Merchandising - organizacja powierzchni sklepu

O szkoleniu

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Osiągniecie lepszych wyników sprzedażowych po wdrożeniu prawidłowych zasad merchandisingu
Lepsza organizacja powierzchni sklepu, aby zwiększać komfort klienta i aby klient odkrył więcej swoich potrzeb
Skrócenie czasu zakupu o 25% i skłonienie klienta do podejmowania szybszych intuicyjnych decyzji zakupowych
Lepsze wykorzystanie potencjału punktu handlowego oraz produktów producenta
Umiejętność przygotowania atrakcyjnej ekspozycji towarów w sklepie
Będziesz samodzielnie projektować powierzchnię handlową, uwzględniając różne formaty punktów

Dlaczego warto wziąć udział?

CZEGO W PRAKTYCE NAUCZYSZ SIĘ NA SZKOLENIU:

  • Jak prawidłowo zaplanować powierzchnię sklepu?
  • W jaki sposób rozłożyć kategorie tematyczne i specjalne
  • Jak wykorzystać gorące miejsca w sklepie
  • Dowiesz się, co to jest strefa dekompresji i jak ją wykorzystać
  • Jak wykorzystać efekt kolejkowy
  • Jak ocieplić zimne strefy i pułapki ciemności
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierujemy do działów sprzedaży i merchandisingu

Program szkolenia

Program szkolenia: Merchandising - ekspozycja towarów w sklepie

 1. Psychologia zachowań konsumenta w sklepie

  • Jak zachowuje się konsument w sklepie?
  • Działania impulsywne - jak na nie wpływać
  • Motywy zakupowe klientów i ich znaczenie dla pozycjonowania produktu
  • Ścieżka klienta w sklepie
  • Strefa dekompresji, czyli wprowadzenie klienta w atmosferę zakupów
  • Czym są gorące i zimne miejsca ekspozycyjne
  • Skanowanie półki
  • Wpływ otoczenia sklepowego na zmysły klienta i jego sposób poruszania się w sklepie
  • Jak działa model AIDA w merchandisingu

2. Merchandising – zasady organizacji powierzchni

  • 15 zasad organizacji powierzchni:

- 5 zasad budowania kategorii
- 5 zasad ułatwiających organizację powierzchni sklepu
- 5 zasad organizacji ruchu klienta

  • Na czym polega efektywne zarządzanie dodatkowymi ekspozycjami w sklepie
  • Praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych formatów sklepów
  • Film instruktażowy – organizacja przestrzeni sprzedażowej

3.  Skuteczne zarządzanie półką

  • Reguła prawej ręki
  • Gorące i zimne strefy półki
  • Efekt obfitości w półce
  • Efekt wyróżnienia i kontrastu na półce
  • Ustawienia produktów poziome i pionowe (wertykalne i blokowe)
  • Jak optymalnie dobrać asortyment produktów
  • Najlepsze praktyki ekspozycji półkowych - case studies i analiza materiałów video

4. Cross-selling, czyli sprzedaż wiązana

  • Korzyści ze stosowania cross-sellingu
  • Jakie produkty można krzyżować ze sobą, jak je eksponować
  • Jak ustalać ceny i marże produktów cross-sellingowych
  • Przykłady najlepszych rozwiązań cross-merchandisingowych 

5. Ćwiczenie MAKIETA

  • Zastosowanie makiet magnetycznych do przedstawienia organizacji powierzchni sklepu 
  • Kategoryzacje produktów oraz miejsca umiejscowienia promocji i dodatkowych ekspozycji itp.
  • Omówienie dobrych rozwiązań zaproponowanych pomysłów
  • Praktyczne rozwiązania dla Twojego sklepu – kluczowy punkt szkolenia
  • Praktyczne przykłady o różnym układzie i różnych wielkościach powierzchni sprzedaży

6. Proces budowania planogramów kategorii

  • Strategia sklepu i decyzje związane z założeniami kategorii produktowej
  • Elementy procesu budowanie skutecznych ekspozycji - 6 etapów - strategia i cele, dobór asortymentu, macierze wyboru, taktyki merchandisingowe, wyliczenia (zysk, rotacja, masa marży, ewaluacja.
  • Jak połączyć efektywność biznesową i wygląd kategorii - najlepsze rozwiązania

7. Analityka macierzy - kategorii, producentów

  • Ekonomiczno-handlowa doboru asortymentu
  • Macierze decyzji dotyczących wyboru producenta
  • Analiza potencjału półki w kategorii asortymentowej
  • Wyliczenia efektywności kategorii

8. Ćwiczenia praktyczne

Czas trwania

2 dni, 9:00-17:00

Prelegenci

Hanna Adamiak

Ekspert w obszarze Category Management i Product Management, wprowadzania nowych produktów na rynek oraz strategii marketingowych i sprzedażowych,. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczeniee zawodowe. Rozpoczęła swoją karierę zawodową w JTI Polska i MarketShare. Pracowała jako Dyrektor Marketingu i Channel Manager. Była odpowiedzialną za opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej, rozwijanie programów z zakresu Zarządzania Kategorią dla klientów B2B, rozwój portfolio produktów, kalkulacje cen, zarządzanie wynikami finansowymi oraz budżet marketingowy. Hanna z sukcesem kierowała projektem wprowadzenia na rynek polski Wild Bean Cafe we współpracy z BP Polska, koncentrując się na kategorii przekąsek. Wdrożyła programy promocyjno-sprzedażowe z klientami sieciowymi, które przyniosły imponujący wzrost sprzedaży na poziomie 40%. Ponadto, była odpowiedzialna za pełen zakres działań marketingowych dla sieci własnej Flerynka oraz udane współprace z klientami w Europie, Azji i Oceanii, wspierając rozwój nowych produktów, prezentacje i szkolenia. Brała aktywny udział w międzynarodowych projektach cross-marketingowych. W latach 2008-2010 pełniła funkcję Project Managera w JTI Polska, skupiając się na projektach związanych z budowaniem wizerunku marki. Z powodzeniem zajmowała się rozwijaniem dystrybucji i sprzedaży marek znajdujących się w portfolio firmy. W okresie od 2010 do 2015 roku była Business Project Managerem i konsultantem dla polskich przedsiębiorstw, specjalizując się w tworzeniu biznesplanów, strategiach marketingowych i sprzedażowych, budowaniu kanałów dystrybucji oraz wprowadzaniu nowych produktów na rynek. W latach 2015-2018 pracowała w Eurocash S.A. jako Senior Category Manager (2015-2016), zarządzając kategoriami dla Delikatesów Centrum, oraz jako Project Manager (2016-2018), gdzie kierowała rozwojem nowego konceptu dla kategorii sieci sklepów. Odpowiadała za stworzenie modelu biznesowego dla kategorii produktów świeżych w Delikatesach Centrum o wartości około 250 milionów złotych. W jej obowiązkach należało także rozwijanie nowych produktów, zarządzanie wynikami finansowymi projektu oraz negocjacje z dostawcami. W ciągu swojej kariery Hanna skutecznie opracowywała i wdrażała strategie i plany marketingowe, rozwijała i wprowadzała produkty na rynek oraz budowała kanały sprzedaży. Dodatkowo, była odpowiedzialna za współpracę z międzynarodowymi klientami sieciowymi. Hanna prowadzi również szkolenia w języku angielskim i jest absolwentką Warszawskiej Szkoły Biznesu (kierunek Zarządzanie i Marketing) oraz Szkoły Trenerskiej grupy SET.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Akademia Marketingu Atrium

Warszawa

woj. mazowieckie

CK Golden Floor

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 833
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 890 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Akademia Marketingu ATRIUM
  • Ulica i nr: al. Jana Pawła II 27
  • Kod pocztowy: 00-867
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7831236140

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska al. Jana Pawła II 27

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
34 profesjonalne szkolenia z Marketingu, Digital Marketingu i Social Mediów, Trade Marketingu oraz Customer Experience Management. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in compan...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!