O szkoleniu
Każdy z nas na co dzień podejmuje w swoim życiu wiele decyzji. Zawsze dążymy do tego, aby dokonać najlepszego dla nas wyboru. Właśnie dlatego staramy się przewidzieć i ocenić ryzyko oraz skutki naszej decyzji. Często zdarza się, że musimy podjąć decyzję w stresie czy pod presją czasu przez co borykamy się z uczuciem niepewności czy wybrana przez nas droga jest słuszna. Inną trudnością jaką możemy napotkać w procesie podejmowania decyzji to brak dokładnych informacji na temat danej sytuacji czy brak pewności siebie przy podejmowaniu decyzji.
Myślenie strategiczne polega na wykorzystaniu jak największej ilości źródeł informacji, zadawaniu pytań, analizie problemu a także na przewidywaniu różnych scenariuszy. Istotą takiego myślenia jest próba postawienia się na miejscu drugiej strony i odpowiedzenie sobie na pytanie „co ja zrobiłbym na jej/jego miejscu”.
W trakcie warsztatu przejdziemy przez proces umiejętności rozpoznawania relacji oraz powiązań. Pokażemy Ci jak analizować, przyswajać i interpretować dane. Porozmawiamy również na temat analizy błędów które mogą wpłynąć na podjęcie złej decyzji, a także odpowiemy na pytanie czy warto słuchać intuicji.
Szkolenie ma na celu zbudowanie POSTAWY uczestników polegającej na:
- Wzbudzeniu refleksji nad własnymi sposobami myślenia
- Zrozumieniu wpływu emocji na decyzję
- Uświadomieniu sobie błędów w myśleniu
kadra zarządzająca wyższego szczebla, menadżerowie, osoby odpowiedzialne za planowanie
Program szkolenia
Program szkolenia:
I.WPROWADZENIE
- Dlaczego popełniamy błędy w ocenie szans i ryzyka?
- Ograniczenia racjonalności – dlaczego Pirat popełnia błędy?
II. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W ŚWIECIE VUCA
- Zrozumienie zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności
- Działanie mechanizmów VUCA i radzenie sobie z nimi
III. MECHANIZMY PERCEPCJI WPŁYWAJĄCE NA BŁĘDY W OCENIE SYTUACJI
- Heurystyki i statystyczne błędy myślowe
- Analiza pułapek prowadzących do złej interpretacji rzeczywistości
- Zyski vs straty i księgowanie mentalne
IV. ANALIZOWANIE INFORMACJI O CHARAKTERZE STATYSTYCZNYM
- Rozumienie losowości
V. WYCIĄGANIE WNIOSKÓW
- Rozpoznawanie relacji i powiązań
- Korelacja, a związki przyczynowo – skutkowe
VI. ZŁUDZENIE PLANOWANIA
- „Plan był dobry, ale nie przewidzieliśmy, że... czyli dlaczego większość planów wymyka się założeniom?
- Czy warto przewidywać działania? Efekt szklanej kuli
- Efekt motyla i jego wpływ na otoczenie – przykłady czarnych łabędzi
- Efekty wpływające na planowanie:
- Nadmierna pewność siebie
- Złudzenie planowania
- Efekt pewności wstecznej
- Pułapka utopionych kosztów
- 5 praktycznych rad wspierających dobre planowanie
VII. INTUICJA W MYŚLENIU STRATEGICZNYM
- Kiedy intuicja sprowadza nas na manowce?
- Rodzaje intuicji
- Racjonalna nieświadomość
VIII. TEORIA GIER W ANALIZIE INFORMACJI
- Dylemat więźnia, jego zastosowania oraz cechy optymalnych strategii radzenia sobie w sytuacji dylematu
Czas trwania
Prelegenci
Alan Kusz - Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie na kierunkach: Akademia Tz członek Zarządu stowarzyszenia PSTD. Posiada certyfikat umiejętności negocjacyjnych Franklin University. Wykładowca Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej na studiach MBA zakresie podejmowania decyzji menadżerskich i zarządzania sprzedażą.
Pełnił rolę Kierownika Działu Szkoleń w jednej z sieci sklepów RTV/AGD gdzie odpowiadał za strukturę szkoleniową, trenerów wewnętrznych, procesy rozwojowe. Negocjował kontrakty szkoleniowe z czołowymi producentami sprzętu AGD/RTV. Przeszedł ścieżkę kariery od przedstawiciela handlowego, doradcy klienta przez menadżera i trenera. Szkolił doradców telefonicznych w jednym z największych CallCenter w Polsce, zarządzał oddziałem banku. Jest moderatorem śląskich grup trenerów standardu HRD BP. Posiada doświadczenie we, wdrażaniu i weryfikacji praktycznych Standardów Obsługi Klienta. Przeprowadzał badania potencjałów rynków sprzedażowych.
Prowadzi szkolenia z zakresu: sprzedaży (Advisell – sprzedaż doradczo-konsultacyjna), efektywności biznesowej szkoleń, negocjacji, podejmowania decyzji, projektowania procesów rozwojowych, train the trainers, zarządzania zespołem i komunikacji. Specjalizuje się w badaniach kompetencji oraz tworzeniu i wdrażaniu praktycznych standardów obsługi klientów połączonych z badaniami tajemniczego klienta.
Współpracował z takimi firmami jak: Orlen, Aviva, KGHM, Tauron, Avans, MyCenter, AGD Market, Astro, SGS, Rezydencja Luxury Hotel, DataContact, Asten Group, Seron, Grupa Dozorbud, PLAY, ING Bank Śląski, Techmine.
Szkolenia prowadzi zgodnie z zasadą Evidence Based Training (szkolenia oparte na dowodach), polegającej na wykorzystaniu najnowszych, rzetelnych i udokumentowanych empirycznie podstawach naukowych z zakresu psychologii, socjologii oraz zarządzania. Autor modelu Rozwoju Efektywności Biznesowej. Prelegent na konferencjach „Partnerstwo biznesowe działów szkoleń”, „Standardy Obsługi Klienta jako klucz do sukcesurenera Biznesu oraz Akademia Menadżera Sprzedaży. Ukończył również studia podyplomowe w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej na kierunku HR Business Partner. Uczestniczył w Szkole Trenerów Biznesu wrocławskiego Moderatora na poziomie zaawansowanym i mistrzowskim. Absolwent Szkoły Coachingu Menadżerskiego prowadzonej przez dra. Sławomira Jarmuża. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partnerów ora”, „Jak zarządzać procesami rozwojowo-szkoleniowymi pracowników”. Na szkoleniowej spędził ponad 3000 godzin, odbył ponad 700 coachingów sprzedażowych z doradcami i handlowcami w formule on the job.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- 4.17% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 8.33% przy zgłoszeniu min. 4 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Warunki uczestnictwa:
- Zgłoszenie swojego udziału minimum na tydzień przed terminem rozpoczęcia szkolenia.
- Potwierdzenie zgłoszenia otrzymają Państwo do 48h od zgłoszenia udziału.
- Bezpłatne odwołanie udziału możliwe jest jedynie na 8 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia.
- Nazwa firmy: Enterprise Advisors Polska Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Półkole 46
- Kod pocztowy: 30-199
- Miejscowość: Rząska
- Numer NIP: 6772385865