Narzędzia jakościowe APQP, PPAP, FMEA, 8D (RCA, FTA, 5Why, Ishikawa, Pareto) wg AIAG

O szkoleniu

• Zapoznanie uczestników z wymaganiami dla zaawansowanego planowania jakości wyrobu wg podręcznika APQP, II edycja
• Wyjaśnienie zasad realizacji procesów projektowania i rozwoju w branży motoryzacyjnej
• Poznanie technik analitycznych oraz metod weryfikacji zadań APQP
• Poznanie definicji związanych z procesem APQP

- zastosowanie podejścia PPAP
- definiowanie i spełniania wymagań dla poziomów zatwierdzania
- metody i narzędzia zatwierdzania części
- podstawy narzędzi statystycznych stosowanych do procesu zatwierdzania części.

- Zapoznanie uczestników z istotą, celem i metodyką tworzenia FMEA
- Przedstawienie schematu analizy FMEA oraz różnych jej zastosowań na konkretnych przykładach
- Omówienie wymagań nowego podręcznika FMEA
- Poznanie dobrej praktyki w zakresie opracowywania i nadzorowania planów kontroli

- Poznanie skutecznych metod rozwiązywania problemów
- Zapoznanie z modelem zarządzania działaniami 8 kroków
- Wykorzystanie metod pracy zespołowej i narzędzi zarządzania jakością do prowadzenia nadzoru nad wyrobami niezgodnymi i działaniami doskonalącymi.

Kto powinien wziąć udział?

APQP:
Osoby odpowiedzialne w przedsiębiorstwie za planowanie i realizację procesów projektowania i rozwoju wyrobu dla branży motoryzacyjnej, członkowie zespołów projektowych, odpowiedzialni za nadzór i koordynację nowych uruchomień, kierownictwo.

PPAP:
• Osoby odpowiedzialne za współpracę z dostawcami i PPAP od dostawców
• Szefowie Projektów / Przedstawiciele Klientów / Dostawców
• Pracownicy Działu Zakupów i Logistyki
• Pracownicy Działu Jakości odpowiedzialni za kontrolę dostaw i współpracę z Dostawcami

FMEA:
Szkolenie skierowane jest do osób odpowiedzialnych za prowadzenie i optymalizację procesów produkcyjnych przedsiębiorstwa oraz zajmujących się rozwojem systemów zarządzania jakością

8D:
• Pracownicy działów jakości
• Pracownicy działów techniczno-technologicznych,
• Pracownicy działu przygotowania produkcji,
• Osoby zajmujące się praktycznymi problemami utrzymania ruchu,
• Osoby średniego i wyższego szczebla zarządzania.

Program szkolenia

APQP:
1. WPROWADZENIE:
a. Wymagania klienta
b. Wymagania branżowe
c. Zasada PDCA
d. Definicja APQP
2. WYMAGANIA PODRĘCZNIKA APQP:
a. Odpowiedzialność organizacji
b. Planowanie, kalendarz projektu
c. Etapy projektu oraz ich oczekiwane wyniki
d. Zaangażowanie kierownictwa
e. Analiza informacji zwrotnej i działania korygujące
3. TECHNIKI ANALITYCZNE, PLAN KONTROLI, METODY WERYFIKACJI.
4. PODSUMOWANIE.

PPAP:
1. WPROWADZENIE
2. WYMAGANIA PPAP
- Zakres standardu, definicje
- Identyfikacja poziomów i statusów zatwierdzeń
- Zasady komunikacji z klientem
- Wymagania PPAP dla procesu
3. DOKUMENTACJA PPAP
Gwarancja Przedkładanych Części - Part Submission Warrant
Raport z wydania zatwierdzenia - Appearance Approval Report
Raport wymiarowy - Dimensional Report
Raport kontroli materiałów - Material Test Report
Raport wykonania - Performance Report
Wymagania specyficzne rynku motoryzacyjnego
- Daimler Chrysler Corporation-Specific Instructions
- Ford Motor Company-Specific Instructions
- General Motors-Specific Instructions
- Fiat Customer Specyfication Requirements
4. DYSKUSJA I PODSUMOWANIE

FMEA:
1. FAILURE MODE AND EFFECTS ANALYSIS - WPROWADZENIE:
a. definicja
b. zastosowanie
c. korzyści
2. TECHNIKI WSPOMAGAJĄCE FMEA.
a. Diagram Ishikawy
b. Analiza Pareto-Lorentza
c. Burza mózgów
d. 5 x Why
3. OMÓWIENIE WYMAGAŃ NOWEGO PODRĘCZNIKA FMEA
4. METODOLOGIA TWORZENIA FMEA:
a. standardowy formularz FMEA
b. wykonanie FMEA dla wybranego procesu
c. dyskusja i konsultacje
5. PLANY KONTROLI:
a. Cel stosowania planów kontroli (planów nadzoru).
b. Charakterystyki specjalne i plany kontroli
c. Wytyczne w zakresie opracowywania planów kontroli
d. Elementy planu kontroli. Stosowane opisy i oznaczenia.
6. DYSKUSJA I PODSUMOWANIE.

8D:
• WPROWADZENIE DO TEMATYKI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW
• GENEZA G8D, PODSTAWOWE POJĘCIA
• BUDOWA FORMULARZA G8D
• Przygotowanie do G8D - ocena przypadku
• D1 Ustanowienie zespołu interdyscyplinarnego
• D2 Definiowanie problemu z wykorzystaniem metody 5W2H
• D3 Podejmowanie tymczasowych działań korygujących
• D4 Poszukiwanie źródeł problemu (root causes analysis) z wykorzystaniem technik: burzy mózgów, wykresu przyczynowo-skutkowych Ishikawy i 5WHY
• D5 Wdrażanie działań naprawczych - długoterminowe działania korygujące
• Nadzór nad działaniami
• D6 Zapobieganie ponownemu pojawianiu się problemu
• D7 Ocena skuteczności działań
• D8 Podsumowanie pracy zespołu - motywacja a efektywność pracy zespołów problemowych
• DYSKUSJA I PODSUMOWANIE.

Czas trwania

8-32 (w zależności od tematu szkolenia)

Prelegenci

Szkolenie prowadzone jest przez doświadczonego konsultanta z branży motoryzacyjnej z wieloletnią praktyką w systemach zarządzania jakością.

 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Cena 1
Cena minimalna za 1 dzień szkolenia (możliwe też 2-4 dni), zależna od zakresu szkolenia, ilości dni, liczby uczestników i lokalizacji klienta.
2 000
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Centrum QUALITY
50-413 Wrocław
ul. Walońska 7/4
woj. dolnośląskie
Wdrażamy System Zarządzania Jakością wg ISO 9001, IATF 16949, w tym narzędzia jakościowe FMEA, PPAP, APQP, 8D, MSA, SPC wg AIAG, System Zarządzania Środowiskowego wg ISO 14001, System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy (BHP) wg ISO 45001, Do...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

W przypadku szkoleń otwartych stacjonarnych, terminy i ceny dostępne na www.quality.com.pl/harmonogram.pdf prosimy o zgłoszenie najpóźniej na 10 dni przed planowanym terminem szkolenia.

W przypadku szkoleń zdalnych, terminy uzgadniane są z zainteresowanymi uczestnikami (możliwe szkolenia indywidualne).

W przypadku szkoleń zamkniętych w siedzibie klienta, terminy i koszty ustalane indywidualnie (cena zależna od zakresu szkolenia, ilości dni, liczby uczestników i lokalizacji klienta).


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum QUALITY
50-413 Wrocław ul. Walońska 7/4
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!