Merchandising - organizacja powierzchni sklepu

O szkoleniu

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Osiągniecie lepszych wyników sprzedażowych po wdrożeniu prawidłowych zasad merchandisingu
Lepsza organizacja powierzchni sklepu, aby zwiększać komfort klienta i aby klient odkrył więcej swoich potrzeb
Skrócenie czasu zakupu o 25% i skłonienie klienta do podejmowania szybszych intuicyjnych decyzji zakupowych
Lepsze wykorzystanie potencjału punktu handlowego oraz produktów producenta
Umiejętność przygotowania atrakcyjnej ekspozycji towarów w sklepie
Będziesz samodzielnie projektować powierzchnię handlową, uwzględniając różne formaty punktów

Dlaczego warto wziąć udział?

CZEGO W PRAKTYCE NAUCZYSZ SIĘ NA SZKOLENIU:

  • Jak prawidłowo zaplanować powierzchnię sklepu?
  • W jaki sposób rozłożyć kategorie tematyczne i specjalne
  • Jak wykorzystać gorące miejsca w sklepie
  • Dowiesz się, co to jest strefa dekompresji i jak ją wykorzystać
  • Jak wykorzystać efekt kolejkowy
  • Jak ocieplić zimne strefy i pułapki ciemności
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierujemy do działów sprzedaży i merchandisingu

Program szkolenia

Program szkolenia: Merchandising - ekspozycja towarów w sklepie

 1. Psychologia zachowań konsumenta w sklepie

  • Jak zachowuje się konsument w sklepie?
  • Działania impulsywne - jak na nie wpływać
  • Motywy zakupowe klientów i ich znaczenie dla pozycjonowania produktu
  • Ścieżka klienta w sklepie
  • Strefa dekompresji, czyli wprowadzenie klienta w atmosferę zakupów
  • Czym są gorące i zimne miejsca ekspozycyjne
  • Skanowanie półki
  • Wpływ otoczenia sklepowego na zmysły klienta i jego sposób poruszania się w sklepie
  • Jak działa model AIDA w merchandisingu

2. Merchandising – zasady organizacji powierzchni

  • 15 zasad organizacji powierzchni:

- 5 zasad budowania kategorii
- 5 zasad ułatwiających organizację powierzchni sklepu
- 5 zasad organizacji ruchu klienta

  • Na czym polega efektywne zarządzanie dodatkowymi ekspozycjami w sklepie
  • Praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych formatów sklepów
  • Film instruktażowy – organizacja przestrzeni sprzedażowej

3.  Skuteczne zarządzanie półką

  • Reguła prawej ręki
  • Gorące i zimne strefy półki
  • Efekt obfitości w półce
  • Efekt wyróżnienia i kontrastu na półce
  • Ustawienia produktów poziome i pionowe (wertykalne i blokowe)
  • Jak optymalnie dobrać asortyment produktów
  • Najlepsze praktyki ekspozycji półkowych - case studies i analiza materiałów video

4. Cross-selling, czyli sprzedaż wiązana

  • Korzyści ze stosowania cross-sellingu
  • Jakie produkty można krzyżować ze sobą, jak je eksponować
  • Jak ustalać ceny i marże produktów cross-sellingowych
  • Przykłady najlepszych rozwiązań cross-merchandisingowych 

5. Ćwiczenie MAKIETA

  • Zastosowanie makiet magnetycznych do przedstawienia organizacji powierzchni sklepu 
  • Kategoryzacje produktów oraz miejsca umiejscowienia promocji i dodatkowych ekspozycji itp.
  • Omówienie dobrych rozwiązań zaproponowanych pomysłów
  • Praktyczne rozwiązania dla Twojego sklepu – kluczowy punkt szkolenia
  • Praktyczne przykłady o różnym układzie i różnych wielkościach powierzchni sprzedaży

6. Proces budowania planogramów kategorii

  • Strategia sklepu i decyzje związane z założeniami kategorii produktowej
  • Elementy procesu budowanie skutecznych ekspozycji - 6 etapów - strategia i cele, dobór asortymentu, macierze wyboru, taktyki merchandisingowe, wyliczenia (zysk, rotacja, masa marży, ewaluacja.
  • Jak połączyć efektywność biznesową i wygląd kategorii - najlepsze rozwiązania

7. Analityka macierzy - kategorii, producentów

  • Ekonomiczno-handlowa doboru asortymentu
  • Macierze decyzji dotyczących wyboru producenta
  • Analiza potencjału półki w kategorii asortymentowej
  • Wyliczenia efektywności kategorii

8. Ćwiczenia praktyczne

Czas trwania

2 dni, 9:00-17:00

Prelegenci

Roman Szymczak

Piastował stanowiska managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG. Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lubinie oraz studia MBA University of Illinois. Uczestnik studiów podyplomowych Master Class of Management – Psychologia Działań Menadżerskich SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish National Sales Awards. Od wielu lat jest trenerem biznesu i ekspertem trade marketingu detalicznego. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych oraz prelegentem wielu konferencji branżowych. Autor książki „Merchandising w aptece – czyli jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta” i "Pricing - jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu" oraz wielu specjalistycznych publikacji dla czasopism branżowych. Organizator 8 konferencji dla branży farmaceutycznej: Forum Liderów Farmacji.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Akademia Marketingu Atrium

Warszawa

woj. mazowieckie

CK Golden Floor

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 833
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 890 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
32 profesjonalne szkolenia z marketingu i reklamy. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company.
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!