O szkoleniu
Zadbaj o optymalizację procesu zaopatrzenia w Twojej firmie – od momentu dokonywania analizy potrzeb zakupowych, aż po koordynację transportu i terminów dostaw.
Zweryfikuj stosowane metody wyszukiwania i wyboru dostawców.
Zacznij efektywnie negocjować warunki i terminy realizacji zamówień.
Zredukuj kosztów związane z zakupami materiałów i usług.
Brzmi dobrze? Spodziewaj się więcej!
Nasze warsztaty kierujemy do osób zainteresowanych profesjonalizacją procesów zakupowych w przedsiębiorstwie.
Celem szkolenia Metody redukcji kosztów zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych jest zapoznanie specjalistów działów zaopatrzenia, utrzymania ruchu i produkcji z efektywnymi metodami redukcji kosztów zakupów oraz prawidłową gospodarką materiałowo-narzędziową w przedsiębiorstwie.
Dowiesz się od Eksperta-praktyka:
jak organizować i optymalizować zakupy części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych na potrzeby produkcji i utrzymania ruchu?
jaka jest rola działu zakupu CZiME w Total Productive Maintance (Programie Przeciwdziałania Awariom) i 5S?
jak współpracować z dostawcami?
jak oceniać przedstawione oferty przez dostawców i wybierać najlepsze?
jak analizować oferty dostawców przy pomocy Arkusza Parametrycznej Oceny Oferty?
jak poszukiwać alternatywnych sposobów zabezpieczenia dostępności części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych?
jak zarządzać zamówieniami i zapasami CZiME?
jak wyznaczać poziom MIN i MAX?
czy zamówienia można zautomatyzować? – EOQ dla ciągle zużywanych CZiME i Metoda Stałego Okresu Zamawiania
Po zakończeniu szkolenia Metody redukcji kosztów zakupów Uczestnicy otrzymują:
Wzory umowy z dostawcą
Wzory arkuszy oceny dostawcy
Narzędzie POO (MS EXCEL)
Wzór arkusza kategoryzacji zakupów wg wartości metodą ABC (MS EXCEL)
Wzór arkusza kategoryzacji zakupów wg ryzyka zakupowego i istotności urządzeń (MS EXCEL)
Wzór arkusza standardowej odpowiedzi ofertowej (MS EXCEL)
Narzędzie kalkulacji TCO (MS EXCEL)
Narzędzie kalkulacji CKN (MS EXCEL)
Wzór kalkulacji istotności części zamiennych
Usprawnienie funkcjonowania zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
Podwyższenie nadzoru nad zakupem, rozprzychodowaniem i zużyciem części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
Redukcja kosztów i ceny zakupu
Ograniczenie poziomu zapasu części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych przy jednoczesnym zapewnieniu ich pełnej dostępności
Przygotowanie do wykorzystania TCO I CKN
Ograniczenie ryzyka związanego z zakupami
kierowników i specjalistów działów logistyki i zakupów,
kierowników i specjalistów działów inwestycji i remontów oraz zaopatrzenia odpowiedzialnych za realizację dostaw urządzeń technicznych, surowców i materiałów,
kierowników i specjalistów Działów Utrzymania Ruchu,
specjalistów odpowiedzialnych za organizację transportu w firmie,
wszystkich zainteresowanych problematyką optymalizacji kosztów funkcjonowania działu UR w firmie.
Program szkolenia
Organizacja zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych (CZiME) w przedsiębiorstwie – optymalizacja procesów zakupowych
podstawowe dokumenty zakupowe warunkujące proces zakupu CZiME – procedura zakupowa, procedura oceny dostawcy, OWZ
drzewo kategorii zakupowych – zakupy materiałów i usług
polityki zakupowe w poszczególnych kategoriach zakupowych
wyznaczanie Priorytetów w zakupach na bazie wartości – kategoryzacja ABC
Case – Analiza ABC
matryca poziomu istotności części na podstawie klasyfikacji istotności urządzeń
Przykład – Matryca istotności urządzeń i części
narzędzie zarządzania zakupem: matryca wartość – istotność części
strategia zarządzania matrycą wartość – istotność
narzędzie zarządzania zakupem: matryca wartość, ryzyko – istotność części
Przykład – Matryce wartość i ryzyko
Konstrukcja długofalowej współpracy z dostawcą – jak współpracować z dostawcą?
zamówienia i OWZ
zakupy spotowe
umowy ramowe
umowy ramowo – workowe
definiowanie katalogów CZiME
definiowanie zakupów w trybie awaryjnym
Jeśli nie zakup to … ? – w poszukiwaniu alternatywnych sposobów zabezpieczenia dostępności części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
wyznaczanie kryteriów CZiME przeznaczonych do magazynowania
organizacja składów konsygnacyjnych
organizacja składów depozytowych
unifikacja bazy indeksowej
organizacja składów centralnych
VIM i – sterowanie dostawami przez dostawce
Rola działu zakupu CZiME a Total Productive Maintance (Programie Przeciwdziałania Awariom) i 5S
5S w przedsiębiorstwie
wizualizacja składowania i nadzór nad częściami zamiennymi i narzędziami
wizualne kabany i systemy dwupudełkowe
TPM
Organizacja procesu zakupu części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych w przedsiębiorstwie
badanie rynku i poszukiwanie nowych dostawców
platformy zakupowe a poszukiwanie dostawców części i usług
wstępne rozeznanie rynku – RFI
wstępna kwalifikacja dostawcy – kryteria kwalifikacji
ocena własnej pozycji zakupowej
definiowanie zapotrzebowania, wykorzystanie arkusza SOO (Standardowej Odpowiedzi Ofertowej)
Przykład: Arkusz SOO
Ocena ceny oferty dostawcy
ocena oferty bazie formuły Total Cost of Ownership
ocena oferty na bazie Całkowitej Ceny Nabycia
wykorzystanie narzędzia Arkusz Parametrycznej Oceny Oferty
ocena formalna (doświadczenie branżowe, możliwości produkcyjne, posiadane certyfikaty, referencje, licencje, uprawnienia
ocena merytoryczna, (jakość, funkcjonalność, estetyka, termin dostawy)
ocena warunków handlowych (cena, rabaty, koszty nabycia, termin płatności)
ocena jedno i wieloparametrowa
Case: Analiza ofert dostawców przy pomocy Arkusz Parametrycznej Oceny Oferty
Ocena i kwalifikacja dostawców CZiME
kryteria oceny i kwalifikacji poszczególnych grup dostawców
częstotliwość oceny i kwalifikacji dostawców CZiME
narzędzia informatyczne wspierające ocenę dostawców CZiME
arkusze oceny dostawców
ocena prosta i ocena wieloetapowa
lista kwalifikowanych dostawców
Zarządzanie zamówieniami i zapasami CZiME
klasyfikacja funkcjonalna zamówień CZiME
analiza XYZ, zasady sterowania poszczególnymi kategoriami
Case: Analiza zamówień przy pomocy metody XYZ
wyznaczanie na bazie zamówień poziomu minimalnego i maksymalnego zapasu CZiME (MIN/MAX)
Case: Wyznaczanie poziomu Min i MAX
czy zamówienia można zautomatyzować? Automatyzacja zamawiania i zarządzania zapasem – określenie optymalnej partii zamówienia – EOQ dla ciągle zużywanych CZiME i Metoda Stałego Okresu Zamawiania
Case: automatyzacja procesu wyznaczanie ROP, EOQ i MSOZ
Przykład: Formuły ROP, EOQ i MSOZ
Czas trwania
Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00.
Szkolenie obejmuje 12 godzin dydaktycznych
Prelegenci
Doktor zarządzania w Katedrze Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego, ze specjalizacją analiza kosztów, optymalizacja procesów zakupowych, logistyka magazynowa, logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki, strategie zakupowe. Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.
Publikacje:
• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania
Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
43-370 Szczyrk
ul. Słoneczna 8
woj. śląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
- parking
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
- zakwaterowanie w pokoju 2-osobowym
- parking
- konsultacje indywidualne
- dwa noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, TVSAT, telefon, Internet
- pełne wyżywienie, w tym dwie kolacje: przyjazdowa oraz integracyjna w góralskim stylu
- korzystanie z Centrum Wellness
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
- zakwaterowanie w pokoju 1-osobowym
- parking
- konsultacje indywidualne
- dwa noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, TVSAT, telefon, Internet
- pełne wyżywienie, w tym dwie kolacje: przyjazdowa oraz integracyjna w góralskim stylu
- korzystanie z Centrum Wellness
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
1. Organizatorem szkolenia jest Ośrodek Szkoleń i Informacji Effect Joanna Jarosz-Opolka z siedzibą w Gliwicach, al. Korfantego 19/1; 44-100 Gliwice, NIP 631-139-99-87, Regon 277586519.
2. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia pocztą elektroniczną.
3. Przesłanie karty uczestnictwa jest równoznaczne z zawarciem umowy, akceptacją warunków uczestnictwa, zobowiązaniem do dokonania opłaty zgodnie z cenami zawartymi w ofercie i ma charakter wiążący. Faktura zostanie wystawiona po szkoleniu, wyjątek stanowią osoby prywatne, które zobowiązane są do dokonania przedpłaty na rachunek OSil Effect.
4. Na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego, na podane adresy e-mail zostaną przesłane informacje organizacyjne dotyczące szkolenia. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
5. Szkolenia online potwierdzamy na dzień przed terminem szkolenia. Uczestnik otrzymuje informacje organizacyjne na podany w zgłoszeniu adres e-mail. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
6. Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być zgłoszona w formie pisemnej bądź mailem najpóźniej na 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego oraz na 3 dni robocze przed rozpoczęciem szkolenia online. W przypadku dokonania rezygnacji po tym terminie lub nieobecności uczestnika na szkoleniu, bez uprzedniego powiadomienia, Zamawiający zostanie obciążony opłatą w wysokości 100% wartości szkolenia. Przeniesienie uczestnictwa na kolejny termin traktowane jest jako rezygnacja. Istnieje możliwość zmiany uczestnika szkolenia na inną osobę.
7. Rabaty muszą być zaznaczone na formularzu zgłoszeniowym lub w wiadomości email. Rabat musi być zatwierdzony przez pracownika OSiI Effect.
8. OSil EFFECT zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu z przyczyn niezależnych od Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Trenera z przyczyn niezależnych od Organizatora.
9. Materiały szkoleniowe (w formie papierowej, elektronicznej, audio) przekazywane Uczestnikom podczas szkolenia są chronione prawem autorskim. Kopiowanie i upowszechnianie ich (w celach komercyjnych) jest zabronione.
10. Uczestnik szkolenia ma prawo złożyć reklamację dotyczącą jakości oferowanych usług szkoleniowych (treści merytorycznej, formy organizacyjnej, itp.). Reklamację należy złożyć w formie pisemnej (dopuszcza się drogę korespondencji elektronicznej), w terminie 7 dni od daty realizacji usługi szkoleniowej. Wszystkie wytyczne dotyczące złożenia reklamacji zawarte są w regulaminie na stronie
- Nazwa firmy: Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
- Ulica i nr: ul. Kozielska 137d
- Kod pocztowy: 44-100
- Miejscowość: Gliwice
- Numer NIP: 6311399987