O szkoleniu
Dobór właściwej kadry to podstawa sukcesu rynkowego każdej organizacji. Aby to było możliwe, proces rekrutacji i selekcji należy zacząć od postawienia sobie pytania – kogo właściwie szukamy? Po znalezieniu odpowiedzi na to pytanie powinno pójść już łatwiej – należy przygotować ogłoszenie, zorganizować jego dystrybucję, wybrać odpowiednich kandydatów z aplikacji, które niewątpliwie napłyną. Potem jeszcze tylko wystarczy przeprowadzić rozmowy selekcyjne, ewentualnie poddać kandydatów testom i … już. Proste, prawda? Haczyk tkwi w tym, że każde z wymienionych działań jest indywidualnym procesem wpływającym na powodzenie procedury rekrutacji i selekcji.
Aby rekrutacja i selekcja zakończyła się sukcesem i przebiegała sprawnie ,wato do każdego z tych procesów być dobrze przygotowanym i wiedzieć, jakie narzędzia zastosować w każdym z nich.
Cele szkolenia:
- trening umiejętności sporządzania profilu wymagań wobec kandydata
- prezentacja i ocena współczesnych metod rekrutacji i selekcji z koncentracją na stanowiska pracowników organizacji
- trening umiejętności przeprowadzenia wywiadu selekcyjnego - nauka zadawania pytań podczas rozmowy selekcyjnej w taki sposób, aby dokładniej weryfikować kompetencje i dopasowanie kandydatów do organizacji
- nauka unikania typowych błędów psychologicznych, które może popełnić rekrutujący w procesie rekrutacji i selekcji
- zwiększenie samoświadomości dot. własnego zawodowego wizerunku i umiejętności jego prezentowania
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę w temacie technik oraz narzędzi rekrutacyjnych.
Program szkolenia
MODUŁ I. WSPÓŁCZESNE TRENDY I NARZĘDZIA W PROCESIE REKRUTACJI I SELEKCJI
- Wprowadzenie do procesu rekrutacji i selekcji
- Etapy rekrutacji i selekcji
- Model efektywnego doboru pracowników (tworzenie profilu kompetencyjnego idealnego kandydata)
- Dopasowanie kandydata do kultury organizacyjnej firmy – dlaczego jest to tak ważne
- Tworzenie wizerunku organizacji na rynku pracy – działania employer brandingowe a pozyskiwanie dobrych pracowników
MODUŁ II. PROCES REKRUTACJI XXI WIEKU
- Etapy procesu rekrutacji
- Check list – zbiór dobrych praktyk przy tworzeniu ogłoszenia rekrutacyjnego
- najnowsze praktyki podnoszące atrakcyjność naszego ogłoszenia rekrutacyjnego
- marketingowe podejście do ogłoszenia rekrutacyjnego – jak dotrzeć do potrzeb kandydata
- Kanały rekrutacji i co współcześnie powinno się w nich znaleźć
- zakładka „kariera”
- profil pracodawcy
- profile społecznościowe
- spersonalizowana komunikacja z kandydatem w procesie rekrutacji
MODUŁ III. PROCES SELEKCJI
- Analiza CV – na co zwracać szczególną uwagę
- Nowoczesne narzędzia selekcji – czyli kreatywne sposoby na przyciągnięcie talentów (grywalizacja, crowdsourcing)
MOUDŁ IV. TECHNIKI ROZMOWY SELEKCYJNEJ OPARTEJ NA KOMPETENCJACH
- Struktura rozmowy kwalifikacyjnej – wywiad selekcyjny z elementami wywiadu behawioralnego
- Najczęstsze zagrożenia i błędy popełniane przez osoby rekrutujące podczas rozmów kwalifikacyjnych: zachowania i pytania dyskryminujące, szacunek dla kandydata etc.
- Psychologiczne pułapki rozmów selekcyjnych
- Znaczenie dobrego przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej – osoby rekrutującej
- Dobre pytania podczas rozmowy – jak je zadawać, jak je interpretować
- Metody badania poszczególnych kompetencji kandydata podczas rozmowy
- Weryfikacja doświadczenia zawodowego i motywacji do pracy kandydata – metody
- Komunikacja i autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjne – czyli jak zrobić pierwsze… i drugie wrażenie jako osoba odpowiedzialna za rekrutację (dlaczego warto pokazywać kandydatom, że jesteśmy fajną firmą)
MODUŁ V. ROZMOWA SELEKCYJNA ONLINE
- Spotkanie na żywo vs. online – różnice i podobieństwa
- Jak przygotować się do rekrutacji zdalnej – wskazówki dla rekrutera i… dla kandydata
- Wady i zalety rekrutacji online
MODUŁ VI. WYBÓR WŁAŚCIWEGO KANDYDATA
- Co się liczy dla współczesnych kandydatów do pracy – poznanie „motywatorów” do pracy współczesnych pracowników
- Metody podejmowania decyzji o zatrudnieniu – czy sam instynkt wystarczy
- Składanie oferty pracy
- Przygotowywanie planu na pierwsze dni pracy nowego pracownika – znaczenie onboardingu
MODUŁ VII. PODSUMOWANIE SZKOLENIA – INDYWIDUALNY PLAN DZIAŁAŃ
Czas trwania
Prelegenci
Agnieszka Olejnik
Dyplomowany trener biznesu i coach, doświadczony menedżer i ekspert w dziedzinie Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju.
Z wykształcenia filolog, germanista, metodyk nauczania, trener biznesu. Absolwentka wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej o specjalności coach i trener. Posiada dyplom Francuskiej Szkoły Stylizacji i Budowania Wizerunku w Krakowie.
Od ponad 12 lat lat zajmuję się sprawami rozwoju personelu w zakresie motywowania, rekrutacji, szkoleń, systemów rozwoju pracowników tj.: oceny okresowe, systemy premiowe, systemy płacowe, systemy budowania identyfikacji pracowników z firmą – wizerunek pracownika, wewnętrzny PR.
Byłam odpowiedzialna za rozwój zasobów ludzkich w takich firmach jak: real; Lafarge Beton i Kruszywa, coffeeheaven.
W ostatnich latach jako Międzynarodowy Menedżer ds. HR i Rozwoju Pracowników w firmie coffeeheaven zarządzałam projektami dot. szkoleń i ścieżek karier pracowników. Autor i kierownik projektu Szkoły Menedżerów. Wspierałam realizację strategii firmy, rozwoju jej kultury oraz poprawy komunikacji wewnętrznej.
Od 2004 roku trener szkoleń miękkich, wykładowca, doradca zawodowy i wizerunkowy, ekspert w dziedzinie ZZL. Prowadzę projekty z zakresu HR dla dużych i średnich przedsiębiorstw.
Specjalizuję się w realizacji szkoleń miękkich z zakresu komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów, przywództwa, motywowania personelu, coachingu, zarządzania sobą w czasie, biznesowego savoir – vivre’u, budowania profesjonalnego wizerunku, autoprezentacji, budowania relacji w przedsiębiorstwie: pracownicy, współpracownicy, klienci.
Prowadzę szkolenia i kursy specjalistyczne z zakresu HR: zarządzanie szkoleniami w przedsiębiorstwie, rekrutacja i selekcja personelu, zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, wprowadzanie i wykorzystywanie systemów ocen okresowych.
Ważniejsi klienci: Metsa Tissue, Coffeehaven, 5aSec, Pijalnie Wedel S.A., SAP, Zelmer, Cyfrowy Polsat, Opek, Dom Wiedzy, Blycolin Polska.
Hobby:
Miłośniczka historii starożytnej, dobrej książki, kawy i podróży kulinarnych.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest uregulowanie płatności do min. 7 dni przed szkoleniem
- Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia
Masz pytania? Napisz do nas
