O szkoleniu
Metoda 8D jest metodą rozwiązywania problemów, opartą na ośmiu krokach. Postępując zgodnie z nią, należy: zdefiniować problem, wprowadzić działania korygujące, zdefiniować przyczynę źródłową problemu, zastosować odpowiednie działania korygujące oraz zapobiegawcze. Metoda 8D kładzie nacisk zarówno na wskazanie doraźnych rozwiązań problemu, jak i ustalenie przyczyn źródłowych, a następnie określenie trwałych działań korekcyjnych i zapobiegawczych. Można zastosować ją do wszelkiego rodzaju problemów i odchyleń, m.in.: w procesach reklamacji, produkcji, logistyki, zakupów, ofertowania, magazynowania, projektowania, jakości, księgowości, obsługi klienta, gospodarki odpadami, BHP itd. Jest to prosta, wielofunkcyjna i logiczna metoda, jasno wskazująca kolejne kroki w rozwiązywaniu problemu, zapobiega ich nawracaniu oraz zapewnia redukcję błędów i reklamacji.
Zdobycie wiedzy, czym jest metoda 8D i z jakich etapów się składa, umiejętności rozwiązywania problemów z jej wykorzystaniem oraz wykorzystywania narzędzi, stosowanych w każdym z kroków.
Pracownicy działów jakości i reklamacji, kadra kierownicza, liderzy, mistrzowie, brygadziści oraz wszyscy, chcący zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie metody 8D.
Program szkolenia
- Wprowadzenie do metody Ford Global 8D
- Zastosowanie metody 8D w organizacji – dlaczego ważne jest kompleksowe podejście do rozwiązywania problemów?
- Raport 8D w cyklu PDCA
- Global 8D – elementy metody i raportu 8D:
D0 – Przygotowanie do stosowania metody 8D:
– raport analizy problemu 8D/Problem Solving Worksheet 8D
D1 – Powołanie zespołu 8D:
– dobór członków zespołu,
– role w zespole,
– zasady pracy zespołu
D2 – Opis i zdefiniowanie problemu:
– precyzyjny opis problemu – metoda 5W2H (Kto? Co? Kiedy? Jak? Gdzie? Dlaczego? Jaka jest skala? W jakiej sytuacji?)
– zbieranie i analiza informacji o problemie – dokumenty, informacje, charakterystyki procesowe
D3 – Tymczasowe działania osłonowe – działania natychmiastowe:
– rodzaje działań tymczasowych – Interim Containment Action (ICA),
– wybór oraz wdrożenie tymczasowych/natychmiastowych działań osłonowych,
– weryfikacja i walidacja działań
D4 – Analiza przyczyny źródłowej problemu:
– RCA – identyfikacja przyczyn źródłowych,
– generowanie pomysłów – burza mózgów,
– diagram Ishikawy,
– metoda 5Why i Deep Why/Why
D5 – Wybór planowanych działań zaradczych – akcji korygujących:
– warunki brzegowe i kryteria wyboru działań,
– wybór działań/rozwiązań – analiza kosztów i korzyści,
D6 – Wprowadzenie i zatwierdzenie działań zaradczych – akcji korygujących:
– walidacja trwałych działań korygujących,
– potwierdzenie skuteczności wprowadzonych działań korygujących
D7 – Zapobieganie ponownemu wystąpieniu problemu:
– wybór działań systemowych,
– standaryzacja wprowadzonych działań
D8 – Podsumowanie pracy zespołu – zamknięcie raportu 8D:
– ocena skuteczności działań,
– analiza wniosków z procesu Global 8D,
– budowanie doświadczenia organizacji (Lesson Learned Card),
– motywowanie zespołu – celebracja zakończenia pracy zespołu - Metoda 8D – analiza case study i warsztaty praktyczne z wykorzystania raportu 8D
Czas trwania
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
30-363 Kraków
Rydlówka
woj. małopolskie
30-363 Kraków
Rydlówka
woj. małopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
