Nowelizacja systemu LUCID według ustawy VerpackG2

O szkoleniu

Od 1 lipca 2022 r. w Niemczech obowiązuje zaktualizowana ustawa o opakowaniach VerpackG2, która m.in. powołała rejestr opakowań LUCID, a teraz rozszerza go o konieczność ewidencji opakowań transportowych.
W związku z powyższym pojawiły się nowe obowiązki, które leżą po stronie podmiotu wysyłającego wyroby w opakowaniach do Niemiec (np. eksportującego swoje wyroby do tego kraju, prowadzącego handel internetowy itp.) oraz oczywiście firm działających na terenie Niemiec. Nowe prawo dotyczy opakowań jednostkowych, transportowych i zbiorczych, wykonanych z różnego rodzaju materiału.
Obowiązek jest niezależny od ilości wprowadzonych opakowań, wyrobów w opakowaniach, obejmuje nie tylko rejestrację ale również zgłaszanie ilości opakowań oraz sprawozdawczość.
Kary za niewywiązywanie się z obowiązków są wysokie i sięgają 200 tys. Euro.
Małe grupy szkoleniowe, możliwość zadawania pytań podczas całego szkolenia (czat, mikrofony), konsultacje poszkoleniowe.

Dlaczego warto wziąć udział?

Dlaczego warto skorzystać z naszej propozycji?


  • Przekazujemy rzetelną, praktyczną wiedzę i umiejętności, po przystępnej cenie.
  • Udzielamy rabatów na kolejne szkolenia w naszym Stowarzyszeniu.
  • Posiadamy certyfikowany system zarządzania jakością usług szkoleniowo-rozwojowych (standard SUS 2.0).
  • Jesteśmy organizacją wpisaną do Rejestru Instytucji Szkoleniowych przy WUP Katowice.
  • Organizujemy m.in. kameralne szkolenia dla małych grup, sprzyjające wymianie poglądów oraz przedyskutowaniu przez Uczestników Ich własnych problemów i wyjaśnieniu wątpliwości.
  • Wykorzystujemy różnorodne metody komunikacji, w tym prezentacje multimedialne, omawianie przykładów, warsztaty.
  • Zapewniamy Uczestnikom bezpłatnie możliwość indywidualnych, osobistych konsultacji z Prelegentem do 2 godzin po zakończeniu szkolenia.
  • Zapewniamy Uczestnikom bezpłatnie możliwość e-mailowego zadawania pytań Prelegentowi przez kolejne 14 dni po zakończeniu szkolenia. 
  • W cenie szkolenia udostępniamy Uczestnikom materiały szkoleniowe.
  • Udział w szkoleniu potwierdzamy imiennym zaświadczeniem o uczestnictwie.
  • Stale doskonalimy jakość swoich usług, m.in. dzięki dialogowi z naszymi Klientami oraz ankietom ewaluacyjnym podsumowującym każde szkolenie
Kto powinien wziąć udział?

Dla specjalistów i innych zainteresowanych osób

Program szkolenia

Program spotkania:

  • Podstawa prawna systemu LUCID
  • Przedmiotowy zakres ustawy VerpackG
  • Nowelizacja ustawy VerpackG2
  • Cel ustawy VerpackG2
  • Pojęcia ustawowe oraz definicje zagadnień dot. wprowadzania opakowań
  • Rozszerzony zakres obowiązków wynikający z nowelizacji VerpackG2
  • Podstawowe pojęcia w gospodarce odpadami opakowaniowymi
  • Podstawy gospodarowania opakowaniami w przedsiębiorstwie
  • Baza danych o odpadach i odpadach opakowaniowych (LUCID):
    • Kto ma obowiązek rejestracji?
    • Opłata rejestrowa i termin rejestracji
    • Obowiązki wynikające z LUCID
    • Terminy składania sprawozdań i opłaty rocznej
    • Kary za niezrealizowanie obowiązku wynikającego z LUCID
  • Operatorzy systemów dualnych
  • Metody rozliczania opłaty produktowej
  • Analiza sytuacyjna uczestników szkolenia
  • Praca w systemie LUCID, zajęcia praktyczne
  • Stawki za wprowadzanie opakowań
  • Powiązanie z systemem dualnym
  • System BDO, a system LUCID
  • Case study uczestników - Panel pytań

Czas trwania

9,00.13.45

Prelegenci

  • Bartosz Sierżęga - szkolenia z zakresu LUCID/VerpackG2 prowadzi od 2018 roku. Prezes firmy doradczej z woj. lubuskiego. Doktorant Uniwersytetu Zielonogórskiego, ukończył kierunek Inżynieria Środowiska. Doświadczenie zdobywał przy kompleksowym projektowaniu i realizacji systemów grzewczych i wentylacyjnych opartych na odnawialnych źródłach energii. Doświadczenie zgromadzone przy projektach związanych z ograniczaniem niskiej emisji przełożyło się na rozszerzenie zainteresowań o ekologistykę i funkcjonowanie modelu gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Zajmuje się tworzeniem ekologicznych wizerunków firm, zapewniając im wdrożenie najekonomiczniejszych rozwiązań pod kątem gospodarowania odpadami oraz projektując rozwiązania ograniczające zapotrzebowanie energetyczne budynków oraz emisję zanieczyszczeń związanych z wdrażaniem modelu GOZ w przedsiębiorstwach. Audytor wewnętrzny ISO 9001 oraz ISO 14001.
  • Nicole Szcześniak - Dyrektor ds. obsługi rynków zagranicznych w firmie doradczej (woj. lubuskie). Na co dzień mieszka i pracuje w Berlinie. Podwójne obywatelstwo i dwa języki rodzime, tj. niemiecki i polski, pozwalają na płynną komunikację z urzędami i operatorami oraz ułatwiają dogłębne zrozumienie przepisów. Specjalizuje się w rozszerzonej odpowiedzialności producenta na rynkach Unii Europejskiej, zarówno w kontekście wprowadzania produktów w opakowaniach jak i sprzętu elektronicznego oraz baterii i akumulatorów.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Platforma ClickMeeting
Platforma ClickMeeting
Szkolenia ON-LINE odbywają się na platformie ClickMeeting.

Rejestracja

Cena podstawowa
690
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zniżki grupowe:
  • 3% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 15% przy zgłoszeniu min. 4 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udziału w wydarzeniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Stowarzyszenie Polski Ruch Czystszej Produkcji stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w wydarzeniu i zobowiązania do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
  2. Opłata realizowana jest przelewem na wskazane na fakturze pro forma konto bankowe. Fakturę pro forma przekażemy zgłaszającemu mailowo na 7 dni przed datą wydarzenia.
  3. Płatność z tytułu uczestnictwa w wydarzeniu wymagana jest przed wydarzeniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki. Prosimy o odpowiednią adnotację w polu uwagi podczas wypełniania formularza zgłoszenia.
  4. Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania nas o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
  5. Brak udziału w wydarzeniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
  6. Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego wydarzenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze wydarzenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
  7. Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie wydarzenia, a także zmiany terminu i miejsca wydarzenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji wydarzenia.


Możliwość dofinansowania udziału dla pracowników mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw - nawet do 80%, z Bazy Usług Rozwojowych

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Stowarzyszenie Polski Ruch Czystszej Produkcji
  • Ulica i nr: Krasińskiego 13
  • Kod pocztowy: 40-019
  • Miejscowość: Katowice
  • Numer NIP: 9542299856

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Stowarzyszenie Polski Ruch Czystszej Produkcji
40-019 Katowice, Polska Krasińskiego 13

Organizator

Stowarzyszenie Polski Ruch Czystszej Produkcji
40-019 Katowice, Polska
Krasińskiego 13
woj. śląskie
Stowarzyszenie Polski Ruch Czystszej Produkcji od ponad 30 lat działa na rzecz ochrony środowiska w przedsiębiorstwach i innych organizacjach. Namawiamy do podejmowania działań z tego zakresu i udowadniamy, że działania takie mogą przynieść firmom wy...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!