Szkolenie

Media Relations - warsztat PR Managera

O szkoleniu

Warsztat PR managera to zajęcia, których celem jest przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami. Podczas szkolenia uczestnicy przede wszystkim ćwiczą i doskonalą swój warsztat lub uczą się go od początku. Zajęcia te pozwalają na rozwinięcie swoich dziennikarskich umiejętności takich jak pisanie czy wypowiedzi publiczne niezbędnych w kontaktach z mediami. Uczą także kreowania newsów, czyli tworzenia treści atrakcyjnych dla mediów, co zwiększa prawdopodobieństwo wykorzystania przesłanych materiałów przez media.

Szkolenie z media relations to zajęcia, na których uczestnicy będą mogli nauczyć się w jaki sposób dobierać właściwe media do poszczególnych działań public relations, oraz jak tworzyć właściwe relacje z mediami. Uczestnicy poznają także rodzaje tekstów, jakie powinny być tworzone na użytek mediów i będą mogli przećwiczyć ich pisanie w praktyce.
Dlaczego warto wziąć udział?

Dzięki szkoleniu Uczestnicy:

  • Nauczą się kreować newsy
  • Zdobędą wiedzę na temat znaczenia media relations dla organizacji
  • Nauczą się tworzyć interesujące teksty na użytek mediów
  • Zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie kontaktów z mediami
  • Nauczą się dopasowywać poszczególne typy materiałów prasowych do typu mediów oraz okoliczności
  • Poznają przyczyny odrzucenia tekstów przez media
  • Nauczą się tworzyć ciekawe i intrygujące tytuły dla swoich tekstów
  • Poznają zasady przygotowania się na kryzysy oraz zapobieganie im
  • Stworzą strukturę media planu dla swoich organizacji
Kto powinien wziąć udział?
  • PR managerów
  • Marketing managerów
  • Specjalistów ds. komunikacji
  • Pracowników administracji publicznej zajmujący się komunikacją z mediami

Program szkolenia

MODUŁ I. POZNAJ MEDIA

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”, warsztaty na autorskich arkuszach „planowanie strategii i komunikacji z mediami”.

  • Komunikacja to dialog
  • Odpowiedź na pytanie dlaczego do tej pory nie zbudowałeś wartościowych relacji z mediami
  • Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy
  • Przegląd mediów - gdzie chcesz być widoczny
  • Opracowanie strategii komunikacji z mediami - warsztaty
  • Media plan - czym jest, jak tworzyć?
  • Potrzeby i oczekiwania mediów
  • Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”
  • Budowanie bazy dziennikarzy - jak się za to zabrać?

MODUŁ II. FORMY KONTAKTU Z MEDIAMI

Metody pracy: ćwiczenie - „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study - przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”.

  • Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych
  • Przyczyny odrzucenia materiałów
  • Pisemne formy komunikacji z mediami:
    • misja firmy, informacja prasowa, background release, oświadczenie
  • Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów
    • informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
    • misja firmy - typowe błędy oraz warsztaty tworzenia misji

MODUŁ III. KONTAKTY I SPOTKANIA Z MEDIAMI - ODCZAROWANIE MITU

Metody pracy: ćwiczenie - „język mediów”, dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, warsztat - „jaki jest mój personal brand”,  warsztaty planowania konferencji prasowej na autorskich arkuszach.

  • Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu
  • Wypowiedzi publiczne:
    •     język mediów
    •     rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka
    •     konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
    •     trudne sytuacje podczas wystąpień
  • E-PR - kontakty i zarządzanie współpracą z mediami internetowymi (w tym z blogerami, vlogerami - jak dobrać najbardziej odpowiednich, ustalanie budżetu, rozpoczęcie współpracy)
    •     strona www jako podstawowe źródło informacji o firmie (wirtualne biuro prasowe, newsy itd. - kiedy zamieszczać, w jakiej formie itd.)
  • Organizacja spotkań dla przedstawicieli mediów:
    •     konferencja prasowa, briefingi, spotkania, imprezy
    •     press pack
    •     co zrobić, by media pojawiły się na imprezie?
  • Patronaty medialne - po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?

MODUŁ IV. ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study - przykłady dobrze i źle zarządzanych kryzysów, praca w grupach, warsztaty tworzenia struktury książki kryzysowej na autorskich arkuszach.

  • Zarządzanie sytuacja kryzysową
    • książka kryzysowa - czym jest, jaką ma strukturę, kiedy tworzyć
    • kryzysy wizerunkowe w internecie - narzędzia i metody

Czas trwania

I dzień: 10:00 - 17:00
II dzień: 09:00 - 16:00

Prelegenci

Cytat

Ewa Gadomska

Marketerka, PR-owiec, trener, doradca. Absolwentka filologii polskiej. Zajmuję się szeroko pojętą komunikacją  marketingową oraz PR. Kreowałam wizerunek wielu firm, organizacji i osób prywatnych (polityków).

Ponad 10 lat zajmuję się marketingiem. Od 2007 roku prowadzę szkolenia z reklamy, marketingu, social media i public relations. Moje szkolenia, są prowadzone w sposób warsztatowy, dzięki czemu, uczestnicy mają okazję wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce. Prowadzę szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Doradzałam i szkoliłam m.in. Ministerstwo Obrony Narodowej, Consultor Sp. z o.o., Mar-Med Polska Sp. z o.o., Glob Sp. z o.o., Avon Cosmetics Sp. z o.o., Orion Pharma Sp. z o.o., Kraft Sp. z o.o. czy Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o..

Zakres specjalizacji:
PUBLIC RELATIONS:

  1. Cały zakres marketingu:
    • Tworzenie planu marketingowego
    • Marketing partyzancki
    • Marketing wirusowy
    • Marketing internetowy
    • Promocja i reklama
    • Personal branding  budowanie marki osobistej
    • Copywriting
  2. Komunikacja z otoczeniem
  3. Metody działań public relations
  4. Media relations:
    • Metody pracy z mediami: prasa, radio, telewizja
    • Organizacja konferencji prasowej
  5. Zarządzanie i organizacja public relations:
    • Public relations w firmie/outsourcing
    • Finansowanie PR
    • Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
  6. Ocena skuteczności i efektywności działań PR:
    • Jak przy pomocy mediów stworzyć dobry wizerunek firmy?
  7. Kreowanie wizerunku osób indywidualnych (także w zakresie stylizacji ubioru) - w szczególności polityków i osób publicznych
  8. CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu


SOCIAL MEDIA - marketing w mediach społecznościowych.


Hobby

Moim największym hobby jest rozwój. Bardzo szeroko rozumiany. Poznawanie nowych kultur podczas podróży, ciągłe poszerzanie wiedzy, nauka języków i czytanie książek (ostatnio głównie branżowych). Drugą część moich zainteresowań stanowi moda i rynek dóbr luksusowych. To tematy, których zgłębianie bardzo mnie uspokaja i zaspokaja kobiece potrzeby estetyczne.

Gdzie i kiedy

Warszawa 7 - 8 czerwca 2021
Centrum Szkoleniowe WSPÓLNA

00-686 Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Katowice 1 - 2 października 2020
Hotel*** Quality Silesian

40-502 Katowice

Szybowcowa 1A

woj. śląskie

Weź udział

Cena standardowa
za osobę
1480 PLN
+23% vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • wsparcie poszkoleniowe Trenera

Organizator

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków
ul. Podłączne 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej.
  2. Po jego otrzymaniu będziemy się kontaktować z Państwem, potwierdzać udział oraz przekazywać informacje dotyczące organizacji szkolenia oraz zasad płatności.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków ul. Podłączne 31
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!