O szkoleniu
Problematyka dostępu do informacji publicznej od początku rodziła liczne kontrowersje. W praktyce bowiem proces udostępniania informacji publicznej nie sprowadza się jedynie do realizacji czysto technicznych działań, jakie podmiot zobowiązany podejmuje po stwierdzeniu, że jest w posiadaniu żądanej informacji publicznej. Proces udostępniania informacji publicznej ma bardzo złożony charakter i związany jest z koniecznością podejmowania wielu czynności, co wobec faktu, iż ustawa o dostępie do informacji publicznej nie reguluje w sposób kompletny i wyczerpujący całości problematyki związanej z dostępem do informacji publicznej powoduje, że w praktyce istnieją odmienne sposoby interpretacji przepisów prawa przez organy rozstrzygające, w tym sądy.
Szkolenie ma na celu omówienie problemów, które pojawiają się lub mogą powstać w trakcie udostępniania informacji publicznej. Nie bez znaczenia, w kontekście udostępniania informacji publicznej jest również fakt, iż organy stoją w obliczu – wprawdzie odroczonego do 2026 r. – ale nieuchronnego uruchomienia Rejestru umów jednostek sektora finansów publicznych.
Szkolenie adresowane jest do pracowników administracji rządowej (urzędy centralne, urzędy wojewódzkie administracja zespolona i niezespolona), pracowników administracji samorządowej (urzędy gminy, starostwa powiatowe, urzędy marszałkowskie) oraz ich jednostki organizacyjne (np. ośrodki pomocy społecznej, zakłady gospodarki komunalnej, straż miejska), osoby odpowiedzialne za udostępnienie informacji publicznej.
Program szkolenia
- Podstawy prawne dostępu do informacji publicznej
- Informacja publiczna – definicja; zagadnienia teoretyczne a praktyka orzecznicza, czyli co jest a co nie jest informacją publiczną
- Zasady udostępniania informacji publicznej (dostęp powszechny, równy, bezwarunkowy, bezpłatny, niezwłoczny)
- Zakres informacji podlegających udostępnieniu:
• podmioty uprawnione do uzyskania informacji publicznej,
• podmioty zobowiązane do udzielenia informacji publicznej; pojęcie osoby pełniącej funkcję publiczną,
• wniosek o udostępnienie informacji publicznej – wymogi formalne (wnioski składane drogą elektroniczną, e-maile),
• wnioski uporczywe,
• najczęściej popełniane błędy przy rozpatrywaniu wniosku o udostępnienie informacji publicznej,
• wnioski złożone,
• sposób na wnioski zawierające braki (nieprecyzyjne). - Udostępnienie informacji jako czynność materialno – techniczna (niezamierzone wydanie decyzji):
• zawiadomienie o braku podstaw do stosowania u.d.i.p.,
• zawiadomienie o nieposiadaniu informacji,
• zawiadomienie o opłacie,
• zawiadomienie o przedłużeniu terminu rozpatrywania wniosku,
• zawiadomienie o braku możliwości technicznych rozpatrzenia wniosku w żądanej formie,
• wezwanie do wykazania szczególnie istotnego interesu prawnego. - Sposób udostępnienia informacji publicznej:
• Biuletyn Informacji Publicznej,
• dostęp do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z wyborów powszechnych,
• inne formy udostępnienia (np. wyłożenie lub wywieszenie w miejscach ogólnie dostępnych). - Prawo do informacji przetworzonej; czym jest informacja przetworzona; przetworzenie a anonimizacja:
• informacja prosta,
• informacja przetworzona. - Pojęcie szczególnie istotnego interesu publicznego
- Pojęcie dokumentu urzędowego, prywatnego, wewnętrznego (e-maile, wnioski, opinie, dokumentacja technologiczna, ekspertyza)
- Ustawowe tajemnice jako przesłanki do odmowy udostępnienia informacji publicznej
- Obowiązki podmiotu zobowiązanego przed wydaniem decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej
- Odmowa udostępnienia informacji publicznej – decyzja (elementy decyzji)
- Przygotowanie projektu decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej (informacja przetworzona, ochrona tajemnic)
- Decyzja o umorzeniu postępowania
- Zasady pobierania opłat za udostępnienie informacji publicznej
- Bezczynność podmiotu zobowiązanego do udostępnienia informacji
- Konsultacje, dyskusja
- Ocena efektywności szkolenia
Czas trwania
Zajęcia w godzinach: 9:00 – 15:00
Prelegenci
Etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu od 2001 r., koordynator w sprawach z zakresu dostępu do informacji publicznej, dodatków: mieszkaniowych, osłonowych, energetycznych, bonu energetycznego, zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, działalności gospodarczej, sprawach mieszkaniowych, dodatków: węglowych, osłonowych, dla podmiotów wrażliwych, dla gospodarstw domowych, elektrycznych. Wieloletni wykładowca na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego, współpracownik Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu we Wrocławiu, Dolnośląskiej Wyższej Szkoły Służb Publicznych „Assesor” oraz Dolnośląskiego Centrum Rozwoju Lokalnego S.C., Dolnośląskiego Centrum Szkolenia Samorządowego, Agencji Rozwoju Innowacji Sp. z o.o., Ośrodka Szkolenia Zawodowego we Wrocławiu, Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej w Poznaniu, Jeleniej Górze, Katowicach, we Wrocławiu w zakresie przeprowadzania ćwiczeń oraz szkoleń z zakresu postępowania administracyjnego, postępowania egzekucyjnego w administracji, dodatków mieszkaniowych oraz z dostępu do informacji publicznej.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Do udziału w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon, słuchawki/głośniki, ewentualnie kamera internetowa. Prosimy o korzystanie z najaktualniejszych wersji przeglądarek Google Chrome (zalecana) lub Mozilla Firefox.
Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę, mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie – zapewniamy możliwość skorzystania z panelu dyskusyjnego dla wszystkich uczestników (obraz + dźwięk) w trakcie szkolenia oraz wsparcie techniczne realizowane telefonicznie lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.
Przed rozpoczęciem szkolenia każda zgłoszona osoba otrzyma e-maila z linkiem do wirtualnego pokoju wraz z instrukcją połączenia się z platformą szkoleniową.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Szkolenie finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych jest zwolnione od podatku VAT.
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
I. CZĘŚĆ OGÓLNA
- Regulamin Świadczenia Usług Szkoleniowych określa zasady udziału w szkoleniach organizowanych przez firmę AMG Szkolenia s.c. z siedzibą w Lublinie, przy ul. Bursztynowej 8/44, zwaną dalej Organizatorem, która jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie.
- Oferty organizowanych przez nas szkoleń (stacjonarnych i online) są dostępne na naszej stronie www.amgszkolenia.pl i obejmują zakresy tematyczne, informacje dotyczące wykładowców oraz informacje organizacyjne. Wszystkie organizowane przez nas szkolenia zostały zaprojektowane w taki sposób, by jak najbardziej przystępnie przekazywać wiedzę, by były interesujące oraz możliwie jak najbardziej angażujące dla uczestników. Dbamy również o zaplecze techniczne, bezstresowy przebieg i atrakcyjną oprawę szkoleń.
- Udział w szkoleniach możliwy jest jedynie po akceptacji postanowień niniejszego regulaminu.
- Przesłanie do AMG Szkolenia formularza zgłoszeniowego stanowi prawnie wiążącą umowę pomiędzy podmiotem zgłaszającym a AMG Szkolenia i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie oraz podstawą do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
II. WARUNKI UCZESTNICTWA I PŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIE
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie do AMG Szkolenia (Organizatora) na adres biuro@amgszkolenia.pl prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszeniowego lub zgłoszenie uczestnictwa poprzez wypełnienie formularza online. Formularze dostępne są na stronie www.amgszkolenia.pl. Organizator potwierdzi otrzymanie formularza zgłoszeniowego wysyłając e-mail na wskazany adres. W przypadku braku informacji potwierdzającej w czasie 24 godzin – należy skontaktować się z Organizatorem.
- Korespondencja dotycząca organizacji szkolenia (potwierdzenie, odwołanie, zmiana terminu, wykładowcy itp.) odbywa się wyłącznie w formie elektronicznej. W formularzu zgłoszeniowym musi zostać podany przynajmniej jeden adres e-mail, na który będą wysyłane informacje organizacyjne.
- Płatność za szkolenie powinna być przekazana w formie przedpłaty w terminie do 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia na n/w nr konta. Dokument proforma wystawiamy na życzenie. Po uzyskaniu zgody Organizatora istnieje możliwość zapłaty po szkoleniu. W takim przypadku opłata za szkolenia uiszczana jest na podstawie faktury wystawionej po zakończeniu szkolenia. Termin płatności wynosi od 7 dni do 14 dni od daty wystawienia faktury.
Nr konta: PL 37 1020 3176 0000 5602 0283 5627 - Przysługujące zniżki należy zaznaczyć na formularzu zgłoszeniowym. Brak wpisanej informacji o rabacie lub promocji spowoduje, że nie zostaną one uwzględnione.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja z udziału w szkoleniu odbywa się wyłącznie w formie pisemnej i musi wpłynąć do Organizatora najpóźniej na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia online lub najpóźniej na 14 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia stacjonarnego. Organizator musi pisemnie potwierdzić otrzymanie informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania pełnej opłaty.
- Organizator potwierdzi realizację szkolenia w zaplanowanym terminie: w formie online nie później niż 3 dni a w formie stacjonarnej nie później niż 7 dni przed datą jego rozpoczęcia.
- Organizator zastrzega sobie prawo zmiany miejsca szkolenia stacjonarnego lub terminu szkolenia z przyczyn organizacyjnych (szkolenie w formie online nie później niż 3 dni a w formie stacjonarnej nie później niż 7 dni przed datą jego rozpoczęcia), a także do wyznaczenia równoważnego zastępstwa w przypadku, gdy wykładowca nie będzie mógł prowadzić zajęć z ważnych przyczyn losowych. Zmiany te wymagają pisemnej akceptacji. Brak akceptacji Organizator traktuje jako bezkosztową rezygnację ze szkolenia.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy (szkolenie w formie online nie później niż 3 dni a w formie stacjonarnej nie później niż 7 dni przed datą jego rozpoczęcia). W takim przypadku zwrot ewentualnej przedpłaty będzie dokonany w terminie do 7 dni od daty odwołania. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- W przypadku braku realizacji szkolenia z przyczyn niezależnych od Organizatora i bez wymaganego zgodnie z Regulaminem wcześniejszego powiadomienia, podmiot zgłaszający nie ponosi kosztów szkolenia, z wyjątkiem sytuacji, gdy strony postanowią inaczej.
- Wsparcie poszkoleniowe: w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia uczestnikom szkolenia umożliwiamy kontakt z wykładowcą w celu uzyskania pomocy w rozwiązywaniu problemów dotyczących zakresu tematycznego szkolenia.
- Uczestnik szkolenia może złożyć reklamację w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia. Reklamację w formie pisemnej należy wysłać na adres biuro@amgszkolenia.pl Organizator ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i w tym czasie może zwrócić się do składającego reklamację o dodatkowe pisemne wyjaśnienia. Organizator zastrzega sobie prawo braku odpowiedzi na złożoną reklamację w przypadku, gdy będzie niezrozumiała lub będzie sprzeczna z innymi zapisami Regulaminu. Organizator udzieli odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej drogą elektroniczną i w przypadku uznania zasadności reklamacji zaproponuje wybraną formę rekompensaty.
Formy rekompensaty: 10%, 20% lub 50% zniżki na udział w szkoleniu zaproponowanym przez Organizatora i zaakceptowanym przez składającego reklamację. - Treści szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi. Na jakąkolwiek formę ich utrwalania, kopiowania, dalszej odsprzedaży, rozpowszechniania i udostępniania oraz nagrywania przebiegu szkolenia AMG Szkolenia nie wyraża zgody.
III. RODO
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych są wspólnicy spółki cywilnej AMG Szkolenia Agnieszka Ochmańska i Grzegorz Ochmański, z siedzibą w Lublinie, przy ul. Bursztynowej 8/44, kod pocztowy 20-576, www.amgszkolenia.pl, e-mail: biuro@amgszkolenia.pl, tel. 789 172 032. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie wyłącznie w celu zawarcia umowy (formularz zgłoszeniowy) i realizacji szkolenia. Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy. Ma Pani/Pan prawo do: dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania i usunięcia podanych danych.
- Pozostałe informacje dostępne są na stronie www.amgszkolenia.pl w zakładkach Polityka prywatności i Bezpieczeństwo.
- Nazwa firmy: AMG Szkolenia
- Ulica i nr: Bursztynowa 8/44
- Kod pocztowy: 20-576
- Miejscowość: Lublin
- Numer NIP: 7123419993
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
