O szkoleniu
Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej w oparciu o liczne praktyczne przykłady. W trakcie zajęć prowadzona jest dyskusja temat problemów i wątpliwości zgłaszanych przez uczestników szkolenia.
Indywidualne konsultacje.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- zrozumieć zakres obowiązywania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) i jego wpływ na codzienne funkcjonowanie firmy
- obsługiwać narzędzia techniczne niezbędne do wystawiania faktur ustrukturyzowanych za pomocą KSeF
- stosować prawidłowe schematy wystawiania faktur zaliczkowych, końcowych oraz korekt w KSeF
- przygotować organizację do obowiązkowego wejścia w KSeF – aspekty formalne, kadrowe i systemowe
- rozpoznać i zminimalizować ryzyka podatkowe i organizacyjne związane z e-fakturowaniem
- prawidłowo interpretować nowe obowiązki i możliwości wynikające z integracji KSeF z innymi obowiązkami sprawozdawczymi (np. JPK, JPK_FA)
- księgowych,
- dyrektorów,
- kierowników,
- menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.
- Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.
Program szkolenia
Dotychczasowe regulacje prawne dotyczące obowiązywania KSEF
Omówienie projektu nowelizacji wprowadzającej obowiązkowy KSeF oraz wejście w życie przepisów
Najnowsze wyjaśnienia Ministerstwa Finansów w zakresie KSEF
Struktura FA(3)
Zasady funkcjonowania KSeF, w tym przesyłanie i archiwizowanie faktur
Jakie poczynić kroki w celu wdrożenia nowego KSeF – system stanie się obowiązkowy od 2026 r.
Czy będzie konsolidacja KSeF z PEF?
Czy stosowanie KSeF będzie wymagało zgody kontrahenta i w jaki sposób pobierze on fakturę?
Czy będzie dostępny wzór faktur?
Termin przechowywania faktur w KSeF
Struktury logiczne i wyjaśnienia Ministerstwa Finansów
Zachęty do stosowania KSeF:
- 40-dniowy zwrot podatku VAT
- ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy
- brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych
- brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur
Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF
Proces wystawienia faktury w KSeF:
- możliwość wystawienia faktury bezpośrednio z KSeF
- wystawienia faktury w KSeF poprzez system informatyczny podatnika
- wystawienia faktury w KSeF poprzez tworzenie „pliku wsadowego”
Walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu wystawienia
Zgodność faktury wysyłanej do KSeF ze strukturą FA_VAT
Obowiązkowe dane, które musi posiadać faktury, żeby było możliwej jej wystawienie w KSeF
Omówienie elementów faktur wystawionych w KSeF
Rodzaje faktur w KSeF (VAT, KOR, ZAL, ROZ, KOR_ZAl, KOR_ROZ, UPR)
Kto będzie podlegał obowiązkowi wystawiania faktur w KSeF:
- podatnik zwolniony z VAT
- podatnik posiadający stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej
- działalność nierejestrowana
- podatnik jedynie zarejestrowany na potrzeby podatku VAT
Informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.)
Weryfikacja uprawnień osoby/podmiotu do korzystania z KSeF:
- rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF
- sposób nadawania uprawnień do korzystania z KSeF
- wyjątkowe sytuacje, w którym będzie konieczność z korzystania z formularza ZAW-FA
- odpowiedzialność karno-skarbowa osoby korzystającej z uprawnień do korzystania z KSeF
Informacja o stosowaniu KSeF – Biała lista podatników
W jaki sposób dokumentować WDT, eksport towarów, eksport usług oraz sprzedaż na rzecz konsumentów
Jakie działania podjąć w przypadku czasowej niedostępności, awarii i sytuacji kryzysowej w KSeF
Opatrzenie faktury KSeF dodatkowym kodem QR
Nowe regulacje określające termin wystawienia faktury
Zasady wystawiania faktury korygujących w KSeF
Zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych (wystawionych w KSeF):
- czy faktury wystawione poza KSeF można korygować w formie ustrukturyzowanej?
- czy faktury ustrukturyzowane (wystawione w KSeF) można korygować w formie „tradycyjnej”?
- czy do faktury ustrukturyzowanej można wystawić notę korygującą?
- czy jest możliwe anulowanie faktury ustrukturyzowanej?
- preferencje związane w wystawieniem faktur korygujących w KSeF
Nota korygująca – w jakich przypadkach będzie można ją stosować
Określenie momentu wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej:
- moment wystawienia faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT
- data wystawienia faktury w KSeF a data powstania obowiązku podatkowego VAT oraz PIT/CIT
- moment otrzymania faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT
- moment otrzymania faktury w KSeF a prawo do odliczenia podatku VAT
Dodatkowe wymogi przy płaceniu za fakturę z KSeF
Płatność w MPP a faktura z KSeF – dodatkowe wymogi
Co z fakturami wystawianymi przy użyciu kas rejestrujących, czy one znikną?
Akceptacja stosowania faktur w KSeF
Data wystawienia i otrzymania faktur w KSeF – zasady
Jakie kary wprowadzi ustawodawca za pominięcie faktury w KSeF – sankcje
Faktury zaliczkowe – nowe zasady wystawiania
Faktury RR (w tym korygujące) – nowe zasady wystawiania
Rozliczenie z rolnikiem ryczałtowym – nowe zasady
Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową
Przepisy przejściowe.
Czas trwania
10.00 - 15.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
71-899 Szczecin
Małopolska 23
woj. zachodniopomorskie
71-899 Szczecin
Małopolska 23
woj. zachodniopomorskie
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
