O szkoleniu
Od 1 lipca 2022 r. w Niemczech obowiązuje zaktualizowana ustawa o opakowaniach VerpackG2, która m.in. powołała rejestr opakowań LUCID, a teraz rozszerza go o konieczność ewidencji opakowań transportowych.
W związku z powyższym pojawiły się nowe obowiązki, które leżą po stronie podmiotu wysyłającego wyroby w opakowaniach do Niemiec (np. eksportującego swoje wyroby do tego kraju, prowadzącego handel internetowy itp.) oraz oczywiście firm działających na terenie Niemiec. Nowe prawo dotyczy opakowań jednostkowych, transportowych i zbiorczych, wykonanych z różnego rodzaju materiału.
Obowiązek jest niezależny od ilości wprowadzonych opakowań, wyrobów w opakowaniach, obejmuje nie tylko rejestrację ale również zgłaszanie ilości opakowań oraz sprawozdawczość.
Kary za niewywiązywanie się z obowiązków są wysokie i sięgają 200 tys. Euro.
Małe grupy szkoleniowe, możliwość zadawania pytań podczas całego szkolenia (czat, mikrofony), konsultacje poszkoleniowe.
Dlaczego warto skorzystać z naszej propozycji?
- Przekazujemy rzetelną, praktyczną wiedzę i umiejętności, po przystępnej cenie.
 - Udzielamy rabatów na kolejne szkolenia w naszym Stowarzyszeniu.
 - Posiadamy certyfikowany system zarządzania jakością usług szkoleniowo-rozwojowych (standard SUS 2.0).
 - Jesteśmy organizacją wpisaną do Rejestru Instytucji Szkoleniowych przy WUP Katowice.
 - Organizujemy m.in. kameralne szkolenia dla małych grup, sprzyjające wymianie poglądów oraz przedyskutowaniu przez Uczestników Ich własnych problemów i wyjaśnieniu wątpliwości.
 - Wykorzystujemy różnorodne metody komunikacji, w tym prezentacje multimedialne, omawianie przykładów, warsztaty.
 - Zapewniamy Uczestnikom bezpłatnie możliwość indywidualnych, osobistych konsultacji z Prelegentem do 2 godzin po zakończeniu szkolenia.
 - Zapewniamy Uczestnikom bezpłatnie możliwość e-mailowego zadawania pytań Prelegentowi przez kolejne 14 dni po zakończeniu szkolenia.
 - W cenie szkolenia udostępniamy Uczestnikom materiały szkoleniowe.
 - Udział w szkoleniu potwierdzamy imiennym zaświadczeniem o uczestnictwie.
 - Stale doskonalimy jakość swoich usług, m.in. dzięki dialogowi z naszymi Klientami oraz ankietom ewaluacyjnym podsumowującym każde szkolenie
 
Dla specjalistów i innych zainteresowanych osób
Program szkolenia
Program spotkania:
- Podstawa prawna systemu LUCID
 - Przedmiotowy zakres ustawy VerpackG
 - Nowelizacja ustawy VerpackG2
 - Cel ustawy VerpackG2
 - Pojęcia ustawowe oraz definicje zagadnień dot. wprowadzania opakowań
 - Rozszerzony zakres obowiązków wynikający z nowelizacji VerpackG2
 - Podstawowe pojęcia w gospodarce odpadami opakowaniowymi
 - Podstawy gospodarowania opakowaniami w przedsiębiorstwie
 - Baza danych o odpadach i odpadach opakowaniowych (LUCID):
- Kto ma obowiązek rejestracji?
 - Opłata rejestrowa i termin rejestracji
 - Obowiązki wynikające z LUCID
 - Terminy składania sprawozdań i opłaty rocznej
 - Kary za niezrealizowanie obowiązku wynikającego z LUCID
 
 - Operatorzy systemów dualnych
 - Metody rozliczania opłaty produktowej
 - Analiza sytuacyjna uczestników szkolenia
 - Praca w systemie LUCID, zajęcia praktyczne
 - Stawki za wprowadzanie opakowań
 - Powiązanie z systemem dualnym
 - System BDO, a system LUCID
 - Case study uczestników - Panel pytań
 
Czas trwania
9,00.13.45
Prelegenci
- Bartosz Sierżęga - szkolenia z zakresu LUCID/VerpackG2 prowadzi od 2018 roku. Prezes firmy doradczej z woj. lubuskiego. Doktorant Uniwersytetu Zielonogórskiego, ukończył kierunek Inżynieria Środowiska. Doświadczenie zdobywał przy kompleksowym projektowaniu i realizacji systemów grzewczych i wentylacyjnych opartych na odnawialnych źródłach energii. Doświadczenie zgromadzone przy projektach związanych z ograniczaniem niskiej emisji przełożyło się na rozszerzenie zainteresowań o ekologistykę i funkcjonowanie modelu gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Zajmuje się tworzeniem ekologicznych wizerunków firm, zapewniając im wdrożenie najekonomiczniejszych rozwiązań pod kątem gospodarowania odpadami oraz projektując rozwiązania ograniczające zapotrzebowanie energetyczne budynków oraz emisję zanieczyszczeń związanych z wdrażaniem modelu GOZ w przedsiębiorstwach. Audytor wewnętrzny ISO 9001 oraz ISO 14001.
 
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
 - materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
 - certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
 - bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
 - konsultacje indywidualne
 
- 3% przy zgłoszeniu min. 2 osób
 - 15% przy zgłoszeniu min. 4 osób
 
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Stowarzyszenie Polski Ruch Czystszej Produkcji stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w wydarzeniu i zobowiązania do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
 - Opłata realizowana jest przelewem na wskazane na fakturze pro forma konto bankowe. Fakturę pro forma przekażemy zgłaszającemu mailowo na 7 dni przed datą wydarzenia.
 - Płatność z tytułu uczestnictwa w wydarzeniu wymagana jest przed wydarzeniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki. Prosimy o odpowiednią adnotację w polu uwagi podczas wypełniania formularza zgłoszenia.
 - Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania nas o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
 - Brak udziału w wydarzeniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
 - Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego wydarzenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze wydarzenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
 - Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie wydarzenia, a także zmiany terminu i miejsca wydarzenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji wydarzenia.
 
- Nazwa firmy: Stowarzyszenie Polski Ruch Czystszej Produkcji
 - Ulica i nr: Krasińskiego 13
 - Kod pocztowy: 40-019
 - Miejscowość: Katowice
 - Numer NIP: 9542299856
 
Masz pytania? Napisz do nas
                    Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
                                
                                