O szkoleniu
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Osiągniecie lepszych wyników sprzedażowych po wdrożeniu prawidłowych zasad merchandisingu
Lepsza organizacja powierzchni sklepu, aby zwiększać komfort klienta i aby klient odkrył więcej swoich potrzeb
Skrócenie czasu zakupu o 25% i skłonienie klienta do podejmowania szybszych intuicyjnych decyzji zakupowych
Lepsze wykorzystanie potencjału punktu handlowego oraz produktów producenta
Umiejętność przygotowania atrakcyjnej ekspozycji towarów w sklepie
Będziesz samodzielnie projektować powierzchnię handlową, uwzględniając różne formaty punktów
CZEGO W PRAKTYCE NAUCZYSZ SIĘ NA SZKOLENIU:
- Jak prawidłowo zaplanować powierzchnię sklepu?
- W jaki sposób rozłożyć kategorie tematyczne i specjalne
- Jak wykorzystać gorące miejsca w sklepie
- Dowiesz się, co to jest strefa dekompresji i jak ją wykorzystać
- Jak wykorzystać efekt kolejkowy
- Jak ocieplić zimne strefy i pułapki ciemności
Szkolenie kierujemy do działów sprzedaży i merchandisingu
Program szkolenia
Program szkolenia: Merchandising - ekspozycja towarów w sklepie
1. Psychologia zachowań konsumenta w sklepie
- Jak zachowuje się konsument w sklepie?
- Działania impulsywne - jak na nie wpływać
- Motywy zakupowe klientów i ich znaczenie dla pozycjonowania produktu
- Ścieżka klienta w sklepie
- Strefa dekompresji, czyli wprowadzenie klienta w atmosferę zakupów
- Czym są gorące i zimne miejsca ekspozycyjne
- Skanowanie półki
- Wpływ otoczenia sklepowego na zmysły klienta i jego sposób poruszania się w sklepie
- Jak działa model AIDA w merchandisingu
2. Merchandising – zasady organizacji powierzchni
- 15 zasad organizacji powierzchni:
- 5 zasad budowania kategorii
- 5 zasad ułatwiających organizację powierzchni sklepu
- 5 zasad organizacji ruchu klienta
- Na czym polega efektywne zarządzanie dodatkowymi ekspozycjami w sklepie
- Praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych formatów sklepów
- Film instruktażowy – organizacja przestrzeni sprzedażowej
3. Skuteczne zarządzanie półką
- Reguła prawej ręki
- Gorące i zimne strefy półki
- Efekt obfitości w półce
- Efekt wyróżnienia i kontrastu na półce
- Ustawienia produktów poziome i pionowe (wertykalne i blokowe)
- Jak optymalnie dobrać asortyment produktów
- Najlepsze praktyki ekspozycji półkowych - case studies i analiza materiałów video
4. Cross-selling, czyli sprzedaż wiązana
- Korzyści ze stosowania cross-sellingu
- Jakie produkty można krzyżować ze sobą, jak je eksponować
- Jak ustalać ceny i marże produktów cross-sellingowych
- Przykłady najlepszych rozwiązań cross-merchandisingowych
5. Ćwiczenie MAKIETA
- Zastosowanie makiet magnetycznych do przedstawienia organizacji powierzchni sklepu
- Kategoryzacje produktów oraz miejsca umiejscowienia promocji i dodatkowych ekspozycji itp.
- Omówienie dobrych rozwiązań zaproponowanych pomysłów
- Praktyczne rozwiązania dla Twojego sklepu – kluczowy punkt szkolenia
- Praktyczne przykłady o różnym układzie i różnych wielkościach powierzchni sprzedaży
6. Proces budowania planogramów kategorii
- Strategia sklepu i decyzje związane z założeniami kategorii produktowej
- Elementy procesu budowanie skutecznych ekspozycji - 6 etapów - strategia i cele, dobór asortymentu, macierze wyboru, taktyki merchandisingowe, wyliczenia (zysk, rotacja, masa marży, ewaluacja.
- Jak połączyć efektywność biznesową i wygląd kategorii - najlepsze rozwiązania
7. Analityka macierzy - kategorii, producentów
- Ekonomiczno-handlowa doboru asortymentu
- Macierze decyzji dotyczących wyboru producenta
- Analiza potencjału półki w kategorii asortymentowej
- Wyliczenia efektywności kategorii
8. Ćwiczenia praktyczne
Czas trwania
Prelegenci
Roman Szymczak
Piastował stanowiska managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG. Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lubinie oraz studia MBA University of Illinois. Uczestnik studiów podyplomowych Master Class of Management – Psychologia Działań Menadżerskich SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish National Sales Awards. Od wielu lat jest trenerem biznesu i ekspertem trade marketingu detalicznego. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych oraz prelegentem wielu konferencji branżowych. Autor książki „Merchandising w aptece – czyli jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta” i "Pricing - jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu" oraz wielu specjalistycznych publikacji dla czasopism branżowych. Organizator 8 konferencji dla branży farmaceutycznej: Forum Liderów Farmacji.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 890 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
