MS Access 2019 - Zbieranie i konsolidacja informacji, przetwarzanie i prezentacja danych

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy na 3-dniowe szkolenie z programu MS Access 2019.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UKOŃCZENIA SZKOLENIA
Poznanie terminologii relacyjnych baz danych, nabycie umiejętności projektowania aplikacji bazodanowych, poznanie podstawowych zasad tworzenia spójnych i bezpiecznych formularzy, poznanie metod raportowania. Szybkie i wygodne zbieranie danych z różnych źródeł.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą kompleksowo poznać możliwości zarówno projektowania nowych baz danych jak i raportowania z już istniejących źródeł danych takich jak: bazy danych Microsoft Access, pliki Excel lub pliki *.txt. Dzięki poznaniu tych dwóch światów baz danych (bazy produkcyjne i raportowe) uczestnik otrzyma pakiet wiedzy niezbędny przy codziennej pracy z MS Access. Zawarte w szkoleniu przykłady pozwolą na sprawne tworzenie zapytań do bazy danych jak i późniejsze raportowanie w oparciu o te źródła. Otrzymana wiedza pozwoli również uniknąć wielu problemów związanych z raportowaniem wynikających z błędnie zaprojektowanej bazy produkcyjnej.

Program szkolenia

  1. Źródła danych raportowych
    • Import danych z Microsoft Excel
    • Import danych z pliku txt, specyfikacja importu
    • Import danych z tabeli Microsoft Word
    • Optymalizacja struktury zaimportowanych danych
    • Przyłączanie tabel z innej bazy Microsoft Access.
  2. Środowisko Microsoft Access
    • Dostosowywanie środowiska pracy
    • Obiekty Microsoft Access.
  3. Zarys teorii relacyjnych baz danych
    • Normalizacja
    • Klucze
    • Typy relacji
  4. Podstawy budowy tabel i modelu danych
    • Konwencje nazewnicze
    • Integralność danych w tabeli
    • Dobór typów i rozmiaru pól
    • Pola wymagane
    • Indeksy
    • Sprawdzanie poprawności
    • Relacje - integralność danych w bazie
    • Tworzenie odnośników
  5. Budowa i obsługa formularzy w Microsoft Access
    • Tworzenie formularzy
    • Poruszanie się w formularzu
    • Przełączanie się pomiędzy widokami formularza
    • Dodawanie, edycja i usuwanie rekordów
    • Zatwierdzanie i cofanie zmian w rekordzie
    • Sortowanie, filtrowanie i narzędzie znajdź
    • Funkcje agregacji w arkuszu danych
    • Formularz dzielony
    • Pole kombi na formularzu - wygoda i poprawność wprowadzania danych.
  6. Kwerendy Microsoft Access - ważny element aplikacji
    • Kwerendy wybierające (m.in. grupująco-sumujące)
    • Wybrane kwerendy funkcjonalne
    • Umiejętny dobór tabel i pól w kwerendzie, rola relacji i sprzężeń
    • Ograniczanie liczby wierszy wynikowych – kryteria i ich typy
    • Sortowanie danych
    • Usuwanie duplikatów
    • Porównywanie dwóch zestawów danych - sprzężenia kierunkowe.
  7. Prezentacja danych
    • Tworzenie raportu
    • Formatowanie raportu
    • Wyróżnianie danych spełniających określone kryteria
    • Przygotowanie raportu do wydruku
    • Dystrybucja raportu do innych formatów (m.in.PDF/XPS)
  8. Eksportowanie danych
    • Optymalne sposoby eksportowania danych do Microsoft Excel
    • Eksport do Microsoft Word, HTML
    • Eksport do listy SharePoint (opcjonalnie)
  9. Wydruki masowe (opcjonalnie)
    • Korzystanie z kreatora etykiet adresowych
    • Drukowanie listów w korespondencji seryjnej.
  10. Zakończenie prac nad aplikacją
    • Tworzenie formularza startowego, dającego dostęp do wszystkich funkcji aplikacji (opcje bieżącej bazy danych)
    • Tworzenie przycisków uruchamiających formularze i raporty
    • Oddzielenie danych od aplikacji.
    • Architektura wdrożenia wielostanowiskowej produkcyjnej bazy MS Access

Czas trwania

3 dni

Prelegenci

Trener Altkom Akademia

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 200
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Altkom Akademia S.A.
  • Ulica i nr: ul. Chłodna 51
  • Kod pocztowy: 00-867
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 1880008391

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Altkom Akademia S.A.
00-867 Warszawa, Polska ul. Chłodna 51

Organizator

Altkom Akademia S.A.
00-867 Warszawa, Polska
ul. Chłodna 51
woj. mazowieckie
Altkom Akademia jest częścią Grupy Altkom, przedsiębiorstwa założonego w 1988 roku i z sukcesem działającego nieprzerwanie przez ponad 30 lat. Od 1992 roku realizujemy szkolenia, kursy i rozmaite projekty edukacyjne skierowane zarówno do informatyków...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!