O szkoleniu
Szkolenie jest dwustopniowe.
Przy jednoczesnym zapisie na obydwa stopnie przewidujemy zniżkę. Prosimy o taką informację przy zapisie w rubryce "pozostałe".
Celem szkolenia I stopnia jest modelowanie zajęć Mobilnej Rekreacji Muzycznej, w zależności od zmiennych zachowań grupy.
Uwaga! Ukończenie obydwu stopni nie jest obligatoryjne, jednak w II stopniu uczestniczyć mogą wyłącznie osoby, które ukończyły wcześniej (w dowolnym czasie) I stopień szkolenia.
CEL SZKOLENIA I STOPNIA:
- Nauczenie wykorzystania muzyki w pracy pedagoga (pedagoga specjalnego, terapeuty, animatora działań kulturalnych).
- Wzbogacenie warsztatu pedagoga o technikę ułatwiającą pracę w grupach integracyjnych.
- Wczesne diagnozowanie i korekta nieprawidłowych zachowań (logopedycznych, postawy ciała, podwyższonego poziomu lęku, nadpobudliwości).
- Uwrażliwienie kulturowe (związki muzyki z plastyką, poezją, tańcem).
- Nauka łatwych działań muzycznych (muzykowanie ciałem – klaskanie, tupanie, oklepywanie, instrumentarium Carla Orffa, małe instrumenty melodyczne –organki, flet, mini-organy, hobby muzyczne – taśmoteka, płytoteka).
- Eko – muzyka (dźwięki natury, fotografie natury, zajęcia w terenie, malowanie muzyki, wygrywanie kolorów, muzyka etno).
- Kształtowanie prozdrowotnych odruchów stymulowanych muzyką (prawidłowe oddychanie, korekta postawy ciała – rozciąganie, wczesne odreagowanie, nauka różnych form relaksu, wartości CISZY, nauka empatii i tolerancji muzycznej, aktywność życiowa, samoocena).
- Hobby muzyczne – jeden z czynników zapobiegających uzależnieniom i chorobom psychosomatycznym.
- Nauka świadomych form odreagowania i odpoczynku przy muzyce.
- Muzyka w ciągu doby (poranek, praca umysłowa, fizyczna, posiłek, samochód, noc, uroczystości).
- Psychoprofilaktyka pracy pedagoga (fizjologiczne sposoby odreagowania zapobieganie zespołowi „wypalania się” gimnastyka funkcjonalna).
Osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi (pedagodzy, psycholodzy, wychowawcy) oraz wszystkie pozostałe osoby zainteresowane tym tematem.
Program szkolenia
PROGRAM SZKOLENIA:
Umiejętności praktyczne:
- Ocena napięć psychofizycznych w grupie (grupa otwarta, oporowa, bierna).
- Korekta hałasu muzycznego (szkoła, internat, ośrodek, odrabianie lekcji).
- Podstawowy warsztat animatora muzycznego (głos, postawa, kaseta uniwersalna Relaks/Aktywizacja, umiejętności stosowania R/A, małe instrumenty muzyczne).
- Przerywniki śródzajęciowe (oddechowe, odreagowujące –rytmizujące, relaksacyjne, uwrażliwiające).
- Dozowanie ruchu i muzyki w zależności od stopnia sprawności.
- Prowadzenie RELAKSU (krótki, średni, długi).
- Przydatność działań muzycznych dla pedagoga, psychologa, logopedy, kinezyterapeuty.
- Edukacja rodzinna (integracja rytmiczna, „muzyka dzieci”, tradycja, wspieranie).
- Zabawowe przekazywanie ćwiczeń prozdrowotnych.
- Minimum umiejętności muzycznych (wyklaskiwanie rytmu marszowego, akceptacja rytmiczna, modulowanie głosu, nucenie, koordynacja ruchu, rytmu, głosu, obsługa magnetofonu, muzyka wspierająca (organki, flet).
- Podstawy łatwej techniki Profilaktyki i Terapii Muzycznej – Mobilnej Rekreacji Muzycznej.
Umiejętności teoretyczne:
- Profilaktyka muzyczna – Muzykoterapia. Podobieństwa. Różnice.
- Rodowody muzykoterapii (plemienny, biblijny, antyczny).
- Teorie leczniczego działania muzyki (psychologiczna, PS. Fizjologiczna, itd.).
- Droga dźwięku. Wpływ muzyki na SOME i PSYCHE.
- Indywidualny odbiór muzyki. Gust.
- Wzmocnienie efektu działania muzyki (informacja, sugestia, trening, ruch, itp.).
- Rodzaje stosowanej muzyki:
a)emocje
b)rodzaj – styl
c) moda - Bodźce jednoznaczne emocjonalnie.
- Adaptacja umiejętności muzykoprofilaktycznych do potrzeb GRUPY (NPSP, intelekt., NPS. Ruch., nadpobudliwość, lęk).
- Pozaartystyczne wartości muzyki (patriotyzm, historia, geografia, elektronika).
- Negatywne skutki działania muzyki (hałas, szowinizm muzyczny, zmienna moda).
- Wartości i wady modnej muzyki młodzieżowej.
- Korzyści działań muzykoprofilaktycznych dla logopedy, psychologa, pedagoga specjalnego. Współpraca.
- Muzyczne przysposobienie do terapii.
Czas trwania
Prelegenci
Maciej Kierył - lekarz anestezjolog, muzykoterapeuta. Autor popularnej techniki- Mobilnej Rekreacji Muzycznej(MRM).Stosował muzyczną premedykację w salach operacyjnych Centralnego Szpitala Kolejowego. Popularyzator medialny (250 autorskich audycji radowych) w "Czwórce" Polskie Radio.
Martyna Myśkiewicz - Magister Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej oraz Terapii Pedagogicznej Ze Wspomaganiem Rozwoju Dziecka Zdolnego. Absolwentka Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie. Autorka piosenek dla dzieci, aktualnie nauczycielka w prywatnym przedszkolu w Warszawie oraz instruktorka dodatkowych zajęć umuzykalniających dla dzieci Metodą Mobilnej Rekreacji Muzycznej. Swoją pracę zawodową łączy z pasją do muzyki, którą dzieli się z innymi na swoim profilu- Etiuda Mobilnej Rekreacji Muzycznej Martyna Myśkiewicz.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
02-625 Warszawa
Woronicza 15/100
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Woronicza 15/100
- Kod pocztowy: 02-625
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5213271837