Metoda 8D

O szkoleniu

Metoda 8D jest metodą rozwiązywania problemów, opartą na ośmiu krokach. Postępując zgodnie z nią, należy: zdefiniować problem, wprowadzić działania korygujące, zdefiniować przyczynę źródłową problemu, zastosować odpowiednie działania korygujące oraz zapobiegawcze. Metoda 8D kładzie nacisk zarówno na wskazanie doraźnych rozwiązań problemu, jak i ustalenie przyczyn źródłowych, a następnie określenie trwałych działań korekcyjnych i zapobiegawczych. Można zastosować ją do wszelkiego rodzaju problemów i odchyleń, m.in.: w procesach reklamacji, produkcji, logistyki, zakupów, ofertowania, magazynowania, projektowania, jakości, księgowości, obsługi klienta, gospodarki odpadami, BHP itd. Jest to prosta, wielofunkcyjna i logiczna metoda, jasno wskazująca kolejne kroki w rozwiązywaniu problemu, zapobiega ich nawracaniu oraz zapewnia redukcję błędów i reklamacji.

Dlaczego warto wziąć udział?

Zdobycie wiedzy, czym jest metoda 8D i z jakich etapów się składa, umiejętności rozwiązywania problemów z jej wykorzystaniem oraz wykorzystywania narzędzi, stosowanych w każdym z kroków.

Kto powinien wziąć udział?

Pracownicy działów jakości i reklamacji, kadra kierownicza, liderzy, mistrzowie, brygadziści oraz wszyscy, chcący zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie metody 8D.

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie do metody Ford Global 8D
  2. Zastosowanie metody 8D w organizacji – dlaczego ważne jest kompleksowe podejście do rozwiązywania problemów?
  3. Raport 8D w cyklu PDCA
  4. Global 8D – elementy metody i raportu 8D:
    D0 – Przygotowanie do stosowania metody 8D:
    – raport analizy problemu 8D/Problem Solving Worksheet 8D
    D1 – Powołanie zespołu 8D:
    – dobór członków zespołu,
    – role w zespole,
    – zasady pracy zespołu
    D2 – Opis i zdefiniowanie problemu:
    – precyzyjny opis problemu – metoda 5W2H (Kto? Co? Kiedy? Jak? Gdzie? Dlaczego? Jaka jest skala? W jakiej sytuacji?)
    – zbieranie i analiza informacji o problemie – dokumenty, informacje, charakterystyki procesowe
    D3 – Tymczasowe działania osłonowe – działania natychmiastowe:
    – rodzaje działań tymczasowych – Interim Containment Action (ICA),
    – wybór oraz wdrożenie tymczasowych/natychmiastowych działań osłonowych,
    – weryfikacja i walidacja działań
    D4 – Analiza przyczyny źródłowej problemu:
    – RCA – identyfikacja przyczyn źródłowych,
    – generowanie pomysłów – burza mózgów,
    – diagram Ishikawy,
    – metoda 5Why i Deep Why/Why
    D5 – Wybór planowanych działań zaradczych – akcji korygujących:
    – warunki brzegowe i kryteria wyboru działań,
    – wybór działań/rozwiązań – analiza kosztów i korzyści,
    D6 – Wprowadzenie i zatwierdzenie działań zaradczych – akcji korygujących:
    – walidacja trwałych działań korygujących,
    – potwierdzenie skuteczności wprowadzonych działań korygujących
    D7 – Zapobieganie ponownemu wystąpieniu problemu:
    – wybór działań systemowych,
    – standaryzacja wprowadzonych działań
    D8 – Podsumowanie pracy zespołu – zamknięcie raportu 8D:
    – ocena skuteczności działań,
    – analiza wniosków z procesu Global 8D,
    – budowanie doświadczenia organizacji (Lesson Learned Card),
    – motywowanie zespołu – celebracja zakończenia pracy zespołu
  5. Metoda 8D – analiza case study i warsztaty praktyczne z wykorzystania raportu 8D

Czas trwania

8 godzin – 1 dzień

Prelegenci

To szkolenie poprowadzi Specjalista Lynsky Solutions.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Lynsky Solutions

30-646 Kraków

Malborska 29/28

woj. małopolskie

Lynsky Solutions

30-363 Kraków

Rydlówka

woj. małopolskie

Lynsky Solutions

30-363 Kraków

Rydlówka

woj. małopolskie

Rejestracja

Stacjonarne
1 340
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Lynsky Solutions Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Czerwone Maki 59/16
  • Kod pocztowy: 30-392
  • Miejscowość: Kraków
  • Numer NIP: 6762477287

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Lynsky Solutions Sp. z o.o.
30-392 Kraków, Polska ul. Czerwone Maki 59/16

Organizator

Lynsky Solutions Sp. z o.o.
30-392 Kraków, Polska
ul. Czerwone Maki 59/16
woj. małopolskie
Prowadzimy szkolenia, konsultacje i wdrożenia w obszarach: Six Sigma, Problem Solving, Lean Manufacturing, narzędzia i metody zarządzania jakością, PPAP, APQP, FMEA, SPC, zarządzanie projektami oraz Excel. Prowadzimy audyty weryfikacyjne, optymalizac...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!