O szkoleniu
Warsztat PR managera to zajęcia, których celem jest przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami. Podczas szkolenia uczestnicy przede wszystkim ćwiczą - doskonalą swój warsztat lub uczą się go od początku. Zajęcia te pozwalają na rozwinięcie swoich dziennikarskich umiejętności takich jak pisanie czy wypowiedzi publiczne niezbędnych w kontaktach z mediami. Uczą także kreowania newsów czyli tworzenia treści atrakcyjnych dla mediów co zwiększa prawdopodobieństwo wykorzystania przesłanych materiałów przez media.
Szkolenie z media relations to zajęcia, na których uczestnicy będą mogli nauczyć się w jaki sposób dobierać właściwe media do poszczególnych działań public relations, oraz jak tworzyć właściwe relacje z mediami. Uczestnicy poznają także rodzaje tekstów, jakie powinny być tworzone na użytek mediów i będą mogli przećwiczyć ich pisanie w praktyce.
Cele szkolenia:
- Zdobycie wiedzy na temat znaczenia media relations dla organizacji
- Nabycie umiejętności tworzenia interesujących tekstów na użytek mediów
- Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie kontaktów z mediami
Dzięki szkoleniu Uczestnicy:
- Nauczą się kreować newsy
- Zdobędą wiedzę na temat znaczenia media relations dla organizacji
- Nauczą się tworzyć interesujące teksty na użytek mediów
- Zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie kontaktów z mediami
- Nauczą się dopasowywać poszczególne typy materiałów prasowych do typu mediów oraz okoliczności
- Poznają przyczyny odrzucenia tekstów przez media
- Nauczą się tworzyć ciekawe i intrygujące tytuły dla swoich tekstów
- Poznają zasady przygotowania się na kryzysy oraz zapobieganie im
- Stworzą strukturę media planu dla swoich organizacji
Serdecznie zapraszamy:
- PR managerów
- Marketing managerów
- Specjalistów ds. komunikacji
- Pracowników administracji publicznej zajmujący się komunikacją z mediami
Program szkolenia
MODUŁ I. POZNAJ MEDIA
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”, warsztaty na autorskich arkuszach „planowanie strategii i komunikacji z mediami”.
- Komunikacja to dialog
- Odpowiedź na pytanie dlaczego do tej pory nie zbudowałeś wartościowych relacji z mediami
- Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy
- Przegląd mediów - gdzie chcesz być widoczny
- Opracowanie strategii komunikacji z mediami - warsztaty
- Media plan - czym jest, jak tworzyć?
- Potrzeby i oczekiwania mediów
- Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”
- Budowanie bazy dziennikarzy - jak się za to zabrać?
MODUŁ II. FORMY KONTAKTU Z MEDIAMI
Metody pracy: ćwiczenie - „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study - przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”.
- Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych
- Przyczyny odrzucenia materiałów
- Pisemne formy komunikacji z mediami:
- misja firmy, informacja prasowa, background release, oświadczenie
- Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów
- informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
- misja firmy - typowe błędy oraz warsztaty tworzenia misji
MODUŁ III. KONTAKTY I SPOTKANIA Z MEDIAMI - ODCZAROWANIE MITU
Metody pracy: ćwiczenie - „język mediów”, dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, warsztat - „jaki jest mój personal brand”, warsztaty planowania konferencji prasowej na autorskich arkuszach.
- Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu
- Wypowiedzi publiczne:
- język mediów
- rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka
- konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
- trudne sytuacje podczas wystąpień
- E-PR - kontakty i zarządzanie współpracą z mediami internetowymi (w tym z blogerami, vlogerami - jak dobrać najbardziej odpowiednich, ustalanie budżetu, rozpoczęcie współpracy)
- strona www jako podstawowe źródło informacji o firmie (wirtualne biuro prasowe, newsy itd. - kiedy zamieszczać, w jakiej formie itd.)
- Organizacja spotkań dla przedstawicieli mediów:
- konferencja prasowa, briefingi, spotkania, imprezy
- press pack
- co zrobić, by media pojawiły się na imprezie?
- Patronaty medialne - po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?
MODUŁ IV. ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study - przykłady dobrze i źle zarządzanych kryzysów, praca w grupach, warsztaty tworzenia struktury książki kryzysowej na autorskich arkuszach.
- Zarządzanie sytuacja kryzysową
- książka kryzysowa - czym jest, jaką ma strukturę, kiedy tworzyć
- kryzysy wizerunkowe w internecie - narzędzia i metody
Czas trwania
II dzień: 09:00 - 16:00
Prelegenci
Ewa Gadomska
Marketerka, PR-owiec, trener, doradca. Absolwentka filologii polskiej. Zajmuję się szeroko pojętą komunikacją marketingową oraz PR. Kreowałam wizerunek wielu firm, organizacji i osób prywatnych (polityków).
Ponad 10 lat zajmuję się marketingiem. Od 2007 roku prowadzę szkolenia z reklamy, marketingu, social media i public relations. Moje szkolenia są prowadzone w sposób warsztatowy, dzięki czemu, uczestnicy mają okazję wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce. Prowadzę szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Doradzałam i szkoliłam m.in. Ministerstwo Obrony Narodowej, Consultor Sp. z o.o., Mar-Med Polska Sp. z o.o., Glob Sp. z o.o., Avon Cosmetics Sp. z o.o., Orion Pharma Sp. z o.o., Kraft Sp. z o.o. czy Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o..
Hobby
Moim największym hobby jest rozwój. Bardzo szeroko rozumiany. Poznawanie nowych kultur podczas podróży, ciągłe poszerzanie wiedzy, nauka języków i czytanie książek (ostatnio głównie branżowych). Drugą część moich zainteresowań stanowi moda i rynek dóbr luksusowych. To tematy, których zgłębianie bardzo mnie uspokaja i zaspokaja kobiece potrzeby estetyczne.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
31-101 Kraków
Straszewskiego 17
woj. małopolskie
00-686 Warszawa
Wspólna 56
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
