Narzędzia IT w zarządzaniu projektami -2-dniowe warsztaty komputerowe pozwalające na wprowadzenie usprawnień w organizacji.

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym: Narzędzia IT w zarządzaniu projektami -2-dniowe warsztaty komputerowe pozwalające na wprowadzenie usprawnień w organizacji. Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.

Dlaczego warto wziąć udział?

Po ukończonym warsztacie uczestnicy będą wiedzieli m.in.:
• W jaki sposób wykorzystać narzędzia do poprawnego planowania przedsięwzięć projektowych.
• Do jakiego poziomu szczegółowości dekomponować zadania.
• W jaki sposób stosować relacje między zadaniami.
• Jak zautomatyzować monitorowanie realizacji projektu.

Uczestnicy będą dodatkowo potrafili:
• Wykorzystać narzędzia IT do harmonogramowania prac projektowych.
• Wykorzystać praktyczną wiedzę wynikającą z podejścia do harmonogramowania. Właściwie monitorować postępy prac i wpływać na zespół projektowy.
• Usprawnić zarządzanie projektem i planować odpowiednio zmiany w projekcie.
• Wykorzystać szanse i analizować zagrożenia w oparciu o stworzone harmonogramy.

Kto powinien wziąć udział?

Program szkolenia przeznaczony jest dla osób chcących zdobyć kompleksową wiedzę w zakresie skutecznych narzędzi IT w zarządzaniu projektami:
-kierownika projektów
-specjalistów zarządzania projektami
-osób przygotowujących się do pracy projektowej
-wszystkich osób zainteresowanych omawianą podczas szkolenia tematyką.

Program szkolenia

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

I. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW.
• Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
• Omówienie głównych elementów warsztatów.

II. ROZPOCZYNANIE PRACY Z APLIKACJAMI DO HARMONOGRAMOWANIA PROJEKTÓW.
• Instalacja i dopasowywanie widoków.
• Przegląd funkcji w odniesieniu do kluczowych obowiązków kierownika projektu i członków zespołu projektowego.
• Personifikacja wstążki i poszczególnych kart.
• Analiza widoków: wykresu, arkusza, formularza, zadań oraz zasobów.
• Analiza i omówienie znaczenia kart: zadanie, zasób, projekt, widok.
• Proces budowania harmonogramu– analiza różnych technik i metod.

III. KROKI DO OPRACOWANIA WŁAŚCIWEGO HARMONOGRAMU PROJEKTU.
• Wykorzystanie szablonów do tworzenia własnych projektów.
• Tworzenie projektu od podstaw – praktyczne wskazówki.
• Definiowanie zadań oraz analiza sekwencji ich realizacji.
• Definiowanie zasobów koniecznych do wykonania działań.
• Określanie czasu trwania zadań i przypisywanie zasobów.
• Interpretacja linii odniesienia dla projektu.
• Techniki śledzenia postępu realizacji prac w projekcie.

IV. SPOSOBY PLANOWANIA ZALEŻNOŚCI W PROJEKCIE.
• Planowanie ręczne - szukanie odpowiedzi na pytanie kiedy warto?
• Tryb automatyczny – rekomendowane podejście dla kierownika projektu.
• Sposoby przełączania się między poszczególnymi trybami.

V. OPRACOWANIE CZYTELNEJ STRUKTURY PODZIAŁU PRACY (WBS).
• Technika Planowania Opartego na Produktach - sposób jej implementacji w MS Project.
• Zadania końcowe i pośrednie – różne spojrzenia na zakres prac.
• Definiowanie i wprowadzanie kamieni milowych.
• Techniki szacowania WBS i ich wykorzystanie w MS Project.
• Kody struktury podziału pracy (SPP – WBS) – czyli w jaki sposób zapewnić skuteczność komunikacji w zespole projektowym.

VI. WŁAŚCIWE ZARZĄDZANIE ZADANIAMI W MS PROJECT, OPENPROJ, PROJECTLIBRE, i GANTT PROJECT.
• Omówienie rodzajów zadań i ich znaczenie w kontekście monitorowania postępów prac:
o Zadania sumaryczne.
o Zadania typ: punkt kontrolny.
o Zadania zwykłe.
o Zadania cykliczne.
o Zadania planowane ręcznie.
o Zadania nieaktywne.
• Dzielenie zadań – analiza przypadków zastosowań.
• Operacje na działaniach: dodawanie, usuwanie, zmiana, przestawianie kolejności zadań.
• Typy relacji między zadaniami oraz sposoby dokonywania ich zmian:
o Zakończenie – rozpoczęcie.
o Rozpoczęcie – rozpoczęcie.
o Zakończenie – zakończenie.
o Rozpoczęcie - zakończenie.
• Rola i znaczenie funkcji inspektora zadań.

VII. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI.
• Określanie zasobów oraz definiowanie ich rodzajów konicznych do wykonania zakresu prac.
• Przegląd zasobów oraz ich implementacja:
o Zasoby materiałowe.
o Zasoby budżetowe.
o Zasoby kosztowe.
o Zasoby ogólne.
o Zasoby typu praca.
• Wprowadzanie indywidualnych zasobów przy uwzględnieniu niedostępności i ograniczeń zasobów.
• Rejestrowanie poszczególnych kategorii zasobów.

VIII. SPOSOBY ALOKACJI ZASOBÓW DO ZADAŃ.
• Przydzielanie zasobów do zadań w zależności od typów zadań:
o Zadania o stałej pracy.
o Zadania o stałej liczbie jednostek.
o Zadania o stałym czasie trwania.
o Planowanie zadań w oparciu o nakład pracy.
• Definiowanie różnych ilości zasobów do zadań.
• Alokacja zasobów budżetowych.

IX. DEFINIOWANIE INDYWIDUALNYCH KALENDARZY DOSTĘPNOŚCI ZASOBÓW.
• Tworzenie i modyfikacja kalendarza dla zasobów w projekcie.
• Przegląd kalendarzy w projekcie i ich znaczenie na miary efektywności w zarządzania projektami:
o Kalendarz projektu.
o Kalendarz zasobu.
o Kalendarz zadania.
• Główne funkcje i przeznaczenie opcji kalendarza.

X. BILANSOWANIE ZASOBÓW - CZYLI W JAKI SPOSÓB ZAPEWNIĆ REALNOŚĆ WYKONYWANIA PLANÓW.
• Analiza i znaczenie ścieżki krytycznej dla osób zarządzających projektami.
• Widok obciążenia zasobów – rozwiązywanie konfliktów przydziałów zasobów.
• Definiowanie i analiza pracy w nadgodzinach oraz ocena wpływu na budżet projektu.
• Bilansowanie zasobów w trybie manualnym oraz automatycznym.

XI. MONITOROWANIE REALIZACJI PROJEKTÓW.
• Aktualizacja poziomu realizacji zadań w projekcie.
• Śledzenie postępu prac w odniesieniu do planu bazowego.
• Plan bazowy na wykresie Gantta.
• Aktualizacja planu bazowego m.in. w odniesieniu do zaakceptowanych zmian projektu.
• Wprowadzanie planów pośrednich i ich znaczenie dla zespołów projektowych.
• Analiza odchyleń od terminów, kosztów i zaplanowanej pracy.
• Wykorzystanie raportów: standardowych, predefiniowanych przez użytkowników.
• Funkcje filtrów w kreowaniu widoków dla osób zarządzających projektem.
• Raporty wizualne – obciążenia zasobów w projekcie.
• Eksportowanie i prezentacja danych do narzędzi pakietu MS Office.

XII. PODSUMOWANIE WARSZTATU I WNIOSKI KOŃCOWE.

Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania portfelem, programem i projektem.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Uwagi

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Jest ekspertem w zakresie zarządzania projektami. Jako niestrudzony propagator przywództwa sytuacyjnego Kennetha Blancharda skutecznie zarządzał zespołami interdyscyplinarnymi. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat pracował z zespołami realizującymi projekty o budżetach sięgających ponad 10 mln zł. Pełnił szereg funkcji i ról w największych polskich przedsiębiorstwach, najbardziej dumny jest  z udziału swojego zespołu w projektach związanych z optymalizacją procesów biznesowych i zwiększaniem ich konkurencyjności. Posiada kilkuletnią praktykę trenerską w kreowaniu wartości biznesowych i zarządzania ograniczeniami. Akredytowany trener metodyki PRINCE2? (PRINCE2? Approved Trainer). Specjalizacja: zarządzanie projektami, wykorzystanie metodyk zarządzania projektami PCM, PMBoK, PRINCE2, Agile, SCRUM do optymalizacji działań biznesowych.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-

Rejestracja

szkolenie stacjonarne
zł netto
1 542
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 590 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się
szkolenie online
zł netto
1 445
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 490 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!