O szkoleniu
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Osiągniecie lepszych wyników sprzedażowych po wdrożeniu prawidłowych zasad merchandisingu
Lepsza organizacja powierzchni sklepu, aby zwiększać komfort klienta i aby klient odkrył więcej swoich potrzeb
Skrócenie czasu zakupu o 25% i skłonienie klienta do podejmowania szybszych intuicyjnych decyzji zakupowych
Lepsze wykorzystanie potencjału punktu handlowego oraz produktów producenta
Umiejętność przygotowania atrakcyjnej ekspozycji towarów w sklepie
Będziesz samodzielnie projektować powierzchnię handlową, uwzględniając różne formaty punktów
CZEGO W PRAKTYCE NAUCZYSZ SIĘ NA SZKOLENIU:
- Jak prawidłowo zaplanować powierzchnię sklepu?
- W jaki sposób rozłożyć kategorie tematyczne i specjalne
- Jak wykorzystać gorące miejsca w sklepie
- Dowiesz się, co to jest strefa dekompresji i jak ją wykorzystać
- Jak wykorzystać efekt kolejkowy
- Jak ocieplić zimne strefy i pułapki ciemności
Szkolenie kierujemy do działów sprzedaży i merchandisingu
Program szkolenia
Program szkolenia: Merchandising - ekspozycja towarów w sklepie
1. Psychologia zachowań konsumenta w sklepie
- Jak zachowuje się konsument w sklepie?
- Działania impulsywne - jak na nie wpływać
- Motywy zakupowe klientów i ich znaczenie dla pozycjonowania produktu
- Ścieżka klienta w sklepie
- Strefa dekompresji, czyli wprowadzenie klienta w atmosferę zakupów
- Czym są gorące i zimne miejsca ekspozycyjne
- Skanowanie półki
- Wpływ otoczenia sklepowego na zmysły klienta i jego sposób poruszania się w sklepie
- Jak działa model AIDA w merchandisingu
2. Merchandising – zasady organizacji powierzchni
- 15 zasad organizacji powierzchni:
- 5 zasad budowania kategorii
- 5 zasad ułatwiających organizację powierzchni sklepu
- 5 zasad organizacji ruchu klienta
- Na czym polega efektywne zarządzanie dodatkowymi ekspozycjami w sklepie
- Praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych formatów sklepów
- Film instruktażowy – organizacja przestrzeni sprzedażowej
3. Skuteczne zarządzanie półką
- Reguła prawej ręki
- Gorące i zimne strefy półki
- Efekt obfitości w półce
- Efekt wyróżnienia i kontrastu na półce
- Ustawienia produktów poziome i pionowe (wertykalne i blokowe)
- Jak optymalnie dobrać asortyment produktów
- Najlepsze praktyki ekspozycji półkowych - case studies i analiza materiałów video
4. Cross-selling, czyli sprzedaż wiązana
- Korzyści ze stosowania cross-sellingu
- Jakie produkty można krzyżować ze sobą, jak je eksponować
- Jak ustalać ceny i marże produktów cross-sellingowych
- Przykłady najlepszych rozwiązań cross-merchandisingowych
5. Ćwiczenie MAKIETA
- Zastosowanie makiet magnetycznych do przedstawienia organizacji powierzchni sklepu
- Kategoryzacje produktów oraz miejsca umiejscowienia promocji i dodatkowych ekspozycji itp.
- Omówienie dobrych rozwiązań zaproponowanych pomysłów
- Praktyczne rozwiązania dla Twojego sklepu – kluczowy punkt szkolenia
- Praktyczne przykłady o różnym układzie i różnych wielkościach powierzchni sprzedaży
6. Proces budowania planogramów kategorii
- Strategia sklepu i decyzje związane z założeniami kategorii produktowej
- Elementy procesu budowanie skutecznych ekspozycji - 6 etapów - strategia i cele, dobór asortymentu, macierze wyboru, taktyki merchandisingowe, wyliczenia (zysk, rotacja, masa marży, ewaluacja.
- Jak połączyć efektywność biznesową i wygląd kategorii - najlepsze rozwiązania
7. Analityka macierzy - kategorii, producentów
- Ekonomiczno-handlowa doboru asortymentu
- Macierze decyzji dotyczących wyboru producenta
- Analiza potencjału półki w kategorii asortymentowej
- Wyliczenia efektywności kategorii
8. Ćwiczenia praktyczne
Czas trwania
2 dni, 9:00-17:00
Prelegenci
Hanna Adamiak
Ekspert w obszarze Category Management i Product Management, wprowadzania nowych produktów na rynek oraz strategii marketingowych i sprzedażowych,. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczeniee zawodowe. Rozpoczęła swoją karierę zawodową w JTI Polska i MarketShare. Pracowała jako Dyrektor Marketingu i Channel Manager. Była odpowiedzialną za opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej, rozwijanie programów z zakresu Zarządzania Kategorią dla klientów B2B, rozwój portfolio produktów, kalkulacje cen, zarządzanie wynikami finansowymi oraz budżet marketingowy. Hanna z sukcesem kierowała projektem wprowadzenia na rynek polski Wild Bean Cafe we współpracy z BP Polska, koncentrując się na kategorii przekąsek. Wdrożyła programy promocyjno-sprzedażowe z klientami sieciowymi, które przyniosły imponujący wzrost sprzedaży na poziomie 40%. Ponadto, była odpowiedzialna za pełen zakres działań marketingowych dla sieci własnej Flerynka oraz udane współprace z klientami w Europie, Azji i Oceanii, wspierając rozwój nowych produktów, prezentacje i szkolenia. Brała aktywny udział w międzynarodowych projektach cross-marketingowych. W latach 2008-2010 pełniła funkcję Project Managera w JTI Polska, skupiając się na projektach związanych z budowaniem wizerunku marki. Z powodzeniem zajmowała się rozwijaniem dystrybucji i sprzedaży marek znajdujących się w portfolio firmy. W okresie od 2010 do 2015 roku była Business Project Managerem i konsultantem dla polskich przedsiębiorstw, specjalizując się w tworzeniu biznesplanów, strategiach marketingowych i sprzedażowych, budowaniu kanałów dystrybucji oraz wprowadzaniu nowych produktów na rynek. W latach 2015-2018 pracowała w Eurocash S.A. jako Senior Category Manager (2015-2016), zarządzając kategoriami dla Delikatesów Centrum, oraz jako Project Manager (2016-2018), gdzie kierowała rozwojem nowego konceptu dla kategorii sieci sklepów. Odpowiadała za stworzenie modelu biznesowego dla kategorii produktów świeżych w Delikatesach Centrum o wartości około 250 milionów złotych. W jej obowiązkach należało także rozwijanie nowych produktów, zarządzanie wynikami finansowymi projektu oraz negocjacje z dostawcami. W ciągu swojej kariery Hanna skutecznie opracowywała i wdrażała strategie i plany marketingowe, rozwijała i wprowadzała produkty na rynek oraz budowała kanały sprzedaży. Dodatkowo, była odpowiedzialna za współpracę z międzynarodowymi klientami sieciowymi. Hanna prowadzi również szkolenia w języku angielskim i jest absolwentką Warszawskiej Szkoły Biznesu (kierunek Zarządzanie i Marketing) oraz Szkoły Trenerskiej grupy SET.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 890 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Akademia Marketingu ATRIUM
- Ulica i nr: al. Jana Pawła II 27
- Kod pocztowy: 00-867
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7831236140