MoP® Foundation

O szkoleniu

Szkolenie Management of Portfolio Foundation przedstawia dobre praktyki zarządzania portfelem inwestycyjnym organizacji, a także przygotowuje do sprawnego zarządzania przedsięwzięciami w kontekście celów strategicznych. Zajęcia uczą identyfikować skład portfela, zależności pomiędzy inicjatywami oraz szeroko rozumianym otoczeniem środowiska projektowego. Ponadto, w oparciu o pryncypia, przedstawione są sposoby zarządzania portfelem w trakcie realizacji zmian biznesowych, z uwzględnieniem specyfiki danej organizacji.
Dlaczego warto wziąć udział?

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UKOŃCZENIA SZKOLENIA

Uczestnik który zdał egzamin otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej. Certyfikat MoP® Foundation  ważny jest bezterminowo.

Udział w szkoleniu rozwija kompetencje kadry kierowniczej, w zakresie wsparcia realizacji zmian biznesowych organizacji w kategoriach czasu, jakości, budżetu i uzyskanych korzyści. Uczestnicy zdobędą umiejętność priorytetyzacji programów i projektów przedsiębiorstwa w kategoriach ich wkładu do celów strategicznych organizacji, co pozwoli je skuteczniej realizować, przy akceptowalnym ryzyku.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane do osób odpowiedzialnych za zarządzanie portfelem zmian biznesowych organizacji, oceniających zasadność inwestycji firmy, a także wszystkich tych, którzy uczestniczą w nadzorowaniu programów i projektów.

 

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie do MoP
    • Podstawowe definicje (portfel, program, projekt, zwykła działalność biznesowa)
    • Model zarządzania portfelem (kontekst, pryncypia cykle zarządzania)
    • Korzyści z zarządzania portfelem
    • Kontekst strategiczny i organizacyjny
  2. Pryncypia MoP
    • Zaangażowanie wyższego kierownictwa
    • Dopasowanie do struktury ładu organizacyjnego
    • Powiązanie ze strategią
    • Biuro Portfela
    • Pobudzanie kultury zmiany
  3. Wprowadzenie do cyklów zarządzania portfelem
    • Sposoby implementacji (big bang, evolution, ad-hoc)
    • Energia organizacyjna
    • Źródła energii organizacyjnej
  4. Cykl definiowania portfela
    • Przeznaczenie praktyk
    • Zrozumienie
    • Kategoryzowanie
    • Priorytetyzacja
    • Zbalansowanie
    • Planowanie
  5. Cykl dostarczania portfela
    • Przeznaczenie praktyk
    • Kontrola menedżerska
    • Zarządzanie korzyściami
    • Zarządzanie finansami
    • Zarządzanie ryzykiem
    • Angażowanie interesariuszy
    • Ład organizacyjny
    • Zarządzanie zasobami
  6. Role w zarządzaniu portfelem
    • Grupa ds. ukierunkowania portfela lub Komitet inwestycyjny
    • Grupa ds. postępów portfela lub Komitet ds. realizacji zmian
    • Dyrektor ds. zmian biznesowych lub Dyrektor portfela
    • Menedżer portfela
    • Menedżer korzyści portfela
  7. Przegląd dokumentacji wykorzystywanej w zarządzaniu portfelem
    • Struktura zarządzania portfelem
    • Plan realizacji portfela
    • Pulpit zarządczy
    • Struktura zarządzania korzyściami portfela
    • Plan realizacji korzyści portfela
    • Plan finansowy portfela
    • Harmonogram zasobów portfela
    • Plan angażowania interesariuszy i komunikacji

Czas trwania

3 dni

Prelegenci

Trener Altkom Akademia

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
2 190
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Altkom Akademia S.A.
  • Ulica i nr: ul. Chłodna 51
  • Kod pocztowy: 00-867
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 1880008391

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Altkom Akademia S.A.
00-867 Warszawa, Polska
ul. Chłodna 51
woj. mazowieckie
Altkom Akademia jest częścią Grupy Altkom, przedsiębiorstwa założonego w 1988 roku i z sukcesem działającego nieprzerwanie przez ponad 30 lat. Od 1992 roku realizujemy szkolenia, kursy i rozmaite projekty edukacyjne skierowane zarówno do informatyków...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!