Nowoczesne narzędzia i techniki rekrutacji i selekcji

O szkoleniu

Dobór właściwej kadry to podstawa sukcesu rynkowego każdej organizacji. Aby to było możliwe, proces rekrutacji i selekcji należy zacząć od postawienia sobie pytania – kogo właściwie szukamy? Po znalezieniu odpowiedzi na to pytanie powinno pójść już łatwiej – należy przygotować ogłoszenie, zorganizować jego dystrybucję, wybrać odpowiednich kandydatów z aplikacji, które niewątpliwie napłyną. Potem jeszcze tylko wystarczy przeprowadzić rozmowy selekcyjne, ewentualnie poddać kandydatów testom i … już. Proste, prawda? Haczyk tkwi w tym, że każde z wymienionych działań jest indywidualnym procesem wpływającym na powodzenie procedury rekrutacji i selekcji.

Aby rekrutacja i selekcja zakończyła się sukcesem i przebiegała sprawnie ,wato do każdego z tych procesów być dobrze przygotowanym i wiedzieć, jakie narzędzia zastosować w każdym z nich.

Dlaczego warto wziąć udział?

Cele szkolenia:

  • trening umiejętności sporządzania profilu wymagań wobec kandydata
  • prezentacja i ocena współczesnych metod rekrutacji i selekcji z koncentracją na stanowiska pracowników organizacji
  • trening umiejętności przeprowadzenia wywiadu selekcyjnego - nauka zadawania pytań podczas rozmowy selekcyjnej w taki sposób, aby dokładniej weryfikować kompetencje i dopasowanie kandydatów do organizacji
  • nauka unikania typowych błędów psychologicznych, które może popełnić rekrutujący w procesie rekrutacji i selekcji
  • zwiększenie samoświadomości dot. własnego zawodowego wizerunku i umiejętności jego prezentowania
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę w temacie technik oraz narzędzi rekrutacyjnych.

Program szkolenia

MODUŁ I. WSPÓŁCZESNE TRENDY I NARZĘDZIA W PROCESIE REKRUTACJI I SELEKCJI

  1. Wprowadzenie do procesu rekrutacji i selekcji
  2. Etapy rekrutacji i selekcji
  3. Model efektywnego doboru pracowników (tworzenie profilu kompetencyjnego idealnego kandydata)
  4. Dopasowanie kandydata do kultury organizacyjnej firmy – dlaczego jest to tak ważne
  5. Tworzenie wizerunku organizacji na rynku pracy – działania employer brandingowe a pozyskiwanie dobrych pracowników

MODUŁ II. PROCES REKRUTACJI XXI WIEKU

  1. Etapy procesu rekrutacji
  2. Check list – zbiór dobrych praktyk przy tworzeniu ogłoszenia rekrutacyjnego
    • najnowsze praktyki podnoszące atrakcyjność naszego ogłoszenia rekrutacyjnego
    • marketingowe podejście do ogłoszenia rekrutacyjnego – jak dotrzeć do potrzeb kandydata
  3. Kanały rekrutacji i co współcześnie powinno się w nich znaleźć
    • zakładka „kariera”
    • profil pracodawcy
    • profile społecznościowe
    • spersonalizowana komunikacja z kandydatem w procesie rekrutacji

MODUŁ III. PROCES SELEKCJI

  1. Analiza CV – na co zwracać szczególną uwagę
  2. Nowoczesne narzędzia selekcji – czyli kreatywne sposoby na przyciągnięcie talentów (grywalizacja, crowdsourcing)

MOUDŁ IV. TECHNIKI ROZMOWY SELEKCYJNEJ OPARTEJ NA KOMPETENCJACH

  1. Struktura rozmowy kwalifikacyjnej – wywiad selekcyjny z elementami wywiadu behawioralnego
  2. Najczęstsze zagrożenia i błędy popełniane przez osoby rekrutujące podczas rozmów kwalifikacyjnych: zachowania i pytania dyskryminujące, szacunek dla kandydata etc.
  3. Psychologiczne pułapki rozmów selekcyjnych
  4. Znaczenie dobrego przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej – osoby rekrutującej
  5. Dobre pytania podczas rozmowy – jak je zadawać, jak je interpretować
  6. Metody badania poszczególnych kompetencji kandydata podczas rozmowy
  7. Weryfikacja doświadczenia zawodowego i motywacji do pracy kandydata – metody
  8. Komunikacja i autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjne – czyli jak zrobić pierwsze… i drugie wrażenie jako osoba odpowiedzialna za rekrutację (dlaczego warto pokazywać kandydatom, że jesteśmy fajną firmą)

MODUŁ V. ROZMOWA SELEKCYJNA ONLINE

  1. Spotkanie na żywo vs. online – różnice i podobieństwa
  2. Jak przygotować się do rekrutacji zdalnej – wskazówki dla rekrutera i… dla kandydata
  3. Wady i zalety rekrutacji online

MODUŁ VI. WYBÓR WŁAŚCIWEGO KANDYDATA

  1. Co się liczy dla współczesnych kandydatów do pracy – poznanie „motywatorów” do pracy współczesnych pracowników
  2. Metody podejmowania decyzji o zatrudnieniu – czy sam instynkt wystarczy
  3. Składanie oferty pracy
  4. Przygotowywanie planu na pierwsze dni pracy nowego pracownika – znaczenie onboardingu

MODUŁ VII. PODSUMOWANIE SZKOLENIA – INDYWIDUALNY PLAN DZIAŁAŃ

Czas trwania

Szczegółowy harmonogram do uzgodnienia

Prelegenci

Agnieszka Olejnik

Dyplomowany trener biznesu i coach, doświadczony menedżer i ekspert w dziedzinie Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju.

Z wykształcenia filolog, germanista, metodyk nauczania, trener biznesu. Absolwentka wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej o specjalności coach i trener. Posiada dyplom Francuskiej Szkoły Stylizacji i Budowania Wizerunku w Krakowie.

Od ponad 12 lat lat zajmuję się sprawami rozwoju personelu w zakresie motywowania, rekrutacji, szkoleń, systemów rozwoju pracowników tj.: oceny okresowe, systemy premiowe, systemy płacowe, systemy budowania identyfikacji pracowników z firmą – wizerunek pracownika, wewnętrzny PR.

Byłam odpowiedzialna za rozwój zasobów ludzkich w takich firmach jak: real; Lafarge Beton i Kruszywa, coffeeheaven.

W ostatnich latach jako Międzynarodowy Menedżer ds. HR i Rozwoju Pracowników w firmie coffeeheaven zarządzałam projektami dot. szkoleń i ścieżek karier pracowników. Autor i kierownik projektu Szkoły Menedżerów. Wspierałam realizację strategii firmy, rozwoju jej kultury oraz poprawy komunikacji wewnętrznej.

Od 2004 roku trener szkoleń miękkich, wykładowca, doradca zawodowy i wizerunkowy, ekspert w dziedzinie ZZL. Prowadzę projekty z zakresu HR dla dużych i średnich przedsiębiorstw.

Specjalizuję się w realizacji szkoleń miękkich z zakresu komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów, przywództwa, motywowania personelu, coachingu, zarządzania sobą w czasie, biznesowego savoir – vivre’u, budowania profesjonalnego wizerunku, autoprezentacji, budowania relacji w przedsiębiorstwie: pracownicy, współpracownicy, klienci.

Prowadzę szkolenia i kursy specjalistyczne z zakresu HR: zarządzanie szkoleniami w przedsiębiorstwie, rekrutacja i selekcja personelu, zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, wprowadzanie i wykorzystywanie systemów ocen okresowych.

Ważniejsi klienci: Metsa Tissue, Coffeehaven, 5aSec, Pijalnie Wedel S.A., SAP, Zelmer, Cyfrowy Polsat, Opek, Dom Wiedzy, Blycolin Polska.


Hobby:

Miłośniczka historii starożytnej, dobrej książki, kawy i podróży kulinarnych.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Szkolenie w siedzibie Klienta
za grupę do 12 os.
6 870
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera
  • Do podanej ceny szkolenia  zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
  • W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Jeżeli jesteś zainteresowany podniesieniem kompetencji swoich pracowników zachęcamy do skorzystania z dofinansowania do szkoleń.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Podłącze 31
  • Kod pocztowy: 30-218
  • Miejscowość: Kraków
  • Numer NIP: 6772295062

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska ul. Podłącze 31

Organizator

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska
ul. Podłącze 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!