajmuję się marketingiem. Od 2007 roku prowadzę szkolenia z reklamy, marketingu, social media i public relations. Moje szkolenia, są prowadzone w sposób warsztatowy, dzięki czemu, uczestnicy mają okazję wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce. Prowadzę szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Doradzałam i szkoliłam m.in. Ministerstwo Obrony Narodowej, Consultor Sp. z o.o., Mar-Med Polska Sp. z o.o., Glob Sp. z o.o., Avon Cosmetics Sp. z o.o., Orion Pharma Sp. z o.o., Kraft Sp. z o.o. czy Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o..

MARKETING:


PUBLIC RELATIONS:

  1. Cały zakres marketingu:
    • Tworzenie planu marketingowego
    • Marketing partyzancki
    • Marketing wirusowy
    • Marketing internetowy
    • Promocja i reklama
    • Personal branding  budowanie marki osobistej
    • Copywriting
  2. Komunikacja z otoczeniem
  3. Metody działań public relations
  4. Media relations:
    • Metody pracy z mediami: prasa, radio, telewizja
    • Organizacja konferencji prasowej
  5. Zarządzanie i organizacja public relations:
    • Public relations w firmie/outsourcing
    • Finansowanie PR
    • Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
  6. Ocena skuteczności i efektywności działań PR:
    • Jak przy pomocy mediów stworzyć dobry wizerunek firmy?
  7. Kreowanie wizerunku osób indywidualnych (także w zakresie stylizacji ubioru) - w szczególności polityków i osób publicznych
  8. CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu


SOCIAL MEDIA - marketing w mediach społecznościowych.


Moje najciekawsze szkolenie

Trudno wybrać najciekawsze szkolenie, ponieważ każde jest inne, a zarazem interesujące. Szkolenie to nie tylko temat, ale przede wszystkim ludzie, ich osobowości, doświadczenia i umiejętności oraz to, jak ze sobą współdziałają. Bardzo lubię szkolenia z grupami, które mnie zaskakują, nie poddają się stereotypom lub te stereotypy odczarowują. Przykładem może być szkolenie realizowane dla Ministerstwa Obrony Narodowej z zakresu marketingu w mediach społecznościowych. Chociaż prowadziłam to szkolenia, dobre 4 lata temu, pamiętam stres jaki czułam przed nim ze względu na audytorium. Okazało się jednak, że uczestnicy byli cudownymi, ciepłymi i bardzo kreatywnymi oraz (co dla mnie najważniejsze) otwartymi osobami, z którymi kontakt i relacje utrzymuję do dziś.


Hobby

Moim największym hobby jest rozwój. Bardzo szeroko rozumiany. Poznawanie nowych kultur podczas podróży, ciągłe poszerzanie wiedzy, nauka języków i czytanie książek (ostatnio głównie branżowych). Drugą część moich zainteresowań stanowi moda i rynek dóbr luksusowych. To tematy, których zgłębianie bardzo mnie uspokaja i zaspokaja kobiece potrzeby estetyczne.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1480 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

- Autorskie materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)

Dostępne zniżki:

  • 200 zł rabat za dwie osoby
  • 400 zł rabat za trzy osoby
  • Piąta osoba gratis rabat za cztery osoby
  • 100 zł rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia (od całości zamówienia)
  • 10% Na szkolenia w Warszawie, dla posiadaczy Karty Warszawiaka

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

  1. Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej.
  2. Po jego otrzymaniu będziemy się kontaktować z Państwem, potwierdzać udział oraz przekazywać informacje dotyczące organizacji szkolenia oraz zasad płatności.

Wydarzenie: Media Relations - warsztat PR Managera