O szkoleniu
Cele szkolenia:
- Poszerzenie wiedzy na temat etyki, mobbingu i dyskryminacji w pracy
- Nabycie przez uczestników umiejętności reagowania w sytuacji zetknięcia z ofiarami mobbingu/dyskryminacji
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
- interaktywny wykład
- prezentacja PP
- analiza przypadków
- moderowana dyskusja
Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących stanowiska kierownicze, menagerów różnego szczebla, pracodawców które postanowiły pogłębić i uporządkować wiedzę na temat zapobiegania mobbingowi, dyskryminacji i równemu traktowaniu w zatrudnieniu.
Program szkolenia
MODUŁ I. PSYCHOLOGICZNE UWARUNKOWANIA POSTAW ETYCZNYCH W PRACY
- Przedstawienie celów szkolenia programu szkolenia oraz agendy szkolenia
- Wartości i zasady w życiu zawodowym
- Postawa moralna wobec siebie i otoczenia
- Zachowania ludzi w sytuacji konfliktu wartości
- Źródła władzy, psychologiczne mechanizmy wywierania wpływu
- Przyczyny powstawania konfliktu interesów w pracy – aspekt psychologiczny i socjologiczny
MODUŁ II. KLUCZOWE POJĘCIA ZWIĄZANE Z TEMATEM SZKOLENIA
- Definicje oraz przepisy i wytyczne związane z tematem szkolenia: z obszaru etyki, mobbingu, dyskryminacji
- w pracy. Nasze wartości zawodowe – koło wartości
- Wartości zawodowe, a wartości organizacji
MODUŁ III. ZAKAZ DYSKRYMINACJI I NIERÓWNEGO TRAKTOWANIA W PRACY
- Dyskryminacja, nierówne traktowanie w pracy
- w zatrudnieniu (nawiązanie stosunku pracy, rozwiązanie stosunku pracy, warunki zatrudnienia,
- awans, premia - nagroda a nierówne traktowanie, dostęp do szkoleń)
- ze względu na płeć
- Wypracowanie praktycznych rozwiązań w zakresie przeciwdziałania nierównemu traktowaniu w pracy (warsztat dla kadry kierowniczej).
MODUŁ IV. MOBBING – CHARAKTERYSTYKA ZJAWISKA
- Zjawisko mobbingu w organizacji (definicja, przyczyny, fazy, skutki).
- Definicja mobbingu zgodnie z art. 943 Kodeksu Pracy.
- Przyczyny i objawy mobbingu:
- Pośrednie (niewłaściwe metody zarządzania personelem, manipulacja przepisami)
- Bezpośrednie (krytyka wykonywanych zadań, ośmieszanie i lekceważenie przed innymi współpracownikami, stosowanie pogardliwych gestów, przemoc fizyczna i psychiczna, molestowanie)
- Rodzaje mobbingu ze względu na schemat relacji:
- przełożony – podwładny
- podwładny – przełożony
- pracownik – pracownik
- klient - pracownik
MODUŁ V. PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI
- Skutki mobbingu (m.in. niska samoocena, depresja, lęk, poczucie alienacji, bierności, apatia, frustracja, silny stres)
- Metody przeciwdziałania mobbingowi
- Konsekwencje prawne wobec mobbera
- Zarządzanie personelem bez mobbingu – różnice między mobbowaniem a dyscyplinowaniem pracowników
- Fałszywe oskarżenia o mobbing oraz radzenie sobie z mobbingiem i jego skutkami
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
Czas trwania
2 dni, I dzień: 10:00-16:00, II dzień: 9:00-15:00
Szczegółowy harmonogram do uzgodnienia
Prelegenci
IWONA SŁUGOCKA
Trener, coach i menadżer z doświadczeniem zawodowym w obszarze budowania wizerunku organizacji oraz zarządzania personelem i projektami. Przez 10 lat pracowała jako Specjalista do spraw komunikacji w resorcie finansów.
Od 2016 prowadzi szkolenia dla menadżerów i pracowników w obszarze komunikacji, etyki oraz zarządzania zasobami ludzkimi.
Jest absolwentką Wydziału Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego, Szkoły Coachów i Trenerów Biznesu Grupy SET oraz Certyfikowanym Trenerem FRIS. Posiadam międzynarodowy certyfikat Critical Incident Stress Foundation (ICISF).
Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń, warsztatów oraz coachingów, opartych na analizie strukturalno-prawnej organizacji, których celem jest wypracowanie rozwiązań sprzyjających komunikacji i współpracy w zespołach w realiach zmieniającego się rynku (komunikacja międzypokoleniowa, praca zdalna).
Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Współautorka książek dotyczących ocen pracowniczych i rozwoju zawodowego.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
- W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).
- Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Podłącze 31
- Kod pocztowy: 30-218
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6772295062