Merchandising - organizacja powierzchni sklepu

O szkoleniu

Wiele sklepów ustawianych jest bardzo chaotycznie. Z pozoru wyglądają dobrze, mają oczywiście klientów, ale ich menedżerowie nie wiedzą, że wdrażając zasady merchandisingu mogą osiągać znacznie lepsze wyniki sprzedażowe.
Na szkoleniu dowiesz się, jak lepiej organizować powierzchnię sprzedaży, aby zwiększać komfort klienta, ale również powodować, aby klient kupił więcej. Każdy uczestnik po szkoleniu będzie potrafił samodzielnie projektować powierzchnię handlową uwzględniając różne formaty punktów sprzedaży np. z częścią samoobsługową i zza lady.
Szkolenie pokaże, w jaki sposób zarządzać przestrzenią sklepu zgodnie z zasadami merchandisingu, tak, by klienci mogli odkryć swoje potrzeby. Czas zakupów skróci się o ok. 25%, a klienci będą szybciej podejmować decyzje w sklepie, a dzięki prawidłowej organizacji przestrzeni sprzedażowej możesz pomóc im w intuicyjnym podejmowaniu decyzji zakupowych.
Nauczysz się odpowiednio wykorzystywać wiedzę merchandisingową do wydobycia potencjału punktu handlowego oraz produktów producenta.
Dlaczego warto wziąć udział?

CZEGO W PRAKTYCE NAUCZYSZ SIĘ NA SZKOLENIU:

  • Jak prawidłowo zaplanować powierzchnię sklepu?
  • W jaki sposób rozłożyć kategorie tematyczne i specjalne
  • Jak wykorzystać gorące miejsca w sklepie
  • Dowiesz się, co to jest strefa dekompresji i jak ją wykorzystać
  • Jak wykorzystać efekt kolejkowy
  • Jak ocieplić zimne strefy i pułapki ciemności
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierujemy do działów sprzedaży i merchandisingu.

Program szkolenia

Moduł 1
Przedstawienie elementów marketingu w odniesieniu do punktu sprzedaży

  • Przedstawienie stosowanych strategii w odniesieniu do: produktu, ceny, miejsca, promocji, procesu i personelu
  • Motywy zakupowe klientów i ich znaczenie dla pozycjonowania produktu.

Moduł 2
Merchandising – zasady organizacji powierzchni

  • Czym jest merchandising
  • Na czym polega efektywne zarządzanie dodatkowymi ekspozycjami w sklepie?
  • Omówienie 15 zasad organizacji powierzchni
    5 zasad odnośnie kategoryzacji
    5 zasad omawiających sklep
    5 zasad organizacji ruchu klienta
  • Praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych formatów sklepów
  • Film instruktażowy – organizacja przestrzeni sprzedażowej

Moduł 3
Ćwiczenie MAKIETA

  • Zastosowanie makiet magnetycznych do przedstawienia organizacji powierzchni sklepu uwzględniając rozkład ekspozytorów
  • Kategoryzacje produktów oraz miejsca umiejscowienia promocji i dodatkowych ekspozycji itp.
  • Omówienie dobrych rozwiązań zaproponowanych pomysłów.
  • Praktyczne rozwiązania – kluczowy punkt szkolenia.
  • Praktyczne przykłady o różnym układzie i różnych wielkościach powierzchni sprzedaży.

Moduł 4
Merchandising – budowanie argumentacji sprzedaży koncepcji

  • Włączenie eksperckiego języka w argumentacje
  • Prezentacje korzyści związanych z zastosowaniem zasad merchandisingu
  • Zastosowanie technik sprzedaży koncepcji z użyciem słownictwa merchandisingowego

Moduł 5
Ćwiczenia praktyczne.

Czas trwania

2 dni, 9:00-17:00

Prelegenci

Roman Szymczak

Piastował stanowiska managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG. Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lubinie oraz studia MBA University of Illinois. Uczestnik studiów podyplomowych Master Class of Management – Psychologia Działań Menadżerskich SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish National Sales Awards. Od wielu lat jest trenerem biznesu i ekspertem trade marketingu detalicznego. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych oraz prelegentem wielu konferencji branżowych. Autor książki „Merchandising w aptece – czyli jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta” i "Pricing - jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu" oraz wielu specjalistycznych publikacji dla czasopism branżowych. Organizator 8 konferencji dla branży farmaceutycznej: Forum Liderów Farmacji.

Gdzie i kiedy

Warszawa 13-14 czerwiec 2022
CK Golden Floor

Warszawa

Al. Jerozolimskie 123A

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 890
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
32 profesjonalne szkolenia z marketingu i reklamy. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company. Sprawdź nas: https://SZKOLENIAATRIUM.PL
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!