Metody redukcji kosztów zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych

O szkoleniu

Efektywna gospodarka materiałowo-narzędziowa. Warsztaty dla specjalistów działów zakupów i zaopatrzenia, utrzymania ruchu i produkcji

Zadbaj o optymalizację procesu zaopatrzenia w Twojej firmie – od momentu dokonywania analizy potrzeb zakupowych, aż po koordynację transportu i terminów dostaw.
Zweryfikuj stosowane metody wyszukiwania i wyboru dostawców.
Zacznij efektywnie negocjować warunki i terminy realizacji zamówień.
Zredukuj kosztów związane z zakupami materiałów i usług.
Brzmi dobrze? Spodziewaj się więcej!
Nasze warsztaty kierujemy do osób zainteresowanych profesjonalizacją procesów zakupowych w przedsiębiorstwie.
Celem szkolenia Metody redukcji kosztów zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych jest zapoznanie specjalistów działów zaopatrzenia, utrzymania ruchu i produkcji z efektywnymi metodami redukcji kosztów zakupów oraz prawidłową gospodarką materiałowo-narzędziową w przedsiębiorstwie.

Dowiesz się od Eksperta-praktyka:

  • jak organizować i optymalizować zakupy części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych na potrzeby produkcji i utrzymania ruchu?

  • jaka jest rola działu zakupu CZiME w Total Productive Maintance (Programie Przeciwdziałania Awariom) i 5S?

  • jak współpracować z dostawcami?

  • jak oceniać przedstawione oferty przez dostawców i wybierać najlepsze?

  • jak analizować oferty dostawców przy pomocy Arkusza Parametrycznej Oceny Oferty?

  • jak poszukiwać alternatywnych sposobów zabezpieczenia dostępności części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych?

  • jak zarządzać zamówieniami i zapasami CZiME?

  • jak wyznaczać poziom MIN i MAX?

  • czy zamówienia można zautomatyzować? – EOQ dla ciągle zużywanych CZiME i Metoda Stałego Okresu Zamawiania

Czego możesz się spodziewać na koniec szkolenia metody redukcji kosztów zakupów?

Po zakończeniu szkolenia Metody redukcji kosztów zakupów Uczestnicy otrzymują:

  • Wzory umowy z dostawcą

  • Wzory arkuszy oceny dostawcy

  • Narzędzie POO (MS EXCEL)

  • Wzór arkusza kategoryzacji zakupów wg wartości metodą ABC (MS EXCEL)

  • Wzór arkusza kategoryzacji zakupów wg ryzyka zakupowego i istotności urządzeń (MS EXCEL)

  • Wzór arkusza standardowej odpowiedzi ofertowej (MS EXCEL)

  • Narzędzie kalkulacji  TCO (MS EXCEL)

  • Narzędzie kalkulacji  CKN (MS EXCEL)

  • Wzór kalkulacji istotności części zamiennych 

Dlaczego warto wziąć udział?
Cele szkolenia:
  • Usprawnienie funkcjonowania zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych

  • Podwyższenie nadzoru nad zakupem, rozprzychodowaniem i zużyciem części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych

  • Redukcja kosztów i ceny zakupu

  • Ograniczenie poziomu zapasu części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych przy jednoczesnym zapewnieniu ich pełnej dostępności

  • Przygotowanie do wykorzystania TCO I CKN

  • Ograniczenie ryzyka związanego z zakupami

Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie adresowane jest do:
  • kierowników i specjalistów działów logistyki i zakupów,

  • kierowników i specjalistów działów inwestycji i remontów oraz zaopatrzenia odpowiedzialnych za realizację dostaw urządzeń technicznych, surowców i materiałów,

  • kierowników i specjalistów Działów Utrzymania Ruchu,

  • specjalistów odpowiedzialnych za organizację transportu w firmie,

  • wszystkich zainteresowanych problematyką optymalizacji kosztów funkcjonowania działu UR w firmie.

Program szkolenia

Metody redukcji kosztów zakupów – program szkolenia:

Organizacja zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych (CZiME) w przedsiębiorstwie – optymalizacja procesów zakupowych

  • podstawowe dokumenty zakupowe warunkujące proces zakupu CZiME – procedura zakupowa, procedura oceny dostawcy, OWZ

  • drzewo kategorii zakupowych – zakupy materiałów i usług

  • polityki zakupowe w poszczególnych kategoriach zakupowych

  • wyznaczanie Priorytetów w zakupach na bazie wartości – kategoryzacja ABC

Case – Analiza ABC

  • matryca poziomu istotności części na podstawie klasyfikacji istotności urządzeń

Przykład – Matryca istotności urządzeń i części

  • narzędzie zarządzania zakupem: matryca wartość – istotność części

  • strategia zarządzania matrycą wartość – istotność

  • narzędzie zarządzania zakupem: matryca wartość, ryzyko – istotność części

Przykład – Matryce wartość i ryzyko

Konstrukcja długofalowej współpracy z dostawcą – jak współpracować z dostawcą?

  • zamówienia i OWZ

  • zakupy spotowe

  • umowy ramowe

  • umowy ramowo – workowe

  • definiowanie katalogów CZiME

  • definiowanie zakupów w trybie awaryjnym

Jeśli nie zakup to … ? – w poszukiwaniu alternatywnych sposobów zabezpieczenia dostępności części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych

  • wyznaczanie kryteriów CZiME przeznaczonych do magazynowania

  • organizacja składów konsygnacyjnych

  • organizacja składów depozytowych

  • unifikacja bazy indeksowej

  • organizacja składów centralnych

  • VIM i – sterowanie dostawami przez dostawce

Rola działu zakupu CZiME a Total Productive Maintance (Programie Przeciwdziałania Awariom) i 5S

  • 5S w przedsiębiorstwie

  • wizualizacja składowania i nadzór nad częściami zamiennymi i narzędziami

  • wizualne kabany i systemy dwupudełkowe

  • TPM

Organizacja procesu zakupu części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych w przedsiębiorstwie

  • badanie rynku i poszukiwanie nowych dostawców

  • platformy zakupowe a poszukiwanie dostawców części i usług

  • wstępne rozeznanie rynku – RFI

  • wstępna kwalifikacja dostawcy – kryteria kwalifikacji

  • ocena własnej pozycji zakupowej

  • definiowanie zapotrzebowania, wykorzystanie arkusza SOO (Standardowej Odpowiedzi Ofertowej)

Przykład: Arkusz SOO

Ocena ceny oferty dostawcy

  • ocena oferty bazie formuły Total Cost of Ownership

  • ocena oferty na bazie Całkowitej Ceny Nabycia

  • wykorzystanie narzędzia Arkusz Parametrycznej Oceny Oferty

  • ocena formalna (doświadczenie branżowe, możliwości produkcyjne, posiadane certyfikaty, referencje, licencje, uprawnienia

  • ocena merytoryczna, (jakość, funkcjonalność, estetyka, termin dostawy)

  • ocena warunków handlowych (cena, rabaty, koszty nabycia, termin płatności)

  • ocena jedno i wieloparametrowa

Case: Analiza ofert dostawców przy pomocy Arkusz Parametrycznej Oceny Oferty

Ocena i kwalifikacja dostawców CZiME

  • kryteria oceny i kwalifikacji poszczególnych grup dostawców

  • częstotliwość oceny i kwalifikacji dostawców CZiME

  • narzędzia informatyczne wspierające ocenę dostawców CZiME

  • arkusze oceny dostawców

  • ocena prosta i ocena wieloetapowa

  • lista kwalifikowanych dostawców

Zarządzanie zamówieniami i zapasami CZiME

  • klasyfikacja funkcjonalna zamówień CZiME

  • analiza XYZ, zasady sterowania poszczególnymi kategoriami

Case: Analiza zamówień przy pomocy metody XYZ

  • wyznaczanie na bazie zamówień poziomu minimalnego i maksymalnego zapasu CZiME (MIN/MAX)

Case: Wyznaczanie poziomu Min i MAX

  • czy zamówienia można zautomatyzować? Automatyzacja zamawiania i zarządzania zapasem  – określenie optymalnej partii zamówienia – EOQ dla ciągle zużywanych CZiME i Metoda Stałego Okresu Zamawiania

Case: automatyzacja procesu wyznaczanie ROP, EOQ i MSOZ

Przykład: Formuły ROP, EOQ i MSOZ 

Czas trwania

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00.

Szkolenie obejmuje 12 godzin dydaktycznych  
 

Prelegenci

Doktor zarządzania w Katedrze Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego, ze specjalizacją analiza kosztów, optymalizacja procesów zakupowych, logistyka magazynowa, logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki, strategie zakupowe. Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

Publikacje:

• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników. 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szczyrk Hotel Elbrus***Wellness&Spa

43-370 Szczyrk

ul. Słoneczna 8

woj. śląskie

Rejestracja

Szkolenie bez zakwaterowania
Zawiera: udział w szkoleniu, materiały, konsultacje, lunch i przerwa kawowa
1 599
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • parking
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
Szkolenie z zakwaterowaniem
w pokoju dwuosobowym z innym uczestnikiem szkolenia z tej samej firmy
2 199
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • zakwaterowanie w pokoju 2-osobowym
  • parking
  • konsultacje indywidualne
  • dwa noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, TVSAT, telefon, Internet
  • pełne wyżywienie, w tym dwie kolacje: przyjazdowa oraz integracyjna w góralskim stylu
  • korzystanie z Centrum Wellness
  • Rozwiń
Zapisz się
Szkolenie z zakwaterowaniem
W pokoju do pojedynczego wykorzystania
2 549
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • zakwaterowanie w pokoju 1-osobowym
  • parking
  • konsultacje indywidualne
  • dwa noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, TVSAT, telefon, Internet
  • pełne wyżywienie, w tym dwie kolacje: przyjazdowa oraz integracyjna w góralskim stylu
  • korzystanie z Centrum Wellness
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

1. Organizatorem szkolenia jest Ośrodek Szkoleń i Informacji Effect Joanna Jarosz-Opolka z siedzibą w Gliwicach, al. Korfantego 19/1; 44-100 Gliwice, NIP 631-139-99-87, Regon 277586519.
2. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia pocztą elektroniczną.
3. Przesłanie karty uczestnictwa jest równoznaczne z zawarciem umowy, akceptacją warunków uczestnictwa, zobowiązaniem do dokonania opłaty zgodnie z cenami zawartymi w ofercie i ma charakter wiążący. Faktura zostanie wystawiona po szkoleniu, wyjątek stanowią osoby prywatne, które zobowiązane są do dokonania przedpłaty na rachunek OSil Effect.
4. Na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego, na podane adresy e-mail zostaną przesłane informacje organizacyjne dotyczące szkolenia. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
5. Szkolenia online potwierdzamy na dzień przed terminem szkolenia. Uczestnik otrzymuje informacje organizacyjne na podany w zgłoszeniu adres e-mail. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
6. Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być zgłoszona w formie pisemnej bądź mailem najpóźniej na 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego oraz na 3 dni robocze przed rozpoczęciem szkolenia online. W przypadku dokonania rezygnacji po tym terminie lub nieobecności uczestnika na szkoleniu, bez uprzedniego powiadomienia, Zamawiający zostanie obciążony opłatą w wysokości 100% wartości szkolenia. Przeniesienie uczestnictwa na kolejny termin traktowane jest jako rezygnacja. Istnieje możliwość zmiany uczestnika szkolenia na inną osobę.
7. Rabaty muszą być zaznaczone na formularzu zgłoszeniowym lub w wiadomości email. Rabat musi być zatwierdzony przez pracownika OSiI Effect.
8. OSil EFFECT zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu z przyczyn niezależnych od Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Trenera z przyczyn niezależnych od Organizatora.
9. Materiały szkoleniowe (w formie papierowej, elektronicznej, audio) przekazywane Uczestnikom podczas szkolenia są chronione prawem autorskim. Kopiowanie i upowszechnianie ich (w celach komercyjnych) jest zabronione.
10. Uczestnik szkolenia ma prawo złożyć reklamację dotyczącą jakości oferowanych usług szkoleniowych (treści merytorycznej, formy organizacyjnej, itp.). Reklamację należy złożyć w formie pisemnej (dopuszcza się drogę korespondencji elektronicznej), w terminie 7 dni od daty realizacji usługi szkoleniowej. Wszystkie wytyczne dotyczące złożenia reklamacji zawarte są w regulaminie na stronie 

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
  • Ulica i nr: ul. Kozielska 137d
  • Kod pocztowy: 44-100
  • Miejscowość: Gliwice
  • Numer NIP: 6311399987

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice, Polska ul. Kozielska 137d

Organizator

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice, Polska
ul. Kozielska 137d
woj. śląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!